آریان-فیلم-های-وسترن

نقد فیلم‌های برادران سیسترز و تصنیف باستر اسکراگز | سینما گوشت قربانی‌ست

نقد فیلم برادران سیسترز (ژاک اودیار) و تصنیف باستر اسکراگز(برادران کوئن) در استودیو آرت‌تاکس با آریان گل‌صورت

نقد فیلم برادران سیسترز و تصنیف باستر اسکراگز | سینما گوشت قربانی‌ست

آریان گل‌صورت در استودیو آرت‌تاکس به بررسی رفتار آکادمی اسکار و دیگر فستیوال‌های سینمایی در سال‌های اخیر می‌پردازد و معتقد است روی‌کرد فستیوال‌ها، باعث شده آثار به مضمون‌گرایی روی بیاورند. او سرآغاز این مسیر را با دوران ریاست جمهوری اوباما مصادف می‌داند و گواه ادعایش، برنده‌شدن آثاری مانند: دوازده‌سال بردگی، آرگو، میلیونر زاغه‌نشین و مهتاب است.

او در ادامه‌ی صحبت‌هاش به سراغ دو فیلمی می‌رود که معتقد است امسال به آن‌ها کم‌توجهی شده: «برادران سیسترز» و «تصنیف باستر اسکراگز». دو فیلم از ژانر وسترن. ژانری که به نقل از آندره بازن چیزی به آمریکا هدیه داده که آن‌ها نداشته‌اند: تاریخ و گذشته. این منتقد درباره‌ی اثر آنتالوژی برادران کوئن باور دارد این فیلم با بهره‌گیری از پاورقی‌های اخلاقی رایج در آمریکا در آغاز قرن بیستم توانسته اثری منحصربه‌فرد برای علاقه‌مندان ژانر وسترن بیافریند.

گل‌صورت در نقد فیلم برادران سیسترز با ارجاع به منبع اقتباس این اثر که توسط پیمان خاکسار به فارسی ترجمه شده، معتقد است همان دعوای همیشگی میان ادبیات و سینما این‌جا هم برقرار است و فیلم نمی‌تواند تمام ظرفیت موجود در رمان را تصویر کند.

 

از نقدهای آریان گل‌صورت بیش‌تر ببینید:

نقد فیلم رما |‌ غافل‌گیرکننده در اجرا

نقد فیلم بمب: یک  عاشقانه | فیلم یک ویترین جذاب دارد

لینک کوتاه:

شاید این ها را نیز دوست داشته باشید

دیدگاه شما چیست ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *