با ما همراه باشید

سمیرا نوروزناصری از علاقه‌ی خود به ساخت کارتون و انیمیشن از دوران کودکی خود می‌گوید. سپس داستان ساخت اولین فیلم خود به نام “تاب” و آشنایی تصادفی‌اش با فیلم‌بردار این فیلم با نام “محسن زارعی” را تعریف می‌کند. او نتیجه‌ی این فیلم با تمام کم و کاستی‌هایش را مورد قبول دانسته و شرکت کردنش در چند جشنواره‌ی داخلی را نتیجه‌ای قابل قبول برای اولین فیلمش می‌خواند. فیلم دوم با نام “قاب روشن” نیز نتیجه همکاری این فیلم‌ساز و فیلم‌بردار بود که پروسه‌ی جذاب تولید آن را از زبان نوروزناصری می‌شنویم. “قاب روشن” بلیط پرواز نوروزناصری به امریکا و پذیرش دانشگاه “امرسون بوستون” شد. وی با تمام مشکلات کیفی و تکنیکی، این فیلم را دوست‌داشتنی‌ترین و بهترین فیلم خود می‌داند. نکته‌ی قابل توجه این فیلم، اجازه‌ی اکران نگرفتن آن در تمامی جشنواره‌های داخلی حتی نهال است که این کارگردان بابت آن یک پلان گرفته شده و عدم توانایی جایگذاری آن به سبب نگاتیو بودن برداشت‌ها، هنوز هم پشیمان است ولی این فیلم را پایه‌گذار فیلم‌های بعدی خود می‌داند. سپس در رابطه با فیلم بعدی خود و پروسه‌ی تولید بیش‌از اندازه بزرگ و فضای فانتزی آن می‌گوید که به هیچ‌وجه مناسب روایت ساده‌ی داستان نبوده و نحوه‌ی تولید این فیلم، بدین شکل را بزرگترین اشتباه خود می‌داند. در ادامه داستان تولید فیلم کوتاه بعدی این کارگردان که در امریکا ساخته است را می‌شنویم. در نهایت از جشنواره‌ی نهال گفته و شرکت در این جشنواره با فیلم “باران که بند بیاد” در سال ۱۳۹۰، که این فیلم توانست دیپلم افتخار کارگردانی و جایزه‌ی ویژه هیئت داوران را کسب نماید.

برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌بندی نشده

گالری عکس روز سوم جشنواره ٣۶ فیلم فجر

ادامه مطلب

دسته‌بندی نشده

شادی کرم‌‏رودی از مشکلات تولید ” هنوز نه” می‏‌گوید

نویسنده‌ی فیلم هنوز نه از بازنویسی مشترک برگرفته شده از ایده‌ی آقای وزیردفتری می‌گوید و نتیجه‌ی کار را رضایت بخش دانسته و بازی فرهاد اصلانی و پانته‌آ پناهی‌ها را کمک شایانی به تولید این فیلم می‌داند. او از ویژگی‌های فیلم‌نامه نویسی در فیلم کوتاه می‌گوید و به انتقادهای صریح و دوست داشتنی مخاطبین جوان جشنواره نهال اشاره می‌کند.

ادامه مطلب

دسته‌بندی نشده

گفت‌و‌گو با علیرضا قاسمی | استعدادیابی، میوه‌‏ی اصلی نهال است

کارگردان فیلم وقت ناهار، از استقبال پرشور از نهال چهاردهم با وجود تغییرات گفته و راه موفقیت در فیلم‌سازی فیلم ساختن و عدم ناامیدی می‌داند. او مهم‌ترین ویژگی جشنواره نهال را استعدادیابی دانسته و آن را مشوقی برای فیلم‌سازان جوان معرفی میکند. فیلم وقت ناهار برنده‌ی جوایز بهترین عکس فیلم، بهترین بازیگر زن، بهترین فیلم داستانی بیشتر از ۱۵ دقیقه و جایزه بخش آکادمی شد. همچنین این فیلم نامزد نخل طلای فیلم کوتاه کن شده است و در سایر جشنواره‌های بین‌المللی حضور پررنگی داشته است و به جشنواره اسکار فیلم دانشجویی ۲۰۱۸ معرفی شده است.

ادامه مطلب

محبوب‌ترین‌ها