با ما همراه باشید
آلبوم فولکلور تیلور سوییفت آلبوم فولکلور تیلور سوییفت

خبر

فروش یک میلیونی آلبوم «فولکلور» تیلور سوییفت | Taylor Swift’s Folklore becomes first album to sell 1 million copies in 2020

فروش یک میلیونی آلبوم «فولکلور» تیلور سوییفت

آرت‌تاکس – گروه موسیقی: آلبوم «فولکلور» تیلور سوییفت نخستین آلبوم سال ۲۰۲۰ است که بیش‌ از یک میلیون نسخه از آن به فروش رفته‌ است.

این آلبوم برای هشتمین هفته‌ی غیرمتوالی به صدر جدول بیلبورد ۲۰۰ بازگشته و با فروش بیش از ۵۷۰۰۰ کپی در ایالات متحده در آخرین هفته پیش از ۲۲ اکتبر، مرز فروش یک میلیون نسخه‌ای را رد کرد و به نخستین آلبومی تبدیل شد که تا سپتامبر سال ۲۰۲۰، این میزان فروش داشته‌ است.

سوییفت آلبوم “فولکلور” را حین قرنطینه‌ی ناشی از پاندمی کووید ۱۹ نوشته و ضبط کرده بود و در روز ۲۴ جولای آن را منتشر کرد که موجب حیرت طرفدارانش شد. جک آنتونوف و آرون دسنر تهیه‌کنندگان این آلبوم جدیدند که شامل ۱۶ ترانه در سبک‌های ایندی‌ فولک، آلترناتیو راک و الکترو فولک می‌شود.

هم‌چنین در اول اکتبر ۲۰۲۰ اعلام شد که سوییفت نامزد دریافت سه جایزه‌ی People’s Choice Awards شده که شامل جوایز هنرمند زن سال، آلبوم سال و ترانه‌ی سال برای موسیقی میس آمریکانا، “فقط جوان‌ها”، می‌شود.

 

Taylor Swift’s Folklore becomes first album to sell 1 million copies in 2020

Taylor Swift has just notched a few more major milestones with Folklore: the pop star’s album returned to No. 1 on the Billboard 200 for an eighth non-consecutive week (on the chart dated Oct. 31), and it became the first album to sell a million copies in the U.S. in 2020.
Swift wrote and recorded Folklore during the COVID-19 pandemic, and she dropped the album on July 24, to the surprise of many fans. Jack Antonoff and Aaron Dessner, of Fun and The National fame, respectively, served as producers on the album, which features 16 tracks ranging between indie-folk, alternative rock, electro-folk, and chamber pop sounds.
Swift scored three People’s Choice Awards nominations, which were announced Oct. 1. She is in the running for Female Artist of 2020, Album of 2020 for Folklore, and Soundtrack Song of 2020 for “Only the Young” on Miss Americana.

 

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر

مصادره‌ای ها کم بود سراغ سرچشمه رفته‌اید؟

هنرستان دخترانه‌ی سوره

مصادره‌ای ها کم بود سراغ سرچشمه رفته‌اید؟

یادداشت نویسنده‌ی آرت‌تاکس درباره‌ی بیانیه‌ی حوزه هنری در پاسخ به تعطیلی رشته‌ی نمایش در هنرستان دخترانه‌ی سوره

به لطف دوستانِ تمامیت‌خواه، روز به روز و پله به پله باید درباره‌ی بدیهیات بیش‌تر حرف زد و نوشت، کار به جایی رسیده که باید ثابت کنیم طبق هیچ قانون،‌ مرام و مسلک متمدنانه‌ای، کسی حق دخالت و سنگ‌اندازی را در تحصیل هیچ بنی‌بشری ندارد. در همین یکی‌ دو روز گذشته، زمزمه‌ای به راه افتاد که زنان حق تحصیل در رشته‌ی نمایش  هنرستان دخترانه‌ی سوره را نخواهند داشت. امیدواری به انتشار تکذبیه هم بی‌نتیجه ماند و سید حسام‌الدین حسینی، مسئول ارتباطات و رسانه‌ی حوزه‌ی هنری که این هنرستان زیرمجموعه‌ی آن به حساب می‌آید، این ضربه را بر بدنه‌ی فرهنگ و‌هنر با چیدن چند گزاره‌ی نامفهوم در کنار هم تأیید کرد.

