با ما همراه باشید
روث ویلسون روث ویلسون

گزارش

جای خالی روث ویلسون در سریال the affair | پایان یک رابطه

جای خالی روث ویلسون در سریال the affair | پایان یک رابطه

فصل اول رابطه در سال ۲۰۱۴ منتشر شد و بررسی رابطه‌ی نامشروع میان آلیسون لاکهارت (با بازی روث ویلسون) و نوآ سالوی (با بازی دامینیک وست) است. ساختار منحصر به فرد این سریال (که بی‌شباهت به راشومون نیست) در هر قسمت داستانش را از دید آلیسون و نوآ روایت می‌کند که این دو نظرگاه متفاوت در روایت تضادهای عظیمی را خلق می‌کند.

تیزر سریال The Affair | پایان رابطه پس از پنج فصل

سریال بازخوردهای بسیار خوبی دریافت کرد؛ به خصوص در زمینه‌ی بازیگری. نمایش عالی ویلسون از آلیسون، زنی که در طول سریال قلبش شکسته و از زندگی سرخورده شده، اسم او را در دنیای سینما و تلویزیون مطرح کرد. اما با آمدن فصل چهارم، روث ویلسون تصمیم گرفت با سریال خداحافظی کند. داستان آلیسون در فصل چهارم مربوط مرد جدید زندگی‌اش، بن است در حالی که شوهر سابقش کول همچنان در حال و هوای اوست.

در ادامه‌ی فصل، کول و نوآ با یکدیگر به دنبال آلیسونی می‌روند که گم شده است و متوجه می‌شوند او خود را غرق کرده. ماجرای واقعی که در قسمت نهم افشا می‌شود آن است که بعد از درگیری آلیسون با بن، بن به او حمله کرده و سر آلیسون به زمین کوبیده می‌شود. بن پس از آن جسد او را برداشه و در دریا پرت می‌کند تا به نظر برسد آلیسون خودکشی کرده. این پایان تراژیک برای آلیسون درست زمانی رخ می‌دهد که او تصمیم گرفته مسیر زندگی‌اش را عوض کند و دیگر قربانی نباشد. بن نیز به نظرقسر در رفته و در فصل پنجم طی فلش‌فورواردهایی می‌بینیم جُنی بزرگسال (که همسن آلیسون به هنگام مرگش است) هنوز تحت تأثیر مرگ اوست. روث ویلسون پس از ترک سریال، پرکار بوده و در کنار حضور در فصل پنجم سریال لوتر، در سریال نیروی اهریمنی‌اش (که به زودی آغاز خواهد شد) نیز حضور دارد.

برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینمای جهان

نه به فیلیپس، لعنت به فینیکس | جرد لتو از ژوکر بودن انصراف داد

جرد لتو

ترجمه‌ی اختصاصی از آرت‌تاکس: به دنبال استقبال مردم از فیلم ژوکر، جرد لتو از بازی در نقش ژوکر انصراف داد

نه به فیلیپس، لعنت به فینیکس

بر اساس منابع نزدیک به جرد لتو ، وقتی این بازیگر برنده‌ی اسکار از پروژه‌ی فیلیپس آگاه شد، نه تنها با تلخی به مدیران برنامه‌اش در آژانس هنرمندان خلاق (CAA) شکایت کرد بلکه از ایروینگ آزوف، مدیر موسیقی خود، نیز خواست تا با رئیس شرکت برادران وارنر تماس بگیرد تا فیلم فیلیپس را متوقف کنند. نزدیکان لتو این عمل را تکذیب کرده‌اند و آزوف نیز نظری در این باره نداده است.

THR پیش‌تر گزارش داد که این ستاره‌ی ۴۷ ساله فکر می‌کرد برادران وارنر او را با وعده‌های فیلم ژوکری با حضور او فریب داده‌اند تا در نهایت به ژوکر نسخه‌ی فیلیپس با حضور واکین فینیکس چراغ سبز نشان دهند. طنز ماجرا این جاست که کمپانی برادران وارنر نیز فکر می‌کرد پروژه‌ی فیلیپس فیلم کوچکی خواهد بود و با وجود نگرانی درباره‌ی لحن تاریک فیلم با بی‌اعتنایی به آن چراغ سبز نشان داد ولی چنان بودجه‌ی کمی به آن اختصاص داد که برخی در استودیو امیدوار بودند که این بودجه فیلیپس را از ساختن فیلم منصرف کند.

