با ما همراه باشید
آنا کارینا آنا کارینا

خبر

آنا کارینا ستاره‌ی موج نوی فرانسه در ۷۹ سالگی درگذشت

 

آنا کارینا بازیگر دانمارکی-فرانسوی و ستاره‌ی فیلم‌های «دسته‌ی جداافتاده‌ها» و «پی‌یرو خله» و همکار کارگردان موج نو ژان لوک گدار به گفته‌ی مدیر برنامه‌ی او بر اثر سرطان در ۷۹ سالگی درگذشت.

کارینا که مد دهه‌ی ۱۹۶۰ را با ویژگی‌های الف‌گونه‌ و چشمان آبی سرمه‌گونش رایج کرد در هفت فیلم ساخت همسر سابقش گدار مانند آلفاویل بازی کرد.

لوران بالاندراس با ذکر این نکته که او در کنار همسر چهارمش، کارگردان آمریکایی دنیس بری، فوت شد به خبرگزاری فرانسه گفت:«آنا دیروز در بیمارستانی در پاریس به خاطر اثرات سرطان درگذشت.»

وزیر فرهنگ فرانسه فرانک ریستر توییت کرد:«امروز سینمای فرانسه یتیم شد و یکی از اساطیر خود را از دست داد.»

کارینا وقتی از کشورش دانمارک به فرانسه آمد تا بتواند بازیگر شود هنوز نوجوان بود. او پیش از این که هنگام عبور از شانزه‌لیزه توسط گدار شناسایی شود حرفه‌ی موفقی در مدلینگ داشت. گدار به او پیش‌نهاد حضور در صحنه‌ای برهنه در «از نفس افتاده» را به او داد ولی او رد کرد.

آن‌ها وقتی او در تقریباً ۲۱ سالگی برنده‌ی بهترین بازیگر زن جشنواره‌ی فیلم برلین به خاطر فیلم «زن زن است» گدار شد با هم بودند. او در مصاحبه‌ای با خبرگزاری فرانسه در مارس ۲۰۱۸ در پاریس گفت:«ما یکدیگر را خیلی دوست داشتیم ولی زندگی با او پیچیده بود. او کسی بود که می‌تواند به تو بگوید:«من رفتم سیگار بگیرم.» و سه هفته بعد برگردد.»

او بعدها پشت دوربین رفت تا «زندگی مشترک» را بسازد که یک فیلم رمانتیک بین یک معلم تاریخ و زنی با روح آزاد است که به مواد مخدر و خشونت خانگی منجر می‌شود.

کارینا موفقیتی نسبی به عنوان خواننده نیز داشت و «دقیقاً زیر آفتاب» را با سرژ گینزبورگ ضبط کرد.

 

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر

محمدعلی کشاورز آثار بخش نگاه نو سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر را معرفی می‌کند

آثار بخش نگاه نو

 در حالی‌که نزدیک به یک ماه تا به آغاز سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر مانده، محمدعلی کشاورز آثار بخش نگاه نو را معرفی می‌کند. با این آثار آشنا شوید:

در کنار تماشای معرفی آثار بخش نگاه نو سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر از بخش سینمای ایران دیدن کنید

  • فیلم آن‌ شب / کارگردان: کورش آهاری – تهیه‌کننده: محمد درمنش
  • فیلم بی‌صدا حلزون / کارگردان: بهرنگ دزفولی‌زاده – تهیه‌کننده: مرتضی شایسته
  • فیلم پدران / کارگردان: سالم صلواتی – تهیه‌کننده: شهرام مسلخی
  • فیلم پوست / کارگردانان: بهمن و بهرام ارک – تهیه‌کننده: محمدرضا مصباح
  • فیلم دشمنان / کارگردان: علی درخشنده – تهیه‌کننده: مجید برزگر
  • فیلم روز صفر / کارگردان و تهیه‌کننده: سعید ملکان
  • فیلم ریست / کارگردان: محمدرضا لطفی – تهیه‌کننده: سیدامیر سیدزاده
  • فیلم شنای پروانه / کارگردان: محمد کارت – تهیه‌کننده: رسول صدرعاملی
  • کشتارگاه / کارگردان: عباس امینی – تهیه‌کننده: جواد نوروزبیگی
  • لباس شخصی / کارگردان: امیرعباس رفیعی – تهیه‌کننده: حبیب والی‌نژاد

