با ما همراه باشید

در جشنواره‌ی ۳۸ فیلم فجر | بهروز شعیبی در نشست خبری روز بلوا: بازگشت عدالت، بلوای درونی می‌‌طلبد

نشست فیلم «روزبلوا» به کارگردانی بهروز شعیبی با حضور کارگردان فیلم، مهران کاشانی(نویسنده)، لیلا زارع، داریوش ارجمند، محمد علی محمدی(بازیگران) امین جعفری(مدیرفیلمبرداری)، کارن همایونفر(موسیقی)، سیدعلیرضا علویان(صداگذار)، سارا سمیعی(طراح لباس)، کامیاب عشایری(طراح صحنه)و سحرعصرآزاد (منتقد) با اجرای منصور ضابطیان چهارشنبه شانزدهم بهمن ماه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

صفحه‌ی اختصاصی جشنواره فیلم فجر سی‌هشتم را در آرت‌تاکس این‌جا ببینید

کارگردان فیلم در خصوص ایده این فیلم گفت: ایده اولیه براساس مشکلات اقتصادی که این چند سال در کشور ما به وجود آمده  من را برای ساخت این فیلم درگیر کرد اما در ابتدا قصد نداشتیم در مورد روحانی فیلمی را بسازیم.

شعیبی در مورد موسیقی «روز بلوا» نیز گفت: کارن همایونفر بهترین موسیقی ممکن را برای این فیلم ساخت.

شعیبی تصریح کرد: بر این باورم که روحانیت بخش تاثیرگذار جامعه است و در این فیلم قرار بوده که درامی را بر همین اساس شکل دهیم.

نویسنده فیلم تصریح کرد: من آدم سیاسی نیستم و انتخاب شخصیت روحانی به این دلیل بود که در ساختار جامعه اثر گذاری بیشتری دارد. من در این فیلم به درام فکرکردم و به دنبال تعریف شخصیت  فرد روحانی او را مردی تصور کردم که دچار لغزش می‌شود و تلاش می‌کند آن را اصلاح کند.

کارگردان «روز بلوا» در ارتباط با نقش‌های فیلم گفت: فکر می‌کنم در مورد نقش‌ها هر استنباطی کنید درست است. مخاطب می‌تواند هرگونه که دوست دارد فکر کند. شخصیت روحانی در این فیلم ساده لوح نیست. او هنگامی که در دایره خانواده قرار می‌گیرد و متوجه می‌شود که از اعتمادش سواستفاده شده است و بعد از آن دست به اقداماتی می‌زند. شخصیت‌ها در این فیلم نسبت به یکدیگر طراحی شده‌اند.

لیلا زارع بازیگر نقش «راحله» در «روز بلوا» تصریح کرد: کاراکتر زن در فیلمنامه روحانی اینگونه تعریف شده بود که بیشتر از اینکه حرف‌های همسرش برایش اهمیت داشته باشد به حرف‌های پدرش اهمیت می‌داد.

همچنین کارگردان واژه عدالت را کلید واژه این داستان عنوان کرد و گفت: باید بلوای درونی در همه ما شکل گیرد تا عدالت را به خودمان بازگردانیم. ممکن است کدهای مختلفی در فیلم وجود داشته باشد که مارا یاد بسیاری از آدم‌هایی که می‌شناسیم بیندازد.

کارن همایون‌فر آهنگساز این فیلم نیز بیان کرد: از همه عوامل این فیلم تشکر می‌کنم. موسیقی این فیلم زمان زیادی دارد و در فیلم حل می‌‌شود. این موسیقی از عمد به این سمت طراحی شد.

شعیبی در ارتباط با داستان فیلم بیان کرد: در این فیلم با درام طرف هستیم و اگر بیشتر وارد بیان پرونده‌ها می‌شدیم مخاطب از داستان فیلم که بیان روابط بین کاراکترها بود دور می‌شد. ما نمی‌خواستیم پرونده سیاسی را در این فیلم باز کنیم و به آن بپردازیم.

منبع: جی پلاس

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

1,337 بازدید کلی, 35 بازدید امروز

برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر

جدیدترین اخبار از سریال حسین سهیلی‌زاده:‌ باران کوثری ملکه گدایان می‌شود؟ | Baran Kosari; Queen of Beggars

باران کوثری حسین سهیلی زاده

آرت‌تاکس – گروه سینمای ایران: همکاری باران کوثری و حسین سهیلی زاده در سریال «ملکه گدایان» به نویسندگی حامد افضلی و امین محمودی و تهیه‌کنندگی رحمان سیفی‌آزاد و علی طلوعی.

