با ما همراه باشید

💢 سرخط‌های بخش اول گفت‌وگوی پر تیتر خسرو نقیبی سردبیر آرت‌تاکس با امیر قادری سردبیر کافه‌سینما درباره‌ی پول‌های کثیف و مبهم در سینما، سینمای دولتی و خصوصی و وظیفه‌ی منتقد در قبال آن:

خسرو نقیبی:
– بحث پول کثیف وقتی مطرح است که ۲۰۰ میلیارد خرج یک فیلم بد شود.
– من ترجیح می‌دهم با این پول‌ها شهرزاد به حافظه‌ی بصری این مملکت اضافه شود تا این‌که به کلی ساخته نشود یا پولش برود جای دیگری خرج شود.
– جلسات مطبوعاتی جشنواره را یک منتقد تکلیف‌روشن که خودش آغازگر جریان پول‌گرفتن از دفاتر فیلم‌سازی برای حمایت سایتش از فیلم‌ها بود و یک جماعت همراه، با این سوال پول کثیف، به گند کشیده‌اند. سینما کجاست این وسط؟ کیفیت فیلم مهم‌تر است یا منبع مالی آن؟
– سال قبل، به اوج برای ساختن فیلم‌های پرخرج‌‌ حمله شد. خروجی‌اش؟ یک فیلم حقیر و تاریخ‌مصرف‌گذشته به اسم «۲۳ نفر».
– اکران فیلم خارجی آغاز شود قطعن فیلم مبتذل ایرانی نمی‌فروشد چون فیلم سرگرم‌کننده واقعی روی پرده در دسترس خواهد بود. سینمای جریان اصلی ایران صدمه‌‌ای نخواهد دید.

امیر قادری:
– بحث سینمای نفتی و پول‌های این سینما را که از چند سال پیش شروع کردیم؛ بحثی روش‌شناختی است.
– من اعتقاد دارم تا وقتی در سینمای ایران مجوز یک گروه حاکم است و امکان پخش فیلم خارجی وجود ندارد، ما وارد تعریفی که گفتم نمی‌شویم.
– اگر روش فرصت برابر برای عموم مردم در این رقابت آزاد با حضور فیلم خارجی انجام بشود، فیلم‌های به‌تری تولید خواهد شد.
– بدبینانه می‌گویم هر کسی نمی‌تواند سرمایه بگذارد و مجوز تهیه‌کنندگی بگیرد.
– برخی از سرمایه‌گذارانی که اسم‌شان گفته شد خودشان سرمایه‌گذار نیستند بلکه ویترین یک سری نهاد و سازمان‌ند.

 

بیش‌تر ببینید:

میزگردی درباره‌ی بهترین‌های جشنواره: هنوز از دوگانه‌ی خیر و شر عبور نکرده‌ایم | لینک تماشا

میزگردی برای پیش‌بینی نامزدها و برندگان جشنواره: انگار در لندن زندگی می‌کنیم نه تهران ! | لینک تماشا

 

آنونس

موزیک ویدیو فیلم انیمیشن آخرین داستان با صدای شهرام ناظری

موزیک ویدیو فیلم انیمیشن آخرین داستان

موزیک ویدیو فیلم انیمیشن آخرین داستان تازه‌ترین فیلم سینمایی اشکان رهگذر با صدای شهرام ناظری و آهنگسازی فرید الهامی

معرفی انیمیشن آخرین داستان

انیمیشن آخرین داستان اولین انیمیشن بلند سینمایی به کارگردانی اشکان رهگذر است که از سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۶ در استودیو هورخش تولید شده است. داستان این فیلم برداشتی آزاد از داستان «ضحاک» شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی است.

در کنار موزیک ویدیو فیلم انیمیشن آخرین داستان ببینید:

معرفی انیمیشن آخرین داستان

خلاصه داستان انیمیشن آخرین داستان

در دورانی که سایه «اهریمن» بر سرزمین‌ها سیطره یافته، «جمشید کی» با سپاهی متشکل از متحدانش و با تکیه بر فرّ خود در مقابل سپاهیان اهریمن صف آرایی می‌کند، به خواست «یزدان» جمشید بر اهریمنیان ظفر می‌یابد. جمشید بر تخت تکیه زده و مغرور از ظفر، خود را دارای فراست ایزدی می‌داند. وی متحدان را برای اشغال سرزمین‌های دیگر و شکار اهریمن فرا می‌خواند اما یزدان از وی روی برگردانده و فرّ و فراست جمشید را از وی می‌ستاند. جمشید تنها، گرفتار طمع و جنونی سیری ناپذیر می‌شود. وی دخترش «شهرزاد» را تنها می‌گذارد و به شورای وزراء وصیت می‌کند تا در زمان غیابش «مرداس» متحد و والی سرزمین‌های جنوبی بر تختش تکیه زند. جمشید فردای همان روز با سپاهی از غیورترین سربازانش برای شکار اهریمن عازم سرزمین‌های شمالی می‌شود و دیگر هیچ‌گاه بازنمی‌گردد. مرداس مرده‌است و به دستور شورا تنها فرزند و جانشینش «ضحاک» به نیابت از پدر بر تخت جمشید تکیه می‌زند، اما صد افسوس که وجود ضحاک، آبستن پاره‌ای از تاریکیست. تاریکی وجود ضحاک بر شهر سیطره می‌یابد و جمکرد در تاریکی و ترس غوطه ور می‌شود. اما دگر بار چرخش ایام به گردش درمی آید و با رفتن جمشید کودکی در دل مردمان سرزمین «جمکرد» و در آغوش کشاورز زاده‌ای متولد می‌شود که نامش را «آفریدون» می‌گذارند…

