با ما همراه باشید
فرانسیس فورد کاپولا فرانسیس فورد کاپولا

سینمای جهان

فرانسیس فورد کاپولا تقدیر می‌شود | جایزه‌ای برای خالق پدرخوانده

جشنواره‌ی فیلم لومیر هر سال برای ادای احترام به بزرگان سینما و آثار ماندگارشان، جایزه‌ای افتخاری اهدا می‌کند و فرانسیس فورد کاپولا ، کارگردان نام‌دار سال‌های نه چندان دور هالیوود قرار است امسال در جشنواره‌ی فیلم لومیر، جایزه‌ی افتخاری این جشنواره را دریافت کند.

کاپولا با دریافت این جایزه در کنار نام‌هایی چون چون جین فوندا، ونگ کاروای، مارتین اسکورسیزی، پدرو آلمودوار، کلینت ایستوود و کوئنتین تارانتینو قرار می‌گیرد. به عنوان ادای احترام، سه‌گانه‌ی پدرخوانده طی همان شب پخش می‌شود. دبیر این جشنواره تیری فرمو، کاپولا را یکی از بزرگ‌ترین‌های دنیای سینما خوانده و ساخت آثاری چون پدرخوانده و اینک آخرالزمان را که خارج از جریان هالیوود بودند، تحسین کرده است.

برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطلب
تبلیغات

سینمای جهان

نقد و بررسی مرد ایرلندی در میزگرد راتن تومیتوز | اسکار را به اسکورسیزی بدهید و خلاص!

نقد و بررسی فیلم مرد ایرلندی

زیرنویس اختصاصی از آرت‌تاکس: سایت معتبر راتن تومیتوز در میز گردی به نقد و بررسی فیلم مرد ایرلندی مارتین اسکورسیزی می‌پردازد و به رقبای اصلی آن در اسکار امسال اشاره می‌کنند.

در کنار تماشای نقد و بررسی فیلم مرد ایرلندی از تریلر این اثر دیدن کنید

اگه هنوز فیلم «مرد ایرلندی» رو ندیدین حواستون باشه که اسپویلرها تو راهن. این فیلم الان روی گوجه‌سنج امتیاز ۹۹ درصد تازه گرفته و تا الان ۹۸ منتقد امتیاز دادن.از این که درباره‌ی این فیلم که جدیدترین کار مارتین اسکورسیزی‌یه حرف می‌زنیم خیلی هیجان‌زده‌ام. توافق منتقدان درباره‌ی این فیلم روی راتن تومیتوز به این صورته که «یک درام گانگستری حماسی که که ارزش زمان اجرای طولانی خود را دارد. مارتین اسکورسیزی در «مرد ایرلندی» به دیدار مجدد درون‌مایه‌هایی آشنا می‌رود تا اثری تیز، بامزه و برجسته داشته باشد. ولی قبل از این که وارد گفت‌وگو بشیم می‌خواستم نظرتون رو بگید که آیا این فیلم تازه است یا فاسده. اسکات تو با اون چیزی که گوجه‌سنج نشون می‌ده موافقی؟

اسکات: قطعن. فکر می‌کنم که به یه دلیلی چنین امتیازی داره. می‌دونین؟ این ۲۶امین فیلم مارتین اسکورسیزی‌یه. اولین فیلم مافیایی اون هم نیست. یکی از بهترین کارهای اونه. آیا بهترین فیلمشه؟ در طول این مکالمه خواهیم فهمید. نمی‌خوام تا آخر مکالمه افشا کنم. ولی فکر می‌کنم که این فیلم قطعن ارزش هیجاناتش رو داره. همون چیزی‌یه که ازش انتظار می‌ره.

البته که اولین فیلم جنایی اون هم نیست. انجی تو با اسکات موافقی؟ به نظرت این فیلم تازه است؟

انجی: برای من آره و اتفاقن از اون فیلم‌هایی بود که وقتی داشتم می‌دیدمش تازه ازش خوشم اومد و احساس کردم هر چقدر بیش‌تر پیش رفتم بیش‌تر ازش خوشم اومد. برای همین باید راستش رو بگم. اولش این جوری بودم که نمی‌دونم مردم خیلی با این فیلم حال کرده بودن و من این جوری بودم که خب آره. خیلی خوبه و بعد توی آخر فیلم این جوری بودم که آره من هم همراه با بقیه‌ام.

