با ما همراه باشید

زیرنویس فارسی اختصاصی از آرت‌تاکس: به مناسبت پخش سریال «دفاع از جیکوب» با بازی جی.کی سیمونز، به سراغ این بازیگر خواهیم رفت و در گفت‌وگویی او به مرور کارنامه‌کاری‌اش می‌پردازد. از مجموعه‌های تلویزیونی «ماجراهای پیت و پیت» و «آز» تا فیلم‌های سینمایی «اسپایدرمن» و «ویپلش».

سریال «ماجراهای پیت و پیت»

جی.کی. سیمونز: دیدن این صحنه ممکنه خیلی تصادفی باشه چون دیشب موی پسرم رو کوتاه کردم، البته نه به این خوبی!

پیت و پیت از اون دسته سریال‌هایی بود که هم بچه‌ها و هم بزرگ‌سالان می‌تونستن ازش لذت ببرن. آیا این یکی از دلایل جذب تو به این پروژه بود؟

جی.کی. سیمونز: ببین، راستش جذب این پروژه شدم چون یه بازیگر تئاتری تو نیویورک بودم که تازه داشتم تبدیل می‌شدم به بازیگری که گاهی به عنوان یکی از شخصیت‌های مهمان سریال‌ها حاضر باشم. اون زمان تقریبن هر چیزی رو که دستم می‌اومد، قبول می‌کردم. ولی با وجود این می‌دونستم هم خانواده‌هایی که فرزند دارن و هم اونایی که ندارن فکر می‌کردن ماجراهای پیت و پیت سریال خیلی هوشمندانه‌ای‌یه.

در کنار تماشای مرور کارنامه‌ی بازیگری جی کی سیمونز ببینید:

مرور کارنامه‌ی بازیگری کلیر دینس | از «ژولیت» تا «کری متیسون»

سریال «آز»

جی.کی. سیمونز: راستش اوایل می‌خواستم از حضور تو این سریال کناره‌گیری کنم حتا با وجود این که می‌خواستم به عنوان یه بازیگر تئاتر در نیویورک تو دنیای فیلم و تلویزیون مطرح باشم. ازم خواستن این نقش رو بازی کنم و حتا با تام فانتانا هم ملاقات کردم. در مقطعی از دوران کاری‌م بودم که حتا با مسئولین اصلی هم سر و کار نداشتم. در مورد این شخصیت به‌م می‌گه و یه جورایی می‌خوام قبول نکنم. چون می‌ترسیدم برای باقی عمرم، تو همین نقش‌ها انتخاب بشم.

اگر این اولین کاری باشه که اکثر مردم ازم می‌بینن تو نقش رئیس انجمن برادری آریایی تو یه سریال جدید و متحول‌کننده، اون‌وقت برای باقی زندگی حرفه‌ایم یه قسمت به عنوان شخصیت بد وارد می‌شدم. اول فکر می‌کردم ساده‌لوحه چون این احمق متوجه هست عاقبت کارهای قراره به چی ختم بشه؟ ولی در کنارش گفت ببین اگر حالت با این خوب نیست و نمی‌خوای برای مدت زیادی تو سریال بمونی هر روز هر هفته‌ای که می‌خوای از سریال خارج بشی به‌م بگو که شخصیتت رو بکشم. در نهایتم همون‌طور که دیدیم، تو آخرین قسمت سریال منو کشت.

در کنار تماشای مرور کارنامه‌ی بازیگری جی کی سیمونز ببینید:

دنی بویل کارنامه‌اش را مرور می‌کند | امیدوار بودم اسپیلبرگ تلفنم را جواب دهد!

سریال «نظم و قانون: واحد قربانیان ویژه»

جی.کی. سیمونز: اتفاقن تو ۴ تا سریال مختلف نقش امیل اسکودا رو داشتم. این‌جا برای یه چیز دیگه، سبیلم دراومده بود. بنابراین دکتر اسکودا هم سبیل داشت چون یه نقشی بود که نمی‌دونستم کی قراره برم‌گردونن. اینم از اون سؤالای رد‌گم‌کنی‌یه: من نقش امیل اسکودا رو تو یه سریال چهارمی هم داشتم که بخشی از نظم و قانون نبود. یکی دیگه از سریال‌های دیک ولف به اسم نیویورک سرّی. برای یه قسمت. شاید حتا یه صحنه بود.

