با ما همراه باشید

شروعی بعد از پایان بازی

مارول بالأخره تریلر جدیدی از «اسپایدرمن: دور از خانه» منتشر کرد و در مقایسه با تریلر اولی، به شکل خوبی دنیای بعد از «پایان بازی» رو به تصویر می‌کشه. در کمیک‌بوک‌های مارول، جهان های موازی وجود دارن. راهی‌یه برای روایت داستان‌های متفاوت با شخصیت‌هایی که باهاشون آشنایید و از سری داستانی اصلی مارول خارجن. اما روی این خط‌های داستانی تأثیری ندارن.

دنیایی با قوانین منحصربه‌فرد

ساده بگم، کار با مولتی‌ورس مثل کار با جهان‌ها و واقعیت‌های موازی‌یه. به هر جهان به شکل یک واقعیت با خط زمانی مخصوص خودش نگاه کنین. حالا اگر کنار هم بذارین‌شون، می‌شه مولتی‌ورس. اگر انیمیشن «اسپایدرمن: در اسپایدرورس» رو دیده باشین. با این مفهوم آشنایی دارین: هر دنیا قوانین و قهرمانان خودش رو داره. بعضی اوقات شباهت‌های غیرقابل انکاری وجود داره. ولی معمولن تفاوت‌ها بیش‌تر هستن.

اسپایدرمن در جهان عنکبوتی | نه شبیه واقعیت نه مانند کارتون

برای مثال دنیایی که جهان مارول توش جریان داره، زمین ۶۱۶ئه. این همون جهانی‌یه که برای ۸۰ سال وجود داشته و به جز دنیای سینمایی مارول، اونی‌یه که عموم مردم باهاش آشنان. اما اگر نویسنده بخواد داستانی متفاوت بنویسه، برای مثال داستانی که توش چارلز اگزاویر در سنین جوانی کشته می‌شه و زنجیره حوادثی رخ میدن که طی‌اش آپوکالیپس تقریبن تمام دنیا رو تحت کنترل خودش در می‌آره. بنابراین به یک زمان دیگه نیاز داریم. براش یه شماره تعیین کنین مثلن ۲۹۵ و قضیه حله. داستان‌تون رو بگین.

داستان‌گویی در زمان دیگر!

هر بلایی که دوست داشتین سر شخصیت‌هاتون بیارین و هیچ کدوم نباید تأثیری روی زمان اصلی داشته باشن. اما در مورد اون بیش‌تر صحبت خواهیم کرد. حالا سفر در زمان تو خلق این دنیاهای موازی تأثیر داره. ایکس‌من دائمن در حال سفر در زمان‌ند تا از رخ دادن فجایع جلوگیری کنن. چه سنتینل‌ها در داستان آینده‌ی روزهای گذشته یا داستان اخیر، لوگان پیرمرد. هر دو داستان در آینده‌های دیستوپیایی پی‌گیری می‌شن و در اون‌ها ایکس‌من از زمین ۶۱۶ حاضر هستن. اما آینده‌ی داستان آینده روزهای گذشته رو زمین ۸۱۱ئه ولی آینده‌ی داستان لوگان پیرمرد رو زمین ۸۰۷,۱۲۸ئه.

در واقع روشی‌یه برای کار با شخصیت‌هایی که می‌شناسین و دوست دارین و کلی داستان و پیچش و تغییرات به وجود می‌آرن. البته می‌دونم لوگان پیرمرد رو برای ایکس‌من‌هایی ساختن که باهاشون آشنا نیستیم اما جهت‌گیری داستان‌های مختلف رو تو ویدیوی دیگه‌ای بررسی می‌کنیم. حالا یادتونه گفتیم شخصیت‌های جهان‌های موازی روی خط زمانی جهان اصلی تأثیرگذار نیستن؟ خب این قضیه یه خورده پیچیده‌تر از این حرف‌هاست. اگر شخصیت یا چیز دیگه‌ای از یک جهان موازی محبوبیت زیادی کسب کنه، مثلن نسخه‌ی شیطانی «بیست» از سری داستان عصر آپوکالیپس، به شکلی از زمان و مکان‌شون می‌گذرن تا به دنیای اصلی مارول، زمین ۶۱۶ برسن.

شخصیت‌‌ها از جهانی دیگر سر می‌رسند

شخصیت‌ها همیشه از یک جهان وارد جهان دیگه می‌شن. یک سری از کمیک‌بوک‌ها به اسم اکزایل شخصیت‌های مختلف از جهان‌های متفاوت رو جمع می‌کنه تا از یک دنیا به دنیای دیگه برن، از فجایع جلوگیری کنن و اشتباهات بزرگ در خط‌های زمانی مختلف رو تصحیح کنن. هر کدوم از مأموریت‌هاشون رو می‌شه دزدی زمان نام برد. آیا از خودتون پرسیدین کاپیتان آمریکا چه‌طور خط زمانی‌اش رو بهم بزنه؟ احتمالن بهم زده. به احتمال بالایی موندنش در گذشته، خودش یه زمان جدیدی به وجود آورده.

دنیای سینمایی مارول رو زمین ۱۹۹,۹۹۹ پی‌گیری می‌شه. ممکنه با بازگشتش به گذشته و موندن، زمین جدیدی مثل ۳۰۲,۴۸۱ رو خلق کرده باشه. باید به زمان اصلی دنیای سینمایی برگشته باشه تا سپر رو به سم بده اما خیلی ناگهانی روی اون نیمکت تو «پایان بازی» ظاهر می‌شه. بنابراین همچین اتفاقی ممکنه. برادران روسو تأکید کردن که این کاپیتان آمریکا از خط زمانی دیگه‌ای اومده و چون گروه ابرقهرمانی‌ای وجود داره که وظیفهشون تصحیح خطوط زمانی‌یه. احتمالن گروه اکزایل رو روی پرده‌ی سینما خواهیم دید.

مارول ممکنه برای این قضیه جهان‌های موازی رو وارد کرده باشه که بتونه انتقام‌جویان، ایکس‌من و چهارشگفت‌انگیز رو کنار هم قرار بده. اگر هر کدوم از این گروه‌ها جهان خودشون رو داشته باشن، این که هیچ‌وقت به هم برنخوردن رو توجیه می‌کنه و همچنین این که مثلن چرا ایکس‌من تو نبرد با تانوس کمک نکردن. حالا، بحث‌های خیلی زیادی هست در مورد جهان‌های موازی و صحبت کردن ازشون در این ویدیو، پیچیده‌ترش می‌کنه.

جهانی که کافی نیست!

اما باید بدونین که مرلین، بله همون مرلین معروف یا دخترش رما معمولن نگهبان جهان‌های موازی هستن. از جمله گروه‌های فرعی ایکس‌من، اکس‌کالیبور به شدت با جهان‌های موازی در ارتباطن و رید ریچاردز از اعضای گروه چهارشگفت‌انگیز، دائمن در حال ساخت دستگاه‌های مختلف برای سفر در زمان یا بین جهان‌های موازی‌یه. بنابراین، پتانسیل گرد هم آوردن همه‌ی این گروه‌ها به این شکل وجود داره. البته نمی‌گم قطعن این شکلی قصه رو پیش می‌برن اما بعد از مطرح کردن بحث سفر در زمان تو پایان بازی و آوردن جهان‌های موازی تو اسپایدرمن: دور از خانه. مشخصه مارول تصمیم گرفته یک جهان کافی نیست و می‌خوان برای بی‌نهایت جهان برن.

خبر

مک‌دانا با «روح اینیشیر» بازمی‌گردد | همکاری مجدد با کالین فرل و برندان گلیسون

فیلم جدید مارتین مک دانا

ترجمه اختصاصی از آرت‌تاکس: در چند روز گذشته اخباری مبنی بر فیلم جدید مارتین مک دانا به نام روح اینیشیر منتشر شده است که نگاهی به اطلاعات آن خواهیم داشت.

مک‌دانا با فیلمی جدید بازمی‌گردد

مارتین مک‌دانا برای ثبت حقوق جهانی فیلم جدید خود که به نقل از منابع آگاه «روح اینیشیر» نام داشته و فیلم‌برداری آن تابستان امسال آغاز خواهد شد و کالین فرل و برندان گلیسون، ستاره‌های «در بروژ»، نقش‌های اصلی این فیلم خواهند بود به کمپانی Searchlight Pictures رفته است. داستان این فیلم در جزیره‌ای دورافتاده در ایرلند رخ می‌دهد و فرل و گلیسون نقش دو دوست قدیمی را بازی می‌کنند که با قطع رابطه توسط یکی از آن‌ها به صورت ناگهانی به مشکل برمی‌خورند که عواقب نگران‌کننده‌ای برای هر دوی آن‌ها خواهد داشت. Film4 در توافقی با CAA Media Finance سرمایه‌گذاری روی این فیلم را بر عهده خواهند داشت.

در کنار مطالعه‌ی اخبار فیلم جدید مارتین مک دانا ببینید:

نقد و بررسی فیلم سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزوری با حضور آرش خوش‌خو، یحیی نطنزی و خسرو نقیبی

تیم «در بروژ» در «روح اینیشیر»

این کارگردان و نویسنده این بازیگران و رالف فاینز در کمدی سیاه سال ۲۰۰۸ «در بروژ» که خود نویسندگی فیلم‌نامه را بر عهده داشت همکار شده بود. در این فیلم فرل نقش آدم‌کشی را بازی می‌کرد که در ماموریتی شکست می‌خورد و به همین دلیل به این شهر رویایی در بلژیک فرستاده می‌شود تا کمی استراحت کند اما در آن جا با همکارش (گلیسون) روبه‌رو می‌شود. مشخص می‌شود که شخصیت اصلی به خاطر ماموریت شکست خورده‌ی خود افکار خودکشی‌گرایانه دارد زیرا کودکی در این میان کشته شد و هنگامی که رفیق او مانع اقدام او به خودکشی می‌شود و از کشتن او سر باز می‌زند، دستور مرگ هر دوی این قاتلان توسط رئیس بی‌رحمشان (فاینز) صادر می‌شود. این فیلم برای مک‌دانا موفقیت بزرگی در عرصه‌ی کارگردانی بود.

مک‌دانا کارگردانی فیلم پیشین خود «سه بیلبورد خارج از ابینگ، میزوری» را نیز برای Searchlight انجام داد که جایزه‌ی اسکار را برای فرانسس مک‌دورمند و سم راکول به همراه داشت.

Blueprint Pictures با همکاری گراهام برادبنت، پیتر سرنین و مک‌دانا تهیه‌کنندگان و دیارمید مک‌کاون، بن نایت، دنیل بتسک و اولی مدن تهیه‌کنندگان اجرایی این فیلم خواهند بود.

نویسنده: مایک فلمینگ پسر – ددلاین

مترجم: پویا مشهدی محمدرضا

 

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

ادامه مطلب

سینمای جهان

گفت‌وگو با فلورنس پیو درباره‌ی فیلم «زنان کوچک» | دخترهایی که معمولی نیستند

فلورنس پیو زنان کوچک

زیرنویس اختصاصی از آرت‌تاکس: گفت‌وگوی جذاب فلورنس پیو را درباره‌ی فیلم زنان کوچک به کارگردانی گرتا گرویک و همکاری با سایر بازیگران فیلم ببینید.

در کنار تماشای صحبت‌های فلورنس پیو ، بازیگر فیلم زنان کوچک از تریلر آن دیدن کنید

دخترهایی که معمولی نیستند

فلورنس پیو: مهم‌ترین چیز درباره‌ی این نسخه که من بلافاصله عاشقش شدم، این بود که برداشت همه از ایمی یه چیزه؛ این‌که اون دختر پرتوقع و لوس خانواده‌ست، همه‌چی داره و هرچی بخواد به دست می‌یاره. چیزی که در موردش دوست داشتم اینه که واقعن می‌شه هوش اون و اون جنبه‌ی حساس وجودش رو دید و این‌‌که چه‌قدر پیچیده و انسانی‌یه. شاید همه‌ی ما بیش‌تر مثل ایمی باشیم ، برخلاف نظر اغلب افراد که فکر می‌کنن شبیه جو هستن.

گرتا نمی‌خواست دخترها جوری باشن که به طور معمول هستن. نمی‌خواست کلاسیک صحبت کنن. در عین حال هم نمی‌خواست همه‌مون فرصت حرف زدن داشته باشیم و می‌خواست شبیه خواهر باشیم .اگه پیش یه گروه دختر باشی که خیلی وقته هم‌دیگه رو ندیدین، همه هم‌زمان با هم حرف می‌زنن و وقت نداری که صبر کنی و ببینی بقیه چی گفتن .تا این‌که زمان می‌گذره و تازه می‌فهمی اون موقع که داشتی فلان کار رو می‌کردی چی گفتن.

