با ما همراه باشید

💢 چه فیلم‌ها و کارگردانانی در جمع نامزدها خواهند بود؟
💢 هوتن شکیبا، پیمان معادی، حامد بهداد، بهرام رادان و علی نصیریان شانس‌های سیمرغ مرد
💢 بهنوش طباطبایی، الناز شاکردوست، مهناز افشار و هدیه تهرانی شانس‌های سیمرغ زن
💢 پرفروش‌ترین فیلم‌های سال بعد سینمای ایران چه آثاری خواهند بود؟
💢 … و نکاتی از فیلم‌های مهم سال

 

آرش خوش‌خو:
– دل‌م برای اکشن و تفنگ در سینمای ایران تنگ شده بود و در این جشنواره آثاری را دیدیم که در آن‌ها قهرمانان دست به تفنگ می‌شدند.
– به نظرم «تختی»، «شبی که ماه کامل شد» و «رد خون» جزو پرفروش‌های سال بعد هستند و برای تختی فروشی ۱۵ میلیاردی را پیش‌بینی می‌کنم.
– به نظرم «شبی که ماه کامل شد» بهترین فیلم جشنواره امسال است. عده‌ای می‌گویند فیلم کندی‌ست اما من حتا یک‌بار هم ساعت‌م را نگاه نکردم. نمی‌فهمم چرا می‌گویند فیلم از ریتم می‌افتد.
– فکر می‌کنم جوایز بین «رد خون»، «شبی که ماه کامل شد» و «تختی» تقسیم شود.
– به نظرم در حق «ناگهان درخت» و «مسخره‌باز» بی‌انصافی شد.

سیدعبدالجواد موسوی:
– یک سری نکات در دوره‌های مختلف جشنواره فجر ثابت هستند: یک‌سری فیلم می‌بینیم و با خود می‌گوییم این‌ها چرا در جشنواره هستند. عده‌ای از فیلم‌سازهای باسابقه ناامیدمان می‌کنند. و نکته‌ی بامزه‌ی دیگر بارش باران در فیلم‌هاست به‌نحوی که انگار در لندن زندگی می‌کنیم نه تهران!
– با همه‌ی تفاصیل نکات غافل‌گیرکننده‌ی این جشنواره از دوره‌های قبل ببش‌تر بود.
– فیلم‌های خوب جشنواره کم نبوده. از «درخونگاه» سیاوش اسعدی که فیلم خوبی‌ست تا «متری شش و نیم» و «شبی که ماه کامل شد». این فیلم‌ها همه‌شان اما و اگرهایی دارند. کامل‌ترین فیلمی که دیدم «قسم» از محسن تنابنده است.
– «مسخره‌باز» و «ناگهان درخت» سلیقه‌ی من نیست اما این سال‌ها لیبرال شده‌ام و به سلیقه‌ی دیگرام احترام می‌گذارم.
– خوش‌به‌حالتان که فیلم پوراحمد را ندیدید.

علیرضا باذل:
– ترکیب هیأت داوران این نوید را می‌دهد که غافل‌گیر نشویم.
– به نظرم جوایز بین پنج فیلم : «شبی که ماه کامل شد»، «تختی»، «رد خون»، «متری شش و نیم» و «قصر شیرین» تقسیم شود. یادمان نرود که میرکریمی همیشه جزو فیلم‌سازان محبوب جشنواره‌ست.
– معتقدم مسخره‌باز به عنوان فیلم اول همایون غنی‌زاده فیلم بسیار درستی‌ست
– قسم را دوست داشتم اما بعید است بتواند در شب تقسیم جوایز اتفاق ویژه‌ای را رقم بزند.
– پیش‌رفت‌های فنی در جشنواره امسال نشان داد می‌توان سراغ موضوعاتی رفت که تا پیش از این میسر نبود. فیلم‌سازها کم‌فروشی نکردند و پروداکشن می‌دیدیم.

راهنمای فیلم

نقد فیلم سرخ‌پوست | همه چیز برای سینما

نقد فیلم سرخپوست

نقد فیلم سرخپوست از نگاه محمدرضا مقدسیان

محمدرضا مقدسیان با حضور در استودیو آرت‌تاکس به نقد فیلم سرخ پوست ساخته نیما جاویدی پرداخت.

