با ما همراه باشید

زیرنویس فارسی اختصاصی از آرت‌تاکس: چادویک بوزمن و سی‌ینا میلر از بازی در فیلم 21 Bridges می‌گویند و درباره‌ی چالش‌های بازی در شب صحبت می‌کنند.

در کنار تماشای مصاحبه‌ی چادویک بوزمن و سی‌ینا میلر از تریلر فیلم ۲۱ پل دیدن کنید

چادویک بوزمن:

فیلم‌برداری در شب یه چالش بزرگ بود. به هیشکی توصیه نمی‌کنم این کار رو بکنه! اما در عین حال به نظرم کمک هم کرد. کارآگاه‌ها به طور جدی‌تر مجبورن بعضی‌ وقتا سه چهار شب پشت هم بیدار بمونن و با آدرنالین دست‌وپنجه نرم کنن، چون خودشون یا مردم در خطرن. زندگی واقعی اونا این شکلی‌یه. سر صحنه اوضاع کنترل‌شده‌تره، البته که گلوله‌ها واقعی نیستن و زندگی‌هامون در خطر نیست.

این‌که یک ماه و نیم برای فیلم‌برداری‌های شبانه بیدار بمونیم… آدم در شرایطی قرار می‌گیره که به شرایط کارآگاه‌های واقعی نزدیکه. می‌شه این انتظار رو داشت که اکشن که شروع شد، دیگه قرار نیست تموم بشه. در طول فیلم مردم همه محو ماجرا می‌شن. امیدوارم که حتا نتونن پاشن تا برن دست‌شویی! من امیدوارم این‌طوری باشه.

سی‌ینا میلر:

به نظرم مردم باید آماده‌ی سورپرایز شدن هم باشن. توی فیلم اتفاقاتی می‌افته و پیچش‌هایی هست که انتظارش رو ندارین. به جایی می‌رسین که فکرشم نمی‌کردین.

 

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

2,219 بازدید کلی, 9 بازدید امروز

سینمای جهان

گفت‌وگوی ورایتی با الیزابت دبیکی | با اعتماد به‌نفس، کله‌شق و هنرمند

مصاحبه با الیزابت دبیکی

ترجمه‌ی اختصاصی از آرت‌تاکس: مصاحبه مفصل ورایتی با الیزابت دبیکی درباره‌ی کارنامه‌ی بازیگری او، زندگی شخصی‌اش و تجربه‌ی هم‌کاری با کریستوفر نولان در فیلم «انگاره».

گفت‌وگوی ورایتی با الیزابت دبیکی | با اعتماد به‌نفس، کله‌شق و هنرمند

الیزابت دبیکی در گفت‌وگوی مفصلی که با ورایتی داشته از چیزهای مختلفی صحبت کرده. او در ابتدا‌ی این گفت‌وگو می‌گوید که مرموز به نظر می‌رسد و می‌تواند رازدار باشد. دبیکی با خنده تعریف می‌کند: «یک بار ایزابلا روسلینی به من گفت که من مرموزم و این باعث دل خوشی ‌ام شد چون من همیشه می‌خواستم اسرارآمیز و مرموز باشم. اما حقیقت این است که این ظاهر را برای بیش از چهار ثانیه نمی‌توانم نگه دارم. به محض این که با کسی آشنا شوم این ظاهر من به سرعت فرومی‌ریزد.»

آن چه دبیکی می‌تواند از «انگاره»، جدیدترین فیلم کریستوفر نولان، فاش کند این است که نقش همسرِ تنهایِ شخصیت شرور، کنث برانا را بازی می‌کند. او بابت کار با نولان هیجان‌زده بود و گفت که این فیلم «همان تجربه‌ای است که دوست دارید هنگام رفتن به سینما داشته باشید».

او با شگفتی می‌گوید: «کریس همه چیز را می‌سازد. او تمام تصاویر را قطعه به قطعه می‌سازد. او این توانایی را دارد که فیلمی بسازد که تفکری پیچیده داشته باشد و در عین حال سرگرم‌کننده و قابل دسترسی هم باشد. آن قدر همه چیز دقیق بود که حس یک فیلم مستقل را به آدم می‌داد. کریس بسیار سریع کار می‌کند و تمام زمان و انرژی‌اش صرف چیزهای درستی می‌شود. هیچ چیز اضافه‌ای در کار نیست. این همکاری فروتنانه و مشارکتی بود و قطعاً مرا هم به عنوان یک بازیگر و هم احتمالاً به عنوان یک شخص قوی‌تر کرد.»

