با ما همراه باشید

ویدیوهای اختصاصی جشنواره کن ۲۰۱۹ | نشست خبری هیأت داوران جشنواره کن ۲۰۱۹ به ریاست الخاندرو ایناریتو و با حضور یورگوس لانتیوس، ال فنینگ و …

 

ایناریتو کنفرانس خبری را با این جملات شروع کرد: ممنون. اینجا بودن برای من یک افتخار است. اول از همه، بودن این‌جا در جشنواره فیلم کن و نمایندگی جمع فوق‌العاده‌ای از فیلم‌سازان، دوستان و هم‌کاران که کارهای‌شان را همیشه تحسین کردم و کنار هم جمع شدیم تا راهی پیدا کنیم برای شناختن بهترین‌ آثاری که ما را عمیقن تحت تأثیر قرار می‌دهند. آثاری که از دید انسانی، احساسی و فکری بر ما تأثیر می‌گذارند اذیت‌مان می‌کنند یا مایه تسلی بشوند.

“ایناریتو: هیچ‌وقت رئیس نبوده‌ام. هیچ‌وقت نتوانستم چیزی را کنترل کنم، حتا خانواده‌ام.”

ایناریتو درباره هیجان‌انگیزی و غافلگیرکننده بودن جشنواره گفت:  نمی‌دانم چه اتفاقی قرار است بیفتد. راستش را بگویم، هیچ‌وقت رئیس نبوده‌ام. هیچ‌وقت نتوانستم چیزی را کنترل کنم، حتا خانواده‌ام. بنابراین رئیس بودن یکی از عجیب‌ترین موقعیت‌های زندگی‌ام است و وقتی رئیس مکزیکی باشد، دیوانگی محض است. اما باید بگم خیلی هیجان‌زده هستم تا راهی پیدا کنم و هر روز بتوانم موضوعات را به همراه باقی اعضای هیأت داوری به اشتراک بذارم. چه‌طور خودمان را در معرض این تجربه‌ها قرار بدهیم. قطعن در ده روز آینده لحظات تکان‌دهنده‌ای خواهیم دید و از این لحظات خواهیم لرزید.

ایناریتو درباره تجربه داوری اشاره می‌کند که: اول از همه از قلب‌های‌مان استفاده کنیم به شکلی که اسمش را قضاوت نمی‌گذارم. دوست ندارم فیلم‌ها را قضاوت کنم، دوست دارم در آن تجربیات غرق بشوم و بعد نسبت به آن‌ها واکنش نشان بدهیم و به اشتراک بگذاریم و بعد الگویی را کشف کنیم که همه‌مان می‌توانیم و با هم توافق داشته باشیم که کدام بهترین است. راستش احساس کردم بعضی اوقات رقابت خیلی سخت و بچه‌گانه می‌شود چون امسال فیلم‌های زیادی از کارگردانان فوق‌العاده قراره است اکران بشود. یک لیست فیلم فوق‌العاده داریم که احساس می‌کنم بحث‌های شدید و داغی داشته باشیم. ولی در موردش بگم که خیلی هیجان‌زده هستم.

ال فنینگ داور جوان و زیباروی این دوره ادامه داد: آره، کاملن شوکه شده بودم وقتی با من تماس گرفتند و ازم پرسیدند دوست دارم عضو هیأت داوری کن باشم یا نه؟ واقعن باورم نمی‌شد فکر کنم هنوز آن احساس غیرمنتظره بودن این اتفاق را دارم. این‌جا کنار این هنرمندان فوق‌العاده نشستم و همه‌ هیئت داوری دیشب با هم جمع شدیم و برای اولین بار هم‌دیگه را ملاقات کردیم و شام خوردیم و لحظات خیلی خوبی بود.

“ال فنینگ: فعالیت هنریم را با یکی از همین دوستان شروع کردم”

او در ادامه اشاره کرد که سن و سال کمی دارم ولی از سن خیلی کمی هم بازیگری را شروع کردم و در فیلم‌های زیادی حضور داشتم. عملن با یکی از همین دوستان کارم را شروع کردم، با بهترین‌ها شروع کردم. احساس افتخار دارم ولی این احساس غرور را دارم که نماینده‌ی نسل جوان در این جشنواره هستم و یکی از بیننده‌های جوان باشم و فیلم‌ها را از آن دید ببینم. بنابراین احساس می‌کنم که واقعن هیجان‌زده هستم که کارم را شروع کنم.

پس از صحبت‌های ال فنینگ ایناریتو بحث را ادامه داد: فکر می‌کنم یکی از بحث‌های خیلی مهم این است که فیلم‌ها را به نحوی ببینیم که ندانیم کارگردان‌شان چه کسی هستند. فکر می‌کنم هیچ زمان، تجربه، اسم، شهرت، جنسیت و … نباید اثر گذار باشد. فکر می‌کنم برای احترام به سینما و کسانی که درآن کار کردند باید فیلم را با چیزی که خودش هست قضاوت کنیم. و همون هنر باید هدف‌مون باشه. و این مهم‌ترین چیز است، هیچ اسم یا شهرتی در نظری که ما داریم تأثیر نخواهد داشت.

انکی بلال درباره داوری در کن می‌گوید: اول از همه به شدت مفتخرم که جزئی از هیأت داوری باشم. البته به عنوان یک نویسنده و یک راوی که از این دید به جهان نگاه می‌کند. فکر می‌کنم ارتباط بین تمام خالقان چه در سینما، داستان‌نویسی و حتا کمیک‌بوک ارتباط بین همه‌ آن‌ها، همین دنیاهاست که ما در آن‌ها زندگی می‌کنیم و به‌شان شکل می‌دهیم. ما هنرمندان تلاش می‌کنیم دنیا را بشناسیم و تلاش می‌کنیم بقیه را هم به نگاه کردن از این دید دعوت کنیم.

بلال ادامه داد: در هیأت داوری موضوعات زیاد و گوناگونی مقابل‌مان ارائه می‌شود. فیلم‌هایی از کشورهای مختلف با آدم‌های متفاوت که هر کدام به هر هدفی ساخته شدند و این مسأله مهم و جذاب است. در عین حال ما هم از فرهنگ‌های مختلف دور هم جمع شدیم. هر چند رابطه‌ی نزدیکی با هم داریم و با هم متحد شدیم تا نشان بدهیم فیلم‌های ما  و احساسات‌مان را به عنوان هنرمندان ابراز کنیم. در نتیجه برای من همه‌ی ما به این دلیل این‌جا هستیم که باعث می‌شود عاشق سینما باشیم.

ایناریتو با تشبیه فیلم‌ها به موسیقی خاطر نشان کرد که انتخاب این ‌که از چه آهنگی شروع کنید مؤثر واقع می‌شود.

فیلم‌سازان بزرگ و خبره‌ای می‌شناسم که عاشق کمیک‌بوک هستند و این ارتباطات همیشه وجود داشته است. بین ابراز هنری از طریق طراحی و روایت چون داستان‌گویی هنری‌ست که با سایر رشته‌ها پیوند می‌خورد. کمیک‌بوک‌ها و سینما نیز به همچنین خیلی پیچیده و بدیع شدند. آثاری پر از جلوه‌های ویژه که باعث خلق ابعاد هنری جدیدی می‌شوند. اما بعضی اوقات ممکن است نیت واقعی هنرمند را پنهان کنند و جشنواره کن برای همین خلق شده است و نشان می‌دهد که سینما با پول کمی تولید شود، با ابزارهای کم و ساده اما قدرت تأثیرگذاری و تخیل‌شون زیاد باشد.

ایناریتو درباره تاثیر مشاهده هر فیلم بر قضاوت درباره فیلم دیگر اشاره کرد که: فکر می‌کنم پروسه‌ی ما در مورد کشف کردن است. از امشب مثل یک سفر احساسی خواهد بود. قطعن تحت تأثیر فیلم‌ها قرار خواهیم گرفت . فیلم‌ها بر ما اثر متفاوتی می‌گذارند و ما این را با هم به اشتراک می‌گذاریم و همون طور که ال گفت مثل یک شام مفصل می‌ماند، بوفه‌ی غذایی که پر از انواع و اقسام غذاهای جورواجور است. خب، مزه‌ی یکی روی باقی هم مؤثر است و وقت کافی نداریم که خودمان را برای یک غذای جدید آماده کنیم. باید راهی پیدا کنیم که تعادل برقرار شود.

ایناریتو با تشبیه فیلم‌ها به موسیقی خاطر نشان کرد: اما  یک روایت درونی وجود دارد مثل وقتی که یک آلبوم موسیقی گوش می‌کنید. انتخاب این ‌که از چه آهنگی شروع کنید مؤثر واقع می‌شود. باید ببینیم چه می‌شود. نمی‌توانم بگویم اوضاع قرار است چه شکلی پیش برود اما یاد می‌گیریم، تغییر خواهیم کرد و رشد می‌کنیم. به عنوان فیلم‌سازان، این یکی از دلایلی‌ است که این سمت را قبول کردم چون می‌خواهم با این فیلم‌های فوق‌العاده رشد کنم. جواب بین این انسان‌های فوق‌العاده با استعداد از هر موقعیت و جنسیتی است. بنابراین رشد کردن با آن‌ها و یاد گرفتن که تغییر کنیم و عوض شویم. این بخشی از سفر ماست.

ایناریتو درباره انتخاب برنده اشاره کرد که: همون طور که کلی گفت سخت‌ترین بخش کارمان تعیین برنده‌ست. امیدوارم که هیچ‌وقت به آن لحظه نرسیم. برنده‌ها مشخص هستند ولی باید بهترین راه برای جواب دادن این مسأله را کشف کنیم.

یورگوس لانیتموس که ده سال از اولین باری که این‌جا بوده‌است می‌گذرد، درباره جشنواره کن می‌گوید: حس بودن این‌جا برای اولین بار، با ترس و لرز فیلمت را نمایش دادن بی‌نظیر است. آن زمان حتا دقیقن متوجه نبودم کن چی هست. هیچ‌وقت تجربه‌ی مشابهی نداشتم بنابراین برای من سفری هیجان‌انگیز بود. البته استرس و سنگینی کار موقع نمایش دادن کارت هیچ‌وقت از بین نمی‌رود. بنابراین خیلی خوش‌حال هستم که این بار به جشنواره آمدم. در این موقعیت شگفت‌انگیز که بتوانم فیلم‌ها را ببینم اما در عین حال بحث متفاوتی وجود دارد. بقیه اعضا در موردش بارها حرف زدند اما این وظیفه که چه‌طور فیلم‌ها را ببینیم و چه‌طور تا حد امکان بی‌طرف می‌مانیم.

یورگوس لانتیموس: ده سال از اولین حضورم در کن می‌گذرد.

بورگوس لاتیموس درباره یادگیری از یکدیگر در طول جشنواره می‌گوید: امیدوارم از یکدیگر یاد بگیریم و فکر کنم این ارزشمندترین بخش تجربه‌مان باشه چون فکر می‌کنم بیش‌تر آدم‌ها دیدگاه مشخصی دارند و وقتی وارد این ساختار می‌شوید با آدم‌های مختلف که از پیشینه‌ها و فرهنگ‌های متفاوتی اومده‌اند، آدم‌هایی به شدت خلاق، یاد بگیریم و بتونیم از دیدگاه‌های مختلف به یک موضوع نگاه کنیم و امیدوار هستیم این اتفاق بیفتد.

 

با هیأت داوران بخش رقابتی فسیتوال کن ۲۰۱۹ آشنا شوید:

الخاندرو ایناریتو (رییس هیأت داوران)

انکی بلال

روبین کامپیو

مایمونا اندی‌آی

ال فنینگ

یورگوس لانیتموس

پاول پالیکوفسکی

کلی رایکرت

آلیس رورواشر

برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنونس

جدیدترین تریلر فیلم گزارش فرانسوی به کارگردانی وس اندرسون

جدیدترین تریلر فیلم گزارش فرانسوی

جدیدترین تریلر فیلم گزارش فرانسوی به کارگردانی وس اندرسون

«گزارش فرانسوی» کمدی درامی به کارگردانی وس اندرسون است. داستان این فیلم حول کارکنان یک مجله‌ی اروپایی در یک شهر تخیلی فرانسوی می‌گذرد که تصمیم می‌گیرند یک نسخه یادمان چاپ کرده و به بزرگداشت سه واقعه مهم یک دهه گذشته‌شان بپردازند.

این سه واقعه عبارت‌ند از حبس ابد یک هنرمند، شورش‌های دانشجویی و یک گروگان‌گیری. وس اندرسون در ساخت این فیلم از زندگی واقعی کارکنان مجله نیویورکر الهام گرفته‌است.

پیش‌تولید عجیب فیلم جدید وس اندرسون از زبان رابرت یئومان


این فیلم پرستاره بازیگران نام‌داری مانند بنیسیو دل‌تورو، آدریان برودی، تیلدا سوینتون، لئا سیدو، فرانسس مک‌دورمند، تیموتی شالامه، بیل مورای، اون ویلسون و ادوارد نورتون را دور هم جمع کرده و قرار است پس از افتتاحیه در جشنواره‌ی فیلم کن، به شکل عمومی در تاریخ ۲۲ اکتبر ۲۰۲۱ اکران شود

 

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

ادامه مطلب

آنونس

تریلر فیلم من زلاتان هستم | درامی بیوگرافیک درباره‌ی زندگی زلاتان ابراهیموویچ

تریلر فیلم من زلاتان هستم

تریلر فیلم من زلاتان هستم منتشر شد

فیلم من زلاتان هستم در ژانر بیوگرافیک اثری‌ست به کارگردانی ینس سیوگرن که براساس کتابی با همین نام به نوشته‌ی دیوید لاگرکرانتز ساخته شده و داستان زلاتان ابراهیموویچ، فوتبالیست مشهور سوئدی را در دو دوره‌ی مختلف بیان می‌کند.

گرانیت روشیتی در نقش زلاتان ۱۷ ساله و دومینیک آندرسون بایراکتاتی نقش زلاتان ۱۱ ساله را دارند و در کنار این دو بازیگرانی نظیر امانوئل آیتا، دیوید اس لیندگرن و هاکان بنگستون نیز در فیلم حاضر هستند.

این اثر دهم سپتامبر اکران خواهد شد.

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

ادامه مطلب

آنونس

تریلر فیلم مرد آزاد / Free Guy | با بازی رایان رینولدز

تریلر فیلم مرد آزاد

تریلر فیلم مرد آزاد منتشر شد

زیرنویس فارسی اختصاصی از آرت‌تاکس: تریلر فیلم مرد آزاد به کارگردانی شان لوی با بازی رایان رینولدز، جو کری و جودی کورمر منتشر شد

«مرد آزاد» فیلمی است ساخته‌ی شان لوی، کارگردان سری معروف «شبی درموزه» و توسط مت لیبرمن و زک پن نوشته شده است. این فیلم در ادامه‌ی روال آثاری مانند «بازیکن یک آماده»، «رالف خراب‌کار» و «گیمر»، داستان دنیایی را در بازی‌های ویدیویی به تصویر می‌کشد که ترکیبی از دو عنوان بسیار پرطرفدار GTA و Fortnite است.

گای، یکی از شخصیت‌های غیرقابل بازی (NPC)های این دنیاست که بعد از کشتن یکی از بازیکنان، با برداشتن عینکش دنیا را از فیلتر HUD (جزئیات مختلفی که در بازی‌ها روی صفحه می‌آیند مانند مقدار سلامتی، استقامت و گلوله) می‌بیند و تصمیم می‌گیرد به مبارزه‌ی جهانی بپیوندد.

در مرکز «مرد آزاد»، رایان رینولدز به عنوان شخصیت اصلی قرار گرفته و بازیگرانی مانند جودی کورمر (کشتن ایو)،جو کری (چیزهای عجیب) و تایکا وایتیتی (جوجو خرگوشه و ثور: راگناروک) نیز حصور دارند.

«مرد آزاد» از جمله پروژه‌هایی بود که زیر نظر کمپانی فاکس قرن بیستم کلید خورد ولی در نهایت قرار است توسط دیزنی منتشر شود (چنین اتفاقی برای فیلم فوردعلیه فراری نیز رخ داد).

 

جدیدترین تریلر فیلم «مرد آزاد» با بازی رایان رینولدز |

Free Guy Official Trailer

 

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

ادامه مطلب

محبوب‌ترین‌ها