با ما همراه باشید
الیزابت ماس فیلم شرلی الیزابت ماس فیلم شرلی

سینمای جهان

الیزابت ماس از تجربه‌ی بازی در «شرلی» و آخرین اخبار از سریال «سرگذشت ندیمه» می‌گوید

آرت‌تاکس – گروه سینمای جهان: گفت و گو با الیزابت ماس درباره‌ی تجربه‌ی بازیگری در فیلم «شرلی» و فصل چهارم سریال «سرگذشت ندیمه».

الیزابت ماس از تجربه‌ی بازی در «شرلی» و آخرین اخبار از سریال «سرگذشت ندیمه» می‌گوید

فیلم مستقل «شرلی» به کارگردانی ژوزفین دکر و فیلم‌نامه‌ای از سارا گابینز داستان شرلی جکسون (الیزابت ماس) نویسنده‌ی معروف داستان‌های ترسناک را در کلاژی از حقیقت و خیال روایت می‌کند. زمانی که یک تازه عروس و داماد (اودسا یانگ، لوگان لرمن) روتین نوشتن او را به هم ریخته و تنش‌های میان شرلی و همسرش استنلی (مایکل استولبارگ) افزایش می‌یابد، آن‌ها سعی می‌کنند تا با این زوج بازی کنند و طوری به آنان فشار بیاورند که اثر همیشگی روی رابطه‌ی آنان داشته باشد.

الیزابت ماس در مصاحبه‌ای تلفنی که با Collider داشت درباره‌ی این فیلم و تجربه‌ی بازی در آن می‌گوید. او هم‌چنین از فصل چهارم «سرگذشت ندیمه» و این که اکنون آن‌ها مشغول یافتن راهی هستند که با ایمنی کامل به کار بازگردند و فیلم‌برداری این فصل را به پایان برسانند سخن گفت. متن مصاحبه به شرح زیر است:

باید بگویم که این فیلم به شدت شگفت‌زده، هیجان‌زده و متحیرم کرد و شما و بقیه‌ی بازیگرها بی‌نظیر بودید.

الیزابت ماس: ممنونم. خیلی لطف دارید.

بازیگران همیشه می‌گویند که می‌خواهند شخصیت‌هایی را پیدا کنند که آنان را به چالش بکشد و به نظر می‌رسد که شخصیتی مانند جکسون چالش‌های بسیاری دارد. چه چیزی شما را درباره‌ی چالش‌های چنین چیزی هیجان‌زده کرد و به عنوان یک بازیگر فکر می‌کنید که چه چیز این شخصیت بیش از همه شما را به چالش کشید؟

این اولین بار است که نقش فردی واقعی را بازی می‌کنم. ممکن است اشتباه کرده باشم اما حدس می‌زنم همین باشد. حرفه‌ی بازیگری‌ام مسیری طولانی بوده و ممکن است برای همین کسی را فراموش کنم ولی این اولین بار است که نقش شخصیتی تاریخی و مهم را که همه او را می‌شناسند بازی کرده‌ام. فکر کنم این چالش من بود. کمی هم ترسناک داشت. به همین خاطر کمی نگران شده بودم.

من آن قدر علاقه‌ای به تحقیق ندارم ولی ناگهان مجبور شده بودم که درباره‌ی شرلی جکسون تحقیق کنم و به روشی کاملاً متفاوت به این شخصیت نزدیک شوم. مایکل [استولبارگ] از این نظر بسیار الهام‌بخش بود چون او در این کار خبره است و همیشه به همین صورت کار می‌کند. او واقعاً مرا به شوق آورد و حتی برایم مطلب‌هایی فرستاد تا بخوانم. صادقانه بگویم نمی‌دانم که بدون او از پس این کار برمي‌آمدم یا نه. روندی جدید و قطعاً چالشی مهم برای من بود.

الیزابت ماس: با تمام غریزه‌ام مقابل دوربین حاضر می‌شوم!

