با ما همراه باشید

زیرنویس اختصاصی از آرت‌تاکس: به بهانه‌ی اکران فیلم دیروز، دنی بویل در گفت‌وگویی تصویری با مجله‌ی «مردم» به مرور آثار خاطره‌انگیز کارنامه‌اش می‌پردازد

به این برنامه خوش اومدین: جایی که افراد مستعد به کارنامه‌ی گذشته و نقش‌های کوچک و بزرگ‌شون نگاه می‌کنن. من این‌جا با دنی بویل هستم دنی، چه خبر؟ آماده‌ای؟

دنی بویل : آره، کاملن

کارآگاه مورس

دنی بویل : خدای من، اینو آوردین! قضیه جدی شد

پس چی که جدی‌یه

دنی بویل : این کارآگاه مورسه. و ایشون بزرگ‌ترین ستاره‌ی بریتانیای اون زمان ، جان فورده که به شدت پرطرفدار بود. این اولین باری بود که داشتم با یه جمعیت درست و حسابی کار می‌کردم. درسته سریال تلویزیونی بود ولی مقیاس بزرگی داشت. این‌ها پرطرفدارترین سریال‌های تلویزیون بریتانیا بودن و فورد هم ستاره‌ی بزرگی بود؛ آدم غرغرویی بود که هیچ‌وقت نمی‌خندید

واقعن؟

دنی بویل : من رو تحت تعلیمش قرار داد تجربه‌ی زیادی موقع کار با یه ستاره‌ی فیلم بزرگ پیدا کردم. عملن تو بریتانیا در حد یه ستاره‌ی فیلم شهرت داشت. در کنار این کار با گروه پشت‌صحنه‌ی بزرگ و اون گروه نصف سال رو روی فیلم‌هایی مثل مهاجمان صندوق گم‌شده با استیون اسپیلبرگ کار می‌کردن و نصف بقیه‌ش رو هم روی این سریال. یه بار به یکی از شماره‌های استیون اسپیلبرگ زنگ زدم چون گفتن کسی پشت خط نیستش روی انسرینگ می‌ره و کسی جواب نمی‌ده

و جواب داد؟

دنی بویل : نه، جواب نداد متأسفانه ولی داستان خوبی می‌شد

خب بریم سراغ بعدی

در کنار مرور کارنامه‌ی دنی بویل ببینید: معرفی فیلم دیروز

میلیونر زاغه‌نشین

دنی بویل : اسپایدرمن اومد! نمونه‌ی بارزی از یه داستان غیرقابل‌انتظاره. کار روش و اون یک سالی که در بمبئی سپری کردیم فوق‌العاده بود.

فیلم‌برداری تو بمبئی چه شکلی بود؟ چون شهر پر انرژی و هرج و مرجه. چه‌طور وارد این فضا شدین و این رو ساختین؟

دنی بویل : واقعن تعداد زیادی رو از اعضای تولید فیلم نبردیم. از نیروی کار محلی استفاده کردیم چون صنعت فیلم در بمبئی به لطف بالیوود خیلی پویاست. بنابراین دانش زیادی در مورد فیلم‌سازی وجود داشت. متوجه شدم این شکلی بهتره تا آدم از انگلیس و آمریکا بیاریم. در نتیجه با حداقل تعداد رفتیم. فکر کنم جمعن هشت نفر بودیم و باقی اعضا به عنوان محلی می‌تونن شهر رو به‌مون معرفی کنن

تصور می‌کردی موقع ساخت اون همه اسکار می‌بره، از دید تجاری و هنری اون قدر موفق می‌شه و همچین موفقیتی کسب کنه؟

دنی بویل : جالبه موقع فیلم ساختن بعضی‌هاشون موفق می‌شن و بعضی‌هاشون نه. بعضی‌هاشون پول هم بدی نمی‌بینن. بعضی‌های دیگه مثل زاغه‌نشین، نمی‌تونستی جلوشون رو بگیری. نمی‌تونستی بگی نه، فیلم رو نبینین. نمی‌دونم چه تفاوتی هست. خودت هم درکش نمی‌کنی چون حداکثر توانت رو می‌ذاری، یا حداقل فکر می‌کنی گذاشتی و چیزی‌یه که ناگهانی توجه مردم رو جلب می‌کنه

