با ما همراه باشید

زیرنویس فارسی اختصاصی از آرت‌تاکس: تاد فیلیپس، کارگردان فیلم ژوکر، سکانس ابتدایی فیلم را با بازی واکین فینیکس بررسی می‌کند و به توضیح طراحی صحنه می‌پردازد.

در کنار تماشای مصاحبه واکین فینیکس در برنامه‌ی جیمی کیمل از تریلر فیلم ژوکر دیدن کنید

صعود آرام به سمت جنون

کار اصلی کارگردان، حتا چیزهایی که در موردش صحبت می‌کنم مثل دوربین، عمق میدان، طراحی صحنه و لباس، مسئول خلق لحن فیلمه. چیزی که تو این فیلم خیلی به‌ش افتخار می‌کنم اون لحن هشدارآمیزه، صعود آرام به سمت جنون.

همیشه روی نمای آغازین فیلم‌ها وسواس دارم؛ هم فیلم‌های خودم هم فیلم‌هایی که می‌بینم. فکر می‌کنم صحنه‌ی آغازین فیلم ابزار داستان‌گویی خوبی‌یه. تو این صحنه خبر محلی داره از رادیو پخش می‌شه و آرتور رو تنها تو یه اتاق جلوی آینه پیدا می‌کنیم که داره گریم می‌کنه. این صحنه اوایل دوره‌ی فیلم‌برداری گرفته شد و لوکیشن واقعی‌یه. تو طبقه‌ی دوم یه انبار تو هارلم تو غرب منهتن هستیم. فضای زیبایی‌یه. یه نمای کوچک از پایین بزرگراه غربی داریم. این سازه‌ای که بزرگراه رو نگه داشته همون چیزی‌یه که بیرون پنجره می‌بینیم. فکر کردیم جای خیلی خوبی‌یه. جایی که به دلقک‌ها، شعبده‌بازها و بقیه‌ی کسانی که تو خیابون کار می‌کنن، اجاره می‌ده و جایی‌یه که آرتور کار می‌کنه که اول فیلم این‌جا می‌بینیمش

در نظر داشتیم هر چیزی در فیلم ناراحت‌کننده باشه بنابراین هر دفعه که عمدن دوربین رو این شکلی حرکت می‌دیم. همیشه برای این بود که حال و هوای اذیت‌کننده‌ای بدیم به کسی که تقریبن از بقیه منزوی‌یه حتا تو این‌جایی که شبیه رختکنه. صدای چهار یا پنج نفرو می‌شنوین که دارن کارت بازی و با هم صحبت می‌کنن و آرتور تنهاست و بخشی از گروه‌شون نیست و می‌خواد متوجه بشه چه‌طور می‌تونه همیشه لبخند بزنه. یکی از مضامین فیلم لبخنده و و همون‌طور که مادرش می‌گه ایده‌ی داشتن یه صورت همیشه خندان، به دنیا اومده تا دنیا رو به جایی پر از شادی و خنده کنه و این چیزی‌یه که آرتور در طول فیلم درگیرشه.

جنگ با زندگی

تو این صحنه، می‌بینیم که دهنش رو بالا و پایین می‌بره و تلاش می‌کنه با تراژدی و کمدی زندگی‌ش بجنگه. برای من و فیلم‌بردارمون، لارنس شِر خیلی مهم بود که فیلم احساس دستی بودن داشته باشه. فکر می‌کردیم اجازه‌ی نزدیک شدن رو به شخصیت آرتور و بررسی‌ش می‌ده در نتیجه تو این صحنه می‌بینین، این احساس رو دارین که اپراتور دوربین اون‌جاست. این کلوزآپ‌های خیلی نزدیک از آرتور رو خیلی دوست دارم

این اشکی که این‌جاست، خود به خود تو یه برداشت اتفاق افتاد. واکین پروسه‌ی خیلی جالبی داره. خیلی‌ها فکر می‌کنن واکین یه بازیگر متده ؛البته این کلمه برداشت‌های متفاوتی داره ولی این که در نقشش غرق می‌شه. نکته‌ی زیبا در مورد واکین اینه که موقع فیلم‌برداری نصف مواقعی که پشت‌صحنه بودیم، می‌خندیدیم و خوش می‌گذشت. این‌قدر فوق‌العاده‌ست که وقتی می‌شینه و کار شروع می‌شه دیگه وارد شخصیتش می‌شه.

رقص با موسیقی

یادمه تو این صحنه‌ی بخصوص تو اتاق موسیقی متن رو براش گذاشتم. از سازنده‌ی موسیقی‌مون، هیلدور گودانیتور خواستم قبل از فیلم‌برداری، موسیقی رو بسازه. کاری نیست که عمومن انجام بشه. براساس فیلم‌نامه، موسیفی رو تنظیم کرد. این رو می‌خواستم چون می‌خواستم موسیقی روی کل صحنه اثر بذاره. حتا اپراتورهای دوربین و طراحان لباس و صحنه، همه نسبت به موسیقی احساس داشتن. اگر درست یادم باشه، داشتیم موسیقی‌ش رو سر صحنه پخش می‌کردیم در حالی که واکین با خنده و حالت صورت آرتور درگیر شده و هنوز می‌خواد ببینه زندگی‌ش تراژدی‌یه یا کمدی. یه اشک کوچک می‌ریزه.

اسم این صحنه رو گذاشتیم میدون گاتهام. این برداشت خودمون از میدان تایمزه. در واقع بازار شلوغ گاتهام در سال ۱۹۸۱ %DLS

2,658 بازدید کلی, 3 بازدید امروز

خبر

تمجید جویس کرول‌ اوتس از فیلم بیوگرافیک زندگی مرلین مونرو | Joyce Carol Oates Praises Andrew Dominik’s Blonde

جویس کرول اوتس

آرت‌تاکس – گروه سینمای جهان: تمجید جویس کرول‌ اوتس از فیلم «بلوند» به کارگردانی اندرو دومینیک؛ اقتباسی از رمان اوتس درباره‌ی زندگی‌نامه‌ی مرلین مونرو

هیچ کارگردان مردی چنین فیلمی نساخته! | تمجید جویس کرول‌ اوتس از فیلم بیوگرافیک زندگی مرلین مونرو

«بلوند» جدیدترین اثر کارگردان اندرو دومینیک پس از یک دهه است. این اثر که نگاهی داستانی و خیالی به زندگی شخصی مریلین مونرو با بازی آنا دی آرماس می‌پردازد برگرفته از رمانی به همین نام از جویس کرول‌ اوتس است که در سال ۲۰۰۰ نوشته شده است.

اکنون اوتس در حساب توییتر خود خبر از این داده که نسخه‌ی اولیه‌ی «بلوند» را تماشا کرده و چیزی جز ستایش و تشویق برای این فیلم ندارد. او نوشت: «من راف کات اقتباس اندرو دومینیک را تماشا کرده‌ام. این فیلم تکان‌دهنده، فوق‌العاده، بسیار ناراحت‌کننده است. شاید تعجب‌آورتر از همه این باشد که تفسیر این فیلم به شدت «فمنیستی» است. مطمئن نیستم که تا به حال هیچ کارگردان مردی توانسته باشد به چنین چیزی دست یابد.»

Joyce Carol Oates praises Andrew Dominik’s Blonde

Andrew Dominik, The filmmaker behind “The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford” and “Killing Them Softly” is back after nearly a decade hiatus with “Blonde,” an adaptation of Joyce Carol Oates’ 2000 novel of the same name that takes a fictionalized look at the inner life of Marilyn Monroe who is played by Ana de Armas. The author revealed on Twitter she has seen Dominik’s first cut of “Blonde,” and she has nothing but praise to share about it. “I have seen the rough cut of Andrew Dominick’s [sic] adaptation and it is startling, brilliant, very disturbing and perhaps most surprisingly an utterly ‘feminist’ interpretation,” Oates wrote. “Not sure that any male director has ever achieved anything [like] this.”

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

1,287 بازدید کلی, 61 بازدید امروز

ادامه مطلب

خبر

اهدای جایزه افتخاری به آنتونی هاپکینز در تیف ۲۰۲۰ | Anthony Hopkins and Others Win TIFF 2020 Tribute Awards

جایزه افتخاری آنتونی هاپکینز

تقدیر از هانیبال لکتر در تیف ۲۰۲۰ | اهدای جایزه افتخاری به آنتونی هاپکینز

آرت‌تاکس – گروه سینمای جهان: فستیوال فیلم تورنتو اعلام کرد که جایزه های افتخاری خود را امسال به آنتونی هاپکینز ، کلویی ژائو و میرا نیر اهدا خواهد کرد. 