در کنار تماشای نقد و بررسی فیلم مرد ایرلندی ببینید:

اسکورسیزی، پاچینو و دنیرو از «مرد ایرلندی» می‌گویند | این فیلم باید ساخته می‌شد!

همیشه این اتفاق پیش می‌آد وقتی که می‌ری یه فیلمی رو ببینی و یه کم تعریف و هیجان از اون‌هایی که پیش‌اکران‌ها را دیده‌ان می‌شنوی و تو این‌جوری‌ای که خب اول این که آیا این فیلم رو توی سینما ببینم یا منتظر بمونم تا بیاد روی نت‌فلیکس؟ سه و نیم ساعت زمان اجرا داره. من رفتم سینما. این فیلم رو دیدم و فکر می‌کنم که می‌تونم به بیش‌تر و بیش‌تر عاشقش شدن حتی بعد از این که سینما رو ترک کردم ادامه بدم. چون فیلم خیلی طولانی‌ای‌یه و به نظرم شما این طول رو احساس می‌کنین. آره. ولی این لزومن به این معنی نیست که این امر به فیلم آسیب می‌رسونه. منظورم اینه که صحنه‌ای وجود نداره که از دستش بدم.

انجی: آره من هم فکر می‌کنم که شما طول فیلم رو ولی به نحو خوبی احساس می‌کنین چون حس می‌کنم که برای این فیلم کارگر می‌افته. این طول برای فیلم کارگر می‌افته چون توی آخر فیلم شما می‌خواین که وزن تمام چیزهایی رو که اتفاق افتاده احساس کنین و اگه این یه فیلم ۹۰ دقیقه‌ای بود درست درنمی‌اومد.

اسکات: من صد درصد فکر می‌کنم که این نقطه‌ی قوت فیلمه که هر چقدر پیش می‌ره بهتر می‌شه. و هم‌چنین فکر می‌کنم که زمان اجرا توجیه‌پذیره چون بر خلاف «رفقای خوب» یا «کازینو» که فیلم‌هایی با سرعت بسیار بالا و کات‌های سریعن، این فیلم نسبت به اون فیلم‌ها کمی مهار شده‌تره. اون کات‌های سریع رو نداریم. صحنه‌ها و اجراها فرصت نفس کشیدن دارن.

بنابراین شما به زمان بیشتری نیاز دارین تا فیلم بتونه شما رو جادو کنه. و این فیلم مخصوصن توی اواخر فیلم در ساعت آخر به جاهایی می‌ره که هیچ کدوم از فیلم‌های مافیایی اسکورسیزی هیچ وقت نرفتن. و اجراها توی این فیلم بدون دشواری‌یه. شما نوعی احساس هم‌دلی با نقش فرنک شیرن رابرت دنیرو یا همون مرد ایرلندی توی عنوان فیلم پیدا می‌کنین. خب به یه فیلم‌ساز مثل کلینت ایستوود نگاه کنین. اون چند تا وسترن ساخت. و بعد منتظر لحظه‌ی مناسب شد تا بزرگ‌ترین، یکی از بزرگ‌ترین وسترن‌های تمام ادوار رو بسازه. بهترین وسترنش که «نابخشودنی» بود. اون قطعه‌ی پایانیش بود. اون حسن ختام حرفه‌ی کاریش توی وسترن‌ها بود. دیگه از اون بهتر نمی‌شه. و من یه جورهایی فکر می‌کنم این همون لحنی‌یه که اسکورسیزی با «مرد ایرلندی» در پیش گرفته.