در کنار مرور کارنامه‌ی دنی بویل ببینید: نقد فیلم دیروز از نگاه منتقد ورایتی

۱۲۷ ساعت

این تیکه (بریدن دست) رو دارین نشون می‌دین. خیلی از خشونت خونین خوشم نمی‌آد

دنی بویل : پس دیدن این صحنه باید شجاعانه باشه

مردم تو اکران اولیه فیلم غش کردن

دنی بویل : آره، به خصوص این سکانس که عصبش رو می‌بره. چون موقع بریدن عصبش، تو کتاب غیرقابل‌باورترین لحظه توصیف می‌کنه و وقتی برگشت، تمام زورش رو زد که غش نکنه چون می‌دونه اگر غش کنه، از خون‌ریزی می‌میره. اما دلیل واقعی این که الآن شوکه شدین اجرای جیمز فرانکوئه. اجرای فرانکو عالی‌یه و به نظرم خیلی دست کم گرفته شده. سزاوارانه تونست برای اسکار بهترین بازیگر مرد نامزد بشه

فیلم براساس داستان واقعی آرون رولستونه

دنی بویل : بله

و در این حین ویدیو ضبط می‌کرد؟

که به شکل واضحی زجرآورترین تجربه‌ی زندگیشه

و گذاشت اون ویدیوها رو ببینین؟

دنی بویل : آره، گذاشت. فکر کرد به‌مون کمک می‌کنه و واقعن کمک کرد. سکانس فوق‌العاده‌ای هست که که با پدر و مادرش صحبت می‌کنه. یادمه بعد از دیدن اون ویدیو شوکه شدم. چه‌قدر مستقیم و با احساس با خانواده‌ش صحبت می‌کرد و تلاش می‌کرد تا جای ممکن به‌شون نزدیک باشه. چون فکر کنم تو اون لحظه فکر می‌کرد نجات پیدا نمی‌کنه. داشت می‌رفت جایی و به کسی نمی‌گفت و فکر کرد به کس دیگه‌ای نیاز نداره. وقتی تو همچین جایی تنها گیر افتاده باشی و یادمون باشه شش روز هم اون‌جا بود، متوجه می‌شی چه‌قدر به اون آدم‌ها نیاز داری. وقتی تلاش می‌کنه از دوربین به‌شون نزدیک بشه، می‌خواد وصیتی باشه تا از شدت غم ناشی از مرگش کاسته بشه که فکر می‌کرد این اتفاق رخ می‌ده.

در کنار مرور کارنامه‌ی دنی بویل ببینید: اد شیرن و لی‌لی جیمز از بازی در فیلم دیروز می‌گویند

مراسم افتتاحیه‌ی المپیک ۲۰۱۲ لندن

دنی بویل : این بزرگ‌ترین برنامه‌ای‌یه که تا به حال اجرا کردم

تخمین زده شده که نهصد میلیون نفر این مراسم رو زنده تماشا کردن

دنی بویل : آره، کلی تمرین کردیم. چیز فوق‌العاده‌ای که با این برنامه‌ها تمرکزی‌یه که داوطلب‌ها می‌ذارن. کلی داوطلب از تمام نقاط جهان و البته کشور به‌ت مراجعه می‌کنن.

سکانسی هست با حضور پرستاران که وقتی کارشون تموم شد، همه‌شون با مترو رفتن خونه‌شون و با لباس هم می‌رن خونه! بنابراین یه عده خانم با لباس‌های قرن نوزدهمی هستن حتا قبل از این که مراسم تموم بشه. تو روزنامه‌هایی مثل نیویورک تایمز از برنامه‌مون عکس گذاشته بودن که همه تو راه برگشت به خونه‌شون بودن. قشنگه. مرسی از این که نمایشش دادین.

ملکه هم تو مراسم بود

دنی بویل : آره، ایشون هم همراهی کردن. همه بودن، کسی رو جا ننداختیم. نمی‌خواستیم ملکه از برنامه جا بمونه

