با ما همراه باشید

گزارش ویدئویی آرت‌تاکس از نشست خبری آبادان یازده ۶۰ با حضور مهرداد خوشبخت، علیرضا کمالی، شبنم گودرزی، ویدا جوان و دیگر عوامل

صفحه‌ی اختصاصی جشنواره فیلم فجر سی‌هشتم را در آرت‌تاکس این‌جا ببینید

نشست خبری فیلم «آبادان یازده ۶۰» در سینما ملت برگزار شد.

در ابتدای این نشست خوشبخت کارگردان فیلم درباره واقعی بودن فیلم خود گفت: تمام فیلم به واقعیت مربوط بود اما به جز قسمت وصل کردن کابل، باقی فیلم برگزیده از واقعیت بود بنابراین قرار بر واقع‌گرایی بودن فیلم است.

او ادامه داد: بازی بازیگرانی که بتوانند اعضای پیکره رادیو را تشکیل بدهند و پیکره رادیو باشند و هرکدام بخشی از آن بشوند در بخش بازی مسأله اصلی بود که بازیگران این فیلم توانستند به نحو عالی آن را بازی کنند.

از آبادان یازده ۶۰ بیش‌تر ببینید:

معرفی فیلم آبادان یازده ۶۰

ویدا جوان در پاسخ به سوالی درباره انتخاب نقش خود گفت: واقعیت این است که این شخصیت را دوست داشتم چون تحول در شخصیتش رخ می‌دهد. دختری که در تهران خبری از جنگ ندارد و برای عشقش به آبادان می‌آید سوژه جذابی برای من بود. دختری که در فضای مردانه وارد می‌شود و با وجدانی که دارد پذیرفت که باید بماند به من برای انتخاب این نقش کمک کرد.

او گفت: فضای جنگ را دوست دارم و به آن عرق دارم. شخصیتم لهجه داشت و با سختی‌هایی که داشت توانستم آن را با عشق اجرا کنم.

کلامی تهیه‌کننده نیز بیان کرد: فیلمنامه را که خواندم متفاوت‌تر از این کار بود. فیلم بیشتر مقاومت مردمی بود و این مسأله من بود که فقط رزمنده‌ها در خط رزمنده نبودند و پشت خط هم رزمنده‌های فراوان داریم که کسی آنها را نمی‌شناسد. برای همین دوست داشتم تا این فیلم را با تمام سختی‌هایش بسازم و دوست دارم نقاط مثبت و ضعف فیلم را بدانم.

وی در ادامه بیان کرد که انتخاب ستاره‌ها به فروش فیلم کمک می‌کند اما درصد خیلی بالایی ندارد. فیلم را نمی‌خواستیم گران تمام بشود بنابراین از بازیگران گران استفاده نکردیم.

خوشبخت نیز درباره منابع فیلم خود گفت که چندکتاب در این باره هست که مهم‌ترین آن فرکانس یازده 60 نوشته یکی از کارمندان رادیو بوده است.

وی در ادامه بیان کرد: فیلم درباره گذشته است و کمتر فیلمی امروز به گذشته می‌پردازد و عموماً فیلم‌ها به شرایط تلخ اجتماعی امروز می‌پردازد البته نمی‌گویم که این رویکرد بد است اما باید گذشته را برای جوانان امروز که دیروز را به خوبی نمی‌شناسند ترسیم کرد.

خوشبخت همینطور درباره تنوع نیروهای نظامی فیلم گفت که ما در کنار نیروی سپاهی ارتشی تکاور داریم که تصویر آن را بسیار سخت از میان تصاویر آرشیوی مستند بدست آوردیم. ساخت جنگ کوی ذوالفقاری را بسیار دوست داشتم اما پول آن را نداشتیم.

 

منبع: تسنیم

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

1,336 بازدید کلی, 15 بازدید امروز

برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنونس

پرده‌خوانی شاهکار هیچکاک برای نابینایان: «روانی» با صدای حبیب رضایی | Habib Rezaei’s audio description of Alfred Hitchcock’s PSYCHO

فیلم روانی

پرده‌خوانی شاهکار هیچکاک برای نابینایان | «روانی» با صدای حبیب رضایی

آرت‌تاکس – گروه سینمای ایران: در شصتمین سال نمایش یکی از شاهکارهای سینمایی، حبیب رضایی این فیلم سینمایی یعنی روانی ساخته‌ی آلفرد هیچکاک را برای نابینایان پرده‌خوانی کرد. این نسخه امروز پنج‌شنبه ۱۹ تیرماه منتشر شد.