انجی: این فیلم به خوبی می‌تونه با بقیه‌ی فیلم‌های گانگستریش همراه بشه چون حس می‌کنم یکی از تفاوت‌های بزرگش اینه که می‌دونین؟ شما «رفقای خوب» رو می‌بینین و خب قاعدتن سمت تاریک قضیه رو می‌بینین و اون بحث سقوط و این‌ها هم هست. بنابراین این‌جور نیست که همه چیز عالی باشه ولی فیلم خیلی خوبی درباره‌ی لذت، وسوسه و هیجان‌های این جهانه. ولی حس می‌کنم این فیلم اون کار رو انجام نمی‌ده. یعنی خیلی نگاه نمی‌کنه، حتی اگه همراه با اون‌ها وارد این دنیا بشی، اون قدر جذاب به نظر نمی‌آد. بیشتر شبیه اینه که می‌دونین؟ این کارشه. داره کار می‌کنه.

در کنار تماشای نقد و بررسی فیلم مرد ایرلندی بخوانید:

مروری بر «مرد ایرلندی» اسکورسیزی: منتقدان چه می‌گویند؟

امروز که بهش فکر می‌کنم فکر می‌کنم که «مرد ایرلندی» می‌تونه به همون اندازه‌ی «رفقای خوب» و «کازینو» فیلم خوبی باشه. فقط نمی‌دونم که مثل اون دو تا فیلم می‌شه چندین بار دیدش یا نه.

اسکات: خب ولی من فکر می‌کنم که «مرد ایرلندی» رو قطعن می‌شه چندین بار دید. تا حدی که نمی‌تونم برای دیدن دوباره‌اش صبر کنم. و این زیبایی اونه. شما می‌تونین اون رو توی اکران سه هفته‌ای اون قبل از قرار گرفتن روی نت‌فلیکس توی سینما ببینین.

آیا توی سینما می‌بینیش؟ آیا به مردم توصیه می‌کنی که توی سینما ببینن یا صبر کنن تا روی نت‌فلیکس بیاد؟

اسکات: من صد درصد می‌گم که شما باید این فیلم رو روی پرده‌ی بزرگ ببینین. زمان اجرا رو فراموش کنین. اجازه بدین فیلم شما رو در خودش حل کنه. این کاملن ارزشش رو داره. این یه سنگ بناست. یه دستاورد برجسته‌ی سینمایی‌یه و چنین چیزی همیشه باید روی پرده‌ی بزرگ دیده بشه. ولی این که بدونی فیلمی سه و نیم ساعته و توی خونه ببینیش حس راحتی بهت می‌ده. و می‌تونی بگی خب همین جا متوقفش می‌کنم و بقیه‌اش رو فردا می‌بینم.

انجی: یکی از دلایلی که به هر کی که به این فیلم علاقه‌منده توصیه می‌کنم که توی سینما ببینه اینه که چون این فیلمی‌یه که نیاز به صبر و حوصله داره و شماها رو نمی‌دونم ولی من گاهی این که فیلمی رو که نیاز به صبر زیادی داره، حتی اگه از دیدنش لذت ببرم، توی خونه ببینم برام دشواره چون خیلی زیاد حواس آدم پرت می‌شه و من خیلی خوشحال بودم. مخصوصن به این خاطر که یه ساعت اول یه کم کندتره، من خیلی خوشحال بودم که اون رو توی موقعیتی دیدم که هیچ راه فراری نداشتم.

اسکات: به این دلیل فکر می‌کنم که فرایند جوان‌سازی حیاتی‌تر بود تا این که بازیگرهای جوون رو برای بازی نقش نسخه‌ی جوون‌تر این شخصیت‌ها به کار بگیرن. شما از اول تا آخر فیلم با همین تصاویر هستین. سه و نیم ساعت. مثل چندین دهه می‌مونه. و باعث می‌شه که شما بیشتر جذب شخصیت‌ها بشید. شما از نظر احساسی بیشتر روی شخصیت‌ها و شرایط و حماسی بودن همه‌ی این‌ها متمرکز می‌شین وقتی می‌بینین یک نفر یک شخصیت رو در طول پنج دهه بازی می‌کنه. می‌دونین؟ جو پشی توی این فیلم عالی‌یه و کاملن با اون چیزی که ازش توی «رفقای خوب» و «کازینو» و «سلاح کشنده ۲» دیدیم فرق می‌کنه. ولی من ولی برای من خیلی عالی‌یه که پشی بعد از ۹ سال اولین فیلمش رو ساخته. می‌دونین؟ اون از بازنشستگی بیرون اومد تا این فیلم رو بسازه و البته که ارزشش رو داشت. رابرت دنیرو مخصوصن توی یک ساعت آخر فیلم درست به همون اندازه که همیشه بوده عالی‌یه. اون باید نامزد بشه و فکر می‌کنم یکی از رقبای اصلی بردن جایزه است.

