با ما همراه باشید

گفت‌وگو با زهرا بهروزمنش بازیگر جوان فیلم «قسم» است. او بازیگری را همه‌ی زندگی‌اش می‌داند و از تفاوت‌های بازیگری تئاتر و سینما و پروسه‌ی انتخابش برای این فیلم می‌گوید

بازیگری در کجای زندگی‌ات قرار دارد؟

بازیگری کل زندگی من است و تمام برنامه‌هایم را براساس آن می‌چینم. به‌نظرم بازیگری تئاتر اصولی‌‌ترین شیوه‌ی کسب تجربه و آموزش است و با آن باید مانند یک علم برخورد شود.

چه‌ چیزی در تئاتر برای تو جذاب‌تر از سینماست؟

در تئاتر زندگی جریان دارد و درطول دوساعت بازی‌کردن کاراکتر، با آن زندگی می‌کنی که هرروز این قضیه تکرار می‌شود. گاهی ممکن است با یک نقش در تئاتر نزدیک شش ماه زندگی کنی که چنین فرصتی در سینما وجود ندارد. انگار تو تبدیل به خدا می‌شوی و کاراکتری با بدن، صدا و… خلق می‌کنی.

ماجرای انتخاب شدنت برای فیلم «قسم» چیست؟

پیش از «قسم» نیز در سینما کار کرده بودم. سال ۹۲ با امید توتونچی فیلمی به اسم «نور استنی» کار کرده بودم که ۹۳ در هنروتجربه اکران شد. نه سال با برادران محمودی آشنا هستم و با نوید محمودی در فیلم «هفت‌‌ونیم» تجربه‌ی کار داشته‌ام. قرار بود در کار مشترک برادران محمودی، نقش دختری افغان بازی کنم. من برای تمرین لهجه‌، مدت‌ها با دوستان افغان تمرین کردم تا آن که کار کنسل شد. آقای تنابنده برای معرفی بازیگر دختر افغانی با آقای محمودی تماس گرفتند. آقای محمودی من و چند تن از دختران افغانی را به آقای تنابنده معرفی کردند که در نهایت دستیار ایشان به من تماس گرفتند.  دو نکته برای نقش «نجمه» مورد اهمیت بود: باید در دوهفته زبان افغانی یاد می‌گرفتم و وزن کم می‌کردم. در عرض یک‌ماه و نیم ده کیلو کاهش وزن داشتم.

 

این گفت‌وگو نیز نکات جذاب‌ دیگری نیز دارد که می‌توانید آن را با کیفیت دل‌خواه‌تان ببینید

برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمای فیلم

نقد فیلم متری شش و نیم | یک افسوس بزرگ به‌جای یک فیلم بزرگ

نقد فیلم متری شش و نیم

نقد فیلم متری شش و نیم از نگاه خسرو نقیبی

سردبیر آرت تاکس درباره‌ی تازه‌ترین اثر سعید روستایی معتقد است #متری_شش_و_نیم با نیمه‌ی اول درخشانش یک کارگردان توانا را برای ساخت تریلر یا اکشن به سینمای ایران معرفی کرده است. نیمه‌ی اولی که تا سال‌‌ها می‌تواند محل ارجاع سینمای ایران برای ترسیم یک کاراکتر متفاوت از پلیس و اجرای آن یا نحوه‌ی ساخت یک فیلم پلیسی خیابانی باشد اما آن‌چه در نیمه‌ی دوم رخ می‌دهد سبب می‌شود با یک فیلم کامل سروکار نداشته باشیم. نقیبی می‌گوید «متری شش‌ونیم» ببش‌تر یک افسوس بزرگ است تا فیلمی بزرگ.

 

از خسرو نقیبی بیش‌تر ببینید:

نقد فیلم طلا | لینک تماشا

شب‌های نقد با حضور خسرو نقیبی و امیر قادری سردبیر کافه سینما | لینک تماشا

پیشنهاد و ضد پیشنهاد جشنواره با حضور خسرو نقیبی، یحیی نطنزی و سوفیا نصر الهی | لینک تماشا

 

از متری شش و نیم بیش‌تر ببینید:

نشست خبری فیلم متری شش و نیم | لینک تماشا

فوتوکال فیلم متری شش و نیم | لینک تماشا

معرفی فیلم متری شش و نیم | لینک تماشا

 

دیگر ویدیوهای ما از سی‌وهفتمین جشنواره‌ی فیلم فجر را در صفحه‌ی اختصاصی این رویداد در آرت‌تاکس ببینید

ادامه مطلب

راهنمای فیلم

نقد فیلم غلامرضا تختی | درباره‌ی خیانت و حسادت

نقد فیلم غلامرضا تختی

نقد فیلم غلامرضا تختی از نگاه علی علایی

در بخشی از این نقد می‌بینید که علی علایی درباره‌ی نقش و تاثیر تحقیقات در فیلم‌های بیوگرافیک می‌گوید و از سویی دیگر از توانایی بهرام توکلی به عنوان فیلم‌ساز در دراماتیزه‌کردن روایتی بسیار شنیده شده سخن می‌آید و این مدل فیلم‌ را با روز شغال اثر زینه‌مان مقایسه می‌کند. این نقد بخش‌های جذاب دیگری هم دارد که تماشای آن خالی از لطف نیست.

 

از تختی بیش‌تر ببینید:

معرفی فیلم تختی | لینک تماشا

نشست خبری فیلم تختی | لینک تماشا

صندلی قرمز با علی‌رضا گودرزی درباره ساخت «تختی» | لینک تماشا

 

معرفی فیلم «غلامرضا تختی» را به همراه تیزر منتشرشده از فیلم این‌جا تماشا کنید.

ادامه مطلب

راهنمای فیلم

نقد فیلم شبی که ماه کامل شد | فیلمی که در جزئیات شکل می‌گیرد

نقد فیلم شبی که ماه کامل شد

نقد فیلم شبی که ماه کامل شد از نگاه گل‌بو فیوضی

 

از شبی که ماه کامل شد بیش‌تر ببینید:

گفت‌وگوی خسرو نقیبی با نرگس آبیار، هوتن شکیبا و پدرام شریفی در استودیو مولن‌روژ | لینک تماشا

گفت‌وگو با فیلم‌بردار و تدوین‌گر «شبی که ماه کامل شد» | لینک تماشا

معرفی فیلم | لینک تماشا

نشست خبری فیلم در کاخ رسانه‌ | لینک تماشا

فوتوکال فیلم | لینک تماشا

 

 

دیگر ویدیوهای ما از سی‌وهفتمین جشنواره‌ی فیلم فجر را در صفحه‌ی اختصاصی این رویداد در آرت‌تاکس ببینید

ادامه مطلب

محبوب‌ترین‌ها