در این لحظه منابع می‌گویند که روزهای لتو به عنوان ژوکر احتمالاً به پایان رسیده است. او این نقش را در فیلم‌های بعدی دی‌سی برادران وارنر یعنی «پرندگان شکاری» یا «جوخه‌ی خودکشی» جیمز گان که سال ۲۰۲۱ منتشر می‌شود نیز بازی نخواهد کرد.

مترجم: پویا مشهدی محمدرضا

نویسنده: کیم مسترز – هالیوود ریپورتر

ادامه مطلب

سینمای جهان

رفقای خوب پشت هم در می‌آیند | رابرت دنیرو از کارتونی‌شدن سینما انتقاد کرد

رابرت دنیرو از

ترجمه‌ی اختصاصی از آرت‌تاکس: پس از حمله‌ی مارتین اسکورسیزی به دنیای مارول در روزهای اخیر حالا رابرت دنیرو از کارتونی‌شدن سینما انتقاد می‌کند

ما کارتون نمی‌سازیم!

یکی از نکات مهم مورد بحث «مرد ایرلندی»، فیلم جدید مارتین اسکورسیزی، استفاده از فناوری پیشرفته و گران‌قیمت جوان‌سازی برای ممکن کردن ایفای نقش مراحل مختلف زندگی شخصیت‌ها توسط بازیگران اصلی است.

این همان فناوری است که به اسکورسیزی اجازه داد تا بازیگرانی را که می‌خواست به کار بگیرد و داستان را به شیوه‌ی دلخواه خود روایت کند. ولی همان طور که رابرت دنیرو توضیح می‌دهد، پیشرفت‌هایی از این دست در فناوری فیلم‌سازی می‌تواند فیلم‌ها را مانند آثار مارول «کارتونی» کند.

از مرد ایرلندی بیش‌تر بخوانید:

مروری بر «مرد ایرلندی» اسکورسیزی: منتقدان چه می‌گویند؟

او می‌گوید: «این چیزهای تکنولوژیک تا همین نقطه می‌تواند پیشرفت کند و قرار نیست چیزهای دیگر را تغییر دهد. اما اگر موفق شود و به جایی برسد که یک شخص و یک انسان نباشد شکل دیگری از سرگرمی به خود می‌گیرد. چیزی مانند کمیک استریپ‌های مارول می‌شود. با شخصیت‌های مانند کتاب‌های کمیک و چیزهای کارتونی.»

دیدگاه دنیرو به نظر می‌رسد این باشد که پیشرفت‌های تکنولوژیک مانند مانند جوان‌سازی ابزارها و کمک‌های یک فیلم‌اند و گرچه برخی چیزها را تغییر می‌دهند اما در نهایت در نحوه‌ی ایفای نقش یک بازیگر تاثیری ندارند. اما اگر فناوری به سطحی از پیشرفت برسد یا به نحوی استفاده شود که عنصر انسانی بازیگر به حداقل برسد یا حذف و خنثی شود آن گاه به چیز دیگری تبدیل خواهد شد. چیزی کارتونی مانند یک فیلم مارول.

کلمه‌ی «کارتونی» در حوزه‌ی فیلم معمولن باری منفی با خود حمل می‌کند ولی به نظر نمی‌رسد که منظور دنیرو در این جا همین بوده. تفسیر من از حرف او این است که او می‌گوید وقتی فناوری فیلم‌سازی مانند جوان‌سازی به نقطه‌ای برسد که اجرا دیگر فاقد آن جوهره‌ی انسانی خود باشد اساسن به کارتون تبدیل می‌شود. او سپس چنین کیفیتی را به کمیک استریپ‌ها، کتاب‌های کمیک و فیلم‌های مارول تشبیه می‌کند.

