با ما همراه باشید

در نشست خبری رضا میرکریمی چه گذشت؟
دبیر سی وپنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر از حضور ۳۶۰ میهمان خارجی در این رویداد سینمایی خبر داد و گفت: سینمای ایران یکی از مهمترین سینماهای جهان است، بنابراین می خواهیم بهترینن جشنواره سینمایی جهان را نیز داشته باشیم.
رضا میرکریمی روز دوشنبه در نشست خبری سی وپنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر اظهار داشت: همانطور که در اختتامیه دوره قبل جشنواره اعلام کردم از فردای اختتامیه برنامه ریزی را برایی امسال اغاز کردیم.
او با اشاره به اهداف جشنواره گفت: سینمای ایران به عنوان یکی از مهمترین سینماهای دنیاست و در کوتاه مدت بدنبال این هستیم که مهمترین جشنواره منطقه را برگزار کنیم.
دبیر سی وپنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر ادامه داد: در میان مدت نیز باید جشنواره فجر را به رویداد مهم آسیا و در نهایت یکی از فستیوال های مهم جهان تبدیل کنیم.
میرکریمی گفت: حذف هیات انتخاب، اعلام نشدن کاندیدها و عدم انتشار لیست متقاضیان از اقداماتی بود که از سال قبل آغاز شد و امسال نیز این موضوع را پیگیری کردیم که خوشبختانه کمکک زیادی به ارتباطات ما با هنرمندان داشته است.
او با بیان اینکه برای انجام کار جهانی باید دقت و نظم داشت، افزود: در این راستا چارتی تهیه شده و نرم افزاری را طراحی کرده ایم که مدیران بعدی جشنواره نیز می توانند از آن استفاده کنند.
وی اظهار داشت: همیشه گله داریم چرا دبیرخانه ثابتی برای جشنواره ها نداریم و کسانی که این گله را می کنند اغلب از خود مسوولان هستند. برای اینکه مجبور نشویم کسی را متهم کنیم، خود دستت به کار شدیم و دبیرخانه ثابتی را راه اندازی کردیم.
میرکریمی تاکید کرد: حضور مدیران با سابقه در تیم جشنواره و همکاری با هم ثابت کرد که در ایران هم می‌شود کار گروهی انجام داد.
او همچنین «کوری»(ریشارد بوگایسکی) از لهستان، دو مادر (ریری ریزاد) از اندونزی، تبعیدی (داویس سیمانیس) از لتونی، گلوری (کریستینا گروپزیوا، پتار والچتنف) از بلغارستان، گناهکاران (ایوان دیی گائونا) از کلمبیا، ایوان (الیوانا داویدووا) از روسیه و آقای بی دردسر (فنگ کی) چین، بال های پدرم (کیوانچ سزار) از ترکیه، پاریس سفید (لیدیا ترکی) از فرانسه، کواتر تندتا (پور رودریگز) از اسپانیا، سوفیچکا (کیرا کوالینکو) از روسیه، شب در سانفرانسیسکو سانکتیس (فرانسیسکو مارکس) از آرژانتین، نگار (رامبد جوان) از ایران و پایان رویاها (محمدعلی طالبی) از ایران را
فیلم های بخش سینمای سعادت (بخش بین الملل) جشنواره اعلام کرد.
میرکریمی گفت: جا دارد از حجت الله ایوبی تشکر کرد که تاکید داشت این جشنواره باید بدون دخالت مدیران و توسط خود هنرمندان اداره شود و در ادامه با امدن محمد مهدی حیدریان نیز اینن حمایت ادامه داشت و آقای حیدریان نیز تاکید داشت از جشنواره خود حفاظت کنید.
دبیر سی وپنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر خاطر نشان کرد: انتقادهایی به ما می شود که هرگز نمی توانید جشنواره مهمی باشید و این نقدهای بی اساس از دشمنی های خارجی بیشتر آزار دهندهه است البته با تمام این بی مهری ها جنگیده ایم.
او با اشاره به پیامدهای سفر به ایران با قانون های ظالمانه ای که توسط برخی کشورها گذاشته می شود، افزود: اما باید بگویم که ٣۶٠ مهمانان خارجی داریم که نسبت به سال قبل دو برابر شده استت مهمانانی که از کشورهایی مثل مصر و حتی عربستان نیز هستند.