باران کوثری ملکه گدایان می‌شود؟ | جدیدترین اخبار از سریال حسین سهیلی‌زاده

باران کوثری قرار است در سریال جدید حسین سهیلی زاده با نام «ملکه گدایان» ایفای نقش کند. این سریال دومین تجربه کوثری پس از «دندون طلا» در شبکه‌ی نمایش خانگی است.

«ملکه گدایان» در ژانر ملودرام معمایی نوشته‌ی حامد افضلی و امین محمودی‌ست. این سریال در دو فصل ۱۵ قسمتی به کارگردانی سهیلی‌زاده برای شبکه نمایش خانگی تهیه و تولید شد. رحمان سیفی‌آزاد و علی طلوعی از تهیه‌کنندگان این سریال هستند، همچنین ایرج محمدی به عنوان مشاور این سریال را همراهی می‌کند.

باران کوثری در کنار «دندون طلا» سریال پر مخاطب «صاحبدلان» را در کارنامه دارد و «ملکه گدایان» حضور مجددش در یک سریال پس از پنج سال است. حالا باید دید با توجه به زمزمه‌های واگذاری شبکه‌ی نمایش خانگی به صدا و سیما و مغضوب‌بودن کوثری میان مدیران این نهاد آیا تولید و پخش «ملکه گدایان» دچار چالش خواهد شد؟

در کنار مطالعه این خبر ببینید:

معرفی اختصاصی آرت‌تاکس از سریال مانکن به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده

Baran Kosari “Queen of Beggars”

Baran Kosari is going to be the main star of Hosein Soheilizadeh’s newest series, “Queen of Beggars” which sets her return ro the world of tv shows after 5 years. The mystery melodrama was written for two seasons by Hamed Afzali and Amin Mahmoodi.

 

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

725 بازدید کلی, 725 بازدید امروز

ادامه مطلب

آنونس

پرده‌خوانی شاهکار هیچکاک برای نابینایان: «روانی» با صدای حبیب رضایی | Habib Rezaei’s audio description of Alfred Hitchcock’s PSYCHO

فیلم روانی

پرده‌خوانی شاهکار هیچکاک برای نابینایان | «روانی» با صدای حبیب رضایی

آرت‌تاکس – گروه سینمای ایران: در شصتمین سال نمایش یکی از شاهکارهای سینمایی، حبیب رضایی این فیلم سینمایی یعنی روانی ساخته‌ی آلفرد هیچکاک را برای نابینایان پرده‌خوانی کرد. این نسخه امروز پنج‌شنبه ۱۹ تیرماه منتشر شد.

«روانی» ساعت ۱۹ امروز از رادیو سوینا پخش خواهد شد و پس از آن، روی سایت سوینا در دسترس مخاطبان قرار خواهد گرفت.

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سوینا به نشانی www.sevinagroup.com به فایل فیلم‌های سینمایی صوتی دسترسی داشته باشند.

سوینا (سینمای ویژه نابینایان) هر ماه، دو فیلم سینمایی کلاسیک خاطره‌انگیز را با همراهی هنرمندان پرده‌خوانی می‌کند.

این گروه پیش‌تر نسخه‌ی صوتی فیلم‌های سینمایی کلاسیک کازابلانکا با صدای سحر دولتشاهی، دزد دوچرخه با صدای محسن بهرامی و بر باد رفته را با صدای شبنم مقدمی منتشر کرده است.

در کنار مطالعه این خبر ببینید:

بررسی یک سکانس از فیلم سرگیجه ساخته‌ی آلفرد هیچکاک

Habib Rezaei’s audio description of Alfred Hitchcock’s Psycho

Habib Rezaei’s audio description of a cinematic masterpeice, Alfred Hitchcock’s Psycho, will be released by Radio Sevina for the blind community today. Previous available audio files on their website, www.sevinagroup.ir, are classics such as Casablanca and Gone with the Wind.

 

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

11,340 بازدید کلی, 4,438 بازدید امروز

ادامه مطلب

خبر

منتقد سرشناس عرب درباره‌ی «صحنه‌هایی از یک جدایی»: ‌تابع شیوه‌ی کارگردانی فرهادی | Nadi Alazhari review on “Scenes from A Separation” documentary

مستند صحنه هایی از یک جدایی

آرت‌تاکس – گروه سینمای ایران: یادداشت ندی الازهری، منتقد عرب‌زبان ساکن پاریس، بر روی مستند «صحنه هایی از یک جدایی» ساخته‌ی وحید صداقت.

