با ما همراه باشید
فیلم های ونیز 2019 فیلم های ونیز 2019

خبر

اسامی فیلم‌های بخش اصلی فستیوال ونیز ۲۰۱۹ | از ونیز تا تورنتو با ژوکر

اسامی فیلم های ونیز ۲۰۱۹ معرفی شد که قرار است آثار اولیویه آسایاس، رومن پولانسکی، استیون سودربرگ و تاد فیلیپس به نمایش درآیند

افتتاحیه‌ی ونیز با فیلم برنده‌ی نخل طلای کن

قدیمی‌ترین جشنواره‌ی فیلم جهان، جشنواره‌ی فیلم ونیز، پنج‌شنبه صبح لیست فیلم‌های هفتاد‌وششمین مراسم را آشکار کرد. در بین آن‌ها، تعداد زیادی عنوان‌های جالب به چشم می‌خورد. رئیس هیأت داوران این جشنواره، لوکرسیا مارتل است که خود نامزد و برنده‌ی جوایز مهم و متعددی‌‌ست.

افتتاحیه‌ی جشنواره با فیلم هیروکازو کورئیدا، «حقیقت»، صورت خواهد گرفت که ستارگانی از جمله کاترین دنو، ژولیت بینوش و اتان هاوک در آن بازی می‌کنند. فیلم جدید این فیلم‌ساز ژاپنی، به بررسی رابطه‌ی مادر و دختری و هم‌چنین هنر بازیگری می‌پردازد.

از کارگردانانی که پیش از این به ‌خاطر جنبش می‌تو در هالیوود نادیده گرفته شده بودند، در این جشنواره با آغوش باز استقبال می‌شود. رومن پولانسکی با فیلم جدیدش به نام «یک افسر و یک جاسوس»، روی فرش قرمز افتتاحیه‌ی ونیز حضور خواهد داشت.

در کنار آشنایی با فیلم های ونیز ۲۰۱۹ بخوانید:

لیست فیلم‌های بخش اصلی چهل‌وچهارمین دوره‌ی تورنتو

حضور دوباره‌ی نتفلیکس در ونیز

امسال تعداد کارگردان‌های زن در جشنواره‌ی فیلم ونیز امسال دو برابر شده است. البته کار سختی برایشان نبوده، چرا که سال گذشته تنها یک کارگردان زن در ۲۱ فیلم بخش مسابقه حضور داشت! البته قرار است در این باره جلسه‌ای برگزار شود تا به اعتراضات عده‌ی زیادی از زنان فعال در سینما و تلویزیون پاسخ داده شود. کارگردان سعودی، حیفا ال‌منصور، با فیلم «کاندیدای بی‌نقص» و شانون مورفی با فیلم «دندان‌های شیری» در بخش مسابقه‌ حضور خواهند یافت.

نتفلیکس هم دوباره با فیلم‌هایش در این لیست حضور دارد، آن هم با وجود موفقیت سال قبلش، یعنی بردن شیر طلایی آلفونسو کوآرون برای فیلم «رما»، و بهترین فیلم‌نامه برادران کوئن برای «تصنیف باستراسکراگز». امسال فیلم «داستان ازدواج» به کارگردانی نوآ بامباک را خواهیم داشت که درباره‌ی ماجرای طلاق یک زوج هنرمند و کشمکش آن‌ها بر سر حضانت فرزندشان است. در این فیلم بازیگرانی از جمله آدام درایور، اسکارلت جوهانسون و لورا درن نقش‌آفرینی می‌کنند. نکته‌ی جالب این است که «داستان ازدواج» تنها فیلمی‌ست که انتظار می‌رود در هر سه فستیوال پاییزی حضور پیدا کند، ونیز، تلیوراید و تورنتو.

«جاذبه»، «نخستین انسان» و حالا «به‌سوی ستارگان»

یکی دیگر از فیلم‌های نتفلیکس، «جایی برای پول‌شویی» به کارگردانی استیون سودربرگ است که درباره‌ی گروهی از خبرنگاران است که یازده‌ میلیون و نیم پرونده می‌یابند که نشان از آن دارند که قدرت‌مندترین افراد سیاسی با بانک‌هایی مخفی در ارتباطند تا از پرداخت مالیات فرار کنند. در این فیلم، بازیگرانی از جمله مریل استریپ و گری اولدمن بازی ایفای نقش می‌کنند.

برد پیت در فیلم «به سوی ستارگان» جیمز گری نقش‌آفرینی کرده است ، فیلمی دیگر درباره‎‌ی فضا پس از «جاذبه» و «نخستین انسان».

از دیگر فیلم‌هایی که برای جایزه‌ی شیر طلایی رقابت می‌کنند، می‌توان به «اما» به کارگردانی پابلو لارائین، «درباره‌ی بی‌پایانی» به کارگردانی روی اندرسون و «شبکه‌ی زنبور» به کارگردانی الیویه آسایاس اشاره کرد.

اولین حضور سعید روستایی در جشنواره‌های بین‌المللی با «متری شیش‌ونیم»

نماینده‌ی ایران در این جشنواره فیلم «متری شیش‌ونیم» به کارگردانی سعید روستایی خواهد بود و در بخش رقابت افق‌های جشنواره‌ی ونیز قرار گرفته است. پیش‌تر فیلم «بدون تاریخ، بدون امضا»، دومین ساخته‌ی وحید جلیلوند در همین بخش از جشنواره ظاهر شده و دو جایزه را از آن خود کرده بود.

معرفی فیلم متری شیش‌ونیم از فیلم های ونیز ۲۰۱۹

این نخستین بار در چند سال اخیر است که کمپانی فاکس در رقابت حضور ندارد و تصمیم گرفته است با فیلم جدید تایکا وایتیتی یعنی «جوجو خرگوشه» در جشنواره‌ی فیلم تورنتو شرکت کند.

همان‌طور که قبلن اعلام شده بود، به عنوان حسن ختام این جشنواره، فیلم‌ «کفر نارنجی سوخته» با بازیگری کلیس بنگ، الیزابت دبیکی و میک جگر پخش می‌شود.

هفتادوششمین جشنواره‌ی فیلم ونیز از ۲۸ آگوست تا هفتم سپتامبر برگزار خواهد شد.

لیست فیلم‌های بخش رقابت اصلی:

حقیقت / The Truth | کارگردان: هیروکازو کورئیدا

کاندیدای بی‌نقص / The Perfect Candidate | کارگردان: حیفا ال‌منصور

درباره‌ی بی‌پایانی / About Enlessness | کارگردان: روی اندرسون

شبکه‌ی زنبور / Wasp Network | کارگردان: الیویه آسایاس

داستان ازدواج / Marriage Story | کارگردان: نوآ بامباک

مهمان افتخاری / Guest of Honour | کارگردان: آتوم اگویان

به سوی ستارگان / Ad Astra | کارگردان: جیمز گری

تریلر فیلم به‌سوی ستارگان از فیلم های ونیز ۲۰۱۹

خانه / A Herdade | کارگردان: تیاگو گوئدس

گلوریا موندی / Gloria Mundi | کارگردان: روبر گدیگیان

در انتظار بربرها / Waiting for the Barbarians | کارگردان: سیرو گرا

اما / Ema | کارگردان: پابلو لارائین

داستان شنبه / Saturday Fiction | کارگردان: لو یه

مارتین ادن / Martin Eden | کارگردان: پیترو مارسلو

مافیا بیش از یک بار نیست / La Mafia Non E Piu Quella Di Una Volta | کارگردان: فرانکو مارسکو

پرنده‌ی رنگین / The Painted Bird | کارگردان: واتسلاف مارهول

شهردار ریون‌سانیتا / Il Sindaco del Rione Sanita | کارگردان: ماریو مارتونه

دندان‌های شیری / Babyteeth | کارگردان: شانون مورفی

ژوکر / Joker | کارگردان: تاد فیلیپس

تریلر فیلم ژوکر از فیلم های ونیز ۲۰۱۹

یک افسر و یک جاسوس / An Officer And A Spy | کارگردان: رومن پولانسکی

جایی برای پول‌شویی / The Laundromat | کارگردان: استیون سودربرگ

کوچه‌ی شری، پلاک هفت / No.7 Cherry Lane | کارگردان: یونفان

خبر

مارتین اسکورسیزی: فیلم‌های مارول «سینما» نیستند

اسکورسیزی مارول

ترجمه اختصاصی از آرت‌تاکس: مارتین اسکورسیزی مارول را کمپانی‌ای می‌داند که آثارش سینما نیستند و بیش‌تر به شهربازی شبیه‌اند.

سینما نه، با شهربازی طرف هستیم!