باید ازت در مورد سریال‌های فرعی بپرسم. چون نظم و قانون واحد قربانیان ویژه و سفینه‌ی مادری که دهم می‌آد همیشه پخش می‌شن.

جی.کی. سیمونز: آره، خب مشخصن بازده نزولی داشتن. اون چند تای اول رو می‌سازی و فکر می‌کنی این جواب می‌ده. پنجاه و شش قسمت بازی می‌کنم تا پول رهنم رو بدم.

در کنار تماشای مرور کارنامه‌ی بازیگری جی کی سیمونز ببینید:

ویلم دفو کارنامه‌اش را مرور می‌کند | من هیپی‌ام؟ بله!

سه‌گانه «اسپایدرمن» سم ریمی

جی.کی. سیمونز: دومین فیلم متوالی‌م با سم (ریمی) بود فیلمی به اسم هدیه و خبر اومد که قراره کارگردان اسپایدرمن بشه. بعضی از دوستام باهام تماس گرفتن و گفتن چون دو تا فیلم پشت سر هم با سم بودی، دوستت داره. باید نقش منفی اسپایدرمن رو برعهده بگیری. خوش‌بختانه برای من، سم ایده‌ی بهتری داشت. ولی تهیه‌کننده‌ها و عوامل سونی باید قانع می‌شدن. چون مشخصن بازیگرهای معروف دیگه‌ای بودن که برای این نقش در نظر داشتن تا به فروش فیلم کمک کنه و می‌دونستن می‌تونن روش حساب کنن.

بنابراین باید به همون شکل کلاسیک جلوی دوربین برای تهیه‌کننده‌ها تست می‌دادم. خیلی استرس داشتم. یکی از صحنه‌ها، این بود که گرین گابلین پنجره‌ی دفتر کارم رو می‌شکونه و منو از گلو بالا نگه می‌داره و تلاش می‌کنه خفه‌م کنه. کافی‌یه این رو تصور کنین. فیلم‌نامه رو داشتم موقع تست می‌خوندم ولی در همون حال تلاش می‌کردم این شکلی باشم که مثلن یکی از گلوم منو گرفته بود و داشتم خفه می‌شدم.

آخر فیلم اسپایدرمن: دور از خانه هستی. می‌تونیم انتظار دیدنت رو تو فیلم‌های بعدی داشته باشیم؟

جی.کی. سیمونز: به نظرم بهتره از کلمه‌ی انتظار استفاده نکنم. وقتی برای فیلم اول قرارداد امضاء کردیم، یکی از متن‌ها این بود که تو دو ادامه هم حاضر باشیم که همیشه یه‌طرفه‌ست. خب یه‌طرفه نه ولی در مورد من قراداد یه‌طرفه‌ای‌یه که تو قول دادی انجام بدی. ولی اون‌ها لزومن تعهدی برای آوردنت ندارن که در این دنباله‌ها از شخصیتت استفاده کنن. بنابراین موقعیت خوبی‌یه در عین این که این فیلم‌ها جلو می‌رن تا جای قبلی رو پر کنن.

در کنار تماشای مرور کارنامه‌ی بازیگری جی کی سیمونز ببینید:

کریستن استوارت کارنامه‌اش را مرور می‌کند |‌ هنر مایه‌ی آرامش است

فیلم «جونو»

اولین واکنشت به این فیلم‌نامه چی بود؟

جی.کی. سیمونز: رایتمن رو به یه بازی پوکر دعوت کردم. با یه سری از کسایی که در طی سال‌ها باهاشون بازی می‌کردم. گفت من خیلی اهل پوکر نیستم. گفتم عالی. پولتو بیار. سر یکی از بازی‌ها، یه فیلم‌نامه‌ی تموم‌شده برام آورد. گفت اینو نمی‌تونی به هیچ کسی نشون بدی. فیلم‌نامه رو خوندم و بلافاصله عاشق شخصیت مک مک‌گافین شدم. ولی به‌م نگفته بود که می‌خوام این نقش رو بازی کنه. به اندازه‌ی کافی می‌دونستم که قراره سراغ بازیگرهای مشهورتری برای اون نقش برن. فردا به‌م زنگ زد یا من زنگ زدم. گفتم که چه‌قدر فیلم‌نامه‌ی خوبی‌یه. فیلم فوق‌العاده‌ای می‌شه. تلاش کردم تو صحبت‌هام به چیز خاصی اشاره نکنم. در نهایت برگشت و به من گفت که می‌خوام نقش مک رو داشته باشی، می‌دونی که؟ گفتم نه آشغال، به‌م حرفی نزدی.

در کنار تماشای مرور کارنامه‌ی بازیگری جی کی سیمونز ببینید:

لورا درن کارنامه‌اش را مرور می‌کند |‌ بازیگر نشو!

فیلم «ویپلش»

این فیلم از سمت همگی تحسین شد و تونستی گلدن گلوب و اسکار رو ببری. از لحظه‌ای که اسمت خونده شد برام بگو

جی.کی. سیمونز: احساس کردم راحت شدم. چون هر کسی که توی این بازاره به‌م گفت ضریب شانس بردت هزار به یکه. قراره تو ببری پس راحت باش و لذت ببر. دنبال فیلم‌برداری که با استدی‌کم رو من زوم کرده بود، رفتم و به پله‌های اشتباهی رسیدم. لوپیتا (نیوگو) همراه جایزه‌ای که قراره به‌م بده، اون‌جاست. دستم رو می‌برم جلو که جایزه رو بگیرم با دست چپم و دارم دست راستمو برای دست دادن جلو می‌برم بعد یادم می‌افته این هالیووده. دست نمی‌دی، روبوسی می‌کنی و اداشو درمی‌آری. احتمالن اینو تو یوتیوب پیدا کنین. اگر دقت کنین، می‌بینین خیلی دروغی داشتم این کارو انجام می‌دادم و کله‌مون به هم می‌خوره. تو اون لحظه‌ی ناخوشایند که خیلی خوب هم قضیه رو جمع کرد و با دو تا پای خودش از صحنه بیرون رفت. بنابراین فکر کنم حالش خوب بود.

در کنار تماشای مرور کارنامه‌ی بازیگری جی کی سیمونز ببینید:

ریدلی اسکات کارنامه‌اش را مرور می‌کند |‌ از خودم مطمئنم!

سریال «دفاع از جیکوب»

این صحنه با کریس اوانز خیلی پرتنش بود. از رویارویی با کاپیتان آمریکا لذت بردی؟

جی.کی. سیمونز: آره، این بخشی از جذابیت کار بود. چون خب، همه می‌دونین کریس نقش کاپیتان آمریکا رو داره و کارش رو تو چند جای دیگه هم قبل و در جریان کارش با مارول دوست داشتم. یکی دو سال قبل از این همراه همسر و دخترم، تو یه تئاتر تو نیویورک اجراش رو دیدیم. برای همین می‌دونستم طرفد کارهاشم. احساس خوبی داشتم نسبت به این که قراره کار باهاش دل‌چسب باشه.

نقشه‌ی الآنم اینه که نقش پدر همه‌ی بازیگرهای خوشگل و چشم آبی که اسم‌شون کریس هستش، داشته باشم. کریس اوانز رو خط زدم. اخیرن یه فیلم هم با کریس پرت که نقش پدرش رو داشتم، تموم کردم. این هم شماره‌ی دو. پس اگر دارین بازیگر انتخاب می‌کنین، منتظرم. کریس پاین. کریس همسورث هم هست. حالا به هر ترتیبی. نیاز نیست براساس حروف الفبا باشه. هر چی که پیش بیاد.

 

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

6,141 بازدید کلی, 3 بازدید امروز

برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینماآرت

طراح تولید سریال «پنی دردفول: شهر فرشته‌ها»: دوست دارم تولید این سریال ۲۰ سال طول بکشد! | Penny Dreadful Production Designer on Taking Down ‘Deadwood’ to Create 30s

پنی دردفول شهر فرشته ها

زیرنویس فارسی اختصاصی از آرت‌تاکس: در این گفت‌وگو طراح تولید سریال «پنی دردفول: شهر فرشته ها» از تحقیقات طولانی‌ مدت‌شان بر روی افسانه‌های دهه چهل میلادی و تلاش برای خلق حال و هوای لس‌آنجلس آن دوران می‌گوید.