در کنار تماشای معرفی آثار بخش نگاه نو سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر ببینید:

مولن‌روژ جشنواره‌ای با رسول صدرعاملی | این روزها مانده‌ام میان فراستی و سالومه و مسیح علی‌نژاد!

 

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

ادامه مطلب

خبر

مارتین اسکورسیزی: فیلم‌های مارول «سینما» نیستند

اسکورسیزی مارول

ترجمه اختصاصی از آرت‌تاکس: مارتین اسکورسیزی مارول را کمپانی‌ای می‌داند که آثارش سینما نیستند و بیش‌تر به شهربازی شبیه‌اند.

سینما نه، با شهربازی طرف هستیم!

مارتین اسکورسیزی، یکی از کارگردان‌های مورد احترام فعلی سینما، فیلم‌های ابرقهرمانی را که نیروی غالب امروز صنعت سینماست نکوهش کرده است. این کارگردان که آثاری چون «راننده تاکسی»، «گاو خشمگین» و «رفقای خوب» را در کارنامه‌ی خود دارد در مصاحبه‌ای با مجله‌ی امپایر گفت که اقدام‌هایش برای همراهی با سرعت فیلم‌های ابرقهرمانی معاصر با شکست مواجه شده است.

اسکورسیزی در پاسخ به این سوال که آیا فیلم‌های مارول را دیده است یا خیر گفت:«می‌دانید؟ من سعی‌ام را کردم ولی این‌ها سینما نیستند».

او در ادامه افزود:«صادقانه بخواهم بگویم، نزدیک‌ترین چیز به این فیلم‌ها که می‌توانم تصور کنم، هر چقدر این فیلم‌ها خوب ساخته شده باشند و بازیگرانش بهترین اجرای خود را تحت شرایط آن فیلم‌ها ارائه دهند، شهربازی است. این فیلم‌ها سینمایی نیستند که در آن انسان‌ها سعی در انتقال تجربه‌ی احساسی و روانی به انسانی دیگر داشته باشند».

پیشتر در همین امسال فیلم «انتقام‌جویان: پایان بازی» پس از رسیدن به ۸/۲ میلیارد دلار در سینماهای سراسر جهان به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ بدل شد (با احتساب تورم این فیلم رتبه‌ی پنجم را از آن خود کرد). هشت فیلم دیگر همین استودیو جزو ۳۰ فیلم پرفروش برتر تاریخ‌اند (بدون احتساب تورم).

کوین فایگی، رئیس مارول، در سال گذشته با گفتن این که عدم کسب هیچ جایزه‌ای توسط این فیلم‌ها نشانه‌ی فقدان کیفیت و جاه‌طلبی آن‌ها نیست، از فیلم‌هایش در برابر این سطح از نقدهایی که توسط اسکورسیزی مطرح شده‌اند دفاع کرد.

فایگی گفت:«شاید تقبیح جلوه‌های ویژه یا افراد پرنده یا سفینه‌های فضایی یا درآمدهای میلیارد دلاری راحت باشد. من فکر می‌کنم که گفتن این که به نحوی شما برنده شده‌اید راحت است. هیچکاک هرگز برنده‌ی جایزه‌ی بهترین کارگردان نشد. بنابراین جایزه بردن خوب هست اما همه چیز نیست. من ترجیح می‌دهم در اتاقی پر از طرفداران مشتاق باشم».