در متن جوابیه‌ی حوزه‌ی هنری آمده: «به علت سلطه و سیطره‌ی کرونا، آموزش رشته‌ی تئاتر بیش از هر رشته‌ی دیگری پیچیده، پرخطر و دشوار شده.» در جواب باید گفت: شما صاحب اولین هنرستانی هستید که درگیر این پاندمی شده؟ ببینید بقیه‌ی دنیا چه کرده شما هم همان بزنامه را پیش ببرید. آن‌ها واکسن زده‌اند؟ شما هم بزنید، مگر قرار نبود تا پایان تابستان دانش‌آموزان واکسینه شوند؟ قبول. نمی‌توانید واکسن بزنید؛ چند پیش‌کسوت این عرصه را دعوت کنید تا کلاس‌ها، مجازی برگزار شود. مگر در اوایل این همه‌گیری مدارس بزرگ سینما و تئاتر دنیا کاری جز این کردند؟ شما حتا صورت مسأله را پاک نکردید، ورقه‌ی سوال را دور انداختید.

ادعایی دیگر در چندسطر آن‌سوتر این بیانیه دیده می‌شود: «سال‌های گذشته آمار ورود به رشته‌ی هنرهای نمایشی در دانشگاه‌ها از میان هنرجویان سوره خیلی کم‌تر از استاندارد بوده.». تاوان ضعف و ناشی‌گری شما را هم باید دختران ایران بدهند؟ به‌جای این تصمیم‌های خلق‌الساعه که زندگی دیگران را تحت تأثیر قرار می‌دهد، مدیریت که این‌جا به‌جای ریل‌گذاری برای شکوفایی، کارش کنترل هر شأن انسانی چند دختر نوجوان است استعفا بدهد. اگر تا دی‌روز فیلمی اکران می‌شد که با همه‌ی سانسورها، باز هم مطابق ارزش‌هایتان نبود، در سینماهایی مصادره‌شده‌ای که به نام شما خورده از اکرانش جلوگیری می‌کردید، حالا دیگر به سراغ چشمه‌ی ماجرا رفتید و می‌خواهید با ممنوعیت تحصیل دختران جریانی فرهنگی را از ریشه بخشکانید؟ آبشخور فرهنگی شما کجاست که به‌جای عذرخواهی و بازی‌ کردن با زندگی چندین و چند نفر، خروجی‌اش چنین تصمیم‌هایی‌ست و خود را صاحب همه‌چیز، حتا سرنوشت افراد می‌دانید؟

صنوف خانه سینما علیه وزیر پیشنهادی: قرار است وزیر فرهنگ بشوید یا شعار؟

 

جای تأسف آن‌جاست در روزگاری زندگی می‌کنیم که بسیاری از جشنواره‌های معتبر هنری دنیا مانند برلیناله دیگر حتا ارزشی برای تفکیک شاخه‌ی بازی‌گری مرد و زن قائل نیستند اما ما باید از بدیهی‌ترین‌ها بنویسیم. مسأله‌ی هنرستان سوره برخلاف ظاهرش فراتر از دغدغه‌ی چندنفر است. اگر امروز همه (نه صرف سینماگران و اهالی تئاتر) سکوت کنند، بنیادگرایی و تحجر جاپای خود را محکم‌تر از گذشته می‌یابد، در بیانیه‌ی منتشرشده نوشته‌اند: «ما طالبان نیستیم.» باید گفت این روزها خود طالبان هم گردن نمی‌گیرد طالبان است، شما که جای خود دارید.

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

 

ادامه مطلب

خبر

بازگشت عادل، دلیل اصلی جابه‌جایی فروغی

عادل فردوسی‌ پور

بازگشت عادل، دلیل اصلی جابه‌جایی فروغی

اختصاصی از آرت‌تاکس:‌ شنیده‌های خبرنگار آرتتاکس از عزمی جدی در نهادهای بالادستی برای بازگشت عادل فردوسی‌پور به قیمت کناررفتن مدیر محبوب جریان اصولگرا خبر می‌دهد

اگر یک سنت بیست‌ساله را نمی‌شکستند، شاید با تغییر کنداکتور، به‌جای دوشنبه، امشب «نود» عادل‌ فردوسی‌پور از آنتن شبکه‌ی ۳ پخش می‌شد و او تولد ۲۲ساله‌گی برنامه‌اش را جشن می‌گرفت اما تقدیر با حضور علی فروغی (مدیر شبکه‌‌ی ۳) طور دیگری رقم خورد. از همان ابتدای ریاست فروغی، زمزمه‌های اختلاف میان او و عادل فردوسی‌پور شنیده می‌شد. از منع حضور کارلوس پویول در صداوسیما تا توقف کوتاه‌مدت و چند هفته‌ای «نود»، همه‌وهمه نشان از اختلافات جدی می‌داد و نتیجه؟ توقف پخش «نود» پس از بیست سال حضور روی آنتن.

