شب‌های-نقد-۵

شب‌های نقد -۵ | بررسی آثار مهم جشنواره سی‌وهفتم فیلم فجر از نگاه خسرو نقیبی و امیر قادری

گفت‌وگوی سردبیران آرت‌تاکس و کافه سینما در کالبدشکافی آثار مهم جشنواره‌ی سی‌وهفتم: طلا، تختی، متری شش‌ونیم و ...

شب‌های نقد -۵ | بررسی آثار مهم جشنواره سی‌وهفتم فیلم فجر از نگاه خسرو نقیبی و امیر قادری

 

سرخط‌های بخش دوم گفت‌وگوی پر تیتر خسرو نقیبی سردبیر آرت‌تاکس با امیر قادری سردبیر کافه‌سینما درباره‌ی کالبدشکافی آثار مهم جشنواره

 

خسرو نقیبی:

-پروداکشن تختی برای سینمای ایران یک پیش‌رفت چندپله‌ای‌ست.

-۹۰ دقیقه‌ی اول فیلم «متری شش و نیم» بهترین فیلم جشنواره است اما در پایان فیلم افت می‌کند.

-اگر در «ابد و یک‌روز» سانسور به کمک روستایی آمده باشد؛ در «متری شش‌ونیم» به ضررش شده است.

 

امیر قادری:

-فیلم‌سازان ایدئولوژیک نمی‌توانند فیلم‌های قهرمان‌پرور بسازند.

-سعید روستایی یک استعداد است و بعد از مدت‌ها سینمای ایران صاحب یک کارگردان شده که می‌تواند صحنه‌های جان‌دار بسازد. نگرانم منتقدان روستایی را دوره کنند و بگویند فیلم مینیمال‌ بساز!

-روزی رامبد جوان در اعلام هزینه‌های خندوانه گفت:‌ «به کسی مربوط نیست» اما او امروز هزینه‌ی ساخت طلا را اعلام می‌کند. همین یک گام روبه‌جلو در شفافیت مالی‌ست.

-سانسور به فیلم اول روستایی کمک کرد.

-سیاوش اسعدی تنها کارگردان جشنواره است که لنز و قاب براش مهم است.

 

 

بیش‌تر ببینید:

بخش اول گفت‌وگوی سردبیران آرت‌تاکس و کافه سینما را ببینید‌ | لینک تماشا

میزگردی درباره‌ی بهترین‌های جشنواره: هنوز از دوگانه‌ی خیر و شر عبور نکرده‌ایم | لینک تماشا

میزگردی برای پیش‌بینی نامزدها و برندگان جشنواره: انگار در لندن زندگی می‌کنیم نه تهران ! | لینک تماشا

 

لینک کوتاه:

شاید این ها را نیز دوست داشته باشید

دیدگاه شما چیست ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *