با ما همراه باشید

ویدیوهای اختصاصی جشنواره کن ۲۰۱۹ | معرفی فیلم مردگان نمی میرند ساخته‌ی جیم جارموش با بازی بیل موری، آدام درایور،تیلدا سویینتون و تام ویتس

 

جیم جارموش در بیست‌ونهمین فیلم‌ش دوباره به سراغ زامبی‌ها رفته و با «مردگان نمی‌میرند» به فستیوال کن آمده است. فیلمی که از نام‌ش به نظر می‌رسد در ادامه‌ی مسیری‌ست که جارموش با «تنها عاشقان زنده ماندند» شروع کرده.

مردگان به کن می‌آیند!

«مردگان نمی‌میرند» ک فیلم افتتاحیه‌ی کن است, داستانش را در یک شهر کوچک و آرام روایت می کند که زامبی‌ها ناگهان از قبرهاشان بلند شده و به شهروندان حمله می‌کنند. سه افسر پلیس به همراه یک متصدی کفن و دفن اسکاتلندی که عاشق جنگیدن با شمشیر است باید برای بقا بجنگند.

مردگان را بشناس!

نخستین خبرها از ساخت «مردگان نمی‌میرند» در ۲۰۱۸ به گوش رسید. بیل موری و تیلدا سویینتون در کنفرانس‌های مطبوعاتی جزیره سگ‌ها خبر از همکاری مشترک‌شان در فیلمی به کارگردانی جیم جارموش دادند. «مردگان نمی‌میرند»‌ ششمین همکاری بیل موری و تیلدا سوئینتون با یکدیگر است. از دیگر بازیگران این فیلم می‌توان به آدام درایور، سلنا گومز، کلئو سویگنی و تام ویتس اشاره کرد. نکته‌ی قابل توجه در ترکیب بازیگران این فیلم هم‌کاری چندین‌باره‌ی آن‌ها با جارموش است:
تیلدا سویینتون، بیل موری و تام ویتس با سه همکاری و آدام درایور با دو همکاری  بازیگرانی از این دست هستند.
با این همه کنجکاوی‌برانگیزترین نام در میان بازیگران سلنا گومز است. ستار‌ی دنیای موسیقی پاپ که پس از سال‌ها با تهیه‌کنندگی سریال «سیزده دلیل برای این‌که» و بازی در فیلم «روزی بارانی در نیویورک» به دنیای تصویر بازگشته است.

فیلم‌ساز محبوب کن

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، کن ۲۰۱۹ با «مردگان نمی‌میرند» شروع می‌شود. جارموش با «عجیب‌تر از بهشت» در کن ۱۹۸۴ دیده شد و در همه‌ی این سا‌ل‌ها یکی از فیلم‌سازان محبوب این فستیوال بوده است.

سینمای جهان

گفت‌وگو با ستاره‌های فیلم Heat | صحنه‌های بی‌نقص تنها یک‌بار تکرار می‌شوند

فیلم Heat

زیرنویس فارسی اختصاصی: گفت‌وگوی جذاب و دیدنی کریستوفر نولان با ستاره‌های فیلم Heat: کارگردان (مایکل مان) و بازیگران (رابرت د نیرو و آل پاچینو) با کیفیت دل‌خواه‌تان در آرت‌تاکس

صحنه‌های بی‌نقص تنها یک‌بار تکرار می‌شوند

مایکل مان: ما برای صحنه‌ها تمرین می‌کردیم، اما در مورد اون صحنه‌ی کافی‌شاپ صحبت کردیم و همه با هم تصمیم گرفتیم که فقط در موردش بحث کنیم و اجرا رو بذاریم برای زمان فیلم‌برداری. تنها صحنه‌ای بود که چنین کاری کردیم. من نمی‌خواستم تمرین کنن که یه موقع حس کنم حیف شد فیلم‌برداری نکردیم. فاجعه می‌شد. نمی‌خواستم چیزی رو از دست بدم، چون به نظرم هر چیزی یک بار بی‌نقص می‌شه و هیچ‌وقت دوباره صد درصد عالی نمی‌شه. فقط یه بار صد درصد می‌شه و این اتفاق باید جلوی دوربین بیافته.

در کنار تماشای گفت‌وگو با ستاره‌های فیلم Heat ببینید:

۲۵ سالگی پالپ فیکشن | تارانتینو و بازیگرانش از خلق این اثر ماندگار می‌گویند

رابرت دنیرو: فیلم‌برداری رو دیر شروع کردیم. البته جزئیات صحنه و دوربین و یه سری کارها رو انجام داده بودیم اما تا بعد از شام شروع نکردیم و ساعت تقریبن یک نیمه‌شب شده بود. منم عاشق این صحنه بودم و می‌خواستم تا جای ممکن بی‌نقص باشه. برای همین یه کم ناراحت بودم که مجبور بودیم انقدر دیر و نیمه‌شب شروع کنیم، اما بالاخره قال قضیه رو کندیم و خوب هم بود.

آل پاچینو: یکی از چیزهایی که تحسین می‌کنم و دنبالش می‌کنم، اینه که اگه خودت یا اطرافیانت درست تمرین کردن رو بلد نباشین، تمرین کردن فایده‌ای نخواهد داشت. در اون صورت فرقی با تمرین نکردن یا کم تمرین کردن نداره. تمرین یه روش مشخصه که آدم‌ها ممکنه باهاش ارتباط برقرار کنن یا نکنن و بعضی بازیگرها این‌طوری‌ان. البته ممکنه بازیگرهای فوق‌العاده‌ای باشن، فقط نمی‌خوان تمرین کنن.

 

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

ادامه مطلب

آنونس

تریلر فیلم «Peninsula / شبه‌جزیره» | چهار سال پس از «قطار به بوسان»

تریلر فیلم Peninsula

زیرنویس فارسی اختصاصی از آرت‌تاکس: تریلر فیلم Peninsula / شبه‌جزیره، دنباله‌ی فیلم کره‌ای قطار به بوسان، را به کارگردانی یئون سانگ هو با کیفیت دل‌خواه‌تان ببینید.

در کنار تماشای تریلر فیلم Peninsula ، از آن بیشتر بدانید:

شبه‌جزیره، ادامه‌ای است بر فیلم کره‌ای قطار به بوسان که موفق شد در گیشه‌های سراسر جهان از جمله آمریکا، حضور موفقی داشته باشد و نزدیک ۱۰۰ میلیون دلار فروش کند.

در کنار تماشای تریلر فیلم Peninsula ببینید:

تریلر فیلم Inheritance / وراثت | رازی به ارزش فروپاشی خانواده

داستان این فیلم چهار سال پس از فیلم قبلی رخ می‌دهد. جایی که کره‌ی جنوبی به انحطاط کشیده شده و گروهی برای یافتن بازماندگان، در حال سفر به نقاط مختلف و جمع‌آوری‌شان هستند.

کارگردانی این فیلم نیز مانند قبل برعهده‌ی یئون سانگ هو است. کسی که میان این دو فیلم، اولین اثر سوپرهیرویی کره‌ی جنوبی را با عنوان دورجنبی ساخت.

شبه‌جزیره، آگوست امسال ابتدا در کره‌ی جنوبی و سپس در تاریخی نامعلوم در سایر نقاط جهان اکران خواهد شد.

 

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

ادامه مطلب

سینمای جهان

گفت‌وگو با عوامل فیلم The Invisible Man | چالشی تکرارناپذیر

فیلم The Invisible Man

زیرنویس فارسی اختصاصی: به بهانه‌ی انتشار نسخه‌ی بلو-ری فیلم «The Invisible Man / مرد نامرئی»‌، مصاحبه‌ی کارگردان (لی وانل) و بازیگران (الیور جکسون-کوهن و الیزابت ماس) این فیلم را با کیفیت دل‌خواه‌تان در آرت‌تاکس ببینید.

مصاحبه‌کننده: موضوع این فیلم چی‌یه؟

الیور جکسون-کوهن: این فیلم درباره‌ی درون‌مایه‌های یا به صورت اساسی درباره‌ی خشونت خانگی و درباره‌ی به جنون رسوندن زنانه. و داستان هم به این صورته که زنی از رابطه‌اش با یه آزارگر فرار می‌کنه و سعی می‌کنه تا زندگیش رو از نو شروع کنه. و به خاطر این رابطه موفق نمی‌شه.

در کنار تماشای گفت‌وگو با عوامل فیلم The Invisible Man ببینید:

گفت‌وگو با فلورنس پیو درباره‌ی فیلم «زنان کوچک» | دخترهایی که معمولی نیستند

هر جا اشتباه کردم متوقفم کن ولی حس می‌کنم بیش‌تر این فیلم، و به نظر تو بخش خیلی زیادی هم هست، درباره‌ی توئه که توی یه اتاقی و داری عقلت رو از دست می‌دی. یعنی تو باید فیلم‌نامه رو خونده باشی دیگه. این فوق‌العاده است. من خیلی هیجان‌زده‌ام و تو می‌ری سر صحنه و می‌گی:«اوه. آره. امروز فقط من این‌جام.»