در کنار تماشای صحبت‌های فلورنس پیو ، بازیگر فیلم زنان کوچک ببینید:

نقد فیلم زنان کوچک | داستانی دل‌پذیر، قصه‌ای لذت‌بخش

نسخه‌ی مدرن گرویک از داستانی کلاسیک

فلورنس پیو: کار کردن با گرتا خیلی باحال بود، چون از همون اول گفت اینا چند تا دخترن. مهم نیست کجا هستن یا کی به دنیا اومدن، اینا دخترای سرسختی هستن که فوق‌العاده باهوش و خلاقن. برای همین در جایگاهی نیستن که صبر کنن تا خواهرشون شروع به صحبت کنه. خواهرهای واقعی این‌جوری نیستن. برای همین از همون اول، بخش زیادی از تمرکزمون روی نحوه‌ی حرف زدن‌شون بود که چه‌طوری می‌تونیم تا حد امکان مناسب و نرمال نشونش بدیم و کاری کنیم که مدام در جریان باشه. مثل یه آهنگ پیوسته‌ست. هیچ‌وقت منتظر نمی‌مونی حرف اون یکی تموم شه. وسط حرف زدنش شروع می‌کنی. همین باعث شد کار کردن روی صحنه‌ها خیلی هیجان‌انگیز باشه. این یکی از اساسی‌ترین تغییراتی بود که از نسخه‌ی مدرن گرتا دوستش داشتم.

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

ادامه مطلب

سینمای جهان

نگاهی به پشت صحنه فیلم Little Women | رویارویی زنان جوان با زندگی

پشت صحنه فیلم Little Women

زیرنویس اختصاصی از آرت‌تاکس: در این ویدیو نگاهی خواهیم داشت به پشت صحنه فیلم Little Women به کارگردانی گرتا گرویک و با بازی سیرشا رونان، اما واتسون، مریل استریپ و تیموتی شالامه.

در کنار تماشای پشت صحنه فیلم Little Women نقد این فیلم را از نگاه منتقد ایندی‌وایر بخوانید

رویارویی زنان جوان با زندگی

«زنان کوچک» اثر مهمی‌ است چون نشان می‌دهد که آن زمان زن بودن چه‌طوری بود. موضوع از این مناسب‌تر نمی‌شود: رویارویی زنان جوان با زندگی. این فیلمی برای روزگار ماست. الان وقت این نسل رسیده که چیزی داشته باشند تا با آن ارتباط برقرار کنند.

انتخاب‌های گرتا برای بازیگری این فیلم زیباست. لیست بازیگران مخاطب را شگفت‌زده می‌کند. این یک گروه فوق‌العاده از بازیگرهاست. مریل استریپ برای خیلی‌ها ارزش زیادی دارد. او همان کسی‌ست که همه موقع بزرگ شدن‌شان، او را دیده‌اند.

این از خوش‌شانسی عوامل بود که توانستند در ماساچوست فیلم‌برداری کنند چون داستان در این مکان رخ داده است. منزل مارچ از بیرون خیلی کهنه است ولی از درون مثل یک جعبه‌ی جواهر زیبا می‌ماند. با بررسی خانه‌ی واقعی آلکات متوجه می‌شویم که هر ذره از جزئیات این خونه با اصالت زیادی ساخته شده است. وقتی شروع از این نقطه باشد، در نهایت به چیزی خارق‌العاده می‌رسی.

در کنار تماشای پشت صحنه فیلم زنان کوچک ببینید:

مصاحبه با اما واتسون درباره‌ی فیلم زنان کوچک | زنان منحصربه‌فرد و مستقل

گرتا نویسنده‌ای به شدت فوق‌العاده است. حفظ کردن دیالوگ‌ها با کمک این ممیزها بود. به این صورت که یک خط شروع می‌شود و خط بعدی به دنبالش می‌آید. بازیگران زیاد با هم حرف می‌زنند. این یک سمفونی از صداها را می‌سازد که به صورت جدی روی آن کار شد.

گرتا اون‌قدر هوش هیجانی زیادی دارد که مثل کلیدی یا چیزی شبیه به اون برای فیلم محسوب می‌شود. داستان فیلم بی‌زمان است. مردم در طول زندگی‌شان بارها به این داستان برمی‌گردند. ما الان می‌توانیم چیزها را متفاوت ببینیم. این داستان با ما می‌ماند و به شدت قابلیت تکرار دارد. این شاهدی بر نویسندگی و روح لوییزاست که دنیایی را خلق کرد که همه‌ی ما می‌توانیم با آن ارتباط برقرار کنیم.

 

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

ادامه مطلب

محبوب‌ترین‌ها