در کنار تماشای نقد و بررسی فیلم مرد ایرلندی بخوانید:

مارتین اسکورسیزی: فیلم‌های مارول «سینما» نیستند

این ادعای بزرگی‌یه. انجی تو فکر می‌کنی دنیرو رقیب اصلی برد جایزه‌ی بهترین بازیگر نقش اول مرده؟

انجی: من نمی‌دونم چون خیلی زوده که این رو بگی. می‌تونم ببینم که تواناییش رو داره ولی باهات موافقم. این فیلمی‌یه که هر سه نقش اصلی مردش همیشه به عنوان یه نماد و الگو دیده می‌شدن. و خب اون‌ها شهرت خیلی زیادی داشتن و گاهی فکر می‌کنم وقتی بازیگرها به این سطح می‌رسن درک کاری که می‌کنن آسون می‌شه. پذیرش و عادی دونستن‌شون آسون می‌شه. آسون می‌شه که بگی آره البته. می‌دونم اون عالی‌یه. حالا هر چی. ولی این از اون فیلم‌هاست که توش هر سه تاشون رو می‌بینی و می‌گی آره خودشه. این یه یادآوری اساسی این نکته است که چرا ما این همه مدته که این‌ها رو ستایش می‌کنیم. و این که چرا اون‌ها هنوز این قدر هیجان‌انگیزن و این که چرا هنوز دیدنشون روی پرده‌ی بزرگ لذت‌بخشه.

اسکات: پارسال نت‌فلیکس به طرز واضحی از رما حمایت کرد چون چون ما هم از اون بالشت‌های رمی داریم. ولی امسال مخصوصن امسال، ۲۰۱۹، سالی‌یه که نت‌فلیکس وارد بازی شد و همه چی رو تسخیر کرد و می‌دونین؟ صحنه رو مال خودش کرد. نه تنها «مرد ایرلندی» رو دارن بلکه «دولمایت نام من است» رو هم دارن. اون‌ها «داستان ازدواج» رو دارن. اون‌ها «دو پاپ» رو دارن.

منظورم اینه که اون‌ها آثار سینمایی کیفیت محور واقعی می‌سازن که قبل از این که روی نت‌فلیکس بیان، توی سینماها اکران می‌شن. ولی نکته‌ی دیگه درباره‌ی «مرد ایرلندی» اینه که اون رقیب اصلی بردن جایزه است احتمالن چون وقتی مارتین اسکورسیزی برنده‌ی بهترین فیلم و بهترین کارگردانی برای فیلم «جدامانده» شد. من «جدامانده» رو دوست داشتم. ولی تو سال ۲۰۰۶، این فیلم توی ۶ اکتبر ۲۰۰۶ اکران شد. دمت گرم! وقتی «جدامانده» اومد یادمه که وقتی دیدمش گفتم فیلم خیلی خوبیه ولی یکی از بهترین کارهای اسکورسیزی نیست و من فکر نمی‌کنم اون قدر بتونه شانس اسکار داشته باشه. پسر کاملن اشتباه می‌کردم. ولی آیا اون بهترین فیلمش بود؟ آیا بهتر از «راننده تاکسی» بود؟ آیا بهتر از «رفقای خوب» بود؟ آیا بهتر از «گاو خشمگین» بود؟ نه نه نه.

اون فیلم برنده‌ی بهترین فیلم و کارگردان شد چون به اون جایزه به چشم جایزه‌ی یک عمر دست‌آورد نگاه می‌شد. این جوری بود که باید گاهی این جایزه رو بهش بدیم دیگه.