الیزابت ماس: آره تقریبن همینه. آره. وقتی بازیگرهای دیگه هم می‌آن هیجان‌زده می‌شم. چون فکر می‌کنم که:«خدایا. امروز می‌تونم بگم که با آلدیس کار می‌کنم یا می‌تونم با استورم کار کنم.» این جوری بود که من نیاز داشتم با کسی حرف بزنم.

عه یکی از انسان‌هایی که درباره‌اش حرف می‌زنن.

الیزابت ماس: عه آدم این‌جاست. یه لحظه دوربین رو بگیر سمت‌شون. اون‌ها خوبن.

لحظه‌ای توی این فیلم وجود داره که به معنای لغوی کلمه، که نمی‌دونم عمدی‌یه یا نه، که مرد نامرئی گاز رو روشن می‌کنه. و اون خیلی…

الیزابت ماس: الان خیلی احساس خجالت می‌کنم. اصلن بهش فکر نکرده بودم. من بیش‌تر نگران آتیش و کارهایی بودم که باید سر صحنه می‌کردم.

وقتی مدیر برنامه‌ات گفت:«ببین من نقش یه انسان مزخرف و نفرت‌انگیز رو، بدترین انسانی رو که می‌تونی تصور کنی، جور کردم. تو مناسب این نقشی.» چه حسی داشتی؟ و تو می‌گی…

الیور جکسون-کوهن: به شدت خجالت‌آوره.

«همه‌اش همین بود؟»

الیور جکسون-کوهن: آره. توی جنووا بود. خیلی وقت پیش اون‌جا گفت‌وگویی درباره‌ی این فیلم از زاویه‌ی دیدی آمریکایی پیش اومد. و این‌جوری شد که گفتن:«می‌خوای نقش مرد نامرئی رو بازی کنی؟» و من گفتم:«بله می‌خوام.» و اون‌ها گفتن:«ولی اون نامرئی‌یه ها.» و من گفتم:«می‌دونم. می‌دونم اون چی‌یه. ولی باید این کار رو انجام بدیم.» این…

فکر نمی‌کنیم که این قراره معروفت کنه. و الان همه‌ی چی به خاطر برندسازی‌یه.

الیور جکسون-کوهن: آره دقیقن.

در کنار تماشای گفت‌وگو با عوامل فیلم The Invisible Man ببینید:

گفت‌وگو با تایکا وایتیتی | حرکت بر لبه‌ی کمدی و درام

وقتی بازی‌ها فیزیکی می‌شه و تو رو می‌کشن این ور و اون ور .هیچ ایده‌ای ندارم که این چطوری کار می‌کنه. ولی حدسم اینه که کسی اون‌جاست نه؟

الیزابت ماس: آره. آره یه بدلکار اون‌جاست. کاش می‌تونستم این افسانه رو که این کار رو یه جوری خودم تنهایی انجامش دادم ادامه بدم. سخت‌ترین بخش قضیه اینه که وقتی واقعن یه سری از این کارها رو انجام می‌دی تو زندگی واقعی خیلی احمقانه به نظر می‌رسه. می‌دونی؟ مثل اون صحنه‌ی لحاف که اون داره روی لحاف راه می‌ره. نمی‌تونم توضیح بدم که چقدر اون صحنه توی واقعیت احمقانه است. اون‌ها در واقع دو تا چیز پا شکلن که به چند تا تیکه چوب وصلن. مثل یه فیلم چارلی چاپلین می‌مونه. آره دقیقن با همون حرکت‌ها. در حقیقت یه مرد اون‌جاست و من لحاف رو می‌کشم و اون این‌جوری می‌کنه. و تو باید سعی کنی جوری بازی کنی که انگار این ترسناک‌ترین چیزی‌یه که تا حالا دیدی. چالش اصلی اینه.

