با ما همراه باشید

حامد نوبری از اوایل ورود به دانشکده سینما و تئاتر گفته و به سبب علاقه‌اش وارد حوزه‌ی سینمای مستند می‌شود. اولین فیلم خود را در اواسط سال ۱۳۸۶ تولید نمود. طرح اولیه‌ی این فیلم برمبنای یک ایده بود که توسط وی در کانون “روشنا” مطرح شد. این ایده برای یک فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای داده شد که با استقبال افراد و حامیان این کانون مواجه شده و در نهایت با نام ” به نام خدا” ساخته شد. این فیلم برنده جایزه‌ی بهترین فیلم بخش اخلاق و کرامت‎های انسانی در جشنواره‌ی فیلم‌های کوتاه ۱۰۰ ثانیه‌ای شد. همچنین در ۲۵ عنوان جشنواره شرکت داشت که در ۲۰ تای آن‌ها مانند جشنواره دپکت انگلستان و جشنواره‌ای در فرانسه و جشنواره‌های داخلی برنده‌ی جوایز شده است. فیلم دوم وی در سال ۱۳۸۷ مستند کوتاه “مشهد قالی” است که از آن به عنوان بهترین فیلم خود یاد می‌کند. سپس مستند ” فقط کمی نور” را تولید می‌کند که راجع به روستایی در خراسان شمالی است که مردم و حیوانات اهلی و وحشی آن منطقه حدود ۳ قرن، نابینا به دنیا می‌آمدند. وی از مشکلات تدوین این فیلم گفته تا بالاخره این مشکل به دست آقای “نجفی‌راد” حل می‌شود. این فیلم برنده‌ی جایزه‌ی بهترین کارگردانی و بهترین فیلم کوتاه جشنواره فجر شده و آنقدر مورد استقبال قرار گرفت که به دفتر ریاست جمهوری هم رسید و باعث شد سریعاً به اوضاع این روستا رسیدگی شود. همچنین انجمن‌های خیریه‌ی داخلی و خارجی از انگلستان، ژاپن، آمریکا کمک‌رسانی به مردم این روستا را آغاز کردند. در ادامه مستند “بی‌بی تولدت مبارک” در سال ۱۳۹۰ تولید شد. که موفق شد در اولین اکران به Short film corner کَن راه پیدا کند که با استقبال خوبی مواجه شد. اما در ادامه کارگردانش را با مشکلاتی درون فامیلی مواجه کرد که حتی “نوبری” را از حوزه‌ی مستند اجتماعی دل‌زده کرد. این فیلم جزو ۱۰ فیلم برتر مستند سال قرار گرفت ولی مشکلات قانونی، اجازه‌ی طی کردن روند موفقیت و اخذ جوایز داخلی و خارجی را از این فیلم گرفتند. در ادامه این مستندساز داستان جذاب مستند بعدی خود با نام “احمد آقا” را بیان می‌کند که داستان مرد رفتگری است که کیفی حاوی ۱ میلیارد پول را پیدا کرده و آن را به صاحبش باز می‌گرداند. در ادامه با کنجکاوی و تحقیق نوبری، محرض می‌شود که داستان کاملاً متفاوت از نقل رسانه‌ها و برنامه‌های تلویزیونی نظیر “ماه عسل” بوده است چرا که اصلا درون کیف پولی موجود نبوده.
در ادامه این مستندساز از جوایز کسب شده خود در جشنواره نهال می‌گوید و تندیس‌های جشنواره‌ی نهال را دوست داشتنی‌ترین جوایز خود از بین ۸۰ جایزه‌ی کسب شده‌ی خود می‌داند و هدف نهال را تربیت دانشجویان و هدایت ایشان به خروج از مسیر دانشجویی و رفتن به سمت سینمای حرفه‌ای است.

برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌بندی نشده

گالری عکس روز سوم جشنواره ٣۶ فیلم فجر

ادامه مطلب

دسته‌بندی نشده

شادی کرم‌‏رودی از مشکلات تولید ” هنوز نه” می‏‌گوید

نویسنده‌ی فیلم هنوز نه از بازنویسی مشترک برگرفته شده از ایده‌ی آقای وزیردفتری می‌گوید و نتیجه‌ی کار را رضایت بخش دانسته و بازی فرهاد اصلانی و پانته‌آ پناهی‌ها را کمک شایانی به تولید این فیلم می‌داند. او از ویژگی‌های فیلم‌نامه نویسی در فیلم کوتاه می‌گوید و به انتقادهای صریح و دوست داشتنی مخاطبین جوان جشنواره نهال اشاره می‌کند.

ادامه مطلب

دسته‌بندی نشده

گفت‌و‌گو با علیرضا قاسمی | استعدادیابی، میوه‌‏ی اصلی نهال است

کارگردان فیلم وقت ناهار، از استقبال پرشور از نهال چهاردهم با وجود تغییرات گفته و راه موفقیت در فیلم‌سازی فیلم ساختن و عدم ناامیدی می‌داند. او مهم‌ترین ویژگی جشنواره نهال را استعدادیابی دانسته و آن را مشوقی برای فیلم‌سازان جوان معرفی میکند. فیلم وقت ناهار برنده‌ی جوایز بهترین عکس فیلم، بهترین بازیگر زن، بهترین فیلم داستانی بیشتر از ۱۵ دقیقه و جایزه بخش آکادمی شد. همچنین این فیلم نامزد نخل طلای فیلم کوتاه کن شده است و در سایر جشنواره‌های بین‌المللی حضور پررنگی داشته است و به جشنواره اسکار فیلم دانشجویی ۲۰۱۸ معرفی شده است.

ادامه مطلب

محبوب‌ترین‌ها