چه نوع تحقیقی بیش از همه به شما کمک کرد؟ آیا رمان فیلم را خواندید؟ آیا آثار جکسون را خواندید؟ کلید یافتن شخصیت او از دید شما چه بود؟

الهام‌بخش‌ترین چیز خواندن نامه‌هایی بود که شرلی و استنلی برای یک‌دیگر نوشته بودند. این نامه‌هایی که پیدا کردیم به شدت کمیاب بودند. این نه خواندن زندگی‌نامه‌ی او بود، نه خواندن داستان‌‌های زندگی او و نه خواندن داستان‌هایی که او نوشته بود و ما نسخه‌ای ضبط شده از آن‌ها را داشتیم. شخصیت اصلی در این نامه‌ها بود. این گونه بود که توانستیم حس شوخ‌طبعی آن‌ها، هوش سرشارشان، این که چقدر یک‌دیگر را دوست داشتند و چقدر خشمگین بودند را کشف کنیم. فکر می‌کنم که این مفیدترین چیزی بود که خواندم.

آیا به این شخصیت به این شکل نگاه کردید که دارید نقش شرلی جکسون نویسنده را بازی می‌کنید یا این که چون این داستان تا حدودی تخیلی است به این شخصیت به این شکل نگاه کردید که دارید نقش شخصیتی را بازی می‌کنید که از قضا نامش شرلی جکسون است؟

بله قطعاً. پاسخ صادقانه‌ام ترکیبی از هر دوی آن‌هاست. اساس کار ما تحقیق درباره‌ی این بود که شرلی کیست. این سنگ بنای کار بود و بعد یادم می‌آید جایی، پیش از آن که کار را شروع کنیم، به مایکل گفتم: «فکر می‌کنم که باید بی‌خیال شویم. باید همه‌ی این کارها را رها کنیم.» پیش می‌آید که آن قدر غرق بازی کردن نقش فردی واقعی شوید که به بازی کردن آن شخصیت بیش از بازی کردن ابعاد دیگر او اهمیت می‌دهید. برای همین بود که ما هر دو تصمیم گرفتیم تا شرلی و استنلی خودمان را خلق کنیم و این نسخه‌ی ما از شرلی و استنلی باشد. باید کمی خودت را بابت این کار ببخشی.

این تنها راه پیش‌رفت بدون ترسیدن است. فکر می‌کنم تا نقطه‌ی خاصی از کار این واقعاً به ما کمک کرد. این داستانی دقیق از شرلی جکسون نیست. فکر می‌کنم که مهم است که بگویم او مادری شگفت‌انگیز بود. او مادری فوق‌العاده برای فرزندش و آشپزی عالی بود. من با پسرش صحبت کردم و او گفت که مادرش عالی بوده. مسلم است که این موضوع در داستان فیلم نیست. برای همین است که می‌گویم این برشی از شخصیت این زن است.

تریلر فیلم Shirley | الیزابت ماس در نقش «شرلی»

شرلی ترکیبی از جنون، تنهایی، افسردگی، اندوه و ناامیدی است. آیا به عنوان یک بازیگر کندوکاو این‌ها سرگرم‌کننده است یا باید به آرامی همه‌ی آن‌ها را تجربه کرد؟

من عاشق آن هستم. من عاشق چنین کاری‌ام. من با این کار احساس موفقیت می‌کنم و از آن نمی‌ترسم. من بازیگر متد نیستم. یکی از دلایل این که چرا من یک بازیگر متد نیستم این است که فکر می‌کنم این کار آدم را خسته می‌کند یا شاید هم من تنبلم. شاید اگر بازیگری متد انجام می‌دادم بازیگر بهتری می‌شدم اما این سبک من نیست و من با آن خسته می‌شوم. من فهمیدم که تمامی شخصیت‌ها در نهایت بخشی از شخصیت تو می‌شوند و من بخش زیادی از شخصیت شرلی را در خود دارم و این کندوکاو را دوست داشتم.

آیا بازی در نقش کسی که ذهنی اسرارآمیز دارد سخت بود یا فقط سعی کردید در لحظه بازی کنید؟

فکر کنم که کار دوم را انجام دادم. یادم می‌آید که داشتم با سارا گابینز صحبت می‌کردم و برای من، این داستان درباره‌ی نویسنده‌ها و پروسه‌شان است. این که این پروسه چه‌قدر می‌تواند دشوار و چالش‌برانگیز باشد و برای نوشتن یک داستان، آن هم یک داستان عالی باید به چه جاهایی از تصورتان بروید. می‌خواستم روی این متمرکز بشوم. بنابراین جاهایی که شاید با واقعیت تطابق نداشت، یا شاید در تصوراتش بود، یا شاید ذهنش داشت او را تسخیر می‌کرد، او مقدار زیادی الکل می‌نوشید و وابسته به قرص‌های خواب و رژیمی بود. فکر می‌کنم این‌جور چیزها ذهنش را آزار داد. فکر می‌کنم تنها راه نشان دادن این، باید طوری بازی کرد که انگار واقعی است چون برای او واقعی بوده و این موضوع مهم است.

امیدوارید برداشت مخاطب از این فیلم چه باشد؟ 

من او (شرلی) را بسیار دوست دارم و بسیار تحسینش می‌کنم. فکر می‌کنم انسان خوب و باهوشی بود. فکر می‌کنم سلیقه‌ی خوبی در طنز داشت و امیدوارم بیننده‌ها این را ببینند. او مشکلات زیادی هم داشت، به خصوص با استفاده‌ی بیش از حد از قرص. ذهنش نیز مریض شده بود ولی فکر می‌کنم انسان فوق‌العاده‌ای بود. از زمان خود جلوتر بود و منبع الهام برای بسیاری شد. به این ترتیب، امیدوارم مردم کمی او را بشناسند.

تریلر فصل چهارم سریال «سرگذشت ندیمه» با بازی الیزابت ماس

شما دو هفته تا فیلم‌برداری فصل چهارم سرگذشت ندیمه فاصله داشتید تا این که پروسه‌ی تولید به دلیل کووید ۱۹ متوقف شد. به عنوان یکی از تهیه‌کنندگان این سریال، آیا برنامه‌ای برای ادامه‌ی امنیتی این فصل دارید؟ بزرگ‌ترین امید و ترس‌های‌تان چیست؟

بله؛ هر هفته در حال مکالمه سر پروسه‌ی تولید هستیم. ایمیل‌های زیادی به هم فرستادیم، ملاقات‌های مجازی و صحبت‌های زیادی داشتیم. یکی از کارهای خوبی که یکی از تهیه‌کننده‌ها انجام داد این بود که با تک تک دپارتمان‌ها صحبت کرد و تلاش کرد متوجه پروسه‌ی روزانه‌ی تولید شود. دنبال چه چیزی هستیم و برای حفظ سلامتی به چه چیزهایی نیاز داریم که فکر می‌کنم بخش بسیار مهمی است.

برای ما و بیش‌تر تهیه‌کننده‌ها موضوع اصلی همین است؛ چگونه این کار را به امن‌ترین شکل ممکن انجام دهیم؟ زندگی انسان برای ساخت یک سریال تلویزیونی ارزش ندارد. همه می‌خواهند سر کار بازگردند چون عاشق کارمان هستیم. و کسانی هم هستند که برای پشتیانی از خود و خانواده‌شان به این کار نیاز دارند. تهیه‌کننده‌ها مبلغی را از جیب خودمان به گروه تولید دادیم و ربطی به شرکت‌های بزرگ‌تر ندارد. پول زیادی برای این موضوع گذاشتیم و تلاش کردیم در زمان بی‌کاری، از آن‌ها به این شکل پشتیبانی کنیم. اما باید کارمان را با احتیاط انجام دهیم. فعلن در حال برنامه‌ریزی برای این موضوع هستیم. این، موقعیت جدیدی است و همه‌مان یک هدف داریم.

ترجمه از محمد تقوی و پویا مشهدی‌محمدرضا

 

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

4,884 بازدید کلی, 3 بازدید امروز

برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینمای جهان

گفت‌وگوی ورایتی با الیزابت دبیکی | با اعتماد به‌نفس، کله‌شق و هنرمند

مصاحبه با الیزابت دبیکی

ترجمه‌ی اختصاصی از آرت‌تاکس: مصاحبه مفصل ورایتی با الیزابت دبیکی درباره‌ی کارنامه‌ی بازیگری او، زندگی شخصی‌اش و تجربه‌ی هم‌کاری با کریستوفر نولان در فیلم «انگاره».

گفت‌وگوی ورایتی با الیزابت دبیکی | با اعتماد به‌نفس، کله‌شق و هنرمند

الیزابت دبیکی در گفت‌وگوی مفصلی که با ورایتی داشته از چیزهای مختلفی صحبت کرده. او در ابتدا‌ی این گفت‌وگو می‌گوید که مرموز به نظر می‌رسد و می‌تواند رازدار باشد. دبیکی با خنده تعریف می‌کند: «یک بار ایزابلا روسلینی به من گفت که من مرموزم و این باعث دل خوشی ‌ام شد چون من همیشه می‌خواستم اسرارآمیز و مرموز باشم. اما حقیقت این است که این ظاهر را برای بیش از چهار ثانیه نمی‌توانم نگه دارم. به محض این که با کسی آشنا شوم این ظاهر من به سرعت فرومی‌ریزد.»

آن چه دبیکی می‌تواند از «انگاره»، جدیدترین فیلم کریستوفر نولان، فاش کند این است که نقش همسرِ تنهایِ شخصیت شرور، کنث برانا را بازی می‌کند. او بابت کار با نولان هیجان‌زده بود و گفت که این فیلم «همان تجربه‌ای است که دوست دارید هنگام رفتن به سینما داشته باشید».

او با شگفتی می‌گوید: «کریس همه چیز را می‌سازد. او تمام تصاویر را قطعه به قطعه می‌سازد. او این توانایی را دارد که فیلمی بسازد که تفکری پیچیده داشته باشد و در عین حال سرگرم‌کننده و قابل دسترسی هم باشد. آن قدر همه چیز دقیق بود که حس یک فیلم مستقل را به آدم می‌داد. کریس بسیار سریع کار می‌کند و تمام زمان و انرژی‌اش صرف چیزهای درستی می‌شود. هیچ چیز اضافه‌ای در کار نیست. این همکاری فروتنانه و مشارکتی بود و قطعاً مرا هم به عنوان یک بازیگر و هم احتمالاً به عنوان یک شخص قوی‌تر کرد.»

دبیکی از تایید یا تکذیب کردن تمام نظریه‌های طرفداران درباره‌ی «انگاره» طفره می‌رود. او البته از برخی از این حدس و گمان‌ها لذت برد و به آن‌ها خندید و در نهایت اشاره کرد که «مخاطبان بسیار بسیار شگفت‌زده خواهند شد.»

در کنار مطالعه مصاحبه ورایتی با الیزابت دبیکی ببینید:

الیزابت دبیکی، رابرت پتینسون و جان دیوید واشنگتن از کار با نولان می‌گویند

اولین فیلمی که دبیکی بازی کرد فیلمی مهجور استرالیایی به نام «چند ساقدوش» بود. او می‌گوید: «فکر کنم دیالوگ من دو خط بیش‌تر نبود و شخصیت من در تمام طول فیلم به دنیال گوسفندش می‌گشت. شوخی نمی‌کنم.» ولی این فیلم فرصتی بود تا او با اولیویا نیوتن-جان و ربل ویلسون همکاری کند و در نهایت هم با درآمد بازیگری‌اش یک کامپیوتر خرید.

