با ما همراه باشید

 در فصل جدید actors on actors ستاره‌های سینما از تجربه‌ی حضورشان در سریال‌های مهم سال می‌گویند. در دومین قسمت این مجموعه بنیسیو دل تورو و مایکل داگلاس با یک‌دیگر گفت‌وگو می‌کنند.

بخش اول گفت‌وگوی بنیسیو دل تورو و مایکل داگلاس را اینجا ببینید.

مایکل داگلاس: برای هر دوی ما تجربه‌ی خاصی بود. استیون سودربرگ کارگردان منحصربه‌فردی‌یه. اون کنترل دوربین رو هم در دست داره. احتمالن فقط یه فرصت می‌تونی داشته باشی. اون برعکس بقیه‌س، از یک بار برداشت نمی‌ترسه و با یه بار برداشت کارت تمومه. خودت می‌دونی، برای اون اجرات اسکار بردی که باورنکردنی بود.

ولی داشتم فکر می‌کردم یه سؤال هست که باید از بنیسیو بپرسم، چون تو بهتر از هر کس دیگه‌ای که تا به حال دیدم جلوی دوربین غذا می‌خوری! سیب خوردنت رو دیدم، اسپاگتی خوردنت رو هم دیدم. دوباره ذهنم رفت سمت فیلم قاچاق. اون‌جا هم یه چیزهایی می‌خوردی، انگار داری یه کار مهم انجام می‌دی. قبل از این‌که بری جلوی دوربین بهش فکر می‌کنی؟ که قراره فلان کار رو بکنی یا نه؟ منظورم اینه که از قبل آماده می‌شی یا بدون فکر قبلی اتفاق می‌افته؟

بنیسیو دل تورو: جفتش. بعضی وقت‌ها ایده‌ش رو دارم یا توی فیلم‌نامه نوشته شده. فکر می‌کنم خوردن دوریتوها در فرار به دانمورا در فیلم‌نامه بود. سیب خوردن هم در فیلم‌نامه نوشته شده بود. بنابراین گاهی از قبل مشخصه. ولی بعضی‌وقت‌ها خودم انجامش می‌دم، بعضی‌وقت‌ها ممکنه یکی رو ببینم که داره می‌خوره و این فکر به سرم بزنه که این صحنه اگه در حال خوردن چیزی باشم بهتر می‌شه. می‌رم پیش کارگردان و بهش می‌گم.

مایکل داگلاس: یکی دو باری یه‌کم از خوراکی‌ها رو ریختی روی لباست و تکوندی، واقعن طبیعی بازی می‌کنی. ولی من تا سر حد مرگ از این صحنه‌ها می‌ترسم چون معلوم نیست چه نمایی رو داره می‌گیره. اون صحنه‌ی اسپاگتی خوردنت رو در دانمورا دیدم و با خودم دعا می‌کردم یه‌سره نباشه!

بنیسیو دل تورو: نه، هر بار که می‌گفتن کات، من تف می‌کردم! می‌جویدم، می‌جویدم و بعد تف می‌کردم!

مایکل داگلاس: مدت زیادی‌یه که مشغول به این کاری. بیست‌وخرده‌ای سال، تقریبن سی سال. الان نسبت به اون اوایل چه تغییری رو حس می‌کنی؟ این کسب‌وکار یا صنعت چه فرقی کرده؟

بنیسیو دل تورو: فکر می‌کنم الان موقعیت‌ها بیش‌ترن. موقعیت برای بازیگرها بیش‌تره. حس می‌کنم فرصت‌های زیادی اون بیرون هست که عالی‌یه.