منتقد سرشناس عرب درباره‌ی «صحنه‌هایی از یک جدایی»: ‌تابع شیوه‌ی کارگردانی فرهادی

ندی الازهری، منتقد عرب‌زبان ساکن پاریس، پس از تماشای مستند «صحنه هایی از یک جدایی» در ویدئو لایبرری فستیوال «ویزیون دو رل» سوییس، درباره‌ی این مستند در «العربی» انگلیس نوشت: «این مستند به نوعی به سناریوی فیلم جدایی و مراحل اجرای آن نظر داشته است؛ به گونه‌ای که آن‌ها را به صورتی مجرد و انتزاعی ارائه نکرده و همین موضوع به جذابیت این فیلم اضافه کرده است.

وحید صداقت در این مستند، فضای بازی را در اختیار اصغر فرهادی گذاشته بی‌آن‌که او را با هیچ محدودیت و یا مانعی بازدارنده که به شکلی ناگهانی سر راهش قرار گیرد محدود کند؛ یعنی درست همان روشی که آقای فرهادی در فیلم‌های خود به کار می‌گیرد.

فیلم با یک مقدمه آغاز می‌شود و رفته رفته به شخصیت کارگردانی اصغر فرهادی نزدیک می‌شود و بعد مراحل تولید فیلم‌اش را به نمایش می‌گذارد؛ او برای این کار از برش‌های متعددی از فیلم‌های فرهادی و نیز تمرین‌هایش با هنرپیشه‌ها کمک می‌گیرد و سرانجام به همه نشان می‌دهد که آقای فرهادی برای تولید و کارگردانی یک فیلم از چه شیوه‌ای استفاده می‌کند تا در نهایت بهترین فیلم را خلق کرده و به نمایش بگذارد. این مستند، نحوۀ برخورد و رفتار فرهادی را با کودکان نیز مورد تحلیل قرار داده و نقش آنان را در عرصه‌های عاطفی فیلم مرور می‌کند.»

این منتقد در ادامه می‌نویسد: «وحید صداقت در تولید این مستند که سومین مستند اوست، از نویسنده‌ی ایرانی، ابراهیم گلستان، ژان کلود کریر فرانسوی و مایک لی کارگردان انگلیسی کمک گرفته و از نظریاتشان در خصوص فیلم‌های فرهادی بهره برده است. آنان در این مستند، بیشتر به موضوع اهمیت شخصیت‌های فیلم و روابطشان با یکدیگر تمرکز می‌کنند. کریر می‌گوید فرهادی کارگردانی‌ست که قادر است از مجموعه‌ای کوچک از آدم‌ها، قصه‌ای گسترده بیافریند به گونه‌ای که ما در حین مشاهدۀ فیلم، خودمان را ببینیم و زندگی خودمان را لمس کنیم.
▪️ فیلم «جدایی» به شکلی بسیار زیبا و درخور به پایان می‌رسد. این فیلم نمایش‌دهنده‌ی ایران امروز و ایران فرداست و نمایشگر آیندۀ کشور که در دست «زنان» است. در این فیلم، سیمین با بازی لیلا حاتمی به آینده نظر دارد در حالی که همسرش نادر، با بازی پیمان معادی، فردی سنت‌گراست که به گذشته می‌اندیشد و معیارش گذشته است.»

▪️ مستند «صحنه‌هایی از یک جدایی» در بخش «ویدئو لایبرری» فستیوال مستند «ویزیون دو رل» سوییس که امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا به صورت آنلاین برگزار شد، برای پخش‌کنندگان و منتقدان حاضر در جشنواره به نمایش درآمد. پخش بین‌المللی این فیلم بر عهده پخش بین‌الملل «مارون فیلم» است. «صحنه‌هایی از یک جدایی» در حال حاضر و با بازگشایی مجدد سینماها، در گروه سینمایی هنر و تجربه روی پرده سینماهای ایران رفته و علاقه‌مندان می‌توانند در سینماهای هنر و تجربه به تماشای فیلم بنشینند.

در کنار مطالعه این خبر ببینید:

دو انتخاب غیرمنتظره بازیگران اصلی قهرمانِ اصغر فرهادی

Nadi Alazhari review on “Scenes from A Separation” documentary

Well known Arab critic, Nadi Alazhari, wrote an article after watching “scenes from a separation” documentary, mentioning how it looked upon the movie “A Separation” and its scenario.

 

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

5,232 بازدید کلی, 1,910 بازدید امروز

ادامه مطلب

محبوب‌ترین‌ها