پس از آن اما نوبت «گتسبی بزرگ»، اقتباس باز لورمن از رمان اف. اسکات فیتزجرالد، رسید. لورمن که شخصیت‌های اصلی را به لئوناردو دی‌کاپریو و کری مولیگان سپرده بود، توانست نقش جردن، دوست بانفوذ دیزی، را به چهره‌ای جدید یعنی دبیکی بسپارد.

او با ذکر این که از قرار گرفتن روبه‌روی دوربین وحشت‌زده بود می‌گوید: «تمام دیالوگ‌هایم یادم رفت. مجبور بودیم برداشت‌های زیادی بگیریم. ما در مدرسه تمرین تئاتر انجام داده بودیم ولی من واقعاً نمی‌دانستم که برای بازی در فیلم باید چگونه باشم. یادم هست سرعت کسی که دیالوگ‌ها را می‌خواند بسیار زیاد بود. با خود فکر کردم: «واقعاً در فیلم‌ها این طور حرف می‌زنند؟»»

پس از این فیلم اما دبیکی توانست با نام‌های بزرگی در عرصه‌ی سینما هم‌بازی شود. او به سرعت و پشت سر هم در نقش شخصیت مقابل کیت بلانشت و ایزابل هوپر (روی صحنه در «خدمتکاران»)، تام هیدلستون و هیو لوری («مدیر شب») و وایولا دیویس («بیوه‌ها») بازی کرد. او هم‌چنین نقش مکمل درخشانی در «داستان» داشت، نقش ویرجینیا ولف را در «ویتا و ویرجینیا» بازی کرد و اخیراً هم در «ارتداد پرتقال سوخته» هم‌بازی میک جگر شد.

در کنار مطالعه مصاحبه ورایتی با الیزابت دبیکی ببینید:

پروسه‌ی انتخاب الیزابت دبیکی برای فیلم «انگاره» از زبان کریستوفر نولان

کارگردانانی که دبیکی با آنان کار کرده می‌گویند که او از به چالش کشیده شدن لذت می‌برد. استیو مک‌کویین کارگردان «بیوه‌ها» گفت: «زمانی که دارید با وایولا کار می‌کنید نمی‌توانید آدم تازه‌کار را به صحنه بیاورید. ولی با این حال بازیگران بزرگ یک‌دیگر را دوست دارند و این دو با هم رابطه‌ی فوق‌العاده‌ای داشتند. دبیکی فضا و ایده‌ی کلی این که چگونه معماری یک اجرا بر پایه‌ی استفاده از فضا و کنترل بدن است درک می‌کند. او تمام مهارت‌های فیزیکی و احساسی‌ای را که می‌خواهید دارد. او یک بازیگر با استعدادهای ذاتی است.»

سوزان بیر کارگردان «مدیر شب» می‌گوید که دبیکی کاملاً مناسب این فیلم بود و با این که تنها ۲۴ سال داشت رابطه‌ی آرامی را با هم‌بازی‌هایش برقرار کرد. بیر گفت: «او به شخصیتش عمق زیادی بخشید. بیش از آن چه انتظار داشتم. هر کاری که او انجام می‌دهد جان‌دار است. او بسیار تحسین‌برانگیز است و من هرگز فکر نمی‌کردم که او ذره‌ای کم‌تجربه‌تر از سایر بازیگران باشد.»

ولی دبیکی می‌گوید که او می‌ترسیده. او گفت: «احتمالاً خوب قایمش می‌کنم. مردم فکر می‌کنند من راحت و بی‌خیالم ولی حقیقت این است که من مضطربم و عرق می‌کنم. تعجب می‌کنم که در اولین روز فیلم‌برداری «خدمتکاران» با کیت و ایزابل اصلاً صدایی از دهانم بیرون آمده باشد.» با این حال او از به دست آوردن فرصت‌هایی از این دست که مانند مسترکلاسی با تدریس همتایانش می‌ماند لذت می‌برد. دبیکی می‌گوید: «بازیگری با انجام آن آموخته می‌شود و شما به عنوان یک بازیگر تنها تا سطح کسانی که در اطراف خود دارید می‌توانید پیش‌رفت کنید. شما برای رشد کردن به همراهان خوبی نیاز دارید و من بسیار خوش‌بخت بوده‌ام که توانستم از این بازیگرهای خارق‌العاده چیزی یاد بگیرم و به کمک بی‌نظیر بودنشان پیش‌رفت کنم. تجربه اعتماد به نفس را با خود به همراه می‌آورد، اعتماد به نفس کله‌شقی را در پی دارد و با کله‌شقی است که هنر خلق می‌شود.»

 

مترجم: پویا مشهدی‌محمدرضا

 

 

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

6,770 بازدید کلی, 166 بازدید امروز

ادامه مطلب

آنونس

تریلر فیلم بیوگرافیک «رادیواکتیو» با بازی رزموند پایک در نقش ماری کوری | Radioactive official trailer

تریلر فیلم Radioactive

زیرنویس فارسی اختصاصی از آرت‌تاکس: تریلر فیلم بیوگرافیک «Radioactive / رادیواکتیو» به کارگردانی مرجانه ساتراپی و با بازی رزموند پایک، سم رایلی و آنورین بارنارد.

تریلر فیلم بیوگرافیک «رادیواکتیو» با بازی رزموند پایک در نقش ماری کوری

«رادیواکتیو» فیلمی بیوگرافیک پیرامون شخصیت ماریا اسکلودوسکا-کوری، ماری کوری به کارگردانی مرجانه ساتراپی و با بازی رزموند پایک است.

فیلم اقتباسی‌ست از فوتو رمانی نوشته‌ی لورن ردنیس. داستان فیلم حول زندگی شخصی و حرفه‌ای ماری کوری می‌چرخد: ملاقات با پی‌یر کوری (سم رایلی)، همسر و همکارش، کشف پولونیوم و رادیوم مرگ تراژیک پی‌یر و رابطه‌ی نامشروع با همکارش پاول لانگوین (آنورین بارنارد).

اولین نمایش از رادیواکتیو در آخرین شب فستیوال تورنتو بود که با واکنش‌های متوسطی همراه شد.

فیلم قرار است ۲۴ام جولای روی سرویس آمازون پرایم ویدیو به نمایش دربیاید.

در کنار تماشای تریلر فیلم Radioactive ببینید:

علی حجوانی خبرنگار آرت‌تاکس در تورنتو ۲۰۱۹ از فیلم رادیواکتیو می‌گوید

Radioactive official trailer

Radioactive is a 2019 British biographical drama film directed by Marjane Satrapi and starring Rosamund Pike as Maria Skłodowska-Curie. The film is based on the graphic novel by Lauren Redniss. The film documents the life and work of Marie Curie: meeting her husband/research partner Pierre (Sam Riley), discovering polonium and radium, the tragic loss of Pierre to a trampling horse, and her affair with colleague Paul Langevin (Aneurin Barnard). Radioactive premiered as the Closing Night Gala at the Toronto International Film Festival on 14 September 2019 to average reviews. It is scheduled to be released on 24 July 2020 on Prime Video.

 

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

16,527 بازدید کلی, 296 بازدید امروز

ادامه مطلب

سینمای جهان

کریستوفر نولان از پروسه‌ی انتخاب و شیوه‌ی بازیگری الیزابت دبیکی در «انگاره» می‌گوید

الیزابت دبیکی Tenet

ترجمه‌ی اختصاصی از آرت‌تاکس: کریستوفر نولان در مصاحبه‌ای از پروسه‌ی انتخاب الیزابت دبیکی و شیوه‌ی کار با او برای تازه‌ترین ساخته‌اش Tenet می‌گوید.

کریستوفر نولان از پروسه‌ی انتخاب و شیوه‌ی بازیگری الیزابت دبیکی در Tenet می‌گوید

چیز زیادی از شخصیت الیزابت دبیکی در «انگاره»، به جز این که او همسر شخصیت منفی فیلم، یک الیگارش روسی با بازی کنث برانا، است و او را ترک کرده نمی‌دانیم اما چیزی که از اطلاع داریم این است که نولان نزدیک بود از انتخاب دبیکی برای این نقش صرف نظر کند!