به نظر نمی‌رسد که هدف از این حرف تخریب بوده باشد. او به طور علنی قضاوتی درباره‌ی ارزش یکی علیه دیگری نکرده است و صرفن مرز بین وقتی که فناوری برای کمک در اجرا در فیلمی مانند «مرد ایرلندی» استفاده می‌شود و وقتی فناوری بخش بزرگ‌تری از اجرا را، مانند بخش های خاصی از فیلم‌های مارول، تشکیل می‌دهد مشخص کرده است.

مارتین اسکورسیزی خشم طرفداران فیلم‌های کارتون‌های کمیک را با نظرات اخیرش درباره‌ی فیلم‌های مارول برانگیخته است ولی رابرت دنیرو به صورت علنی در این مصاحبه مشخص نکرده است که آیا معتقد است که فیلم‌های مارول سینمای واقعی هستند یا خیر. اما با این حال باور دارد که فناوری‌های پیشرفته‌ای که هم در «مرد ایرلندی» و هم در فیلم‌های مارول حضور دارند محدودند.

 مترجم: پویا مشهدی محمدرضا

نویسنده: نیک اوانز – Cinema Blend

ادامه مطلب

سینمای جهان

دیوید کراننبرگ و ساخت سریالی برای نتفلیکس

دیوید کراننبرگ و

ترجمه‌ی اختصاصی از آرت‌تاکس: پس از مارتین اسکورسیزی حالا نوبت همکاری دیوید کراننبرگ و نتفلیکس رسیده، او در گفت‌ٰوگویی از ساخت سریال برای این شبکه‌ی اینترنتی خبر داد

نامتعارف مثل دیوید کراننبرگ

شاید دیوید کراننبرگ در چهار سال و خرده‌ای اخیر اشاره‌ای به بازنشسته شدنش کرده باشد ولی این کارگردان ۷۶ ساله امشب در بازسازی فیلم «تصادف» که نزدیک به ربع قرن از ساختش می‌گذرد اعلام کرد حرفه‌ی کار او هنوز به پایان نرسیده است. هنگامی که از کراننبرگ پرسیده شد بازنشستگی او چگونه می‌گذرد. او گفت فعلن در مرحله‌ی پیش تولید است و برنامه دارد یک مینی سریال بر اساس «مصرف شده»، رمان سال ۲۰۱۴ او، برای نتفلیکس بنویسد و کارگردانی کند.

در کنار مقاله‌ی دیوید کراننبرگ و ساخت سریالی برای نتفلیکس بخوانید:

نتفلیکس با مرد ایرلندی معادلات را بر هم می‌زند

اقتباس تلویزیونی «مصرف شده» قطعن باعث رضایت طرفداران سینمای دوره‌ی اول کراننبرگ خواهد شد زیرا این رمان پر از وحشت جسمی و با جزئیات کامل است. این رمان داستان یک زوج فرانسوی را در شصت سالگی آن‌ها دنبال می‌کند که در جست و جوی غیرعادی‌ترین افرادی که می‌توانند برای عکاسی بیابند به دور دنیا سفر می‌کنند.

کراننبرگ هم‌واره به عنوان فیلم‌سازی مستقل شناخته شده و تنها اراده و اختیار هنری‌اش او را به پیش برده است ممکن است دوباره فیلم‌هایی مانند «ویدیودروم»، «مگس»، «شباهت کامل»، «تاریخچه‌ی خشونت» و «وعده‌های شرقی» نسازد ولی این به این معنی نیست که او دیگر نمی‌تواند فیلم‌هایی هوشمندانه درباره‌ی عمیق‌ترین علایق خود خلق کند. چیزی که می‌توانیم از «مصرف شده» انتظار داشته باشیم علاقه‌ی کراننبرگ به نامتعارف بودن است.

 مترجم: پویا مشهدی محمدرضا

نویسنده: جردن رویمی – World of Reel

ادامه مطلب

محبوب‌ترین‌ها