 

نویسنده: کارتین شورد گاردین

مترجم: پویا مشهدی محمدرضا

ادامه مطلب

خبر

اسپایدرمن در جهان سینمایی مارول باقی خواهد ماند | بازگشت دوباره به خانه

اسپایدرمن مارول

ترجمه اختصاصی از آرت‌تاکس: اسپایدرمن مارول را ترک نخواهد کرد تا برای سومین بار شاهد حضور تام هالند در لباس مرد عنکبوتی باشیم.

اسپایدرمن در خانه خواهد ماند

دو کمپانی سونی پیکچرز و مارول در روز جمعه به طور مشترک اعلام کردند که استودیوی مارول و کوین فایگی، رئیس آن، فیلم سوم از سری «اسپایدرمن: بازگشت به خانه» را تولید خواهند کرد. در این فیلم نیز تام هالند به عنوان قهرمان مجموعه حضور خواهد داشت.

در طول تابستان خبری مبنی بر این منتشر شد که دیزنی، شرکت مادر مارول، و سونی بر سر قرارداد مالی جدیدی به بن‌بست رسیدند. دیزنی می‌خواست که فیلم به صورت ۵۰/۵۰ تامین مالی شود و فِیج در نقش تهیه کننده‌ی مشاور باقی بماند. سونی نیز پیشنهاد حفظ توافق را تحت شرایط فعلی داده و تقاضا کرده که مارول تقریباً ۵٪ درآمد از روز اول و تمامی درآمدهای تجاری را دریافت کند.

در کنار خبر فیلم اسپایدرمن مارول و سونی ببینید:

جهان‌های موازی در دنیای سینمایی مارول

رضایت سونی و مارول از توافق حاصله

این قرارداد در نیمه‌شب پنج‌شنبه امضا شد. مذاکرات با حضور مقامات هر دو استودیو شامل تام راثمن، رئیس سونی پیکچرز، فایگی و آلن هورن و آلن برگمن، روسای استودیوی والت دیزنی صورت گرفت. به گفته‌ی منابع آگاه، مارول و دیزنی در عوض قرض دادن توانایی تهیه کنندگی فایگی تقریباً ۲۵٪ سود را دریافت خواهند کرد. دیزنی حقوق فروش تجاری خود را حفظ خواهد کرد و مسئولیت حمایت مالی یک چهارم بودجه‌ی فیلم را بر عهده خواهد گرفت. مرد عنکبوتی نیز بر اساس توافق در یک فیلم دیگر استودیوی مارول حضور خواهد داشت. فیلم در ۱۶ جولای ۲۰۲۱ منتشر شده و ایمی پاسکال نیز مانند دو فیلم گذشته‌ی هالند از طریق استودیوی پاسکال پیکچرز تهیه کنندگی را برعهده خواهد داشت.

مارول حق انحصار اسپایدرمن را طی توافقی که پیشتر در سال ۲۰۰۹ و کسب حق مالکیت این کمپانی کمیک توسط سونی صورت گرفت به مدت تقریباً دو دهه به این شرکت داده است. سونی موفقیت مالی و نقدهای تحسین‌آمیزی بابت اولین دور از فیلم‌های مرد عنکبوتی که به کارگردانی سم رِیمی و بازی توبی مگوایر بود دریافت کرد. اقدام دوم آن‌ها که به کارگردانی مارک وب و بازی اندرو گارفیلد تولید شد موفقیت بسیار کمتری داشت و استودیو را دوباره به اتاق طراحی بازگرداند.

با برگرداندن مارول و فایگی به بازی با «اسپایدرمن: بازگشت به خانه» در سال ۲۰۱۷، این استودیو توانست جادوی خلاقانه‌ی سری نخست را باز یابد. حضور هالند در فیلم‌های «انتقام‌جویان» و تبدیل اسپایدرمن به یک عضو کلیدی این تیم بزرگ پیشرانه‌ای برای این مجموعه بود. سونی اعلام کرد که از رسیدن به این توافق خرسند است.

نویسنده: برت لانگ ورایتی

مترجم: پویا مشهدی محمدرضا

ادامه مطلب

محبوب‌ترین‌ها