دیروز

دنی بویل : همیش پتل فوق‌العاده که هنوز شناخته نشده

این بچه یه ستاره‌ست

دنی بویل : آره، بازیگرهایی که برای تست اومدن باید آهنگی از بیتل‌ها رو می‌خوندن و همه این کار رو انجام دادن. بعضی‌هاشون بسیار بااستعداد بودن ولی همه‌شون احساس کارائوکه دارن. همیش اومد و آهنگ دیروز رو اجرا کرد. خیلی زیبا بود و شگفت‌زده شدم خیلی شبیه اجراش تو فیلم بود و احساس کردم خود بیتل‌ها اجرا کرده باشن. اون هم آهنگی که پاول مک‌کارتنی اجرا کرده باشه اما بعد آهنگ بازگشت به شوروی رو خوند و من هم شروع کردم به رقصیدن! کارگردان‌ها معمولن از این کارها نمی‌کنن و تو تست بازیگری از این دست کارها یه مقدار نامناسبه. شروع کردم به رقصیدن و دونستم که انتخابم پتله

فیلم دقیقن سر موقع ساخته شده. می‌دونم هدف این نبوده ولی خیلی خوبه که همچین چیز زیبایی قراره در این زمان اکران بشه

دنی بویل : خب شماها رو نمی‌دونم اما تو انگلیس یه مسأله‌ی دردسرساز داریم به اسم کابوس برکسیت

آره، در موردش شنیدیم

دنی بویل : و احتمالن به اندازه‌ی کافی در موردش شنیدین‌

می‌تونیم در مورد اد شیرن صحبت کنیم؟

دنی بویل : آره

انگلیسی‌ها دوست دارن بگن شور یه چیزی رو درآوردن!

دنی بویل : آره، خیلی راحت شور هر چیزی رو درمی‌آره! اول کار قرار بود این نقش به کریس مارتین از گروه کلدپلی برسه ازش پرسیدیم و گفت دیگه نمی‌تونم لس‌آنجلس رو ترک کنم چون تازه تور دو ساله‌م تموم شده و به بچه‌هام قول دادم که خونه بمونم. بعدش رفتیم سراغ اد شیرن. البته به‌ش دروغ گفتیم. گفتیم اد، تو اولین انتخاب‌مون بودی. دوست داری این نقش رو داشته باشی؟ گفت اصلن این طور نیست شماها اول از کریس مارتین خواستین بعدش هم رفتین سراغ هری استایلز! که همچین چیزی واقعیت نداره. دائمن سر این موضوع به ما متلک می‌انداخت و هیچ‌وقت نذاشت یادمون بره کریس مارتین انتخاب اول‌مون بوده

 

برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنونس

جدیدترین تریلر فیلم موریتانیایی

فیلم موریتانیایی

زیرنویس فارسی اختصاصی از آرت‌تاکس:جدیدترین تریلر فیلم موریتانیایی به کاگردانی کوین مک‌دونالد و با بازی جودی فاستر، شایلین وودلی و طاهر رحیم

جدیدترین تریلر فیلم موریتانیایی

«موریتانیایی» درامی دادگاهی نوشته‌ی ام‌بی تاروان، روری هینس و سهراب شیروانی است که توسط کوین مک‌دونالد کارگردانی شده.
در این فیلم بازیگرانی مانندجودی فاستر،طاهررحیم، شایلین وودلی،بندیکت کامبربچ و زکری لیوای نقش‌آفرینی کرده‌اند.
«موریتانیایی» داستان محمدو اولد الصلاحی (با بازی طاهر رحیم) و زندانی شدن و شکنجه‌ی او در زندان گوانتانامو بدون هیچ‌گونه دادگاهی را به تصویر می‌کشد. این فیلم نوزدهم نوامبر در آمریکا اکران خواهد شد.

تریلر فیلم «موریتانیایی» با بازی جودی فاستر، شایلین وودلی و بندیکت کامبربچ

 

The Mauritanian is an upcoming British-American legal drama film directed by Kevin Macdonald from a screenplay written by M.B. Traven Rory Haines and Sohrab Noshirvani. The film stars JodieFoster,TaharRahim,ShaileneWoodley, Benedict Cumberbatch and Zachary Levi and follows the imprisonment of Mohamedou Ould Salahi (Rahim), who is captured by the U.S. government and languishing in Guantanamo Bay detention camp without charge or trial. The film is set to be released in the United States on February 19, 2021

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

ادامه مطلب

خبر

کلوئه ژائو با «سرزمین خانه‌به‌دوشان» چه‌گونه تاریخ‌ساز شد؟

گلدن ‌گلوب ۲۰۲۱

گزارش ورایتی از شب گلدن ‌گلوب ۲۰۲۱ و رکوردهایی که شکسته شد:

کیت آرتور – ورایتی/ ترجمه‌ از آرت‌تاکس:
گلدن گلوب بهترین فیلم درام برای «سرزمین خانه‌به‌دوشان»، تاریخ‌سازی برای گلوب و همچنین برای کلوئه ژائو کارگردان آن و برای تیم تولید این فیلم است.

