با ما همراه باشید

سری ویدیوهای جشنواره کن ۲۰۱۹ | نشست خبری فیلم مردگان نمی‌ میرند در جشنواره کن ۲۰۱۹ با حضور جیم جارموش، بیل مورای، سلنا گومز و ….

نشست خبری فیلم مردگان نمی‌ میرند در جشنواره‌ی فیلم کن ۲۰۱۹، جیم جارموش و دیگر عوامل این فیلم به سؤالات متنوع خبرنگاران پاسخ دادند.

در ابتدا، مجری نشست به استاد ژانر ترسناک، جورج رومرو اشاره می‌کند و سؤالی را که یک‌ بار از  او پرسیده، از جارموش هم می‌پرسد: آیا فیلم‌هایی در ژانر زامبی تنها برای سرگرمی‌اند؟ یا باید در جست‌وجوی مفهومی فراتر باشیم؟

جارموش: زامبی‌ها از داخل ساختاری در حال فروپاشی ظهور می‌کنند. آن‌ها قربانی‌هایی هستند که تبدیل به هیولا شده‌اند

جارموش می‌گوید: «جورج رومرو راهنمای ما برای این بود که زامبی‌ها در دنیای پست‌ مدرن چه‌طور می‌توانند باشند. از او الگو گرفتیم و از بخش‌های زیادی از فیلم‌هاش به عنوان منبع برای فیلم‌‌مان استفاده کردیم. به نظرم مفهوم زامبی می‌تواند خیلی استعاری و پرمفهوم باشد. راستش را بخواهید بسیاری از مواردی که همین امروز صبح درباره‌ی فیلمم خواندم چیزهایی بودند که به ذهن خودم خطور نکرده بودند. به همین دلیل به نظر می‌آید مفهوم پنهان این کلمه حتا از چیزی که من فکر می‌کردم هم بیش‌تر است. رومرو ایده‌ی ما را درباره‌ی زامبی‌ها و هیولاها تغییر داد. هیولاهایی که در فیلم‌هایی مثل «گودزیلا» یا «فرانکنشتاین» می‌بینیم، بیرون از ساختار اجتماعی شکل می‌گیرند و تهدیدی بیرونی به شمار می‌آیند. اما رومرو نشان داد که زامبی‌ها از داخل ساختاری در حال فروپاشی ظهور می‌کنند. او نشان داد که آن‌ها قربانی‌هایی هستند که تبدیل به هیولا شده‌اند.»

او اضافه کرد: «وقتی بچه بودم اغلب فیلم‌های هیولایی کمپانی یونیورسال را تماشا می‌کردم که تاثیر زیادی روی من گذاشتند. به خصوص فیلم دراکولا. حقیقتش را بخواهید از خون‌آشام‌ها بیش‌تر از زامبی‌ها خوشم می‌آید!»

جارموش: حقیقتش را بخواهید از خون‌آشام‌ها بیش‌تر از زامبی‌ها خوشم می‌آید!

در ادامه از آن‌ها درباره‌ی رابطه‌شان با فیلم‌های ترسناک و ترس‌هاشان سؤال می‌شود.
سلنا گومز: « من عاشق فیلم‌های ترسناکم. وقتی بچه بودم پدرم اجازه می‌داد فیلم ترسناک ببینم تا بترسم و خودش به ترس من بخندد! ولی در نهایت عاشق این‌ ژانر فیلم‌ شدم.»

سلنا گومز: وقتی بچه بودم پدرم اجازه می‌داد فیلم ترسناک ببینم تا بترسم و خودش به ترس من بخندد!

او از فیلم‌هایی از جمله «سرزمین زامبی‌ها»، «بیست‌وهشت روز بعد» و سریال‌هایی چون «مردگان متحرک» و«تابستان سیاه» نام می‌برد و می‌گوید که موردعلاقه‌اش هستند.

بیل موری: «به نظر من جشنواره‌ی کن ترسناکه!» او در پاسخ به حرف مجری جشنواره که می‌گوید حداقل آن‌جا خبری از زامبی‌ها نیست می‌گوید:«از نظر شما این‌طوره!»

سلنا در ادامه‌ی صحبت از ترس‌های زندگی‌اش می‌گوید:«واضح است که جهان در حال تغییر و تحول است. شبکه‌های اجتماعی برای نسل من واقعن مخرب هستند. جیم هم این موضوع را در طول فیلمش نشان داده. درک می‌کنم که داشتن جایی برای نشان دادن خود جالب و مفید است، ولی دیدن این‌که نسل جوان در معرض چه آسیب‌هایی هستند من را می‌ترساند. آن‌ها از چیزهایی که ممکن است اطراف‌شان اتفاق بیافتد بی‌خبرند. فکر می‌کنم شبکه‌های اجتماعی خیلی خطرناک هستند و مردم اطلاعات کافی در موردش ندارند.»

در ادامه، از بیل موری درباره‌ی تجربه‌ی کار کردن با جیم جارموش سؤال می‌شود. او اظهار می‌کند: «جیم برای کار نیازی به شوخ‌طبعی من ندارد. باعث افتخارم است که بخشی از این کار باشم. فیلم‌سازی کار خطرناکی‌ست، خیلی خطرناک‌تر از چیزی که مردم فکر می‌کنند. سرکار هر روز احتمال این هست که کسی آسیب ببیند. البته ممکن است به نظرتان عجیب برسد، چون ما خیلی معرکه به نظر می‌آییم!»

خبرنگاری پرسشی کلی مطرح می‌کند و از همه می‌خواهد که اگر مایلند به آن پاسخ دهند. او می‌پرسد از این‌که امسال چهار فیلم ساخته‌ی کارگردانان زن به جشنواره راه یافته‌اند چه حسی دارند؟
کارتر لوگان: «هنوز هم تعدادشان کافی نیست. ما در جهانی زندگی می‌کنیم که تعداد زن‌ها و مردها یکی‌‌ست. برای همین باید صداشان هم به یک اندازه به گوش برسد. به همین سادگی.»

تیلدا سویینتون: باید به خودمان یادآوری کنیم که یازده دهه از شروع فیلم‌سازی زن‌ها می‌گذرد. فیلم‌های بی‌شماری توسط کارگردانان زن ساخته می‌شوند. سؤال این‌جاست که چرا از آن‌ها بی‌خبریم؟

تیلدا سویینتون: «باید به خودمان یادآوری کنیم که یازده دهه از شروع فیلم‌سازی زن‌ها می‌گذرد. فیلم‌های بی‌شماری توسط کارگردانان زن ساخته می‌شوند. سؤال این‌جاست که چرا از آن‌ها بی‌خبریم؟ استاد بزرگی مثل کیرا موراتووا داشتیم که چندی پیش فوت کرد. در اکثر روزنامه‌های ملی نوشته‌‌ی خیلی کوتاهی به آن اختصاص دادند. در حالی که می‌دانیم اگر همین قضیه برای اساتید فیلم‌سازی مرد اتفاق می‌افتاد، مقاله‌ای کامل و طولانی درباره‌شان نوشته می‌شد!»

برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینمای جهان

گفت‌وگو با لئوناردو دی‌کاپریو و برد پیت | گاهی عاشق گاهی بیزار!

لئوناردو دیکاپریو و برد پیت

برد پیت مصاحبه را این‌گونه شروع می‌کند: اول از همه، سر صحنه کار با تارانتینو واقعن لذت‌بخش است. حتمن مطلع هستید که به شدت به سینما علاقه دارد و عاشق این است که در مورد آن صحبت کند. روی صحنه یک جریان انرژی‌ وجود دارد که شبیه آن هیچ جای دیگری وجود ندارد. کارمان کنار هم دیگر کاملن هماهنگ و اتوماتیک بود. نمی‌توانم به شکل دیگری توصیف کنم، کار با هم دیگر خیلی ساده و مفرح بود. ما در زمان مشابه وارد صنعت شدیم. خیلی از کارگردانانی که با آن‌ها کار کردیم مشترک هستند، آدم‌های مشترک زیادی می‌شناسیم و به شدت برای کارش اهمیت قائل هستیم و این را می‌شود در فیلم دید.

نقد فیلم روزی روزگاری در هالیوود از نگاه منتقدان ورایتی و گاردین

دی‌کاپریو درباره شخصیت‌پردازی‌های تارانتینو می‌گوید: اولین کاری که کوئنتین بعد از خواندن فیلم‌نامه انجام می‌دهد این است که یک بیوگرافی و پیش‌زمینه‌ی داستانی عظیم به‌ ما داد که نه تنها برای هر شخصیت بلکه در مورد رابطه و سابقه‌ی هم‌کاری شخصیت‌هایمان بود.

برد پیت در این مورد اشاره می‌کند‌: به شدت دقیق و پرجزئیات بود.

نشست خبری روزی روزگاری در هالیوود با حضور مارگو رابی و کوئنتین تارانتینو در جشنواره کن ۲۰۱۹

دی‌کاپریو ادامه می‌دهد: به عنوان دو نفر که با صنعت سینمایی بیگانه شدند و هر روز تلاش می‌کنند موفق باشند بنابراین بزرگ شدن در این شهر و داشتن مراجع بسیار و این که توانستم با برد کار کنم. فکر می‌کنم اولین روز به شکل خودکار درک کردیم که این دو نفر چه‌جور آدم‌هایی هستند و چه‌طور به هم دیگر تکیه می‌کردند تا در این صنعت باقی بمانند و به راه‌شان ادامه بدهند.

فوتوکال فیلم روزی روزگاری در هالیوود با حضور مارگو رابی و کوئنتین تارانتینو

برد پیت درباره دوره فعالیت هنری‌اش می‌گوید: نامه‌ی عاشقانه‌ای‌ست به این جامعه که گاهی عاشقش بودیم و گاهی ازش متنفر و لس‌آنجلس که دوستش داریم و سینما و تلویزیون و آدم‌هایی که درباره این دو موضوع کار کردند و حتا آن آدم‌های ناشناخته‌ای که پیش از ما آمدند، مثل ریک دالتون.

فرش قرمز فیلم روزی روزگاری در هالیوود با حضور مارگو رابی و کوئنتین تارانتینو

دی‌کاپریو درباره فیلم روزی روزگاری در هالیوود می‌گوید: چیزی که این فیلم را منحصر به فرد می‌کند تکه‌ای از زندگی یک انسان است که روزی در زندگی همه‌ی این آدم‌ها شخصیت‌هایی که داخل و بیرون هالیوود هستند و البته داستان در لایه‌های زیرین که در مورد دخترهای خانواده‌ی منسون است و این که چه‌طور برای همیشه این موضوع باعث تغییر آمریکا و فرهنگ شد. سال ۱۹۶۹ فقط در مورد تغییر تاریخ سینما نیست بلکه تغییر جهان هم هست. جنبش‌ها و شورش‌های رادیکال زیادی آن زمان شکل گرفته بودند. کوئنتین در کنار این که ما را به آن زمان برمی‌گرداند آن عنصر تارانتینویی که مختص کارهای خودش است را هم به داستان اضافه می‌کند. نگاهی نوستالژیک به گذشته با تمرکز بر روی اتفاقاتی که می‌توانستند رخ بدهند. از دید آدم‌هایی که روز به روز جلو می‌روند که بتوانند به زندگی‌شان سر و سامان بدهند. شخصیت‌های داستان ما سر همه چیز به یکدیگر تکیه می‌کنند.

ادامه مطلب

سینمای جهان

اعلام اسامی بازیگران و سازندگان فیلم جدید کریستوفر نولان

فیلم جدید کریستوفر نولان

نام فیلم جدید نولان Tenet خواهد بود و در آن بازیگرانی چون آرون تیلور جانسون، مایکل کین، کنت برانا و جان دیوید واشینگتن به ایفای نقش خواهند پرداخت.

«هویته وُن هویتما»، فیلم‌بردار «دانکرک» و «میان‌ستاره‌ای»، در فیلم جدید کریستوفر نولان نیز حضور خواهد داشت.

منتقدان درباره دانکرک کریستوفر نولان چه می‌گویند؟ | یک شاهکار امپرسیونیستی

بر خلاف انتظارات «لودویگ گورانسون» وظیفه تهیه موسیقی متن این فیلم را بر عهده خواهد داشت و خبری از «هانس زیمر» نخواهد بود. «لودویگ گورانسون» برای موسیقی فیلم«پلنگ سیاه» موفق به کسب جایزه اسکار شده است.

ویژگی موسیقی متن فیلم Interstellar | در جست‌وجوی زمان از دست رفته

ژانر این فیلم جاسوسی اعلام شده و فیلمبرداری این فیلم در ۷ کشور صورت خواهد گرفت.

تاریخ اکران این فیلم ۱۷ جولای ۲۰۲۰ اعلام شده است.

ادامه مطلب

سینمای جهان

فوتوکال سیلوستر استالونه | انتقال تجربه‌ی پنجاه سال بازیگری

فوتوکال سیلوستر استالونه

فوتوکال سیلوستر استالونه پیش از مسترکلاس سیلوستر استالونه، بازیگر کهنه‌کار سینمای هالیوود، در جشنواره فیلم کن برگزار شد

فوتوکال آلن دلون | نخل طلا برای یک عمر دستاورد هنری

امسال قرار است پنجمین قسمت از مجموعه فیلم‌های «رَمبو»، با بازی سیلوستر استالونه، اکران شود. او برای بازیگری و فیلم‌نامه‌نویسی «راکی»، دو بار موفق به دریافت اسکار شده است. او در جشنواره‌ی کن حاضر شده تا تجربه‌ی پنجاه سال بازیگری را در قالب مسترکلاس منتقل کند.

ادامه مطلب

محبوب‌ترین‌ها