نمایش خونین زار به نویسندگی و کارگردانی سهراب حسینی و تهیه کنندگی سهیل حسینی مرداد و شهریور ۹۶ در مکتب تهران از ساعت ۸ شب به مدت ۵۰ دقیقه روی صحنه میرود.
با دوربین آرتتاکس به تماشای نمایش خونین زار نشستیم و گفتوگویی با آذین رئوف بازیگر این نمایش داشتیم.
نمایش خونین زار نمایشی تک بازیگر که با استفاده از کلیشهها و نوستالژیها و روایت داستانی مملوس، سعی در نمایش معصومیتی از دست رفته دارد. حسینی میگوید: «علت حضور در هر حرفهای و امروز در حرفه تئاتر؛ البته زیاد مطمئن نیستم این کاری که انجام میدهم تئاتر باشد. اما تئاتر واژهای قراردادی است که ما بدانیم راجع به چه چیزی بحث میکنیم. علت حضورم در این حرفه، کنجکاویای را دنبال میکنم که ببینم چطور میشود به یک قاعده رایج به شکل دیگری نگاه کرد و اثر هنری هم صدایش کرد .
تلاشم این بوده که با اتکای به فرم، به محتوا شکل بدهم. به تعبیری، محتوای اثرم را از مسیر چیزی جز فرم نمیشود فهمید، کشف و یا دریافت کرد. عمیقا معتقدم فرم است که محتوا را میسازد. البته این را درمورد فرایند کار هنری میگویم؛ فرم را زبان میسازد و من شغلم ور رفتن با زبان است . شغلم تئاتر نیست، سینما نیست، ادبیات هم نیست به فراخور حوصله، موقعیت، وقت، رابطه و ضابطه کنشهایی پیدا میکنم که در آن بتوانم با زبان ور بروم و قابلیتها و یا ظرفیتهایی را پیدا کنم و خودم را با آنها سر گرم کنم .
آذین رئوف تکبازیگر این نمایش که پیشتر سابقه همکاری با مهران مدیری و پیمان قاسمخانی و همچنین صداپیشگی عروسکها در «شهر موشها» و «کوچه مروارید» را دارد در مورد نمایش «خونینزار» گفته است که مهری زنی با رویای آمدن به کلانشهرِ تهران است. دختری که به واسطه اتفاقها و پیشینه تلخ کودکیاش، خواسته یا ناخواسته درگیر فضاهایی میشود که راهی جز ادامه دادن برایش باقی نمیماند. از طرفی همیشه سایهای از همایون وجود دارد که یا بوده و یا نبوده و یا… در واقع اینجا صحبت از یک معصومیت از دستن رفته است.
دیگر عوامل نمایش خونین زار عبارتند از : بهاره رهنما (طرح داستان و انتخاب بازیگر) آریا افشار (دستیار کارگردان و برنامه ریز) مهرى تواسونى(طراح لباس) سهیل حسینی (طراح پوستر) ایمان موسوی (مشاور پروژه) محمدحسین اثنی عشری (روابط عمومی و تبلیغات) صادق حسین (موسیقی)