این برای اولین بار است که فیلمی به کارگردانی یک زن می‌تواند در طی ۷۸ دوره برگزاری جایزه‌ی برتر مراسم گلوب را به‌دست آورد؛ و از آن‌جا که ژائو «سرزمین خانه‌به‌دوشان» را تهیه نیز کرده است، او هم‌چنین اولین زن آسیایی است که به‌عنوان تهیه‌کننده برنده‌ی بهترین فیلم درام سال می‌شود. ستاره‌ی فیلم فرانسیس مک‌دورمند که تهیه‌کننده‌ی فیلم نیز هست دومین زنی بود که برای تهیه و بازیگری هم‌زمان نامزد دریافت گلدن‌گلوب می‌شود و حالا اولین زنی است که به عنوان تهیه‌کننده این جایزه را می‌برد.

با جدی شدن فصل اسکار، این پیروزی وضعیت پیشتازی این فیلم کمپانی Searchlight را قوت می بخشد؛ و از آن‌جا که ژائو «سرزمین خانه‌به‌دوشانِ» مورد ستایش را کارگردانی، نویسندگی، تهیه و تدوین کرده است، او بیش‌ترین پیروزی‌های ممکن یک فیلم‌ساز را در یک فصل جوایز دارد.
ژائو که پس از بردن جایزه‌ی کارگردانی، جایزه‌ی بهترین فیلم درام را هم گرفت، از دو هم‌کار مهمش جسیكا برودر كه كتاب مستندگرایانه‌ی «سرزمین خانه‌به‌دوشان» را در سال ۲۰۱۷ نوشت و هم‌چنین مک‌دورمند تشكر كرد. او گفت: «هسته‌ی اصلی سرزمین خانه‌به‌دوشان برای من طی طریق اندوه و شفا است. بنابراین برای هر کسی که در دوره‌ای از زندگی خود این سفر دشوار و زیبا را پشت سر گذاشته باشد، این می‌تواند داستانی ملموس باشد. ما خداحافظی نمی‌کنیم‌، می‌گوییم پایین جاده هم رو می‌بینیم (اشاره به مهم‌ترین دیالوگ فیلم)».

 

«سرزمین خانه‌به‌دوشان» در میان برندگان فستیوال فیلم ونیز ۲۰۲۰

 

پیروزی ژائو در رشته‌ی بهترین کارگردانی او را به دومین زنی تبدیل کرد که برای کارگردانی برنده‌ی گلوب شده و اولین زن رنگین‌پوستی که در این رده برنده شده است. هنگامی که نامزدی‌های Globe در اوایل فوریه اعلام شد، انجمن مطبوعات خارجی هالیوود، که به‌دلیل سابقه‌اش در عدم فراگیری نژادی و جنسیتی در اعلام نامزدها به شدت مورد انتقاد قرار گرفته بود، سه زن را در این رشته نامزد کرد تا رکوردشکنی کرده باشد و تعداد زنان کارگردان را به مردان اولویت بدهد: ژائو، زمرد فنل (زن جوان نویددهنده) و رجینا کینگ (یک شب در میامی) در مقابل دیوید فینچر (منک) و آرون سورکین (محاکمه‌ی هفت شیکاگویی).

 

 نقد فیلم «منک» نوشته‌ی خسرو نقیبی

 

«سرزمین خانه‌به‌دوشان» امسال چهار نامزدی گلدن گلوب داشت؛ از جمله ژائو برای بهترین فیلم‌نامه – او از کتاب برودر اقتباس کرده است – بازیگر درام برای مک‌دورمند و بهترین درام تصویری. ژائو در سخنرانی خود پس از برنده‌شدن برای کارگردانی گفت: «من به ویژه می‌خواهم از خانه‌به‌دوش‌ها تشکر کنم که داستان‌های خود را با ما در میان گذاشتند.» ژائو سپس به نقل از یکی از آن‌ها، باب ولز، در مورد شفقت ادامه داد: «شفقت، از بین بردن همه‌ی موانع بین ماست – پیوند قلب به قلب. درد تو درد من است؛ چیزی که بین ما به اشتراک گذاشته شده است. به همین دلیل من عاشق ساخت فیلم و داستان گفتن شدم.»