دبیکی از تایید یا تکذیب کردن تمام نظریه‌های طرفداران درباره‌ی «انگاره» طفره می‌رود. او البته از برخی از این حدس و گمان‌ها لذت برد و به آن‌ها خندید و در نهایت اشاره کرد که «مخاطبان بسیار بسیار شگفت‌زده خواهند شد.»

در کنار مطالعه مصاحبه ورایتی با الیزابت دبیکی ببینید:

الیزابت دبیکی، رابرت پتینسون و جان دیوید واشنگتن از کار با نولان می‌گویند

اولین فیلمی که دبیکی بازی کرد فیلمی مهجور استرالیایی به نام «چند ساقدوش» بود. او می‌گوید: «فکر کنم دیالوگ من دو خط بیش‌تر نبود و شخصیت من در تمام طول فیلم به دنیال گوسفندش می‌گشت. شوخی نمی‌کنم.» ولی این فیلم فرصتی بود تا او با اولیویا نیوتن-جان و ربل ویلسون همکاری کند و در نهایت هم با درآمد بازیگری‌اش یک کامپیوتر خرید.

پس از آن اما نوبت «گتسبی بزرگ»، اقتباس باز لورمن از رمان اف. اسکات فیتزجرالد، رسید. لورمن که شخصیت‌های اصلی را به لئوناردو دی‌کاپریو و کری مولیگان سپرده بود، توانست نقش جردن، دوست بانفوذ دیزی، را به چهره‌ای جدید یعنی دبیکی بسپارد.

او با ذکر این که از قرار گرفتن روبه‌روی دوربین وحشت‌زده بود می‌گوید: «تمام دیالوگ‌هایم یادم رفت. مجبور بودیم برداشت‌های زیادی بگیریم. ما در مدرسه تمرین تئاتر انجام داده بودیم ولی من واقعاً نمی‌دانستم که برای بازی در فیلم باید چگونه باشم. یادم هست سرعت کسی که دیالوگ‌ها را می‌خواند بسیار زیاد بود. با خود فکر کردم: «واقعاً در فیلم‌ها این طور حرف می‌زنند؟»»

پس از این فیلم اما دبیکی توانست با نام‌های بزرگی در عرصه‌ی سینما هم‌بازی شود. او به سرعت و پشت سر هم در نقش شخصیت مقابل کیت بلانشت و ایزابل هوپر (روی صحنه در «خدمتکاران»)، تام هیدلستون و هیو لوری («مدیر شب») و وایولا دیویس («بیوه‌ها») بازی کرد. او هم‌چنین نقش مکمل درخشانی در «داستان» داشت، نقش ویرجینیا ولف را در «ویتا و ویرجینیا» بازی کرد و اخیراً هم در «ارتداد پرتقال سوخته» هم‌بازی میک جگر شد.

در کنار مطالعه مصاحبه ورایتی با الیزابت دبیکی ببینید:

پروسه‌ی انتخاب الیزابت دبیکی برای فیلم «انگاره» از زبان کریستوفر نولان

کارگردانانی که دبیکی با آنان کار کرده می‌گویند که او از به چالش کشیده شدن لذت می‌برد. استیو مک‌کویین کارگردان «بیوه‌ها» گفت: «زمانی که دارید با وایولا کار می‌کنید نمی‌توانید آدم تازه‌کار را به صحنه بیاورید. ولی با این حال بازیگران بزرگ یک‌دیگر را دوست دارند و این دو با هم رابطه‌ی فوق‌العاده‌ای داشتند. دبیکی فضا و ایده‌ی کلی این که چگونه معماری یک اجرا بر پایه‌ی استفاده از فضا و کنترل بدن است درک می‌کند. او تمام مهارت‌های فیزیکی و احساسی‌ای را که می‌خواهید دارد. او یک بازیگر با استعدادهای ذاتی است.»

سوزان بیر کارگردان «مدیر شب» می‌گوید که دبیکی کاملاً مناسب این فیلم بود و با این که تنها ۲۴ سال داشت رابطه‌ی آرامی را با هم‌بازی‌هایش برقرار کرد. بیر گفت: «او به شخصیتش عمق زیادی بخشید. بیش از آن چه انتظار داشتم. هر کاری که او انجام می‌دهد جان‌دار است. او بسیار تحسین‌برانگیز است و من هرگز فکر نمی‌کردم که او ذره‌ای کم‌تجربه‌تر از سایر بازیگران باشد.»