حالا با تغییر دولت و جای‌گشت نیروها میان وزارت ارشاد و صداوسیما، طبق شنیده‌های آرت‌تاکس، تصمیم از نهادهای بالادستی گرفته شده تا عادل با «نود» برگردد و همین امر مهم‌ترین دلیل تغییر جایگاه فروغی‌ست که گفته می‌شود به سیمافیلم یا شبکه‌ی ۲ خواهد رفت. پیش‌تر هم البته تصمیم بازگشت عادل در همان اوایل از سوی نهادهای بالادستی به فروغی ابلاغ شده بود اما او با روابط ویژه‌ای که خود در بالادست دارد توانسته بود آن حکم را وتو کند و خود بماند و عادل را به قول خودش خارج از مدار نگه دارد.
باید دید در صورت عملی‌شدن بازگشت «نود»، شبکه‌ی سه با «فوتبال برتر» محمدحسین میثاقی چه خواهد کرد؟ برنامه‌ای که قرار بود جای «نود» را پر کند و همان ساعت از آنتن را برایش خالی کردند. آیا مهر تعطیلی بر پیشانی «فوتبال برتر» خواهد خورد یا این برنامه، مثل گذشته، تبدیل به یک پیش‌درآمد قبل از شروع مسابقات فوتبال می‌شود؟
در کنار همه‌ی این‌ها، باید منتظر کم و کیف استقبال مخاطبان فوتبال از عادل بود. او با گزارش بازی فینال از طریق اکانت اینستاگرام AFC نشان داد که هم‌چنان پرطرفدار است اما تحولات جامعه‌ی امروز ایران چنان سریع و غیرقابل پیش‌بینی‌ست که گفتن از آینده را سخت می‌کند و شاید کمی پس از بازگشت او به میز اجرای نود به این نتیجه برسیم که از خوش‌شانسی‌اش بوده که هم‌زمان با آغاز موج سلبریتی‌کشی و تخریب چهره‌های محبوب مردم، او دیگر هر هفته در معرض قضاوت نبوده است. «نود»ی که بازگردد، باید برنامه‌ی روزگار دیگری باشد و عادل چنان باهوش هست که این را بداند.

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

 

ادامه مطلب

خبر

خودمان دردمندیم اما آغوش‌مان به روی همسایه باز باشد

افغانستان

خودمان دردمندیم اما آغوش‌مان به روی همسایه باز باشد

انجمن صنفی فیلم‌نامه‌نویسان سینمای ایران با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم‌کردن رخدادهای امروز افغانستان و سکوت جهانی، خواستار همراهی حاکمیت و مردم ایران با شرایط هولناک مردم افغانستان شد.
متن بیانیه‌ی انجمن صنفی فیلم‌نامه‌نویسان سینمای ایران به شرح زیر است:
زنان و کودکان اولین قربانیان جنگ هستند. آن‌چه در افغانستان می‌گذرد، فاجعه‌ای اخلاقی است. آنانی که با طالبان معامله کرده‌اند و مردم افغانستان را به مسلخ این زشتکاران بداندیش فرستاده‌اند، انگار حافظه‌ای برای یادآوری نداشتند که طالبان ثابت کرده‌ به هیچ اصول اخلاقی و عهدی پای‌بند نیست.
ما فیلم‌نامه‌نویسان سینمای ایران نگرانیم. نگران از آن‌چه که قرار است بر سر مردم افغانستان بیاید. گفته‌اند برای سیاستمداران مردم یا وسیله هستند یا دشمن، دولت‌ها می‌آیند و می‌روند و این مردم هستند که زندگی نمی‌کنند، کشته می‌شوند.
درخواست می‌کنیم و انتظار داریم: مرزها را به روی هنرمندان، نویسندگان، روشنفکران و هر افغان‌ای که نمی‌تواند تحت حاکمیت طالبان زندگی کند باز کنید، مرزها را به روی زنان و دختران و کودکان افغان باز کنید، کمک کنید کشته نشوند، کمک کنید منتقل بشوند به کشورهایی که اعلام کرده‌اند پذیرای پناه‌جویان هستند.

مردم ما زیر بار خشکسالی، گرانی و بیماری کرونا در حال تباه شدن هستند اما آغوش‌شان برای مردمی که سرزمین مادری‌شان را از دست داده‌اند، باز است.
با چشمی گریان و قلبی اندوهگین، نگران زنان و کودکان و نخبگان افغان و هر آن‌کس از این ملت که می‌خواهد دور از اندیشه‌ی طالب زندگی کند هستیم. کمک کنید قتل‌عام نشوند، به بردگی بُرده نشوند.

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

 

ادامه مطلب

محبوب‌ترین‌ها