 

تشریح یک جنایت: نقد فیلم «محاکمه‌ی هفت شیکاگویی» نوشته‌ی حمیدرضا سلیمانی

 

در این سال بی‌سابقه وتأثیر کووید۱۹ بر اکران فیلم‌ها، سفر «سرزمین خانه‌به‌دوشان» برای اولین‌بار در جشنواره‌های فیلم مجازی اواخر تابستان آغاز شد و این شروع با تلوراید بود. سپس Searchlight آن را در ۱۹ فوریه در سینما و در Hulu، سایت پخش تحت مالکیت دیزنی منتشر کرد. چنان که گفتیم ژائو دومین زنی است که موفق به دریافت گلدن گلوب برای کارگردانی شده است: پیش‌تر باربرا استرایسند در سال ۱۹۸۴ برای «ینتل» برنده‌ی این جایزه شده بود و یک‌شنبه شب‌، استرایسند در توییتی به ژائو تبریک گفت: «این درباره‌ی زمانه است. تبریک کلوئه. تو لایقش بودی!».
پیش از این، فقط پنج زن کارگردان در تاریخ گلوب‌ها نامزد شده بودند: استرایسند (برای «ینتل» و در ۱۹۹۱ برای «شاهزاده‌ی جزر و مد»)، جین کمپیون (در ۱۹۹۴ برای «پیانو») ، سوفیا کوپولا (در سال ۲۰۰۴ برای فیلم «گم‌شده در ترجمه»)، کاترین بیگلو (در سال ۲۰۰۲ برای «محفظه‌ی رنج» و ۲۰۱۳ برای «سی‌دقیقه‌ی نیمه‌شب») و آوا دوورنای (در سال ۲۰۱۵ برای «سلما»).
از زمان برنده‌شدن آنگ لی برای «کوهستان بروکبک» در سال ۲۰۰۵، ژائو هم‌چنین اولین کارگردان آسیایی‌تباری است که برنده‌ی گلوب می‌شود (لی همچنین برای «ببر خیزان، اژدهای پنهان» در سال ۲۰۰۰ برنده شد). پروژه‌ی سینمایی بعدی ژائو «جاودانه‌ها/ Eternals» فیلم بسیار مورد انتظار کمپانی مارول است که در حال حاضر پس از تأخیر به دلیل کووید-۱۹ برای اکران پاییزی برنامه‌ریزی شده است.
پیش‌تر پیتر دبروژ منتقد ورایتی در تحلیل فیلم خانم ژائو نوشته بود: «تماشای سرزمین خانه‌به‌دوشان احساس خیره‌شدن به یک غروب آفتاب طولانی و زیبا را دارد.»

 

Chloe Zhao Becomes Second Woman to Win Golden Globe for Directing as ‘Nomadland’ Makes History

“Nomadland” has won the Golden Globe for best picture drama, making history for the Globes, as well as for director Chloé Zhao and for the “Nomadland” producing team

The win is the first time a film directed by a woman has ever won the top prize in the Globes’ 78 ceremonies. And since Zhao produced “Nomadland” as well, she’s also the first Asian woman to win best picture drama as a producer. Star Frances McDormand, who also produced “Nomadland,” is the second woman to be nominated for a Golden Globe both for producing and acting, and the first to win as a producer

The victory solidifies the frontrunner status of the Searchlight film as Oscar season begins in earnest. And because Zhao directed, wrote, produced and edited the lauded “Nomadland,” she has become the most-awarded filmmaker in a single awards season

Zhao accepted the award for best picture drama on behalf of “Nomadland,” after having already won for directing. She thanked the fellow nominees in the category, Jessica Bruder who wrote the 2017 nonfiction book “Nomadland” and McDormand

“‘Nomadland’ at its core for me is a pilgrimage through grief and healing,” she said. “So for everyone who has gone through this difficult and beautiful journey at some point in their lives, this is for you. We don’t say goodbye, we say, ‘See you down the road

Zhao’s earlier win for best director made her the second woman ever to win for directing, and the first woman of color to win in the category. When the Globe nominations were announced in early February, the Hollywood Foreign Press Association, which has been heavily criticized in the past for its lack of inclusiveness, nominated a record-setting three women in the category: Zhao, Emerald Fennell (“Promising Young Woman”) and Regina King (“One Night in Miami”) were up against David Fincher (“Mank”) and Aaron Sorkin (“The Trial of the Chicago 7”)

“Nomadland” received four nominations, including Zhao for best screenplay — she adapted Bruder’s book — actress in a drama for McDormand and best picture drama

“I especially want to thank the nomads for sharing their stories with us,” Zhao said in her speech after winning for director

Zhao then went on to quote one of them, Bob Wells, on the subject of compassion: “Compassion is the breakdown of all the barriers between us — a heart-to-heart bonding. Your pain is my pain; it’s mingled and shared between us

She said, “This is why I fell in love with making movies and telling stories

In this unique, COVID-affected year for movie releases, “Nomadland” premiered at the virtual film festivals of late summer, beginning with Telluride. Searchlight then released it on Feb. 19 both in theaters and on Hulu, the Disney-owned streaming site

Zhao is only the second woman to win a Golden Globe for director: Barbra Streisand won in 1984 for “Yentl.” And on Sunday night, Streisand tweeted her congratulations: It’s about time! Congratulations Chloé! Well deserved

Before this year, only five women directors had been nominated in the history of the Globes: Streisand (for “Yentl” and in 1991 for “The Prince of Tides”), Jane Campion (in 1994 for “The Piano”), Sofia Coppola (in 2004 for “Lost in Translation”), Kathryn Bigelow (in 2010 for “The Hurt Locker” and 2013 for “Zero Dark Thirty”), and Ava DuVernay (in 2015 for “Selma”)

Zhao is also the first director of Asian descent to win a Globe since Ang Lee won for 2005’s “Brokeback Mountain.” (Lee also won for 2000’s “Crouching Tiger, Hidden Dragon.”) “Nomadland” is Zhao’s third feature film, following 2015’s “Songs My Brothers Taught Me” and 2017’s much-lauded “The Rider,” which drew the attention of McDormand. Her next film project is Marvel’s highly anticipated “Eternals,” which is currently scheduled for a fall release after being delayed because of COVID-19

In Variety’s review of “Nomadland,” Peter Debruge wrote that “watching ‘Nomadland’ feels like gazing out on one long, gorgeous sunset

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

ادامه مطلب

سینمای جهان

در گلدن گلوب ۲۰۲۱ چه خواهد گذشت؟

تحلیل گلدن گلوب ۲۰۲۱

تحلیل گلدن گلوب ۲۰۲۱

سال سینمایی ۲۰۲۰ به پایان خود نزدیک شده و طبق سنت هر ساله شروع فصل جوایز با نام گلدن‌گلوب عجین شده اما امسال به لطف محدودیت‌های کرونا شکل و شمایل خاصی به خود گرفته است. خبری از فرش قرمز نیست، حاضران مراسم در هتل بورلی تنها شامل معرفی‌کنندگان هر بخش‌ند و دو مجری این برنامه، ایمی پولر و تینا فی به ترتیب از لس‌آنجلس و نیویورک، مراسم را به شکل مجازی و از دور اجرا می‌کنند. اما جوایز به همان سبک و سیاق سابق اهدا می‌شود و می‌توان پیش‌بینی‌هایی در رابطه با برندگان این مراسم تعیین کرد. پیش‌بینی‌های زیر توسط نیت جونز، نویسنده‌ی وب‌سایت والچر انتخاب شده‌اند.

بهترین فیلم درام

با توجه به فیلم‌هایی که در این رشته نامزد هستند، بهترین فیلم درام شاید جذاب‌ترین بخش این مراسم خواهد بود. هر چند نباید شانس «منک» را از یاد برد، به خصوص با توجه به این که بیش‌ترین میزان نامزدی را دریافت کرده، احتمالن این جایزه به یکی از دو فیلم «سرزمین کوچ‌نشینان» و «دادگاه هفت شیکاگویی» متعلق خواهد بود و با توجه به علاقه‌ی هیأت داوران به آرون سورکین، احتمال برد فیلم او بر «سرزمین کوچ‌نشینان» می‌چربد.


بهترین فیلم موزیکال یا کمدی

با توجه به این که عموم فیلم‌های اسکاری در بخش درام گلدن گلوب رقابت می‌کنند، تنها فیلمی که در این بخش شانس درخشش در اسکار را دارد «بورات۲» است. هرچند که در کنار آن رقیبی دوست‌داشتنی به نام «پالم اسپرینگز» وجود داشته باشد.