مایکل داگلاس: چیزی که وقتی من شروع به کار کردم دیدم، این بود که اگه سینما کار می‌کردی دیگه علاقه‌ای به کار تلویزیونی نداشتی. سروکارت با فیلم بود. ولی می‌بینم که الان عوض شده فکر می‌کنم کار تلویزیونی هم به اندازه‌ی کار سینمایی عمیق و باکیفیته من چندتا سریال از نتفلیکس یا شوتایم دیدم هرکدوم‌‌شون… یا شبکه اچ‌.بی.او، کارشون معرکه‌س. خیلی خوبه، امیدوارم ادامه پیدا کنه.

اولین کار موفق من یه کار تلویزیونی بود به اسم خیابان‌های سان‌فرانسیسکو. اون روزها ما قسمت‌های بیست‌وشش ساعته ضبط می‌کردیم، هر قسمت شش روز طول می‌کشید و تمام مدت سر لوکیشن بودیم. لوکیشن‌مون در سان‌فرانسیسکو بود، برای همین هشت‌ ماه و نیم یه سره فیلم‌برداری داشتیم و بیست‌وشش قسمت بود. بعد من از مجموعه اومدم بیرون. در پایان سال چهارم حسابی معروف شد اما من ازش دست کشیدم تا برای فیلم دیوانه از قفس پرید تهیه‌کنندگی کنم.

دوباره که به اون روزها فکر می‌کنم، کارل مالدن، ستاره‌ی سریال و کوئین مارتین که تهیه‌کننده‌ی بزرگی در زمان خودش بود اجازه دادن که قراردادم رو فسخ کنم. اون‌ها می‌دونستن که چه‌قدر می‌خواستم تهیه‌کننده‌ی اون کار باشم. دیوونه بودم! در یه سریال معروف بازی می‌کردم. به یاد آوردنش سخته اما چهل سال پیش فقط شبکه‌های سی.بی.اس و ام.بی.سی بودن. فقط همین دو تا! الان رو نگاه کن! ای.بی.سی تازه داشت کارشو شروع می‌کرد. ما بودیم و سریال کنگ‌فو، ساخته‌ی دیوید کارادین.

می‌خوام بگم که سریال رو ول کردم و هنوز بهش فکر می‌کنم، چون الان که فکرشو می‌کنم می‌بینم کدوم تهیه‌کننده‌ای الان اجازه می‌ده بازیگری که قرارداد بسته وسط کار ول کنه؟ این روزها دیگه چنین اتفاقی نمی‌افته. بهت اجازه نمی‌دن چنین کاری کنی.

در کنار گفت‌وگوی بنیسیو دل تورو و مایکل داگلاس ببینید:

چارلیز ترون و مایکل بی.جوردن روبه‌روی هم

بنیسیو دل تورو: بذار یه چیزی ازت بپرسم. تهیه‌کنندگی برای دیوانه‌ از قفس پرید چه‌قدر طول کشید؟

مایکل داگلاس: من سال‌ها قبل از شروع سریال روش کار کرده بودم، ولی متوجه شدم که قسمتی که من تهیه‌کننده‌ش بودم در برکلی کالیفرنیا بود، درست جایی که درگیر سریال بودم. واسه همین چهار سال روی هر دو کار می‌کردم. سعی می‌کردیم جورش کنیم و انجامش دادیم. اما دیوانه‌ از قفس پرید برنده‌ی اسکار بهترین فیلم شد. من تبدیل به تهیه‌کننده شدم و این داستان‌ها. واسه همین الان به تهیه‌کنندگی مشغولم. اما به عنوان یه بازیگر نمی‌تونم در فیلم‌ها بازی کنم، چون یه بازیگر تلویزیون هستم. موضوع اون موقع این بود که می‌گفتن اگه کار تلویزیونی انجام می‌دی حتمن پولی گیرت نمی‌آد و مجانی بازی می‌کنی، اما اگه می‌خوای فیلم بازی کنی باید بهت پول بدن!