صداپیشگان انیمیشن آخرین داستان

پرویز پرستویی، لیلا حاتمی، حسن پورشیرازی، اشکان خطیبی، بیتا فرهی، حامد بهداد و شقایق فراهانی

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

ادامه مطلب

سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

زهرا بهروزمنش در صندلی قرمز: اتفاق باید سر وقتش بیافتد!

زهرا بهروزمنش

گفت‌وگو با زهرا بهروزمنش بازیگر جوان فیلم «قسم» است. او بازیگری را همه‌ی زندگی‌اش می‌داند و از تفاوت‌های بازیگری تئاتر و سینما و پروسه‌ی انتخابش برای این فیلم می‌گوید

بازیگری در کجای زندگی‌ات قرار دارد؟

بازیگری کل زندگی من است و تمام برنامه‌هایم را براساس آن می‌چینم. به‌نظرم بازیگری تئاتر اصولی‌‌ترین شیوه‌ی کسب تجربه و آموزش است و با آن باید مانند یک علم برخورد شود.

چه‌ چیزی در تئاتر برای تو جذاب‌تر از سینماست؟

در تئاتر زندگی جریان دارد و درطول دوساعت بازی‌کردن کاراکتر، با آن زندگی می‌کنی که هرروز این قضیه تکرار می‌شود. گاهی ممکن است با یک نقش در تئاتر نزدیک شش ماه زندگی کنی که چنین فرصتی در سینما وجود ندارد. انگار تو تبدیل به خدا می‌شوی و کاراکتری با بدن، صدا و… خلق می‌کنی.

ماجرای انتخاب شدنت برای فیلم «قسم» چیست؟

پیش از «قسم» نیز در سینما کار کرده بودم. سال ۹۲ با امید توتونچی فیلمی به اسم «نور استنی» کار کرده بودم که ۹۳ در هنروتجربه اکران شد. نه سال با برادران محمودی آشنا هستم و با نوید محمودی در فیلم «هفت‌‌ونیم» تجربه‌ی کار داشته‌ام. قرار بود در کار مشترک برادران محمودی، نقش دختری افغان بازی کنم. من برای تمرین لهجه‌، مدت‌ها با دوستان افغان تمرین کردم تا آن که کار کنسل شد. آقای تنابنده برای معرفی بازیگر دختر افغانی با آقای محمودی تماس گرفتند. آقای محمودی من و چند تن از دختران افغانی را به آقای تنابنده معرفی کردند که در نهایت دستیار ایشان به من تماس گرفتند.  دو نکته برای نقش «نجمه» مورد اهمیت بود: باید در دوهفته زبان افغانی یاد می‌گرفتم و وزن کم می‌کردم. در عرض یک‌ماه و نیم ده کیلو کاهش وزن داشتم.

 

این گفت‌وگو نیز نکات جذاب‌ دیگری نیز دارد که می‌توانید آن را با کیفیت دل‌خواه‌تان ببینید

ادامه مطلب

راهنمای فیلم

نقد فیلم سرخ‌پوست | همه چیز برای سینما

نقد فیلم سرخپوست

نقد فیلم سرخپوست از نگاه محمدرضا مقدسیان

محمدرضا مقدسیان با حضور در استودیو آرت‌تاکس به نقد فیلم سرخ پوست ساخته نیما جاویدی پرداخت.

 

از محمدرضا مقدسیان بیش‌تر ببینید:

نقد فیلم آشفته‌گی | لینک تماشا

نقد فیلم بیست و سه نفر | لینک تماشا

 

از سرخ‌پوست بیش‌تر ببینید:

معرفی فیلم سرخ پوست | لینک تماشا

نشست خبری فیلم سرخ پوست در کاخ رسانه | لینک تماشا

فوتوکال فیلم سرخ پوست | لینک تماشا

 

دیگر ویدیوهای ما از سی‌وهفتمین جشنواره‌ی فیلم فجر را در صفحه‌ی اختصاصی این رویداد در آرت‌تاکس ببینید

ادامه مطلب

محبوب‌ترین‌ها