 

از محمدرضا مقدسیان بیش‌تر ببینید:

نقد فیلم آشفته‌گی | لینک تماشا

نقد فیلم بیست و سه نفر | لینک تماشا

 

از سرخ‌پوست بیش‌تر ببینید:

معرفی فیلم سرخ پوست | لینک تماشا

نشست خبری فیلم سرخ پوست در کاخ رسانه | لینک تماشا

فوتوکال فیلم سرخ پوست | لینک تماشا

 

دیگر ویدیوهای ما از سی‌وهفتمین جشنواره‌ی فیلم فجر را در صفحه‌ی اختصاصی این رویداد در آرت‌تاکس ببینید

ادامه مطلب

راهنمای فیلم

نقد فیلم شبی که ماه کامل شد | فیلمی که در جزئیات شکل می‌گیرد

نقد فیلم شبی که ماه کامل شد

نقد فیلم شبی که ماه کامل شد از نگاه گل‌بو فیوضی

 

از شبی که ماه کامل شد بیش‌تر ببینید:

گفت‌وگوی خسرو نقیبی با نرگس آبیار، هوتن شکیبا و پدرام شریفی در استودیو مولن‌روژ | لینک تماشا

گفت‌وگو با فیلم‌بردار و تدوین‌گر «شبی که ماه کامل شد» | لینک تماشا

معرفی فیلم | لینک تماشا

نشست خبری فیلم در کاخ رسانه‌ | لینک تماشا

فوتوکال فیلم | لینک تماشا

 

 

دیگر ویدیوهای ما از سی‌وهفتمین جشنواره‌ی فیلم فجر را در صفحه‌ی اختصاصی این رویداد در آرت‌تاکس ببینید

ادامه مطلب

سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

شب‌های نقد -۵ | بررسی آثار مهم جشنواره سی‌وهفتم فیلم فجر از نگاه خسرو نقیبی و امیر قادری

بررسی آثار مهم جشنواره سی‌ و هفتم فیلم فجر

شب‌های نقد -۵ | بررسی آثار مهم جشنواره سی‌وهفتم فیلم فجر از نگاه خسرو نقیبی و امیر قادری

 

سرخط‌های بخش دوم گفت‌وگوی پر تیتر خسرو نقیبی سردبیر آرت‌تاکس با امیر قادری سردبیر کافه‌سینما درباره‌ی کالبدشکافی آثار مهم جشنواره

 

خسرو نقیبی:

-پروداکشن تختی برای سینمای ایران یک پیش‌رفت چندپله‌ای‌ست.

-۹۰ دقیقه‌ی اول فیلم «متری شش و نیم» بهترین فیلم جشنواره است اما در پایان فیلم افت می‌کند.

-اگر در «ابد و یک‌روز» سانسور به کمک روستایی آمده باشد؛ در «متری شش‌ونیم» به ضررش شده است.

 

امیر قادری:

-فیلم‌سازان ایدئولوژیک نمی‌توانند فیلم‌های قهرمان‌پرور بسازند.

-سعید روستایی یک استعداد است و بعد از مدت‌ها سینمای ایران صاحب یک کارگردان شده که می‌تواند صحنه‌های جان‌دار بسازد. نگرانم منتقدان روستایی را دوره کنند و بگویند فیلم مینیمال‌ بساز!

-روزی رامبد جوان در اعلام هزینه‌های خندوانه گفت:‌ «به کسی مربوط نیست» اما او امروز هزینه‌ی ساخت طلا را اعلام می‌کند. همین یک گام روبه‌جلو در شفافیت مالی‌ست.

-سانسور به فیلم اول روستایی کمک کرد.

-سیاوش اسعدی تنها کارگردان جشنواره است که لنز و قاب براش مهم است.

 

 

بیش‌تر ببینید:

بخش اول گفت‌وگوی سردبیران آرت‌تاکس و کافه سینما را ببینید‌ | لینک تماشا

میزگردی درباره‌ی بهترین‌های جشنواره: هنوز از دوگانه‌ی خیر و شر عبور نکرده‌ایم | لینک تماشا

میزگردی برای پیش‌بینی نامزدها و برندگان جشنواره: انگار در لندن زندگی می‌کنیم نه تهران ! | لینک تماشا

 

ادامه مطلب

محبوب‌ترین‌ها