من روی فیلم‌هایی مثل آدم‌فضایی کار کرده بودم که جف بریجز بازی می‌کرد. می‌خواستم اون نقش رو داشته باشم، ولی استودیو جف بریجز رو تایید کرد و نتونستم. بنابراین زودتر شروع کرده بودم، در سندرم چین و عاشقانه‌ای با سنگ خودم بازی کردم. وقتی بقیه‌ی بازیگرها ردش می‌کردن من نقش رو می‌گرفتم. خلاصه بگم، بالاخره رسیدم به جایی که می‌خواستم. دیگه حرفه‌ی بازیگریم رو داشتم، اما همیشه فیلم بلند و تلویزیون مثل دو تا مسیر موازی مختلف بودن. اما الان رسانه‌های جاری هستن.

تو با شوتایم کار کردی، من با نتفلیکس کار کردم. من دارم یه کمدی نیم‌ساعته بازی می‌کنم اما آگهی بازرگانی نداره. اصلن آگهی بینش پخش نمی‌شه و برای استفاده از لغات محدودیت نداری. برای همین تو می‌گی نیم ساعت، اما می‌تونه بیست‌وپنج دقیقه باشه یا حتا چهل دقیقه! محدودیتی برای زمانش نیست. واسه همین شبیه فیلم‌های کوتاه‌تر می‌مونن. هیچ‌وقت به اندازه‌ی الان راحت نبوده که بین سینما و تلویزیون جابه‌جا شیم. فکر می‌کنم این نکته‌ی مثبتی‌یه.

بنیسیو دل تورو: منم همین‌طور. دیگه هیچ‌وقت به این فکر کردی که به تلویزیون برگردی؟ قبل از این‌که بری سراغ روش کامینسکی؟

مایکل داگلاس: نه، واقعن فکرش رو نکرده بودم.

بنیسیو دل تورو: چه‌طور این اتفاق افتاد؟

در کنار گفت‌وگوی بنیسیو دل تورو و مایکل داگلاس ببینید:

داکوتا جانسون و آرمی همر از تفاوت فیلم‌سازی مستقل و استودیویی می‌گویند

مایکل داگلاس: چاک لوری یکی از بزرگ‌ترین نویسنده‌ها و تهیه‌کننده‌های تلویزیونه. از نمونه‌کارهاش سیبل، دارما و گرگ دو مرد و نصفی، تئوری بیگ‌بنگ، شلدون جوان، مام… یکی از یکی بهتر می‌شه اسم برد. برام فیلم‌نامه‌ی روش کامینسکی رو فرستاد. نویسندگیش حرف نداشت. درسته که نویسنده‌ی تلویزیونه، اما یه عالمه نویسنده‌ی فیلم بلند هم داریم که وارد رسانه‌های جاری می‌شن. تخصص چاک کمدی‌های نیم‌ساعته‌ی شبکه‌ای هست.

تقریبن در تمام سریال‌هاش چهار تا دوربین هست. بیننده‌ها هستن، انگار که سر صحنه باشی. با چهارتا دوربین ازشون فیلم‌برداری می‌شد. این اولین سریالی بود که داشت مثل یه فیلم با یه دوربین باهاش برخورد می‌کرد. جالبه که اولین چیزی که خود چاک یاد گرفت، این بود که لازم نیست به همون اندازه بنویسه. بهش گفتم: منظورت چی‌یه؟ گفت: در موقعیت‌های سیتکام چهاردوربینه هیچ‌وقت بالاتر از کمر نداری. این نزدیک‌ترین حالتی‌یه که می‌تونی باشی. ولی این‌جا می‌تونم نمای نزدیک ‌بگیرم، واسه همین مجبور نیستم به همون اندازه بنویسم چون حالا احساسات از روی صورت معلوم می‌شه.