«روانی» ساعت ۱۹ امروز از رادیو سوینا پخش خواهد شد و پس از آن، روی سایت سوینا در دسترس مخاطبان قرار خواهد گرفت.

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سوینا به نشانی www.sevinagroup.com به فایل فیلم‌های سینمایی صوتی دسترسی داشته باشند.

سوینا (سینمای ویژه نابینایان) هر ماه، دو فیلم سینمایی کلاسیک خاطره‌انگیز را با همراهی هنرمندان پرده‌خوانی می‌کند.

این گروه پیش‌تر نسخه‌ی صوتی فیلم‌های سینمایی کلاسیک کازابلانکا با صدای سحر دولتشاهی، دزد دوچرخه با صدای محسن بهرامی و بر باد رفته را با صدای شبنم مقدمی منتشر کرده است.

در کنار مطالعه این خبر ببینید:

بررسی یک سکانس از فیلم سرگیجه ساخته‌ی آلفرد هیچکاک

Habib Rezaei’s audio description of Alfred Hitchcock’s Psycho

Habib Rezaei’s audio description of a cinematic masterpeice, Alfred Hitchcock’s Psycho, will be released by Radio Sevina for the blind community today. Previous available audio files on their website, www.sevinagroup.ir, are classics such as Casablanca and Gone with the Wind.

 

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

6,343 بازدید کلی, 4,492 بازدید امروز

ادامه مطلب

خبر

منتقد سرشناس عرب درباره‌ی «صحنه‌هایی از یک جدایی»: ‌تابع شیوه‌ی کارگردانی فرهادی | Nadi Alazhari review on “Scenes from A Separation” documentary

مستند صحنه هایی از یک جدایی

آرت‌تاکس – گروه سینمای ایران: یادداشت ندی الازهری، منتقد عرب‌زبان ساکن پاریس، بر روی مستند «صحنه هایی از یک جدایی» ساخته‌ی وحید صداقت.

منتقد سرشناس عرب درباره‌ی «صحنه‌هایی از یک جدایی»: ‌تابع شیوه‌ی کارگردانی فرهادی

ندی الازهری، منتقد عرب‌زبان ساکن پاریس، پس از تماشای مستند «صحنه هایی از یک جدایی» در ویدئو لایبرری فستیوال «ویزیون دو رل» سوییس، درباره‌ی این مستند در «العربی» انگلیس نوشت: «این مستند به نوعی به سناریوی فیلم جدایی و مراحل اجرای آن نظر داشته است؛ به گونه‌ای که آن‌ها را به صورتی مجرد و انتزاعی ارائه نکرده و همین موضوع به جذابیت این فیلم اضافه کرده است.

وحید صداقت در این مستند، فضای بازی را در اختیار اصغر فرهادی گذاشته بی‌آن‌که او را با هیچ محدودیت و یا مانعی بازدارنده که به شکلی ناگهانی سر راهش قرار گیرد محدود کند؛ یعنی درست همان روشی که آقای فرهادی در فیلم‌های خود به کار می‌گیرد.

فیلم با یک مقدمه آغاز می‌شود و رفته رفته به شخصیت کارگردانی اصغر فرهادی نزدیک می‌شود و بعد مراحل تولید فیلم‌اش را به نمایش می‌گذارد؛ او برای این کار از برش‌های متعددی از فیلم‌های فرهادی و نیز تمرین‌هایش با هنرپیشه‌ها کمک می‌گیرد و سرانجام به همه نشان می‌دهد که آقای فرهادی برای تولید و کارگردانی یک فیلم از چه شیوه‌ای استفاده می‌کند تا در نهایت بهترین فیلم را خلق کرده و به نمایش بگذارد. این مستند، نحوۀ برخورد و رفتار فرهادی را با کودکان نیز مورد تحلیل قرار داده و نقش آنان را در عرصه‌های عاطفی فیلم مرور می‌کند.»

این منتقد در ادامه می‌نویسد: «وحید صداقت در تولید این مستند که سومین مستند اوست، از نویسنده‌ی ایرانی، ابراهیم گلستان، ژان کلود کریر فرانسوی و مایک لی کارگردان انگلیسی کمک گرفته و از نظریاتشان در خصوص فیلم‌های فرهادی بهره برده است. آنان در این مستند، بیشتر به موضوع اهمیت شخصیت‌های فیلم و روابطشان با یکدیگر تمرکز می‌کنند. کریر می‌گوید فرهادی کارگردانی‌ست که قادر است از مجموعه‌ای کوچک از آدم‌ها، قصه‌ای گسترده بیافریند به گونه‌ای که ما در حین مشاهدۀ فیلم، خودمان را ببینیم و زندگی خودمان را لمس کنیم.
▪️ فیلم «جدایی» به شکلی بسیار زیبا و درخور به پایان می‌رسد. این فیلم نمایش‌دهنده‌ی ایران امروز و ایران فرداست و نمایشگر آیندۀ کشور که در دست «زنان» است. در این فیلم، سیمین با بازی لیلا حاتمی به آینده نظر دارد در حالی که همسرش نادر، با بازی پیمان معادی، فردی سنت‌گراست که به گذشته می‌اندیشد و معیارش گذشته است.»

▪️ مستند «صحنه‌هایی از یک جدایی» در بخش «ویدئو لایبرری» فستیوال مستند «ویزیون دو رل» سوییس که امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا به صورت آنلاین برگزار شد، برای پخش‌کنندگان و منتقدان حاضر در جشنواره به نمایش درآمد. پخش بین‌المللی این فیلم بر عهده پخش بین‌الملل «مارون فیلم» است. «صحنه‌هایی از یک جدایی» در حال حاضر و با بازگشایی مجدد سینماها، در گروه سینمایی هنر و تجربه روی پرده سینماهای ایران رفته و علاقه‌مندان می‌توانند در سینماهای هنر و تجربه به تماشای فیلم بنشینند.

در کنار مطالعه این خبر ببینید:

دو انتخاب غیرمنتظره بازیگران اصلی قهرمانِ اصغر فرهادی

Nadi Alazhari review on “Scenes from A Separation” documentary

Well known Arab critic, Nadi Alazhari, wrote an article after watching “scenes from a separation” documentary, mentioning how it looked upon the movie “A Separation” and its scenario.

 

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

3,088 بازدید کلی, 2,113 بازدید امروز

ادامه مطلب

خبر

«پیشی میشی» ۲۵ تیر اکران نمی‌شود | The movie “Pishi Mishi” has been delayed

فیلم پیشی میشی

آغاز عقب‌نشینی فیلم‌ها از اکران؟ |‌ «پیشی میشی» ۲۵ تیر اکران نمی‌شود

آرت‌تاکس – گروه سینمای ایران: در حالی که قرار بود اکران فیلم پیشی میشی به کارگردانی حسین قناعت و بازی چهره‌هایی چون رضا شفیعی‌جم، بهاره رهنما، ارژنگ امیرفضلی، علی کاظمی، ساعد هدایتی، محمد شیری، نفیسه روشن و یوسف صیادی از ۲۵ تیرماه در سینماها آغاز شود، تهیه‌کننده‌ی این فیلم انصراف خود را از اکران اعلام کرد.

احمد احمدی دلایل این انصراف را توضیح داده است:

«درخواست ما برای اکران «پیشی میشی» به قبل از موج تازه‌ی کرونا باز می‌گردد. ما بر اساس آن‌چه اعلام شده بود تصور می‌کردیم زیرساخت‌های لازم برای اکران آماده است، کرونا هم فروکش کرده بود و قرار بود همه‌ی سینماها باز شوند اما حالا با گسترش دوباره‌ی کرونا و تعطیلی دوباره‌ی سینماها به‌خصوص در شهرستان‌ها چاره‌ای جز انصراف از اکران نداریم. «پیشی میشی» یک فیلم مستقل است که بدون هر گونه کمک و وام دولتی ساخته شده و به‌عنوان بخش خصوصی اکران فیلم در این شرایط دشوار است و می‌تواند به نابودی فیلم مبدل شود. از طرف دیگر مخاطب این فیلم خانواده و کودکان هستند و با شرایطی که کرونا به وجود آورده حفظ سلامت مخاطبان سینما مهم‌تر است لذا تصمیم گرفتیم از اکران این فیلم انصراف بدهیم.»

در کنار مطالعه این خبر ببینید:

معرفی اختصاصی آرت‌تاکس از فیلم تپلی و من به کارگردانی حسین قناعت

The movie “Pishi Mishi” has been delayed

“Pishi Mishi” directed by Hosein Ghenaat was set to be screened the coming week however due to the new wave of COVID-19, the producer, Ahmad Ahmadi decided to delay the movie to an unknown time.

 

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

3,027 بازدید کلی, 2,029 بازدید امروز

ادامه مطلب

محبوب‌ترین‌ها