اسکات: دقیقن دقیقن. حدس بزنین چی شده؟ حالا فیلمی ساخته که دقیقن به اندازه‌ی همون فیلم‌ها خوبه. و این جوری می‌شین که این همون فیلمی‌یه که اسکورسیزی باید بابتش جایزه‌ی بهترین فیلم و کارگردانی رو می‌برد. و شاید هم ببره چون فکر می‌کنم مردم این جوری خواهند بود که این فیلم فوق‌العاده‌ای‌یه.

در کنار تماشای نقد و بررسی فیلم مرد ایرلندی بخوانید:

نتفلیکس با مرد ایرلندی معادلات را بر هم می‌زند | فیلمی که هیچ‎کس به سراغ ساختش نخواهد رفت!

حالا بیایین خیلی سریع درباره‌ی فیلم‌هایی که مال نت‌فلیکس نیستن و «مرد ایرلندی» باید باهاشون رقابت کنه. به نظرتون رقبای بهترین فیلم چی‌هان؟

انجی: «انگل» رقیب بزرگی‌یه. «خداحافظی» من حس می‌کنم مردم «جوجو خرگوشه» رو هم حدس زدن.

اسکات: برای من، منظورم تا الان که این جا توی صحنه نشستم و این رو داریم ضبط می‌کنیم، فیلم مورد علاقه‌ی سال من «داستان ازدواج» ئه که اون هم یه فیلم نت‌فلیکسه. و این فیلم مثل «کریمر علیه کریمر» قرن بیست و یکم می‌مونه. این یه فیلم عالی و استادانه به نویسندگی و کارگردانی نوآ بامباکه. شما «۱۹۱۷» به کارگردانی سم مندس رو هم دارین که قرار نیست تا دسامبر افتتاح بشه و تا آخر هفته‌ی ۲۳ و ۲۴ نوامبر اکران نمی‌شه و مردم قراره ببینن که این آزمایش که توی یک تِیک ضبط شده چه نتیجه‌ای می‌ده. فکر می‌کنم که خوبه که ما دقیقن نمی‌دونیم که کدوم فیلم برنده می‌شه.

 

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

ادامه مطلب

آنونس

تریلر فیلم Bad Boys for Life | بازگشت ویل اسمیت با فرنچایز پسران بد

تریلر فیلم Bad Boys for Life

زیرنویس اختصاصی از آرت‌تاکس: نخستین تریلر فیلم Bad Boys for Life را به کارگردانی عادل العربی و بلال فلاح و بازی ویل اسمیت، مارتین لاورنس، جو پانتولیانو و … با کیفیت دل‌خواه ببینید.

در کنار تماشای تریلر فیلم The Mandela Effect از آن بیش‌تر بدانید:

پسران بد تا ابد، نام سومین قسمت از سه‌گانه‌ی پسران بد است که پروسه‌ی ساختش مدت بسیار طولانی طی کرده تا داستان دو کارآگاه پلیس، مایکل لاوری و مارکوس برنت را به انتهای راه خود برساند.

در کنار تماشای تریلر Bad Boys for Life ببینید:

دومین تریلر فیلم Sonic | سونیک با چهره‌ای جدید بر روی پرده‌های سینما

این زوج در قسمت جدید در آستانه‌ی جدایی از یک‌دیگر هستند و مدتی است راه خود را می‌روند. در حالی که برنت سن و سال خورده به کار اداری روی آورده، لاوری با تشکیل گروهی از افسران جوان با نام امو (AMMO) می‌خواهد زندگی خود را هیجان‌انگیز نگه دارد. آن هم در حالی که این گروه هیچ صنمی با دنیای لاوری ندارد!

هم ویل اسمیت و هم مارتین لاورنس برای بازی در دو نقش اصلی بازگشته‌اند و در کنار این دو، جو پانتولیانو به عنوان کاپیتان هاوارد و ترسا رندل در نقش همسر مارکوس از فیلم‌های پیشین نیز حضور دارند. مهم‌ترین تازه‌واردان را می‌توان ونسا هاجنز و الکساندر لودویگ دانست.