از سریال «پنی دردفول: شهر فرشته ها» بیش‌تر بدانید:

اگر طرفدار سریال‌های فانتزی به خصوص در ژانر فانتزی وحشت هستید احتمالا با سریال پنی دردفول آشنایی دارید یا حداقل اسمش را شنیده‌اید. این سریال با بازی ریو کارنی، تیموتی دالتون و اوا گرین توانست طرفدارانی برای خودش دست و پا کند و محبوبیتی نسبی به ارمغان بیاورد.

نزدیک به چهار سال پس از پایان کار سریال، حالا اسپین‌آفی توسط خالق اصلی سریال فیلم‌نامه‌نویس مشهور یعنی جان لوگان (نامزد کسب اسکار برای آثاری چون هوانورد، گلادیاتور و هوگو) ساخته و پرداخته شده و قرار است به زودی آغاز به کار کند. «پنی دردفول : شهر فرشته ها» نزدیک به ۴۰ سال پس از اتفاقات سریال اصلی در دوران طلایی هالیوود می‌گذرد. لس‌آنجلس سال ۱۹۳۸، جایی است که با فولکلور و تنش‌های اجتماعی مکزیکی آمریکایی پیوند خورده است.

شخصیت‌های اصلی باید برای نابود کردن الهه‌ای با نام سانتا موئرته بجنگند. یکی از شخصیت‌های اصلی، کارآگاه تیاگو وگا با پرونده‌ی قتل‌هایی فجیع سر و کله می‌زند که در ادامه به بخشی از تاریخ لس‌آنجلس تبدیل می‌شوند. تیاگو و خانواده‌اش باید با نیروهای قدرتمندی که ممکن است آن‌ها را متلاشی کند، دست و پنجه نرم می‌کنند. بازیگران سریال شامل ناتالی دورمر (بازیگر بازی تاج و تخت)، نیتن لین (شیرشاه)، کری بیشه (بازیگر آرگو) و دنیل زواتو (بازیگر  از مردگان متحرک بترسید)، ستارگان اصلی این سریال هستند.

ببینید: ناتالی دورمر از «پنی دردفول: شهر فرشته‌ها» می‌گوید

‘Penny Dreadful’ Production Designer on Taking Down ‘Deadwood’ to Create 1930s Downtown Los Angeles

“Penny Dreadful: City of Angels” production designer Maria Caso describes how she and the show’s team took down the “Deadwood” set to recreate 1930s Downtown Los Angeles for Variety Artisans presented by HBO. The series follows Detective Tiago Vega and his partner Lewis Michener who, while chasing a murder suspect, fall into the rich history of Los Angeles that showcases the building of the city’s first freeways and its deep traditions of Mexican-American folklore.

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

1,301 بازدید کلی, 111 بازدید امروز

ادامه مطلب

انتخاب سردبیر

برای پنجاه سالگی کریستوفر نولان: او شوالیه‌ی سینماست!

سینمای کریستوفر نولان

برای پنجاه سالگی کریستوفر نولان | او شوالیه‌ی سینماست!

برخلاف باور عده‌ای که معتقدند سینمای کریستوفر نولان نوجوان‌پسند است و از نوجوان‌پسندبودن به عنوان عیب یاد می‌کنند! آن‌هایی که معتقدند او از فرم پیچیده‌نما بهره می‌گیرد تا سرپوشی بگذارد بر مفاهیم ساده‌ای که در پس فیلم‌هاش در جریان‌ند. سعی می‌کنم کوتاه توضیح دهم این‌گونه نیست و سینمای او پر از المان‌هایی‌ست که برای سینه‌فیل‌ها اقناع‌کننده جلوه می‌کند.