کارگردان فیلم سینمایی «دختر« به بخش دارالفنون جشنواره اشاره کرد، گفت: در این بخش نیز یکصد جوان علاقه مند به سینما از کشورهای مختلف امده اند و با توجه به حضور این تعداد علاقه مندد اساتید بنامی از سینمای دنیا حضور خواهند داشت.
میرکریمی افزود: قصد داریم به ژانرهایی که در ایران کمتر توجه می شود بپردازیم بنابراین بخش سایه های ترس با محوریت فیلم های دلهره اور و ترسناک راه اندازی کردیم و ورود افراد زیر ١۶ سالل ممنوع است.
او ادامه داد: در این بخش هفت فیلم خارجی و یک اثر ایرانی داریم که همه در سانس پایانی یعنی حوالی ساعت ١١ شب نمایش داده خواهد شد.
دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر افزود: در بخش‌های مختلف مشاوران خوبی داشتم و در بخش مستندهای زیر ذره‌بین، کامیار محسنین کمک‌های قابل توجهی به من کرد.
میرکریمی اظهار کرد: امسال مرور سینمای کره را هم در جشنواره داریم که از لحاظ مضامین و صنعتی بسیار پیشرفته هستند. همچنین فیلم‌هایی از کشورهای بالتیک که طی دو سال اخیر بسیارر پیشرفت کرده‌اند در جشنواره نمایش داده می‌شود. در این بخش سه تیم از سه کشور برای توضیح کامل درباره سینمایشان به ایران می‌آیند.
همچنین به گفته میرکریمی، پنج داور خارجی و دو داور ایرانی، فیلم‌های بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره جهانی فیلم فجر را قضاوت می‌کنند.
فلورین گالن برگر کارگردان، فیلمنامه نویس مطرح آلمانی و صاحب یک جایزه اسکار فیلم کوتاه، جسیکا وودورث فیلمساز، فیلمنامه نویس و ‌تهیه کننده بلژیکی، لخ مایفسکی شاعر، نقاش، نویسنده وو کارگردان مشهور لهستانی، میکو هارادا بازیگر برجسته ژاپنی، دستیار و بازیگر فیلم های کوروساوا و اوبرتو پازولینی کارگردان و تهیه کننده سرشناس ایتالیایی به همراه فاطمه معتمدآریا بازیگر طراز اول و رسول صدرعاملی کارگردان و فیلمنامه نویس مطرح ایرانی، ۱۵ فیلم بلند و ۱۵ فیلم کوتاه بخش مسابقه بین الملل جشنواره جهانی را داوری خواهند کرد.
در این بخش فیلم هایی از کشور‌های لهستان، لتونی، اندونزی، بلغارستان، روسیه، کلمبیا، چین، ترکیه، فرانسه، اسپانیا و آرژانتین به همراه سه فیلم «نگار«، «خانه» و «پایان رویاها» از ایران رقابتت خواهند کرد.
به گفته دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر، فیلم های «وصیت پدر»(A Father’s Will) به کارگردانی باکیت موکول از قرقیزستان، فیلم سنگاپوری «کارآموز» (Apprentice) ساخته جانفنگ بو، «خانهه دیگران» (House of Others) به کارگردانی روسودان گلوریدزه از گرجستان، فیلم چینی «چاقو در آب پاک» (Knife in the Clear Water) ساخته وانگ ژوبو، «بازآمده» (Reurnee) به کارگردانی سابیت کورمانبکوف از قزاقستان، فیلم هندی «پیهو» (Pihu) ساخته وینود کاپری، «رئوف» (Rauf) به کارگردانی باریس کایا از قراقستان، فیلم ژاپنی «بذرافشان» (The Sower) ساخته یوسوکه تاکوچی، «میز» (The Table) به کارگردانی کیم جونگ‌کوان از کره جنوبی، «گرگ و بره» (Wolf and Sheep) ساخته شهربانو سادات از افغانستان، فیلم بنگلادشی «بی نام و نشان» (Unnamed) به کارگردانی تاکور احمد، «مادر» (The Mother) ساخته اِردِنِت‌سِت‌سِگ بازاراگچا از مغولستان و سه فیلم ایرانی «آپاندیس» (Appendix) به کارگردانی حسین نمازی، «خانه کاغذی» (Paperhouse) ساخته مهدی صباغ‌زاده و «برگ جان» (Leaf of Life) به کارگردانی ابراهیم مختاری، فیلم‌های بلند بخش جلوه‌گاه شرق هستند.

برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب سردبیر

اندازه‌های خودم را می‌دانم | گفت‌وگوی خسرو نقیبی با سیروان خسروی درباره‌ی بازیگری

سیروان خسروی

در این گفت‌وگوی مفصل چهل‌دقیقه‌ای، سیروان خسروی که با ایفای نقش نخست سریال #حرفه_ای (بیرون از فضای موسیقی که در آن ستاره است) در کانون توجه سینمایی‌ها نیز قرار گرفته، رودرروی خسرو نقیبی سردبیر آرت‌تاکس نشسته و برای اولین‌بار در یک گفت‌وگوی سینمایی، به تمام سؤال‌ها، ابهامات و انتقادات درباره‌ی این سمت کارنامه‌ی حرفه‌ای‌اش پاسخ داده است.

سیروان در این گفت‌وگو می‌گوید خودش را در ورود به سینما نابازیگر می‌دانسته، جای کسی را تنگ نکرده و قرار هم نیست به صورت تمام‌وقت بازیگری را ادامه دهد؛ چرا که هنوز در عرصه‌ی موسیقی بلندپروازی‌هایی دارد و مهم‌ترین دغدغه‌اش آن‌جاست. در این گفت‌وگو می‌توانید سمت دیگر چهره‌ی این آرتیست را ببینید؛ سطح دانسته‌هاش از سینمای ایران و جهان، تلاشی که برای رسیدن به یک نقش کرده و البته پیشینه و آینده‌اش با سینما و نسبت به آن.

این گفت‌وگو محصول اختصاصی آرت‌تاکس است و بازگشت ما به تولیدات تصویری پس از دو سال رخوت حاصل از همه‌گیری کرونا.

 

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

ادامه مطلب

آنونس

تریلر فیلم قهرمان | از تازه‌ترین فیلم اصغر فرهادی بیش‌تر ببینید

تریلر فیلم قهرمان

نسخه‌ی ایرانی تریلر فیلم قهرمان ساخته‌ی مسعود رفیع‌زاده که در آن جزئیات بیش‌تری از داستان و تصاویر تازه‌تری از فیلم را می‌توانید تماشا کنید

تریلر فیلم قهرمان به کارگردانی اصغر فرهادی
اکران در سینماهای سراسر ایران

ساخت آنونس: مسعود رفیع‌زاده

#قهرمان

ادامه مطلب

آنونس

انتشار اولین تیزر از پشت‌صحنه‌ی«خائن‌کشی» همزمان با زادروز هشتاد سالگی مسعود کیمیایی

پشت‌صحنه‌ی خائن‌کشی

انتشار اولین تیزر از پشت‌صحنه‌ی«خائن‌کشی» همزمان با زادروز هشتاد سالگی مسعود کیمیایی

اولین تیزر از پشت‌صحنه‌ی سی‌امین فیلم مسعود کیمیایی«خائن‌کشی» به تهیه‌کنندگی علی اوجی همزمان با زادروز هشتاد سالگی مسعود کیمیایی

«خائن‌کشی» سی‌امین فیلم مسعود کیمیایی به تهیه‌کنندگی علی اوجی همزمان با زادروز این هنرمند منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی فیلم، داستان آخرین فیلم مسعود کیمیایی رفاقت و گذری به ماجرای ملی شدن صنعت نفت دارد که سکانس‌های مربوط به این رخداد تاریخی در روز ۲۹ اسفندماه همزمان با روز ملی شدن صنعت نفت فیلمبرداری و به پایان رسید

امیر آقایی، پولاد کیمیایی، پانته‌آ بهرام، سارا بهرامی، اندیشه فولادوند، حمیدرضا آذرنگ، سام درخشانی، نرگس محمدی، رضا یزدانی، الهام حمیدی، نسیم ادبی، فریبا نادری، شکیب شجره، پردیس پورعابدینی با حضور فرهاد آئیش، سعید پیردوست، امیررضا دلاوری، ایوب آقاخانی، سام نوری، امیرکاوه آهنین‌جان ، ایلیا کیوان، امیرحسین نوروزبیگی و کیانوش گرامی و هنرمندی مهران مدیری بازیگرانی هستند که در آخرین ساخته مسعود کیمیایی نقش‌آفرینی کرده‌اند.

 

نخستین تصویر از مهران مدیری در فیلمِ مسعود کیمیایی

ساخت تیزر شهیار کبیری

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

ادامه مطلب

محبوب‌ترین‌ها