بالاخره به یه مقطعی از زندگیت می‌رسی و می‌گی تا حالا چی‌کار نکردم؟ می‌خوام چی‌کار کنم؟ دو تا چیز وجود داشت. یکی کمدی بود. شاید در طول سال‌ها چند تا کمدی کار کرده بودم، یه‌کم هم رومانتیک، مثلن جنگ رزها که دنی کارگردانش بود. یه فیلم هم بود که دوستش داشتم به اسم پسران شگفت‌انگیز. ولی باز فکر نمی‌کردم مردم من رو به عنوان کمدین بشناسن، واسه همین می‌خواستم کمدی یاد بگیرم. در مورد کمدی مبتنی بر حرکت حس خوبی داشتم، اما زمان‌بندی مناسب برای کمدی واقعن بحثش فرق می‌کنه.

افرادی مثل آلن آرکین کارشون حرف نداره. امسال هم پل رایزر رو داشتیم. کارشون رو تماشا می‌کنم و می‌بینم که اون‌ها دقیقن می‌دونن چه عکس‌العملی داشته باشن. زمان‌بندی خیلی مهمه. برای من فرصتی برای یادگیری درباره‌ی یه دنیای جدید بود، چیزی بود که تا حالا ندیده بودم و عاشقشم. حس یه دانش‌آموز رو دارم چیزی جدید یاد می‌گیره و این عالی‌یه.

برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلویزیون

نیکول کیدمن، هیو گرانت و سوزانا بیر از سریال The Undoing می‌گویند | Hugh Grant and Nicole Kidman talk about The Undoing

نیکول کیدمن سریال The Undoing

زیرنویس فارسی اختصاصی از آرت‌تاکس: مصاحبه‌ی ورایتی با سوزانا بیر، نیکول کیدمن و هیوگرانت کارگردان و بازیگران سریال The Undoing

نیکول کیدمن ، هیو گرانت و سوزانا بیر از سریال The Undoing می‌گویند

سوزانا بیر (کارگردان):

وقتی فیلم‌نامه‌ اپیزود اول این سریال را خواندم بسیار جذبش شدم پس از آن بود که نیکول کیدمن به سراغم آمد و گفت این پروژه را از دست نده. یک‌جورهایی اغوایم کرد! از طرف دیگر مدت‌ها بود که دلم می‌خواست با هیو گرانت کار کنم.

نیکول کیدمن:

با سوزانا (کارگردان) بسیار برای شکل‌گیری کاراکتر گریس کار کردیم. سوزانا روی این شخصیت شناخت خوبی داشت. در بخش‌هایی از این قصه کاراکتر گریس پیاده‌روی می‌کند اما این پیاده‌روی‌ها از جنس روزمره نیستند و او انگار حین پیاده‌روزی هیپنوتیزم می‌شود.

هیو گرانت:

من بیش از حد روی کار دقیق می‌شوم اما نیکول کیدمن نگاهش به بازیگری غریزی‌ست بعضی وقت‌ها انگار با یک جادوگر طرفی!

ببینید: تریلر مینی‌سریال The Undoing با بازی نیکول کیدمن و هیو گرانت

Hugh Grant and Nicole Kidman talk about The Undoing

The Undoing stars Hugh Grant and Nicole Kidman reflect on what it was like to play a couple and going over their lines together for the first time. Director Susanne Bierr says she instantly knew the two would make the perfect “sexy couple” as the stars of HBO’s “The Undoing.”

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

ادامه مطلب

تلویزیون

فصل سوم سریال «دروغ های کوچک بزرگ» در راه است | Big Little Lies Season 3 Stories Are Being Worked On

فصل سوم سریال دروغ های کوچک بزرگ

نیکول کیدمن اعلام کرد:
فصل سوم سریال «دروغ های کوچک بزرگ» در راه است

آرت‌تاکس – گروه سینمای جهان: نیکول کیدمن طی مصاحبه‌ای با پادکست Jam Nation از iHeart Radio که برای تبلیغ مینی‌سریال جدیدش (The Undoing) صورت گرفته بود، گفته که فصل سوم سریال «دروغ های کوچک بزرگ» در حال شکل گرفتن است‌. 