این فیلم‌ساز در مصاحبه‌ای با ورایتی گفته که دبیکی در «بیوه‌ها»، فیلم استیو مک‌کویین، آن قدر خود را آمریکایی نشان داده بود که باعث شد او نام دبیکی را از لیست بازیگران احتمالی «انگاره» خط بزند.

الیزابت دبیکی، رابرت پتینسون و جان دیوید واشنگتن از کار با نولان می‌گویند

نولان درباره‌ی این شخصیت «انگاره» و این که چرا بازی دبیکی در «بیوه‌ها» او را فریب داد و باعث شد فکر کند که او مناسب پروژه‌ی جدیدش نیست گفته: «من به دنبال شخصیتی خیلی خیلی بریتانیایی می‌گشتم. شخصیتی که یک انگلیسی جذاب است.» او تا زمانی که اما توماس، همکار تهیه‌کننده و همسر او، پیشنهاد نداده بود که دبیکی را برای این نقش انتخاب کنند و او را از این نکته آگاه کرد که این بازیگر اهل ایالات متحده نیست نظر خود را عوض نکرد.

نولان گفت: «الیزابت از آن دست بازیگران بزرگی است که وقتی به آن‌ها توجه می‌کنید می‌فهمید که آن‌ها را در آثار زیادی دیده‌اید اما نمی‌توانید باور کنید که همه‌ی آن‌ها یک نفرند.» او هم‌چنین اضافه کرد که پس از تماشای بازی‌های دبیکی در «بیوه‌ها»، «گتسبی بزرگ» و مینی سریال «مدیر شب» مسحور توانایی‌های او شده است.»

نولان در ادامه گفت: «این که کسی به شگفت‌انگیزی و جذابی او توانایی تغییر شخصیتی آفتاب‌پرست‌گونه دارد به شدت به حجم توانایی‌های او می‌افزاید.»

تماشای کارهای دبیکی باعث شد که نولان این نقش را به او پیشنهاد کند اما او اصرار داشت که برای این نقش آزمون بدهد. نولان گفت: «من قطعاً از او نمی‌خواستم که آزمون بدهد. سطحی از بازیگری هست که شما پس از دیدن آن به عنوان یک کارگردان، دیگر از بازیگری که این توانایی را دارد نمی‌خواهید که آزمون بدهد ولی او می‌خواست که این اتفاق بیفتد. فکر کنم این که بدانیم او می‌تواند آن چه را که به دنبالش بودیم انجام دهد برایش مهم بود. و این گونه بود که او آمد و همه را به شگفتی واداشت. به نظر من او تنها آن چه را که از او در سر داشتم تایید کرد. بازی او حتی فراتر از تصورات و آرزوی من بود.»

همه‌ی آن‌چه باید از «انگاره / Tenet» بزرگ‌ترین فیلم کریستوفر نولان بدانید

نولان شخصیت دبیکی را این گونه توصیف کرد که «اجرای درست این نقش سخت است چون او باید آسیب‌پذیر باشد و از خوبی او سوءاستفاده شود اما قدرت و عمقی هم دارد که به کارش خواهد آمد.»

او اضافه کرد: «فکر می‌کنم که اجرای این شخصیت توسط یک بازیگر بدون توسل به کارهایی غیرعادی یا تکیه به نسخه‌ای ساده از قوس شخصیتی آن بسیار دشوار باشد. دبیکی راهی پیدا کرده است که آسیب‌پذیری و قدرت را هم‌زمان نشان دهد و این بسیار انسانی و واقعی است.»

مترجم: پویا مشهدی‌محمدرضا

 

 

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

10,748 بازدید کلی, 166 بازدید امروز

ادامه مطلب

محبوب‌ترین‌ها