آیا مسائل فنی‌ای بودن که شما سر صحنه کشفش کنین؟ چون مطمئنم شما همه‌ی آمادگی‌های لازم رو داشتید ولی وقتی الیزابت می‌خواست یه چیزی رو توی سر یکی خرد کنه شما به خودتون می‌گفتین:«چطوری این کار رو بکنیم؟»

لِی وانل: آره. آره دو تا چیز بود. مثلن اولین باری که ما از مرد نامرئی، یعنی از مردی که لباس تمام سبز پوشیده بود، خواستیم کاری انجام بده اون توی یه کابینت قایم شده بود. الیزابت از اتاق می‌ره بیرون و اون مرد باید دستش رو دراز می‌کرد و چاقو رو از روی پیش‌خون برمی‌داشت. و واضحه که ما قرار بود اون دست با دستکش سبز رو بعد از تولید حذف کنیم. انتظار این رو اما نداشتم. «حرکت!» الیزابت از اتاق می‌ره بیرون، دسته می‌ره بالا. چاقو کجاست؟ چون یارو نمی‌تونه ببینه.

و راستی من نگاه کردم و دیدم همه‌ی اعضای گروه نزدیک شصت نفر آدم خیره بودن بهش و این کار رو می‌کردن. و من گفتم:«خدایا!» و این دسته هنوز این جوری‌یه. و بالاخره دستش می‌خوره به چاقو. و من گفتم:«کات!» و یهو همه ترکیدن از خنده. تو کل صحنه صدای قهقهه می‌اومد. به جز من. به نظر من خنده‌دار نبود. من بیش‌تر این‌جوری بودم که:«خدایا! کل این فیلم فاجعه است. این ایده‌ی بدی بود. کی من رو متقاعد کرد که این رو بسازم؟ زنگ بزن به جیسون.»

اون موقع‌هایی که از سر کار می‌اومدی خونه و ازت می‌پرسیدن:«خب روزت چطور بود؟» تو می‌گفتی:«اوه. امروز توی یه خرپشته سینه‌خیز می‌رفتم. اون هم با چراغ قوه. اون هم برای دو روز.»

الیزابت ماس: آره. دقیقن همین بود که می‌گی. بیش‌تر وقت من باید صرف توضیح این مسئله به مامانم می‌شد که چرا زانوهام این قدر کبود شدن و بعد بهش بگم:«چون کل روز رو توی یه زیرشیروونی بودم.» و اون می‌گه:«یه زیرشیروونی واقعی؟» و من می‌گم:«نه.» و اون می‌گه:«اون زیرشیروونی که کل روز رو صرف ساختش کردیم؟» و من می‌گم:«آره تقریبن.» گاهی توصیف شغلت به دیگران سخته. واقعن مسخره به نظر می‌آد.

در کنار تماشای گفت‌وگو با عوامل فیلم The Invisible Man ببینید:

مصاحبه با نوآ بامباک و گرتا گرویگ | شریک زندگی، رقیب کاری

این که شخصیتی که ربدوشامبر می‌پوشه و عینک آفتابی می‌زنه نداشته باشین چقدر سخت بود؟

لِی وانل: این خیلی سخت بود. یه چالش بود. آره. منظورم اینه که احساس کردم که یه ادای دین کوچیکی بهش کردم ولی نه به شکل صریح و واضح. یعنی برم توی بطن داستان چون فکر کنم همه می‌دونستیم که باید کاری انجام بدیم که قبلن انجام نشده. یعنی وقتی می‌خوای با شخصیت ماندگاری مثل این کار کنی باید کاری که می‌کنی باهاش کار جدیدی باشه.

فقط کافی‌یه یه تپه دستمال توالت باز کنی و بعد بگی… «بعدن با این قراره چی کار کنیم؟»

لِی وانل: آره آره. این پانسمان‌ها برای کی‌یه؟

این فیلم چند تا شوخی مخصوص به خودش رو داره. خیلی نه ولی یکی دو تایی هست. و فکر می‌کنم آیا اون به اندازه‌ی کافی شبیه ربدوشامبر هست؟ یه کم شبیه ربدوشامبر مرد نامرئی‌یه و اگه یه کم دستمال توالت دور سرت بپیچیم…

الیور جکسون-کوهن: می‌تونیم بپیچیم. عینک آفتابی داری؟ می‌دونستی کادوی من برای پیچیدن نسخه‌ی فیلم‌برداری…

کادوی «پیچیدن» ات؟

الیور جکسون-کوهن: کادوی «پیچیدن» ام. پانسمان و عینک آفتابی بود که لی بهم داد.

دیگه چی؟

الیور جکسون-کوهن: و اولش نفهمیدم یعنی چی. من گفتم:«اه عالی‌یه.» یعنی قشنگ پونزده ثانیه طول کشید تا بفهمم.

 

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

ادامه مطلب

محبوب‌ترین‌ها