مارتین اسکورسیزی، یکی از کارگردان‌های مورد احترام فعلی سینما، فیلم‌های ابرقهرمانی را که نیروی غالب امروز صنعت سینماست نکوهش کرده است. این کارگردان که آثاری چون «راننده تاکسی»، «گاو خشمگین» و «رفقای خوب» را در کارنامه‌ی خود دارد در مصاحبه‌ای با مجله‌ی امپایر گفت که اقدام‌هایش برای همراهی با سرعت فیلم‌های ابرقهرمانی معاصر با شکست مواجه شده است.

اسکورسیزی در پاسخ به این سوال که آیا فیلم‌های مارول را دیده است یا خیر گفت:«می‌دانید؟ من سعی‌ام را کردم ولی این‌ها سینما نیستند».

او در ادامه افزود:«صادقانه بخواهم بگویم، نزدیک‌ترین چیز به این فیلم‌ها که می‌توانم تصور کنم، هر چقدر این فیلم‌ها خوب ساخته شده باشند و بازیگرانش بهترین اجرای خود را تحت شرایط آن فیلم‌ها ارائه دهند، شهربازی است. این فیلم‌ها سینمایی نیستند که در آن انسان‌ها سعی در انتقال تجربه‌ی احساسی و روانی به انسانی دیگر داشته باشند».

پیشتر در همین امسال فیلم «انتقام‌جویان: پایان بازی» پس از رسیدن به ۸/۲ میلیارد دلار در سینماهای سراسر جهان به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ بدل شد (با احتساب تورم این فیلم رتبه‌ی پنجم را از آن خود کرد). هشت فیلم دیگر همین استودیو جزو ۳۰ فیلم پرفروش برتر تاریخ‌اند (بدون احتساب تورم).

کوین فایگی، رئیس مارول، در سال گذشته با گفتن این که عدم کسب هیچ جایزه‌ای توسط این فیلم‌ها نشانه‌ی فقدان کیفیت و جاه‌طلبی آن‌ها نیست، از فیلم‌هایش در برابر این سطح از نقدهایی که توسط اسکورسیزی مطرح شده‌اند دفاع کرد.

فایگی گفت:«شاید تقبیح جلوه‌های ویژه یا افراد پرنده یا سفینه‌های فضایی یا درآمدهای میلیارد دلاری راحت باشد. من فکر می‌کنم که گفتن این که به نحوی شما برنده شده‌اید راحت است. هیچکاک هرگز برنده‌ی جایزه‌ی بهترین کارگردان نشد. بنابراین جایزه بردن خوب هست اما همه چیز نیست. من ترجیح می‌دهم در اتاقی پر از طرفداران مشتاق باشم».

 

نویسنده: کارتین شورد گاردین

مترجم: پویا مشهدی محمدرضا

ادامه مطلب

خبر

اسپایدرمن در جهان سینمایی مارول باقی خواهد ماند | بازگشت دوباره به خانه

اسپایدرمن مارول

ترجمه اختصاصی از آرت‌تاکس: اسپایدرمن مارول را ترک نخواهد کرد تا برای سومین بار شاهد حضور تام هالند در لباس مرد عنکبوتی باشیم.

اسپایدرمن در خانه خواهد ماند

دو کمپانی سونی پیکچرز و مارول در روز جمعه به طور مشترک اعلام کردند که استودیوی مارول و کوین فایگی، رئیس آن، فیلم سوم از سری «اسپایدرمن: بازگشت به خانه» را تولید خواهند کرد. در این فیلم نیز تام هالند به عنوان قهرمان مجموعه حضور خواهد داشت.

در طول تابستان خبری مبنی بر این منتشر شد که دیزنی، شرکت مادر مارول، و سونی بر سر قرارداد مالی جدیدی به بن‌بست رسیدند. دیزنی می‌خواست که فیلم به صورت ۵۰/۵۰ تامین مالی شود و فِیج در نقش تهیه کننده‌ی مشاور باقی بماند. سونی نیز پیشنهاد حفظ توافق را تحت شرایط فعلی داده و تقاضا کرده که مارول تقریباً ۵٪ درآمد از روز اول و تمامی درآمدهای تجاری را دریافت کند.

در کنار خبر فیلم اسپایدرمن مارول و سونی ببینید:

جهان‌های موازی در دنیای سینمایی مارول

رضایت سونی و مارول از توافق حاصله

این قرارداد در نیمه‌شب پنج‌شنبه امضا شد. مذاکرات با حضور مقامات هر دو استودیو شامل تام راثمن، رئیس سونی پیکچرز، فایگی و آلن هورن و آلن برگمن، روسای استودیوی والت دیزنی صورت گرفت. به گفته‌ی منابع آگاه، مارول و دیزنی در عوض قرض دادن توانایی تهیه کنندگی فایگی تقریباً ۲۵٪ سود را دریافت خواهند کرد. دیزنی حقوق فروش تجاری خود را حفظ خواهد کرد و مسئولیت حمایت مالی یک چهارم بودجه‌ی فیلم را بر عهده خواهد گرفت. مرد عنکبوتی نیز بر اساس توافق در یک فیلم دیگر استودیوی مارول حضور خواهد داشت. فیلم در ۱۶ جولای ۲۰۲۱ منتشر شده و ایمی پاسکال نیز مانند دو فیلم گذشته‌ی هالند از طریق استودیوی پاسکال پیکچرز تهیه کنندگی را برعهده خواهد داشت.

مارول حق انحصار اسپایدرمن را طی توافقی که پیشتر در سال ۲۰۰۹ و کسب حق مالکیت این کمپانی کمیک توسط سونی صورت گرفت به مدت تقریباً دو دهه به این شرکت داده است. سونی موفقیت مالی و نقدهای تحسین‌آمیزی بابت اولین دور از فیلم‌های مرد عنکبوتی که به کارگردانی سم رِیمی و بازی توبی مگوایر بود دریافت کرد. اقدام دوم آن‌ها که به کارگردانی مارک وب و بازی اندرو گارفیلد تولید شد موفقیت بسیار کمتری داشت و استودیو را دوباره به اتاق طراحی بازگرداند.

با برگرداندن مارول و فایگی به بازی با «اسپایدرمن: بازگشت به خانه» در سال ۲۰۱۷، این استودیو توانست جادوی خلاقانه‌ی سری نخست را باز یابد. حضور هالند در فیلم‌های «انتقام‌جویان» و تبدیل اسپایدرمن به یک عضو کلیدی این تیم بزرگ پیشرانه‌ای برای این مجموعه بود. سونی اعلام کرد که از رسیدن به این توافق خرسند است.

نویسنده: برت لانگ ورایتی

مترجم: پویا مشهدی محمدرضا

ادامه مطلب

تلویزیون

جی مایکل مندل، تهیه‌کننده‌ی «سیمپسون‌ها» و «ریک و مورتی»، در ۵۴ سالگی درگذشت

جی مایکل مندل

ترجمه اختصاصی از آرت‌تاکس:‌ جی مایکل مندل ، تهیه کننده‌ی برنده‌ی جایزه‌ی امی که در «سیمپسون‌ها» و «ریک و مورتی» فعالیت کرده بود دو روز پیش از تولد ۵۵ سالگی‌اش درگذشت. علت مرگ وی هنوز تایید نشده است.

ج. مایکل مندل، تهیه‌کننده‌ی «سیمپسون‌ها» و «ریک و مورتی»، در ۵۴ سالگی درگذشت

شبکه‌ی تلویزیونی آمریکایی Adult Swim که «ریک و مورتی» را از زمان آغاز این برنامه در ۲۰۱۳ تاکنون پخش کرده است بیانیه‌ای را در توییتر منتشر کرد و در آن گفت:«همه‌ی ما از فوت نابهنگام مایک مندل، تهیه کننده‌ی «ریک و مورتی» بسیار اندوهگین هستیم».

در کنار مطالعه‌ی خبر درگذشت جی مایکل مندل ، با برندگان امی ۲۰۱۹ آشنا شوید

جاستین رویلند، یکی از خالقان «ریک و مورتی» با نوشتن این توییت در روز دوشنبه به مندل ادای احترام کرد: «مایکل مندل، دوست، شریک و تهیه کننده‌ی من فوت کرد. من بسیار اندوهگینم. قلبم برای خانواده‌اش شکسته. مایک، من نمی‌دانم بدون تو در کنارم چه کار باید بکنم. من نابود شدم.»

مندل در زمان حضورش، در تولید ۲۰۷ قسمت از «سیمپسون‌ها» همکاری کرد و جایزه‌ی امی در سال‌های ۱۹۹۵، ۱۹۹۷ و ۱۹۹۸ را از آن خود کرد. او سپس تهیه کنندگی ۲۲ قسمت از «ریک و مورتی» را بر عهده گرفت که برد چهارمین امی را در سال گذشته در پی داشت.

ادامه مطلب

محبوب‌ترین‌ها