این سه نفر به همراه کیت وینسلت برندگان جایزه‌ی افتخاری امسال‌اند که در ۱۵ سپتامبر برگزار خواهد شد. مراسم گالای فصل جوایز فستیوال فیلم تورنتو نیز به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا به صورت دیجیتال برگزار شده و برندگان به صورت آنلاین و از خانه‌هایشان سخنرانی خواهند کرد.

ببینید: ‌اسامی فیلم‌های حاضر در فستیوال فیلم تورنتو اعلام شد 

Anthony Hopkins and Others Win TIFF 2020 Tribute Awards

The Toronto Film Festival has tapped Oscar winner Anthony Hopkins and directors Chloe Zhao and Mira Nair for tributes at its upcoming 20th edition. The trio, whose latest movies will screen as part of the virtual Sept. 10 to 19 edition, join Kate Winslet as part of this year’s honorees for the 2020 TIFF Tribute Awards on Sept. 15. And after the coronavirus pandemic ended plans for a physical mass gathering, TIFF’s award season gala will instead go digital this year with at-home acceptance speeches and career retrospectives for the trophy winners.

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

2,682 بازدید کلی, 59 بازدید امروز

ادامه مطلب

خبر

لودویگ گورانسون از تجربه ساخت موسیقی «انگاره» می‌گوید | Ludwig Goransson Talks about Tenet Music Composing

موسیقی فیلم Tenet

آرت‌تاکس – گروه سینمای جهان: لودویگ گورانسون در مصاحبه‌ای از تجربه‌ی ساخت موسیقی متن فیلم «Tenet / انگاره» به کارگردانی کریستوفر نولان می‌گوید.

لودویگ گورانسون از تجربه ساخت موسیقی فیلم Tenet می‌گوید

با وجود تاخیرهای چند باره در اکران «انگاره»، جدیدترین اثر کریستوفر نولان، اما انگار آن‌ها دست از تبلیغ برنمی‌دارند.

لودویگ گورانسون، آهنگساز این فیلم، در مصاحبه‌ای با Deadline گفته است که این فیلم را باید حتماً در سینما دید. او گفت: «البته که جالب است که ببینی همه‌ی این‌ها، مخصوصاً همه‌ی کارهایی که انجام داده‌ام، چه نتیجه‌ای خواهند داشت ولی تماشای این فیلم را حتماً باید در سینما تجربه کنید. به نظر می‌رسد که دارند سینماها در سطح بین‌الملل باز می‌شوند و فکر می‌کنم مردم اکنون به چنین چیزی نیاز دارند. آن‌ها نیاز دارند چیزی ببیند و تجربه کنند. آن‌ها باید بتوانند برای مدتی هم که شده از این جهان بیرون بیایند. این فیلم سطح‌هایی مختلف و چیزهای زیادی برای هضم و درک کردن دارد. برای تماشای واکنش مردم به آن آرام و قرار ندارم.»

ببینید: ‌جدیدترین تیزر فیلم Tenet به بهانه‌ی اکران در چین

Ludwig Goransson Talks about Tenet Music Composing

Christopher Nolan‘s “Tenet” remains one of the most anticipated films of the year. Nevermind the delays. Forget the uncertainty. Nolan’s film looks to be a doozy, and if its composer’s latest comments are to be believed, this is a movie that demands to be viewed from a multiplex seat. Speaking with Deadline, composer Ludwig Goransson also opened up about “Tenet,” saying: “It’s definitely been interesting to see how it all develops, and out of everything I’ve worked on, this is definitely an experience that you need to have in the theater. It seems like they’re opening up the theaters internationally first, and I think people need something like this right now. They need to watch something and experience something, to also be able to kind of get away for a little bit. There’s so many levels to it, and so much to take in. I can’t wait to see how people react to it.”

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

3,836 بازدید کلی, 61 بازدید امروز

ادامه مطلب

محبوب‌ترین‌ها