بهترین کارگردانی

با توجه به این که «منک» در زمینه‌ی تعداد نامزدی‌ها پیش‌تاز است، بسیاری معتقدند دیوید فینچر جایزه‌ی امسال را از کلوئی ژائو خواهد ربود اما به نظر من و با توجه به حضور فیلم ژائو (سرزمین کوچ‌نشینان) در رشته‌ی بهترین فیلم‌نامه، فکر می‌کنم این کارگردان به موفقیتش ادامه خواهد داد.

بهترین فیلم‌نامه

می‌خواهید بدانید هیأت داوران گلدن گلوب چه‌قدر آرون سورکین را دوست دارند؟ به یاد آورید او در حالی جایزه‌ی بهترین فیلم‌نامه را برای «استیو جابز» گرفت که خود آن فیلم نامزد بهترین فیلم درام سال نبود. برنده شدن سورکین برای «دادگاه هفت شیکاگویی» از همین حالا مثل روز روشن است.

 

کلوئه ژائو با «سرزمین خانه‌به‌دوشان» چه‌گونه تاریخ‌ساز شد؟

 

بهترین بازیگر مرد در بخش درام

در این رشته، برنده‌ی نهایی این جایزه طی سه سال اخیر موفق به کسب جایزه‌ی بهترین بازیگر مرد سال در مراسم‌های دیگر شده و شاید برخی از رأی‌دهندگان خواستار اهدای اولین گلدن گلوب به آنتونی هاپکینز برای نقشش در فیلم «پدر» باشند، حدس می‌زنم موقعیت چدویک بوزمن فقید از سایر رقبایش بهتر است.

بهترین بازیگر زن در بخش درام

این شاخه به نظر مسابقه‌ای سه‌جانبه میان ویولا دیویس برای فیلم «ریشه سیاه مارینی»، فرنسیس مک‌دورمند برای« سرزمین کوچ‌نشینان» و کری مولیگان برای «زن جوان نویددهنده» است و با توجه به سلیقه‌ی هیأت داوران مبنی بر اهدای جایزه به بازیگری که هیچ‌گاه برنده نشده، مالیگن در مقابل دو برنده‌ی سابق این جایزه شانس بیشتری دارد و این موفقیت احتمالن در مراسم اسکار نیز تکرار خواهد شد.

بهترین بازیگر مرد در بخش موزیکال یا کمدی

این یکی از رشته‌های آسان‌تر مراسم امسال از حیث پیش‌بینی است و ساشا بارون کوهن که برای بازی در فیلم اول بورات جایزه دریافت کرد بود، به احتمال زیاد این موفقیت را در فیلم دوم نیز تکرار خواهد کرد.

بهترین بازیگر زن در بخش موزیکال یا کمدی

با عدم حضور مریل استریپ بابت ایفای نقش در فیلم«جشن رقص پایان سال»، کار پیش‌بینی ما آسان‌تر شد. هیأت داوران ارزش کار ماریا باکالوا (برای بازی در فلم« بورات » را به حدی دانستند که او را در بخش نقش اصلی قرار دادند و حضور این بازیگر بلغاری تازه‌وارد به عنوان یکی از برندگان، از جمله نکات قابل‌پیش‌بینی این مراسم محسوب می‌شود.

بهترین بازیگر مکمل مرد

آیا ساشا بارون کوهن برای بازی در فیلم «دادگاه هفت شیکاگویی» می‌تواند به پنجمین بازیگری تبدیل شود که در یک شب، دو گلدن گلوب دریافت می‌کند؟ احتمال این موضوع کم نیست اما انتخاب جرد لتو برای بازی در فیلم «چیزهای کوچک» به نظر ملغمه‌ی بی‌نقصی از کمپین‌های تبلیغاتی و دیوانه‌بازی‌های مختص گلدن گلوب می‌آید و انتخاب او از هر نظر مطابق با سلیقه‌ی اعضای گلدن گلوب است.

بهترین بازیگر مکمل زن

هر چند گلن کلوز با وجود بردن گلدن گلوب، رقابت اسکاری‌اش (بابت بازی در فیلم همسر) را به اولیویا کلمن باخت، این بار به نظر تکرار موفقیت در هر دو مراسم برای این بازیگر کهنه‌کار، آسان‌تر از گذشته است.

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

ادامه مطلب

محبوب‌ترین‌ها