

تلویزیون
اعتراض پرنس ویلیام و نزدیکان پرنسس دیانا به غیرواقعیبودن سریال «تاج» | Princess Diana’s Brother Rejected ‘The Crown’ Filming Request
ببینید و باور نکنید!
اعتراض پرنس ویلیام و نزدیکان پرنسس دیانا به غیرواقعیبودن سریال «تاج»
آرتتاکس – گروه سینمای جهان: رل چارلز اسپنسر، برادر پرنسس دیانا فقید به بینندگان هشدار داده است که فصل جدید از سریال «تاج» را تنها به چشم یک فیکشن تماشا کنند نه یک اثر تاریخی مبتنی بر واقعیت.
طی مصاحبهای، اسپنسر اعلام کرد که ببینندگان آمریکایی این سریال، رخدادهای پیش آمده در «تاج» را واقعی در نظر میگیرند و حال که دیانا تبدیل به یکی از شخصیتهای اصلی این سریال شده، او این موضوع را برنمیتابد.
رل چارلز اسپنسر همچنین درخواست تیم تولید تاج برای فیلمبرداری بخشی از فصل جدید در خانهی آبا و اجدادی اسپنسر را رد کرد. اما او تنها شاکی رخدادهای به تصویر کشیده شده توسط سازندگان سریال نیست. شنیده شده که پرنس ویلیام بابت اتفاقات نشان داده شده در این فصل ناراحت است و تیم تولید سریال با سوءاستفاده از والدین او و ارائهی روایتی ساده و غیرواقعی، پول پارو میکنند.
ببینید: اما کورین (پرنسس دیانا) و جیلین اندرسون (مارگارت تاچر) از بازی در «تاج» میگویند
Princess Diana’s Brother Rejected ‘The Crown’ Filming Request:
It’s Full of ‘Conjecture and Invention’
Earl Charles Spencer, the brother of the late Princess Diana, is warning Netflix viewers to watch the new season of the British royal drama series “The Crown” with a skeptical eye. During an interview, Spencer said Americans have a tendency to take “The Crown” as fact, which he won’t stand by now that Diana is a prominent character. Spencer also rejected “The Crown” team’s request to film part of the new season at the Spencer family’s ancestral home
از مجموعه تحلیلگران عصر ارتباطات بیشتر ببینید:
آرتتاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید
کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان
تکتاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

شاید دوست داشته باشید
شیر در زمستان | نقد فصل چهارم سریال تاج و تخت/ The Crown
گامبی وزیر سریال سال ۲۰۲۰ | Top five Tv show of 2020
گلشیفته فراهانی و ترلان پروانه در جمع صد زن زیبای سال ۲۰۲۰ | the Most beautiful Women: Golshifteh Farahani 51st, Terlan Parvaneh 88th
سودربرگ قسمت دوم شیوع را میسازد | Steven Soderbergh Working on ‘Philosophical’ Sequel to Contagion
نقد فیلم تنت: انتظارات بزرگ نوشتهی خسرو نقیبی
جیمز گان آغازگر رؤیای کراساور مارول و DC؟ | James Gunn Reveals Dream Marvel and DC Crossover Project
تلویزیون
شیر در زمستان | نقد فصل چهارم سریال تاج و تخت/ The Crown

شیر در زمستان
نوشتهای از حمیدرضا سلیمانی عضو حلقهی منتقدان آرتتاکس دربارهی فصل چهارم سریال «تاجوتخت»
دو و نیم/ از چهار ستاره
حمیدرضا سلیمانی – حلقهی منتقدان آرتتاکس:
به گواه انبوه واکنشهای ثبت شده در شبکههای اجتماعی و رسانههای نوشتاری و تصویری در چند هفتهی گذشته میتوان گفت که پیتر مورگان و تیم سازندهی تاجوتخت در فصل چهارم قدم در مسیری دشوار و پردردسر گذاشتهاند. کمتر کسی از بینندههای سریال پرآوازهی نتفلیکس خاطرهی دست اولی از سه فصل اول سریال (که متمرکز بر وقایع سالهای 1947 تا 1977 میلادی بود) دارد ولی فصل چهارم با معرفی دو شخصیت جنجالی و بحثبرانگیز دو دههی پایانی سدهی بیستم، پرنسس دایانا و مارگارت تاچر،که بسیاری از تماشاگران سریال، خاطراتی روشن از دوران اوج حضور آنها در صفحههای تلویزیون دارند، خود را در معرض انواع قضاوتها و اظهارنظرهای گاه تند و کوبنده از سوی مخاطبان و تاریخنویسان با طیفهای مختلف فکری و البته خود خاندان سلطنتی قرار داده است. برقراری تعادلی میان تصویری که از این شخصیتهای تاریخی در حافظهی جمعی مخاطبین سریال نقش بسته، با آن روایتی که تاجوتخت سعی میکند از این شخصیتها ارائه کند، قطعن بزرگترین چالش تیم خالقان سریال در دو فصل بعدی خواهد بود، دو فصلی که احتمالن بحث و جدلی بسیار بیشتر از آنچه فصل چهارم برانگیخت با خود همراه خواهند داشت.