دو کارگردان فیلم از جمله تازه‌واردان دنیای بلاک‌باستری هالیوود هستند. عادل العربی و بلال فلاح، دو کارگردان بلژیکی که پیش از این آثار تحسین شده‌ای مانند «سیاه» و «گانگستر» (همگی تولید بلژیک) را در کارنامه خود دارند. این دو پس از پسران بد، قرار است سراغ دیگر فرنچایز کمدی پلیسی محبوب هالیوود یعنی «پلیس بورلی هیلز» بروند.

چیزی تا زمان اکران «پسران بد تا ابد»، یعنی هفدهم ژانویه نمانده است.

در کنار تماشای تریلر Bad Boys for Life ببینید:

به بهانه‌ی بیست سالگی Fight Club | تریلر جدید فیلم با زیرنویس فارسی

 

 

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

ادامه مطلب

سینمای جهان

داکوتا جانسون و دستگاه دروغ‌سنج | در پنجاه طیف خاکستری معذب بودم!

داکوتا جانسون

زیرنویس اختصاصی از آرت‌تاکس: مجله‌ی Vanity Fair با دستگاه درو‌غ‌سنج سراغ داکوتا جانسون رفته و از او سوالاتی درباره‌ی مدلینگ، ابرقهرمان موردعلاقه‌اش، فیلم پنجاه طیف خاکستری و …. بپرسد.

اسمت داکوتا جانسونه؟

آره.

بیست‌وهشت سالته؟

آره.

قراره تست دروغ‌سنجی انجام بدی؟

آره.

خب داکوتا، قراره آروم پیش بریم. چون می‌خوایم دستگاه علائم حیاتی‌ت رو درست بخونه. چه حسی داری؟

آروم و ریلکس.

در کنار تماشای داکوتا جانسون و دستگاه دروغ‌سنج ببینید:

امیلیا کلارک و دستگاه دروغ‌سنج | رویا را زندگی می‌کنم!

خودت رو بازیگر متد می‌دونی؟

نه.

فکر می‌کنی بازیگری متد خطرناکه؟

نه.

اگه بازیگر نبودی، مدل اینستاگرام می‌شدی؟

نه.

تا حالا شده وسط یه صحنه‌ی حساس بزنی زیر خنده؟

آره.

تا حالا شده از دیدن یه هم‌بازی مشهور هیجان‌زده بشی؟

نه.

دوست داری که توی یه فیلم مارول بازی کنی؟

آره.

می‌دونی دلت می‌خواد نقش چه ابرقهرمانی رو بازی کنی؟

آره.

نقش کی رو؟

جواب سؤال‌ها نباید آره یا نه باشه؟

نه، راحت باش و بگو.

کت ‌وومن. مال ماروله؟ فکر نکنم…

نه، برای دی‌سی‌یه.

می‌تونین توی تدوین حذفش کنین!

فکر نکنم!

خیلی‌ خب، می‌تونین بگین دروغ‌گوام!

در کنار تماشای داکوتا جانسون و دستگاه دروغ‌سنج ببینید:

جنیفر لارنس و دستگاه دروغ‌سنج | حتمن آدم‌فضایی‌ها وجود دارند!

از تفنگ می‌ترسی؟

هم آره، هم نه.

تو در پنجاه طیف خاکستری نقش آناستازیا استیل رو بازی کردی.

آره.

برای قبول کردن نقشش شک داشتی؟

نه.

قبل از فیلم‌برداری کتاب‌هاشو خوندی؟

بله.

تو و آناستازیا استیل نقطه‌ی اشتراکی دارین؟

نه… خب آره.

سلیقه‌ی تو و آناستازیا استیل در مورد مردها یکی‌یه؟

نه.

صحنه‌ای برای فیلم‌برداری بود که معذبت کنه؟

آره.

به نظر خودت از نسل هزاره هستی؟

آره، از لحاظ فنی هستم.

به نظرت یه نسل هزاره‌ی شورشی هستی؟

نه… نمی‌دونم یعنی چی.

مثل اینه که توی ماتریکس قرص قرمز رو برداری

نه، به نظر خودم اون‌جوری نیستم.

آدم محتاطی هستی؟

آره.

تا حالا شده یه پاپاراتزی پاش رو از گلیمش درازتر کنه؟

آره.

در کنار تماشای داکوتا جانسون و دستگاه دروغ‌سنج ببینید:

شارلیز ترون، ست روگن و دستگاه دروغ‌سنج!

اسم خودتو گوگل می‌کنی؟

آره.

مداوم؟

نه.

درباره‌ی خودت شایعات غلط می‌شنوی؟

آره.

تا حالا جواب بددهن‌ها رو توی شبکه‌های اجتماعی دادی؟

نه.

ممکنه بدی؟

نه.

راست می‌گن که یه بار سعی کردی بشماری چند تا برگه کاغذ می‌ره لای دندونات؟

آره!

هیچ‌وقت به این فکر کردی که فاصله‌ی بین‌شون رو از بین ببری؟

نه.

نوجوون که بودی از خونه جیم می‌شدی؟

نه، خونه‌مون شبیه فورت‌ناکس بود.

یعنی هیچ‌وقت سعی نکردی؟

نیازی نبود سعی کنم. اگه می‌خواستم از در جلویی می‌رفتم بیرون!

تنبیهت می‌کردن که توی خونه بمونی؟

همه‌ش، هر روز.

در کنار تماشای داکوتا جانسون و دستگاه دروغ‌سنج ببینید:

ادریس البا و دستگاه دروغ‌سنج | از کیت وینسلت می‌ترسیدم!

از بچگی رقص کار می‌کردی، درسته؟

آره.

وقتی خونه تنهایی می‌رقصی؟

آره.

وقتی توی تاکسی آهنگی پخش می‌شه، پشت ماشین می‌رقصی؟

البته… شاید نه.

تا حالا تنهایی توی آسانسور رقصیدی؟

آره.

حالا… بیا درباره‌ی فلسفه حرف بزنیم. مردم همیشه چیزی رو می‌خوان که نمی‌تونن داشته باشن؟

آره.

چیزی هست که الان بخوای؟

خوراکی.

به نظرت آدم معنوی‌ای هستی؟

آره.

اطمینان داری که چیزی عظیم‌تر از ما وجود داره؟

آره، هر چیزی که باشه.

اگه انرژی مثبت داشته باشی، برات اتفاق‌های خوب می‌افته؟

آره بهش اعتقاد دارم.

آیا معتقدی که هر آدمی هدفی داره؟

آره.

و تو هدف خودت رو می‌دونی؟

آره.

تا چه حد اطمینان داری که هدفت درسته؟

نود درصد.

آیا زیبایی واقعن در نگاه افراده؟

آره.

فکر نمی‌کنی احتمالش باشه که این‌ها شبیه‌سازی باشه؟

یعنی تمام زندگی؟

آره، تمام زندگی.

خیلی ضد حال می‌شه. نه، باورش نمی‌کنم!

در کنار تماشای داکوتا جانسون و دستگاه دروغ‌سنج ببینید:

کمیل نانجیانی و دستگاه دروغ‌سنج | در دانشگاه خرخون بودم!

فکر می‌کنی تکنولوژی داره توانایی ارتباط برقرار کردن رو از بین می‌بره؟

فکر نمی‌کنم که داره این قابلیت رو از بین می‌بره. فکر می‌کنم ارتباط برقرار کردن رو آسون‌تر می‌کنه، اما به نظرم پیوند برقرار کردن رو سخت کرده.

می‌تونی هنر و هنرمند رو از هم جدا کنی؟

آره، من می‌تونم. آدم‌ها شرایط مختلفی رو پشت سر می‌ذارن.

تو یا عضوی از خانواده‌ت ایلومیناتی هستین؟

نه.

سؤال آخر؛ طی این مصاحبه دروغی گفتی که ما مچت رو نگیریم؟

نه!

 

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

ادامه مطلب

محبوب‌ترین‌ها