با ما همراه باشید

زیرنویس اختصاصی از آرت‌تاکس: در حالی که کم‌تر از یک هفته به شروع اکران دارک فینیکس باقی مانده، سوفی ترنر ، جسیکا چستین، مایکل فاسبندر و جیمز مک‌اووی از این فیلم می‌گویند.

این احساس به وجود آمده که این فیلم قرار است پایانی برای این سری باشد؛ به خصوص برای شخصیت‌های شما. احساس شما بعد از پایان فیلم‌برداری چه‌طور بود و آیا اون زمان حس پایان کار رو داشت؟

سوفی ترنر : «نمی‌دانم. مشخص نیست که این فیلم آخر کار سری هست یا نه اما قطعن این فیلم، نقطه‌ی اوجی است برای تمام فیلم‌های قبلی این سری‌. بنابراین احساس به پایان رساندن این حماسه وجود داشت ولی فکر نمی‌کنم موقع فیلم‌برداری احساس سر صحنه برای پایان یک سری بود.»

یک گفت‌وگوی دیدنی با سوفی ترنر و میسی ویلیامز درباره‌ی همه‌چیز!

مایکل فسبندر: «به نحوی. فکر می‌کنم سایمون همیشه با این رویکرد پیش رفت که دارک فینیکس قرار است پایان یک چرخه باشد. برای این مورد چرخه‌ی کلاس اول به پایان می‌رسد.»

آیا این احساس را دارید که قرار است این آخرین باری باشد که در نقش‌ این شخصیت‌ها ظاهر می‌شوید؟

جیمز مک‌اووی: «به نوعی بله»

این پایان چه احساسی برای‌تان داشت؟ چون مدت زمان زیادی‌ است که در نقش این شخصیت‌ها حاضر بودید.

جیمز مک‌اووی: «همیشه تمام شدن کار بر روی این‌ فیلم‌ها غم‌انگیز است؛ البته نه هر فیلمی. بعضی اوقات ترجیح می‌دهم زودتر از سر صحنه فرار کنم و برای رسیدن به خانه لحظه‌شماری می‌کنم . اما به اتمام رساندن این فیلم هم سخت بود. همگی از جمله عوامل پشت صحنه گروه بازیگران و خود کارگردان و البته تهیه‌کننده‌ی بسیار خوب‌مان به نحو احسنت کارشان را انجام دادند. همه‌ با هم دوستی هستیم و بعضی اوقات احساس می‌کنیم یک خانواده‌ایم تا یک جمع همکار و پایان یافتن چنین شرایطی همیشه غم‌انگیز است. ولی چون احساس به پایان رساندن این ماجرا را هم داشتیم، ناراحتی‌مان بیش‌تر می‌شد. صحنه‌هایی با مایکل داشتم و جزو معدود مواقعی‌ بود که تنها بودیم و به ذهنم خطور کرد، این احتمالن آخرین باری‌ است که به این شکل روبه‌روی هم قرار می‌گیریم. ولی خوش می‌گذشت و هم‌دیگر را اذیت می‌کردیم.»

فسبندر: «فکر کردم در مورد صحنه‌ی پاریس حرف می‌زنی»

مک‌اووی: «پاریس هم خوب بود . آن صحنه همیشه برای‌مان به یادگار می‌ماند»

تریلر فیلم دارک فینیکس با بازی سوفی ترنر، جسیکا چستین و …

دوست دارم در مورد این جریان اذیت کردن بدونم.

مک‌اووی: « در صحنه‌ای اریک به چارلز می‌گوید این‌قدر حرف مفت نزن. ده سال است این حرف‌ها را شنیده‌ایم»

ایوان پیترز: «نه. به نظر من این یک فیلم مجزا برای شخصیت فینیکس و جین بود شبیه لوگان که خود یک فیلم جداگانه بود.»

تای شریدان: «انگار بخش اولی‌ است برای یک فیلم دیگر»

بنابراین طرفداران با شنیدن این که ققنوس سیاه قسمت آخر نیست، نفس راحتی می‌کشند.