این بار هم نظیر سه فصل اول سریال، موتور محرکهی تاجوتخت تلاش آن برای ورود به دنیای پشت دیوارهای بلند کاخ باکینگهام و کنارزدن تشریفات و تجملات معمول و ارائهی تصویری شکننده از خاندان سلطنتی بریتانیاست که بر خلاف آنچه بهطور معمول شنیده و دیده میشود نه تنها شاد و پرشکوه نیست که پر از شخصیتهاییست که در کشاکش طوفان حوادث نیمهی دوم قرن بیستم و تغییرات عظیم اجتماعی و سیاسی از شخصیتهایی رسمی و پر از جلال و جبروت تبدیل به عروسکهایی زینتبخش صفحات زرد روزنامهها شدهاند، شخصیتهایی غمگین و شکننده که منفعلانه تنها نظارهگر ازدسترفتن تمام اعتبار گذشتهشان شدهاند و از این بین جز دروغ و فریب و ناامیدی و زندگیهایی نمایشی چیزی نصیبشان نشده است.
ببینید: تریلر فصل چهارم سریال تاجوتخت
فصل چهارم تاجوتخت را میتوان به کل از آن دایانا خواند. داستان دخترک کمتجربهای که ابتدا قلب خاندان سلطنتی را تسخیر میکند (روایتی که در بهترین اپیزود این فصل یعنی اپیزود دوم به آن پرداخته میشود)، سپس با همین صمیمیت و سادگی قدم به قدم محبوبیتش نزد اذهان عمومی به مرتبهای میرسد که ساکنین کاخ باکینگهام حتا خوابش را هم نمیتوانند ببینند و در نهایت همین محبوبیت است که کار دستش میدهد و او را وارد نبردی بدفرجام با اعضای خانوادهای میکند که در نیم قرن گذشته هیچیک جز تفرعن و تکبری سرد و پسزننده چیز دیگری از خود به نمایش نگذاشتهاند. اینکه تاجوتخت در کدام سوی این دعوای تاریخی ایستاده است آشکار و مشخص است، تأکید سریال بر انفعال ملکه و بدطینتیهای حسودانهی اطرافیانش در قبال ماجرای چارلز و دایانا چیزی نیست که فهمیدنش نیاز به هوش بالایی داشته باشد. قرینهی گوزن زخمی که تمام خاندان سلطنتی برای شکارش با هم مسابقه گذاشتهاند و تصویر دایانای ناآشنا با رسمورسوم سلطنتی که همچون شکاری بیپناه در میان حلقهای از درباریان مغرور و در حال تمسخر گرفتار شده است (به ترتیب در قسمت دوم و سوم سریال) شاید کلیدیترین تصویر تاجوتخت در فصل اخیرش باشد.