در نخستین مواجهه با هر فیلمی ابتدا سعی می‌کنیم درکی از مختصات داستانی – روایی آن به دست بیاوریم. داستان درباره‌ی چیست؟ این نخستین سوال ما در مواجهه با آثار سینمایی‌ست. اتهام نولان این است که او در پس پلات‌های پیچیده دنبال گفتن حرف‌های ساده است گرچه این ادعا در ابتدا درست می‌نماید اما باید از زاویه‌ی دیگری نگاه کرد.

کافی‌ست یک بار به فیلم های محبوب نولان ‌‌ (روی هشتگ بزنید) نگاه کنید: او و برادرش جاناتان، به عنوان دست‌ راست او در نگارش فیلم‌نامه، وام‌دار سینمای کلاسیک‌ از حیث شخصیت‌پردازی‌ند. قصه‌هایی با جوهره‌های یک خطی که در روایت و پیش‌برد پلات مدرن شده. نولان مثال نقض جمله‌ی معروف هنری جیمز است که پلات یعنی شخصیت و شخصیت یعنی پلات.

از سوی دیگر تقلیل سینمای نولان تنها و تنها به قصه‌گویی، نادیده‌انگاشتن جنبه‌ای‌ست که او در تمام این سال‌ها تلاش کرده آن را بیش‌تر رعایت کند: سینما بودن. لحظه‌ای چشمان‌تان را ببندید و فیلم‌های او را به یاد بیاورید. چند پلان آیکونیک در ذهن‌تان نقش می‌بندد؟ بگذارید کمی کمک‌تان کنم. صحنه‌ی پایانی «سرآغاز / Inseption»، لحظه‌ی گریستن متیو مک‌کاناهی در «میان‌ستاره‌ای»، سکانس غرق‌شدن سربازان و آتش‌گرفتن دریا در «دانکرک» و … در هر فیلم نولان پلانی هست که بیرون از قصه می‌ایستد. بیرون از قصه ایستادن ممکن نیست مگر با کارگردانی درست و احترام به سینما. آندره مالرو می‌نویسد: «هر فیلمی که ساخته می‌شود باید به دفاع از سینما برخیزد.». فیلم‌های نولان همگی به دفاع از سینما برخواسته‌اند. او شوالیه‌ی سینماست.

نوشته‌ی عرفان شفیع‌پور

در کنار مطالعه‌ی مولفه‌های سینمای کریستوفر نولان ببینید:

هشت راز کارگردانی کریستوفر نولان

 

A guide for the films of Christopher Nolan

1. Gothic Worlds with Manipulated Time
2. Conflicted Men in Suits Often in Aquatic Peril
3. Contrasting Psychological Themes: Order Vs. Chaos, Dreams Vs. Reality, Identity Vs. Self Deception
4. Large Format & IMAX Cinematography with Mind Bending Visuals And Practical Special Effects
5. The Arc Shot
6. And Always a Steady Hand

 

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

 

5,463 بازدید کلی, 199 بازدید امروز

ادامه مطلب

ستاره‌ها

برای تولد استنلی کوبریک: همه‌ی آن‌چه باید از «۲۰۰۱: ادیسه‌ی فضایی» بدانید | Stanley Kubrick; The Humanity behind the Technic

استنلی کوبریک ادیسه فضایی

آرت‌تاکس – گروه سینمای جهان: به مناسبت نود و دومین سال‌روز تولد استنلی کوبریک همه‌ی آنچه که باید از ساخته‌ی اعجاب‌انگیز او، «۲۰۰۱: ادیسه فضایی» بدانید را در این مطلب بخوانید:

برای تولد استنلی کوبریک | همه‌ی آن‌چه باید از «۲۰۰۱: ادیسه فضایی» بدانید

۱) فیلم‌برداری این اثر در لندن و در دسامبر ۱۹۶۵ شروع شد و هدف این بود که تا کریسمس ۱۹۶۶ به پایان رسیده و اکران شود. رابرت اچ. اوبرایان، رئیس مترو گلدوین مایر، در سپتامبر ۱۹۶۶ به ورایتی گفت که اکران این فیلم به تعویق افتاده و بودجه‌ی ۶ میلیون دلاری آن کافی نیست. او ادامه داد: «استنلی فرد صادقی است و به راحتی اعتراف کرد که انتظار نداشت در بخش جلوه‌های ویژه‌ی تا این حد به دردسر بیافتد. ما می‌توانستیم بگوییم که باک راجرز با ۶ میلیون دلار این فیلم را بسازد اما با یک میلیون دلار بیش‌تر، به آن چه که از پیش برنامه‌ریزی کرده بودیم رسیدیم. آیا باید به او می‌گفتیم که بودجه‌اش بیش‌تر از ۶ میلیون نمی‌تواند باشد؟ چرا باک راجرز را با ۶ میلیون دلار بیاوریم وقتی می‌توانیم کوبریک را با ۷ میلیون دلار داشته باشیم؟». در نهایت اما بودجه‌ی مصرفی این فیلم به ۹.۵ میلیون دلار رسید.

ببینید: چرا کوبریک به سراغ فیلم پرتقال کوکی رفت؟

۲) آرتور سی.کلارک:‌ «زمان‌هایی بود که استنلی کوبریک همه را بیرون می‌کرد و تنها او و فیلم‌بردار می‌دانستند که چه چیزی فیلم‌برداری می‌شود.». او ادامه می‌دهد: «من و کوبریک رمان و فیلم‌نامه را هم‌زمان نوشتیم. اساس این داستان بسط داستان کوتاهی‌ست که من ۲۰ سال پیش نوشته بودم. ما «تقریباً تمام سال ۱۹۶۴ را به نوشتن و بحث درباره‌ی این پروژه گذراندیم. سال بعد هم با ویرایش فیلم‌نامه، شنیدن نصیحت‌های فنی اداره کل ملی هوانوردی و فضا (ناسا) و حدود ۴۰ شرکت و هم‌چنین سایر کارهای فیزیکی آماده‌سازی فیلم سپری شد.»

۳) بیش از ۲۰۰ سکانس جلوه‌های ویژه در فیلم وجود داشت. کوبریک نمودارهای غول‌آسایی را به دیوار زده بود که همه‌ی عملیات‌های فضایی را دنبال و مشکلات احتمالی را بررسی می‌کرد. او همکاری بسیار نزدیکی با ناسا، به ویژه با بچه‌های برنامه‌ی آپولو و دیک اسلِیتون، داشت.

۴) واکنش منتقدان ترکیبی از تحسین و نفی بود. بسیاری از منتقدان شکایت کرده بودند که سیر روایی داستان هیچ معنی‌ای ندارد و برخی هم زیر بار توضیح کوبریک نرفتند که گفته بود:

«من می‌خواستم بیانیه‌ای غیرشفاهی بسازم که بتواند افراد را در سطح‌های غریزی، احساسی و روانی تحت تاثیر قرار دهد.»

۵) مترو گلدوین مایر محض احتیاط می‌خواست این فیلم که به آرامی داشت در سینماهای ایالات متحده اکران می‌شد ورد زبان‌ها باشد. برای همین این استودیو لیستی از طرفداران این فیلم را که شامل پل نیومن، جوآن وودوارد، وارن بیتی، میک جگر، جان لنون، مایک نیکولز، هنری فوندا و استنلی دونن بود تهیه کرد.

Stanley Kubrick; The Humanity behind the Technic

“2001: A Space Odyssey” began filming in London in December 1965, aiming for a Christmas 1966 release. Writer Arthur C. Clarke told Variety reporter Jerry Beigel that Kubrick’s secrecy was not a PR stunt. “There were times when he cleared the entire set, and only he and the cameramen know what was filmed.” Clarke said he and Kubrick wrote the novel and screenplay simultaneously, expanding on a short story by Clarke 20 years earlier. Writer Arthur C. Clarke told Variety reporter Jerry Beigel that Kubrick’s secrecy was not a PR stunt. “There were times when he cleared the entire set, and only he and the cameramen know what was filmed.” Clarke said he and Kubrick wrote the novel and screenplay simultaneously, expanding on a short story by Clarke 20 years earlier. Critical reaction was mixed. Many reviewers complained that the plot made no sense, and some balked at Kubrick’s explanation, “I wanted to make a non-verbal statement, one that would affect people on the visceral, emotional and psychological levels.”

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

4,353 بازدید کلی, 109 بازدید امروز

ادامه مطلب

محبوب‌ترین‌ها