آلکساندرا شیپ: «فکر نمی‌کنم آخر کار باشد. لحظاتی هستند که به ما اطمینان می‌دهد حداقل نقش کوچکی در فیلم‌های آینده داشته باشیم. این فیلم‌ها جذابند و این شخصیت‌ها داستان غم‌انگیزی دارند به خصوص در دنیای کمیک‌های مارول»

سایمون کینبرگ: «قطعن، و این احساس را از زمان نوشتن فیلم‌نامه داشتم. تقریبن سه سال پیش شروع کردم به فکر روی آن که چگونه داستان مورد علاقه‌م از دنیای ایکس‌من را به سینما بیاورم .احساس می‌کنم این یک جمع‌بندی‌ است؛ نقطه‌ی پایانی این ماجرا. این چرخه از داستان ایکس‌من که بیست سال پیش شروع شد و برای این بازیگرانی که از تقریبن ده سال پیش از فیلم «کلاس اول» در سری حاضر بودند. داستان در مورد غریبه‌هایی‌ است که کنار هم جمع می‌شوند و تبدیل می‌شوند به یک خانواده. آن‌ها بیش‌تر مواقع با هم مقابل دشمنی مشترک قرار می‌گیرند؛ چه آپوکالیپس باشد، چه بولیوار ترسک. در این فیلم، آن خانواده مورد آزمایش قرار می‌گیرد و در نهایت از هم می‌پاشد و مجبور می‌شوند به شکل کاملن متفاوتی با این حادثه کنار بیایند. بنابراین خواهیم دید خانواده‌ای که تا به الآن شناختیم و عاشق‌شان بودیم، چه‌طور متلاشی می‌شوند و بعد به شکل کامل‌تری دوباره گرد هم می‌آیند. بنابراین این تنها راه جمع‌بندی این بخش از داستان‌های ایکس‌من بود.»

آیا از تحول شخصیت‌هایتان طی فیلم راضی هستید؟ چیزی مانده که بخواهید بیش‌تر به‌ آن بپردازید؟

مک‌اووی: «به نظرم منفی شدن شخصیت چارلز می‌تواند ایده‌ی جذابی باشد اما احساس می‌کنم با چارلز کارهای بیش‌تری هم می‌توان انجام داد. خیلی در مورد این ایده صحبت نمی‌کنم»

فسبندر: «من خوش‌حالم. سفر بسیار راضی‌کننده‌ای بوده و بسیار راضی‌ هستم.»

بررسی یک سکانس از فیلم استیو جابز

سوفی ترنر : «این‌قدر محتوا زیاد بود که مانند بوفه‌ی غذا می‌ماند. هر روز چالشی وجود داشت و عاشق این بودم که این شخصیت غنی و پرجزئیات بود. واقعن خوش‌حال بودم.»

چیزی که در مورد این فیلم دوست دارم، محوریت زنانه‌اش است که برای یک فیلم ابرقهرمانی بزرگ خیلی کم پیش می‌آید. می‌توانید در مورد شخصیت‌هایتان بگویید و این که چه چیزی باعث شد این نقش را انتخاب کنید؟

جسیکا چستین: « دوست دارم که چه‌طور شخصیتم از جین سوءاستفاده می‌کند تا بتواند از قدرت ققنوس سیاه برای مقاصد شخصی خودش یا هم‌نوعانش استفاده کند و در عین حال جین را قدرتمندتر می‌کند. بنابراین یه شخصیت جالب و پیچیده است.»

سوفی ترنر : «فکر می‌کنم شخصیت خیلی صادقانه و دقیق نوشته شده. با توجه به تمام اتفاقات فرامادی‌ای که براش رخ می‌ده ساده است به شکلی نوشته شود که غیرقابل ارتباط باشد. ولی کار سایمون روی شخصیت‌پردازی بسیار واقعی‌ است و فکر می‌کنم همه می‌توانند با او ارتباط برقرار کنند.»

کینبرگ: «داستان ققنوس سیاه به خودی خود قهرمانی مؤنث دارد و جین در مرکز این داستان است؛ در واقع هم قهرمان و هم دشمن اصلی‌ است. یکی از چیزهایی که موقع بزرگ شدن در مورد کمیک‌های ایکس‌من دوست داشتم این بود که شخصیت‌های زن قدرتمندی داشتند. کسانی مثل جین، استورم، میستیک، روگ و کیتی شخصیت‌های عالی و قوی‌ای در این دنیا حاضر هستند. اکثر مواقع این شخصیت‌ها در مرکز داستان سری فیلم‌های ایکس‌من نبودند و فیلم‌ها روی اگزاویر، مگنیتو و ولورین متمرکز بودند. با تولید این فیلم، موقعیتی فراهم شد که در گام اول، شخصیت اصلی زن باشد و از طرفی سایر شخصیت‌های زن را در مرکز داستان قرار بدهد و به‌ آن‌ها بپردازد. هم چنین بازتابی‌ است از دنیای کنونی ما.»

شیپ: «فکر نمی‌کنم موقع ساختنش، حداقل برای من چنین احساسی داشت. ما فقط می‌خواستیم فیلمی خوب تولید کنیم. موقع خواندن فیلم‌نامه به نظر یک داستان فمینیستی‌ است ولی دیدنش شگفت‌انگیز»

 

1,735 بازدید کلی, 6 بازدید امروز

برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر

خوب، باشکوه و … تلخ: انیو موریکونه در ۹۱ سالگی درگذشت | Ennio Morricone passed away at 91

درگذشت انیو موریکونه

آرت‌تاکس – گروه سینمای جهان: انیو موریکونه موسیقی‌دان برجسته و خالق موسیقی خاطره‌انگیز آثاری چون «سینما پارادیزو»، «خوب، بد، زشت»، «روزی روزگاری در آمریکا» و … در سن ۹۱ سالگی درگذشت.

خوب، باشکوه و … تلخ | انیو موریکونه در ۹۱ سالگی درگذشت

می‌نویسیم انیو موریکونه و بخوانید: خالق موسیقی آثاری مانند «خوب، بد، زشت»، «روزی روزگاری در غرب»، «روزی روزگاری در آمریکا» و …

موریکونه سرآمد موسیقی‌دانانی‌ست که موسیقی متن و کارکردش را در سینما بازتعریف کردند. موسیقی او از فیلم جلو می‌زند. می‌نویسم می‌زند چرا که زنده است و زنده می‌ماند. بسیاری «خوب، بد، زشت» را ندیده‌اند اما موسیقی آیکونیکش را شنیده‌اند بی‌آن‌که بدانند به کدام فیلم تعلق دارد. موسیقی او از خودش هم جلو می‌زند. در سراسر دنیا به موسیقی متن‌های ماندگاری که خلق کرده ارجاع داده می‌شود بی ‌آن‌که اسم‌ش را بیاورند. بازی روزگار این‌جاست که باید به یاد او و به احترام‌ش یک دقیقه سکوت کرد. به یاد مردی که روحش را به نت‌ها دمید. یک دقیقه سکوت به احترام خالق ماندگارترین صداهای سینما.

در کنار مطالعه‌ی این خبر بخوانید:

بررسی ده موسیقی متن ماندگار | موسیقی فیلم «به خاطر چند دلار بیشتر» از انیو موریکونه

Ennio Morricone passed away at 91

Ennio Morricone, the Oscar winner whose haunting, inventive scores expertly accentuated the simmering, dialogue-free tension of the spaghetti Westerns directed by Sergio Leone, has died. He was 91.

The Italian composer, who scored more than 500 films — seven for his countryman Leone after they had met as kids in elementary school — died in Rome following complications from a fall last week in which he broke his femur.

A native and lifelong resident of Rome whose first instrument was the trumpet, Morricone won his Oscar for his work on Quentin Tarantino’s The Hateful Eight (2015) and also was nominated for his original scores for Terrence Malick’s Days of Heaven (1978), Roland Joffe’s The Mission (1986), Brian De Palma’s The Untouchables (1987), Barry Levinson’s Bugsy (1991) and Giuseppe Tornatore’s Malena (2000).

 

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

7,447 بازدید کلی, 250 بازدید امروز

ادامه مطلب

سینمای جهان

نسخه‌ی کارگردان: یادداشتی درباره‌ی مهم‌ترین اتفاق این روزهای سینمای جهان

فیلم جوخه انتحار

اختصاصی از آرت‌تاکس: یادداشت عرفان شفیع‌پور، نویسنده‌ی آرت‌تاکس، درباره‌ی نسخه کارگردان آثار (فیلم جوخه انتحار و انجمن عدالت) و اعتراضات علیه نظام استودیویی به لطف پیدایش شبکه‌های استریم آنلاین.

نسخه‌ی کارگردان: یادداشتی درباره‌ی مهم‌ترین اتفاق این روزهای سینمای جهان

نسخه‌ی کارگردان مهم‌ترین اتفاق سینمایی دنیا پس از جنبش metoo است. یک کله‌شقی و اعتراض علیه نظام استودیویی که خلاقیت را از کارگردان گرفته بود و حالا به لطف استریم‌های آن‌لاین کفه‌ی ترازو به نفع کارگردانان سنگین شده. اگر زمانی نولان به واسطه‌ی توانایی‌های فنی‌اش می‌توانست این امتیاز را از کمپانی بگیرد تا پای میز تدوین بنشیند حالا به لطف پیش‌رفت تکنولوژی و از بین‌رفتن مونوپولی استودیوها این مهم می‌تواند سهم تعداد بیش‌تری از کارگردانان دنیا باشد.

در همین روزها به بهانه‌ی سالگرد اکران «بتمن علیه سوپرمن»، اچ‌بی‌او مکس نسخه‌ی کامل‌تری از فیلم اسنایدر منتشر کرده که نشان می‌دهد مخلوق زک اسنایدر از اساس چیز دیگری بوده. بازی برد-برد اسنایدر با اچ‌بی‌او مکس در توافق برای انتشار نسخه‌ی کارگردان (اسنایدر) از «انجمن عدالت» حالا باعث شده دیوید آیر، کارگردان «جوخه انتحار/ Suicide Squad» پر توییتر از طرفدارانش بخواهد تا کمپینی تشکیل دهند و نسخه‌ی مدنظر او از فیلم منتشر شود. آیر پیش‌تر ادعا کرده بود فیلم‌ش متاثر از سه‌گانه‌ی ابرقهرمانی کریستوفر نولان بود و روی میز تدوین مثله شده.

دیوید آیر: «جوخه‌ی انتحار» روی میز تدوین مثله شد!

دور از انتظار نیست فیلم آیر هم سرنوشتی مشابه «انجمن عدالت» پیدا کند:

یک) با وضعیت نامعلومی که کرونا برای هالیوود ایجاد کرده بازسازی یک فیلم پرفروش (جوخه انتحار نزدیک به ۷۰۰ میلیون دلار فروخته) با هزینه‌ای بسیار کم از نظر اقتصادی توجیه‌پذیر است.

دو) رقابت بین استریم‌ها مانند نتفلیکس، اچ‌بی‌او و … به اوج خود رسیده. همان‌طور که اچ‌بی‌او مکس (نه اچ‌بی‌او) با فیلم زک اسنایدر و هزینه‌ای نزدیک به ۳۰ میلیون دلار توانست برندسازی‌ کند. به احتمال برند دیگری برای سرمایه‌گذای روی فیلم آیر هم پیدا می‌شود.

نویسنده: عرفان شفیع‌پور  آرت‌تاکس

 

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

11,349 بازدید کلی, 239 بازدید امروز

ادامه مطلب

سینمای جهان

کاترین لنگفورد از سریال «نفرین‌شده» می‌گوید | Katherine Langford On Her New Character: CURSED

سریال نفرین شده

زیرنویس فارسی اختصاصی از آرت‌تاکس: گفت‌وگو با کاترین لنگفورد درباره‌ی کاراکترش در سریال نفرین شده

کاترین لنگفورد از سریال «نفرین شده» می‌گوید:

«نفرین شده» یک اثر فانتزی، حماسی وتاریخی و تخیلی‌ درباره‌ی افسانه‌ی آرتوره و داستان کاراکتری رو می‌گه که در نهایت به بانوی دریاچه تبدیل می‌شه. چیزی که من رو تحت تأثیر قرار داد، این بود که در افسانه‌های آرتور یه داستان هم درباره‌ی کاراکتر زن پیدا نمی‌کنیم و فکر می‌کنیم این داستان رو به خوبی بلدیم، اما تا حالا این‌جوریش رو ندیده بودیم!

با فِی‌ها شروع می‌کنیم؛ مردمی که به خاطر نیروهای ماوراءالطبیعی‌شون کنار گذاشته شدن. این نیرو باعث شده پس زده شن و احساس تنهایی و بی‌تابی کنن… بین افرادی که اونا رو کنار گذاشتن و آزارشون می‌دن، رد پالادین‌ها هستن که پدر کاردن رهبرشونه.

در کنار تماشای صحبت‌های کاترین لنگفورد درباره سریال نفرین شده ببینید:

تریلر سریال «نفرین‌ شده» با بازی کاترین لانگفورد

Katherine Langford talks about Cursed

From Frank Miller and Thomas Wheeler, Cursed is a reimagining of the Arthurian legend told from the perspective of Nimue (Katherine Langford). All episodes of Cursed arrive July 17th on Netflix.

Armed with mysterious powers and a legendary sword, young rebel Nimue joins forces with charming mercenary Arthur on a mission to save her people.

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

11,422 بازدید کلی, 237 بازدید امروز

ادامه مطلب

محبوب‌ترین‌ها