اما موضع سریال در قبال دیگر ضلع کلیدی این فصلش یعنی تاچر سردرگمتر است. از یکسو اراده و اقتدار آهنینش ستوده میشود و از سوی دیگر تمایلات انحصارطلبانه و خوی استبدادیاش مورد انتقاد واقع میشود. از یکسو در نیمهی اول سریال سعی در ارائهی تصویری همذاتپندارانه و همدلانه با تاچر برخاسته از طبقهی کارگر در مقابل اعیان بیخبر از همهجا دارد و از سویی در ماجرای جزایر فالکلند و تحریمهای ضدنژادپرستی آفریقای جنوبی با ارایهی تصویری نیمهکاریکاتوری از غرور و اقتدارگراییاش مشخصن او را رهبری خودکامه و لجباز توصیف میکند. مقایسهی تصویر ناقص و بلاتکلیف بانوی آهنین با تصویر چندوجهی و مؤثری که سریال در فصل اول از دیگر نخستوزیر جنجالی انگستان در قرن بیستم یعنی وینستون چرچیل ترسیم کرده بود نشان میدهد که چهقدر این گسستهگی مواضع به کلیت روایی سریال در این فصل آسیب زده است. (همچنان بهترین توصیف تصویری از تاچریسم را میتوان در فیلمی سراغ کرد که نه نامی از تاچر میبرد و نه مستقیمن به دوران او میپردازد: آشپز، دزد، همسرش و معشوقه ی او ساختهی بیمارگون و آشوبناک پیتر گریناوی)
ببینید: اما کورین (پرنسس دیانا) و جیلین اندرسون (مارگارت تاچر) از بازی در «تاجوتخت» میگویند
هر چند تاجوتخت در فصل اخیر به واسطهی ورود شخصیتهای جدیدتر که هر کدام خودشان میتوانند نقطهی تمرکز یک سریال مفصل جداگانه باشند دچار اندکی پراکندگی روایت و شلختهگی شده و از نقطهی اوج خودش در فصول اول و دوم فاصله گرفته ولی همچنان هم از باکیفیتترین و ارزشمندترین تولیدات تصویری نتفلیکس در سالی که گذشت است. اجرای تیم بازیگران درجهیک سریال در کنار روایت دردآلود، غمگین و پویای پیتر مورگان همچنان بزرگترین نقطهی قوت سریال است و موقعیتسازیهای بینقص فیلمنامه بدون افتادن به دام سانتی مانتالیسم یا پروپاگاندا از همان دقیقهی اول تا آخرین لحظه، کششی غیرقابل مقاومت برای تماشای سریال ایجاد میکند. از ویلیام شکسپیر (که ردپای نگاه تراژیکش به سرنوشت تلخ پادشاهان انگلستان در جایجای تاجوتخت دیده میشود) نقل شده که سر تاجدار هیچگاه آرام نمیخوابد. سریال پیتر مورگان از همان قست اولش روایت پرتلاطم همین آشفتهگی عذابآور بوده و از مضامین و خردهداستانهای فصل چهارم اینطور برمیآید که در دو فصل آینده این پریشانی بنیانبرافکن به نقاط جوشش تازهای خواهد رسید.
از مجموعه تحلیلگران عصر ارتباطات بیشتر ببینید:
آرتتاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید
کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان
تکتاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران
تلویزیون
گامبی وزیر سریال سال ۲۰۲۰ | Top five Tv show of 2020

پنج سریال برتر سال ۲۰۲۰
گامبی وزیر در رأس سریالهای سال پاندمی
Top five Tv show of 2020
The Queens Gambit at the top of the “Pandemic Year” series
آرتتاکس – گروه سینمای جهان: روتنتومیتوز پنج سریال برتر سال ۲۰۲۰ را بر اساس آرای منتقدان و مردم اعلام کرد که مطابق انتظار «گامبی وزیر» با ۹۹درصد رضایت منتقدان و ۹۵درصد رضایت مردم در رتبهی اول نشسته است. سالی که به دلیل پاندمی کرونا میزان اقبال سریالهای تلویزیونی بیشتر از هر سال دیگری بوده است.
پنج سریال اول و رضایت منتقدان از آنها به شرح زیر اعلام شده است؛ ضمن این که میتوانید رأی مردمی را هم در آخرین اسلاید این پست ببینید.
گامبی وزیر – ۹۹درصد
آنچه ما در سایه انجام میدهیم – ۹۷درصد
ممکن است شما را نابود کنم – ۹۷درصد
پسران – ۹۰درصد
شتز کریک – ۹۳درصد
Looking for some of the best TV shows of 2020? Here are five series you can binge right now
#TheQueensGambit – 99%
#ShadowsFX – 97%
#IMayDestroyYou – 97%
#TheBoys – 90%
#SchittsCreek – 93%
از مجموعه تحلیلگران عصر ارتباطات بیشتر ببینید:
آرتتاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید
کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان
تکتاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران
آنونس
در آستانه انتشار قسمت نخست ببینید: نخستین تیزر ملکه گدایان | The first Trailer of the The Queen of The Baggers

در آستانه انتشار قسمت نخست ببینید: نخستین تیزر «ملکهی گدایان»
The first Trailer of the “The Queen of The Baggers” series
.
آرتتاکس – گروه سینمای ایران:تیزر ملکه گدایان به کارگردانی حسین سهیلیزاده و تهیهکنندگی رحمان سیفیآزاد و علی طلوعی منتشر شد.
در خلاصه داستان سریال «ملکهی گدایان» به قلم حامد افضلی و امین محمودی آمده است: امروز تو، میتونه فردای من باشه… هیچکس از سرنوشت خبر نداره… حتا شما… .
باران کوثری، فرزاد فرزین، پانتهآ بهرام، محمدرضا غفاری، آرمان درویش، رضا بهبودی، یسنا میرطهماسب، الهام کردا، سولماز غنی، علی اوجی، بهشاد شریفیان، مریم سرمدی و رویا نونهالی بازیگران این سریال هستند. «ملکهی گدایان» به صورت انحصاری روی پلتفرم فیلیمو قرار خواهد گرفت.
.
The official Trailer of the series “The Queen of The Baggers” directed by Hossein Soheilizadeh and produced by Rahman Seifi Azad and Ali Toloui has been released.
Baran Kosari, Farzad Farzin, Panthea Bahram, MohammadReza Ghaffari, Arman Darvish, Reza Behboodi, Yasna Mirtahmasb, Elham Korda, Solmaz Ghani, Ali Oji, Behshad Sharifian, Maryam Sarmadi and Roya Nonahali are the cast of this series. “The Queen of The Baggers” will be exclusively on the Filimo platform.
.
برخی از عوامل این سریال عبارتند از: مدیر فیلمبرداری: رضا شیبانی، تدوین: امین عابدی، صدابرداران: مهدی آزادی، علی ظهوری، آهنگساز: مسعود سخاوت دوست، خواننده: روزبه بمانی، مجری طرح: علیرضا محمدی، مدیر تولید: سعید عطایی، طراح صحنه: سهیل میرسپاسی، طراح گریم: علی بهرامی فر، طراح و ترکیب صدا: علی ظهوری، طراح لباس: الهام شعبانی، مدیر برنامه ریزی: مسعود میمی، دستیار اول کارگردان: امین محمودی، جلوهای بصری : امیر ولی خانی، دستیار اول فیلمبردار : محمد رضا خلج زاده، طراح نور : کیوان ارجمند، منشی صحنه: زهرا مهدوی، مدیر تدارکات: سجاد نوری، عکاس: هلیا رضایی، دستیار دوم کارگردان : شایان سید محمود،صحنه آرا :علی جعفر دوست، تصویربردار پشت صحنه : امیرژوبین و مشاور رسانه ای: آیدین نادری
از مجموعه تحلیلگران عصر ارتباطات بیشتر ببینید:
آرتتاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید
کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان
تکتاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران
محبوبترینها
- آنونس3 ماه پیش
یک تریلر متفاوت از «قورباغه»؛ نخستین تجربهی سریالسازی هومن سیدی | Frog Series Official Trailer
- تلویزیون3 ماه پیش
اما کورین (پرنسس دیانا) و جیلین اندرسون (مارگارت تاچر) از بازی در «تاج» میگویند | Emma Corrin & Gillian Anderson on playing Thatcher and Diana
- تلویزیون2 ماه پیش
زندیا و سم لوینسون از اپیزود پیشدرآمد فصل دوم سریال «سرخوشی» میگویند
- آنونس2 ماه پیش
تریلر جدید سریال «وانداویژن» – جدیدترین اثر از جهان مارول | WandaVision Official Trailer
- تلویزیون3 ماه پیش
آنیا تیلور جوی و اسکات فرانک بازیگر و خالق سریال «گامبی وزیر» همدیگر را به چالش میکشند | Interview Anya Taylor Joy and Scott Frank
- خبر4 هفته پیش
گلشیفته فراهانی و ترلان پروانه در جمع صد زن زیبای سال ۲۰۲۰ | the Most beautiful Women: Golshifteh Farahani 51st, Terlan Parvaneh 88th
- خبر4 هفته پیش
سودربرگ قسمت دوم شیوع را میسازد | Steven Soderbergh Working on ‘Philosophical’ Sequel to Contagion
- سینمای جهان2 ماه پیش
آماندا سایفرد از فیلم «منک» دیوید فینچر میگوید | Amanda Seyfried talking about David Fincher’s Mank