با ما همراه باشید
لو گروسمن لو گروسمن

خبر

لو گروسمن و افکار جالب آدام درایور درباره‌ی هان سولو | Adam Driver had a depressing backstory for Kylo Ren

آرت‌تاکس – گروه سینمای جهان: لو گروسمن در مصاحبه‌ای درباره‌ی مقاله‌اش در ونیتی فیر درباره‌ی «ظهور اسکای‌واکر» صحبت می‌کند.

لو گروسمن و افکار جالب آدام درایور درباره‌ی هان سولو

لو گروسمن که در ایران با کتاب «جادوگران» شناخته می‌شود در مصاحبه‌ای با Inverse گفت در مقاله‌ای که درباره‌ی «ظهور اسکای‌واکر» در ونیتی فیر نوشته یک چیز را جا انداخته است: داستان پیشینه‌ای که آدام درایور برای کایلو رن نوشته بود.

گروسمن در این باره گفت: «درایور افکار جالبی درباره‌ی کودکی بن سولو داشت. او گفت که هان سولو و پرنسس لیا هر دو بیش از حد جذب ایده‌ی قهرمان بودن شده بودند و نمی‌توانستند آن طور که باید از کایلو رن جوان و حساس مراقبت کنند. چنین چیزی زیاد در فیلم نشان داده نشد. برای همین فکر می‌کنم که همگی باید فرض کنیم که او کودکی خوبی نداشته.»

در کنار مطالعه‌ی این خبر بخوانید:

نقد فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker | آخر این شاهنامه خوش نیست!

Adam Driver had a depressing backstory for Kylo Ren

Lev Grossman is finally sharing outtakes from his big 2019 Vanity Fair preview of “The Rise of Skywalker,” which was the first major feature written on the final entry of the Skywalker saga. Grossman spoke to the entire cast for the article and told Inverse this week that he left out something big: Adam Driver’s backstory for Kylo Ren. “[Adam Driver] had a lot of interesting thoughts about Ben Solo’s childhood.” Grossman said of the latest “Star Wars” trilogy. “He said that both Han Solo and Leia were way too self-absorbed and into this idea of themselves as heroes to really be attentive parents in the way a young and tender Kylo Ren really needed. There wasn’t really that much of it in the movie so I just think we have to assume his childhood sucked.”

 

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر

برندگان ۲۰۲۱ هیأت ملی نقد آمریکا معرفی شدند؛ پیتزای لیکریش بهترین فیلم، قهرمان بهترین فیلم‌نامه و فیلم بین‌الملل

هیأت ملی نقد آمریکا

برندگان بهترین آثار سینمایی 2021 از سوی هیأت ملی نقد آمریکا مشخص شدند و فیلم جدید پل توماس اندرسون یعنی «پیتزای لیکریش» برنده‌ی بزرگ شب بود.

«پیتزای لیکریش» توانست به مقام بهترین فیلم سال برسد و خود اندرسون نیز جایزه‌ی بهترین کارگردان را از آن خود کرد. به این ترتیب «پیتزای لیکریش» کمپین خود را برای اسکار بهترین فیلم، پرقدرت و در رقابتی غیرقابل پیش‌بینی آغاز کرده. باید دید آیا این موفقیت در مراسم منتقدین فیلم نیویورک ادامه خواهد داشت یا نه.

در این میان نکته‌ی قابل‌ توجه برای سینمای ایران، حضور «قهرمان» اصغر فرهادی در لیست برندگان هیأت ملی نقد آمریکاست. این فیلم توانست در دو بخش بهترین فیلم‌نامه‌ی غیراقتباسی و بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان انتخاب این انجمن باشد.

ببینید:

تریلر فیلم قهرمان

قهرمان که جدیدترین ساخته‌ی فرهادی است، در حالی برنده‌ی جایزه‌ی بهترین فیلم‌نامه‌ی غیراقتباسی شد که طبق پیش‌بینی‌های اسکات فینبرگ (منتقد هالیوود ریپورتر) از همان ابتدا یکی از شانس‌های جدی این بخش بود. از سویی دیگر در بخش فیلم‌نامه جایزه‌ی بهترین فیلم‌نامه‌ی اقتباسی به «تراژدی مکبث» نوشته‌‌ی جوئل کوئن رسید.

▪️ سایر برندگان نام‌آشنای مراسم امسال هیأت نقد ملی آمریکا عبارت‌ند از:
🎭 ویل اسمیت به عنوان بهترین بازیگر مرد در فیلم «شاه ریچارد»
🎭 ریچل زگلر به عنوان بهترین بازیگر زن در فیلم «داستان وست‌ساید»
🎭 کیاران هیندز به عنوان بهترین بازیگر مرد نقش مکمل در فیلم «بلفاست»
🎭 اوژانو الیس به عنوان بهترین بازیگر زن نقش مکمل در فیلم «شاه ریچارد»

ادامه مطلب

خبر

اصغر فرهادی بهترین کارگردان آسیا پاسیفیک برای قهرمان

فرهادی بهترین کارگردان آسیا پاسیفیک

با اعلام نام برندگان جوایز اسکرین آسیا پاسیفیک (Asia Pacific Screen Awards)، اصغر فرهادی برای فیلم «قهرمان» برنده‌ی جایزه بهترین کارگردانی این دوره از جوایز آپسا شد. جایزه بهترین فیلم این دوره به فیلم «ماشینم را بران» از ژاپن رسید.

ببینید:

تریلر فیلم قهرمان

«قهرمان» فرهادی در چهار رشته بهترین فیلم، بهترین فیلمنامه، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر نقش اول مرد نامزد دریافت جایزه بود که اصغر فرهادی بهترین کارگردان آسیا پاسیفیک برای قهرمان شد.
«قهرمان» بر پرده سینماهای سراسر ایران است و در دو هفته اول دویست و پنج‌هزار تماشاگر به تماشای این فیلم نشسته‌اند.

ادامه مطلب

خبر

مصادره‌ای ها کم بود سراغ سرچشمه رفته‌اید؟

هنرستان دخترانه‌ی سوره

مصادره‌ای ها کم بود سراغ سرچشمه رفته‌اید؟

یادداشت نویسنده‌ی آرت‌تاکس درباره‌ی بیانیه‌ی حوزه هنری در پاسخ به تعطیلی رشته‌ی نمایش در هنرستان دخترانه‌ی سوره

به لطف دوستانِ تمامیت‌خواه، روز به روز و پله به پله باید درباره‌ی بدیهیات بیش‌تر حرف زد و نوشت، کار به جایی رسیده که باید ثابت کنیم طبق هیچ قانون،‌ مرام و مسلک متمدنانه‌ای، کسی حق دخالت و سنگ‌اندازی را در تحصیل هیچ بنی‌بشری ندارد. در همین یکی‌ دو روز گذشته، زمزمه‌ای به راه افتاد که زنان حق تحصیل در رشته‌ی نمایش  هنرستان دخترانه‌ی سوره را نخواهند داشت. امیدواری به انتشار تکذبیه هم بی‌نتیجه ماند و سید حسام‌الدین حسینی، مسئول ارتباطات و رسانه‌ی حوزه‌ی هنری که این هنرستان زیرمجموعه‌ی آن به حساب می‌آید، این ضربه را بر بدنه‌ی فرهنگ و‌هنر با چیدن چند گزاره‌ی نامفهوم در کنار هم تأیید کرد.

در متن جوابیه‌ی حوزه‌ی هنری آمده: «به علت سلطه و سیطره‌ی کرونا، آموزش رشته‌ی تئاتر بیش از هر رشته‌ی دیگری پیچیده، پرخطر و دشوار شده.» در جواب باید گفت: شما صاحب اولین هنرستانی هستید که درگیر این پاندمی شده؟ ببینید بقیه‌ی دنیا چه کرده شما هم همان بزنامه را پیش ببرید. آن‌ها واکسن زده‌اند؟ شما هم بزنید، مگر قرار نبود تا پایان تابستان دانش‌آموزان واکسینه شوند؟ قبول. نمی‌توانید واکسن بزنید؛ چند پیش‌کسوت این عرصه را دعوت کنید تا کلاس‌ها، مجازی برگزار شود. مگر در اوایل این همه‌گیری مدارس بزرگ سینما و تئاتر دنیا کاری جز این کردند؟ شما حتا صورت مسأله را پاک نکردید، ورقه‌ی سوال را دور انداختید.

ادعایی دیگر در چندسطر آن‌سوتر این بیانیه دیده می‌شود: «سال‌های گذشته آمار ورود به رشته‌ی هنرهای نمایشی در دانشگاه‌ها از میان هنرجویان سوره خیلی کم‌تر از استاندارد بوده.». تاوان ضعف و ناشی‌گری شما را هم باید دختران ایران بدهند؟ به‌جای این تصمیم‌های خلق‌الساعه که زندگی دیگران را تحت تأثیر قرار می‌دهد، مدیریت که این‌جا به‌جای ریل‌گذاری برای شکوفایی، کارش کنترل هر شأن انسانی چند دختر نوجوان است استعفا بدهد. اگر تا دی‌روز فیلمی اکران می‌شد که با همه‌ی سانسورها، باز هم مطابق ارزش‌هایتان نبود، در سینماهایی مصادره‌شده‌ای که به نام شما خورده از اکرانش جلوگیری می‌کردید، حالا دیگر به سراغ چشمه‌ی ماجرا رفتید و می‌خواهید با ممنوعیت تحصیل دختران جریانی فرهنگی را از ریشه بخشکانید؟ آبشخور فرهنگی شما کجاست که به‌جای عذرخواهی و بازی‌ کردن با زندگی چندین و چند نفر، خروجی‌اش چنین تصمیم‌هایی‌ست و خود را صاحب همه‌چیز، حتا سرنوشت افراد می‌دانید؟

صنوف خانه سینما علیه وزیر پیشنهادی: قرار است وزیر فرهنگ بشوید یا شعار؟

 

جای تأسف آن‌جاست در روزگاری زندگی می‌کنیم که بسیاری از جشنواره‌های معتبر هنری دنیا مانند برلیناله دیگر حتا ارزشی برای تفکیک شاخه‌ی بازی‌گری مرد و زن قائل نیستند اما ما باید از بدیهی‌ترین‌ها بنویسیم. مسأله‌ی هنرستان سوره برخلاف ظاهرش فراتر از دغدغه‌ی چندنفر است. اگر امروز همه (نه صرف سینماگران و اهالی تئاتر) سکوت کنند، بنیادگرایی و تحجر جاپای خود را محکم‌تر از گذشته می‌یابد، در بیانیه‌ی منتشرشده نوشته‌اند: «ما طالبان نیستیم.» باید گفت این روزها خود طالبان هم گردن نمی‌گیرد طالبان است، شما که جای خود دارید.

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

 

ادامه مطلب

محبوب‌ترین‌ها