با ما همراه باشید

داستان فیلم‌ساز شدن بهزاد آزادی را از زبان خودش می‌شنویم. از کمک‌های سینا کرمانی‌زاده تا مشقات این راه و شروع فیلم‌سازی با تجربه کردن در فضای ارزان با عنوان دستیار فیلم‌بردار. سپس از فیلم اول خود با نام ادریس با فیلم برداری حسین خوشبین و صدابرداری نیما تقوی‌زاده یاد می‌کند. این فیلم ۱۵ دقیقه‌ای براساس یکی از خواب‌های این کارگردان از پدرش است و داستان پسربچه‌ای را روایت می‌کند که خواب پدر مرحوم خود را می‌بیند و در ادامه قصد کمک به پدرش در دنیای واقعی را دارد. او از نقش جشنواره نهال در شناساندن وی به جامعه‎ی هنری پس از فیلم اولش خبر می‌دهد و سپس در مورد فیلم دومش با دورنمای موفقیت در حوزه‌ی بین‌لملل می‌گوید. این فیلم در ۱۴ جشنواره‌ی بین‌المللی شرکت کرد و موفق به دریافت جایزه‌ی ویژه‌ی هیئت داوران از جشنواه فیلم کوتاه بوسان کره‌ی جنوبی و دو جایزه‌ی بین‌المللی دیگر شد. سپس داستان ساخت فیلم‌های “موقت” و “کشتارگاه” را می‌شنویم. اولین اکران کشتارگاه در بخش سینه‌فونداسیون جشنواره کن بود. فیلم‌نامه این فیلم ۲ سال به طول انجامید و بهزاد آزادی کشتارگاه را بهترین فیلم خود تا آن تاریخ، می‌داند. در ادامه او به مشکلات حضور در جشنواره‎‌های بین‌المللی برای جوانان پرداخته و به نامهربانی‌ها و عدم حمایت‌های نهادهای داخلی مرتبط با حوزه‌ی فیلم کوتاه می‌پردازد و خود را مدیون بخش بین‌الملل “دانشگاه هنر” می‌داند. سپس به توضیح راجع به فیلم آخر خود به نام “کلاسی شین (کلاس آبی)” پراخته و این فیلم را نیز الهام گرفته از خواب‌های خود می‌داند. بر مبنای داستانی واقعی که به حمایت از جانباختگان حادثه‌ی آتش‌سوزی دبستانی دخترانه در شهر شین‌آباد ساخته شده است. آزادی این فیلم را بدون توجه به الزامات و فاکتورهای موثر در امتیاز دهی در جشنواره‌های داخلی و خارجی ساخته است و آن را نزدیک‌ترین فیلم به سبک مورد علاقه‌ و احساسات خود می‌داند.
در انتها بهزاد، نقطه نظرات خود راجع به جشنواره‌ی نهال را بازگو نموده و خود را مدیون این جشنواره می‌خواند.

برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌بندی نشده

گالری عکس روز سوم جشنواره ٣۶ فیلم فجر

ادامه مطلب

دسته‌بندی نشده

شادی کرم‌‏رودی از مشکلات تولید ” هنوز نه” می‏‌گوید

نویسنده‌ی فیلم هنوز نه از بازنویسی مشترک برگرفته شده از ایده‌ی آقای وزیردفتری می‌گوید و نتیجه‌ی کار را رضایت بخش دانسته و بازی فرهاد اصلانی و پانته‌آ پناهی‌ها را کمک شایانی به تولید این فیلم می‌داند. او از ویژگی‌های فیلم‌نامه نویسی در فیلم کوتاه می‌گوید و به انتقادهای صریح و دوست داشتنی مخاطبین جوان جشنواره نهال اشاره می‌کند.

ادامه مطلب

دسته‌بندی نشده

گفت‌و‌گو با علیرضا قاسمی | استعدادیابی، میوه‌‏ی اصلی نهال است

کارگردان فیلم وقت ناهار، از استقبال پرشور از نهال چهاردهم با وجود تغییرات گفته و راه موفقیت در فیلم‌سازی فیلم ساختن و عدم ناامیدی می‌داند. او مهم‌ترین ویژگی جشنواره نهال را استعدادیابی دانسته و آن را مشوقی برای فیلم‌سازان جوان معرفی میکند. فیلم وقت ناهار برنده‌ی جوایز بهترین عکس فیلم، بهترین بازیگر زن، بهترین فیلم داستانی بیشتر از ۱۵ دقیقه و جایزه بخش آکادمی شد. همچنین این فیلم نامزد نخل طلای فیلم کوتاه کن شده است و در سایر جشنواره‌های بین‌المللی حضور پررنگی داشته است و به جشنواره اسکار فیلم دانشجویی ۲۰۱۸ معرفی شده است.

ادامه مطلب

محبوب‌ترین‌ها