این بازیگر برنده‌ی اسکار خبر داد که لیان موریارتی در حال نوشتن کتابی برای ساخت فصل سوم سریال است، درست مانند کاری که پیش از ساخت فصل دوم “دروغ‌های کوچک بزرگ” انجام داده بود.

کیدمن در این مصاحبه گفت: “در حال حاضر داستان در حال شکل گرفتن است. همه‌ی ما (بازیگران زن سریال) خواهان بازی در فصل سوم آن هستیم. اما ابتدا باید این هسته و ایده‌ی اولیه داستان به ثبات برسد.”

کیدمن ارتباط کاری خود را با تمام هم‌بازی‌هایش در سریال «دروغ‌های کوچک بزرگ» حفظ کرده و معتقد است نویسنده‌ها ایده‌های جذابی در سر می‌پرورانند که ارزش ادامه‌ی کار را دارد.

 

‘Big Little Lies’ Season 3 Stories Are Being Worked On

“Big Little Lies” Season 3 is now being developed by author Liane Moriarty, at least according to Nicole Kidman. During an interview on iHeart Radio’s “Jam Nation” podcast to promote her new HBO limited series “The Undoing,” the Oscar-winning actress said Moriarty is “working on a book” that will serve as the treatment for “Big Little Lies” Season 3. The author did the same thing for the show’s second season after the first run of episodes covered all the plot from her book of the same name.

“There’s a story being concocted,” Kidman added. “Our group of women all want to do it. It’s more the kernel of ideas that just need to be solidified.”

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

ادامه مطلب

تلویزیون

جسیکا چستین و اسکار ایزاک در بازسازی سریال اینگمار برگمان | Oscar Isaac & Jessica Chastain set for remake of Scenes from a Marriage

بازسازی سریال صحنه هایی از یک ازدواج

آرت‌تاکس – گروه سینمای جهان: خبر بازسازی سریال «صحنه هایی از یک ازدواج» ساخته‌ی اینگمار برگمان توسط هاگای لوی با حضور اسکار آیزاک و جسیکا چستین

کنجکاوی‌برانگیزترین سریال سال
جسیکا چستین و اسکار ایزاک بازیگران اصلی بازسازی سریال «صحنه هایی از یک ازدواج» شدند

«صحنه‌هایی از یک ازدواج» یک مینی‌سریال سوئدی به کارگردانی اینگمار برگمان است که در سال ۱۹۷۳ در شش اپیزود پخش شده بود و حالا اچ‌بی‌او قصد دارد به کمک یکی از خالقان سریال «The Affair»، هاگای لوی، نسخه‌ی انگلیسی زبان این مینی‌سریال را بازسازی کند.

در ابتدا قرار بر این بوده که اسکار آیزاک و میشل ویلیامز ستارگان اصلی «صحنه‌هایی از یک ازدواج» باشند. اما ویلیامز که پیش از این به خاطر نقشی مشابه در فیلم «Blue Valentine» نامزد جایزه‌ اسکار بهترین بازیگر شده بود، به علت تداخل در برنامه‌ی کاری‌اش نتوانسته در این مینی‌سریال حاضر شود. پس از کناره‌گیری ویلیامز، حالا جسیکا چستین جایگزین او شده و قرار است نقش مقابل آیزاک را ایفا کند.

اچ‌بی‌او هنوز تاریخی برای شروع این پروژه اعلام نکرده است.

Oscar Isaac & Jessica Chastain set for remake of Scenes from a Marriage

The iconic 1973 miniseries “Scenes from a Marriage,” written and directed by Swedish master filmmaker Ingmar Bergman, is getting the small-screen treatment, with a new English-language adaptation set for HBO and starring Michelle Williams and Oscar Isaac.
Jessica Chastain has now been cast to replace Michelle Williams, who reportedly dropped out due to scheduling conflicts, in HBO’s version of “Scenes from a Marriage.”

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

ادامه مطلب

محبوب‌ترین‌ها