ولی دبیکی می‌گوید که او می‌ترسیده. او گفت: «احتمالاً خوب قایمش می‌کنم. مردم فکر می‌کنند من راحت و بی‌خیالم ولی حقیقت این است که من مضطربم و عرق می‌کنم. تعجب می‌کنم که در اولین روز فیلم‌برداری «خدمتکاران» با کیت و ایزابل اصلاً صدایی از دهانم بیرون آمده باشد.» با این حال او از به دست آوردن فرصت‌هایی از این دست که مانند مسترکلاسی با تدریس همتایانش می‌ماند لذت می‌برد. دبیکی می‌گوید: «بازیگری با انجام آن آموخته می‌شود و شما به عنوان یک بازیگر تنها تا سطح کسانی که در اطراف خود دارید می‌توانید پیش‌رفت کنید. شما برای رشد کردن به همراهان خوبی نیاز دارید و من بسیار خوش‌بخت بوده‌ام که توانستم از این بازیگرهای خارق‌العاده چیزی یاد بگیرم و به کمک بی‌نظیر بودنشان پیش‌رفت کنم. تجربه اعتماد به نفس را با خود به همراه می‌آورد، اعتماد به نفس کله‌شقی را در پی دارد و با کله‌شقی است که هنر خلق می‌شود.»

 

مترجم: پویا مشهدی‌محمدرضا

 

 

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

2,514 بازدید کلی, 593 بازدید امروز

ادامه مطلب

آنونس

تریلر فیلم بیوگرافیک «رادیواکتیو» با بازی رزموند پایک در نقش ماری کوری | Radioactive official trailer

تریلر فیلم Radioactive

زیرنویس فارسی اختصاصی از آرت‌تاکس: تریلر فیلم بیوگرافیک «Radioactive / رادیواکتیو» به کارگردانی مرجانه ساتراپی و با بازی رزموند پایک، سم رایلی و آنورین بارنارد.

تریلر فیلم بیوگرافیک «رادیواکتیو» با بازی رزموند پایک در نقش ماری کوری

«رادیواکتیو» فیلمی بیوگرافیک پیرامون شخصیت ماریا اسکلودوسکا-کوری، ماری کوری به کارگردانی مرجانه ساتراپی و با بازی رزموند پایک است.

فیلم اقتباسی‌ست از فوتو رمانی نوشته‌ی لورن ردنیس. داستان فیلم حول زندگی شخصی و حرفه‌ای ماری کوری می‌چرخد: ملاقات با پی‌یر کوری (سم رایلی)، همسر و همکارش، کشف پولونیوم و رادیوم مرگ تراژیک پی‌یر و رابطه‌ی نامشروع با همکارش پاول لانگوین (آنورین بارنارد).

اولین نمایش از رادیواکتیو در آخرین شب فستیوال تورنتو بود که با واکنش‌های متوسطی همراه شد.

فیلم قرار است ۲۴ام جولای روی سرویس آمازون پرایم ویدیو به نمایش دربیاید.

در کنار تماشای تریلر فیلم Radioactive ببینید:

علی حجوانی خبرنگار آرت‌تاکس در تورنتو ۲۰۱۹ از فیلم رادیواکتیو می‌گوید

Radioactive official trailer

Radioactive is a 2019 British biographical drama film directed by Marjane Satrapi and starring Rosamund Pike as Maria Skłodowska-Curie. The film is based on the graphic novel by Lauren Redniss. The film documents the life and work of Marie Curie: meeting her husband/research partner Pierre (Sam Riley), discovering polonium and radium, the tragic loss of Pierre to a trampling horse, and her affair with colleague Paul Langevin (Aneurin Barnard). Radioactive premiered as the Closing Night Gala at the Toronto International Film Festival on 14 September 2019 to average reviews. It is scheduled to be released on 24 July 2020 on Prime Video.

 

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

9,330 بازدید کلی, 996 بازدید امروز

ادامه مطلب

سینمای جهان

کریستوفر نولان از پروسه‌ی انتخاب و شیوه‌ی بازیگری الیزابت دبیکی در «انگاره» می‌گوید

الیزابت دبیکی Tenet

ترجمه‌ی اختصاصی از آرت‌تاکس: کریستوفر نولان در مصاحبه‌ای از پروسه‌ی انتخاب الیزابت دبیکی و شیوه‌ی کار با او برای تازه‌ترین ساخته‌اش Tenet می‌گوید.

کریستوفر نولان از پروسه‌ی انتخاب و شیوه‌ی بازیگری الیزابت دبیکی در Tenet می‌گوید

چیز زیادی از شخصیت الیزابت دبیکی در «انگاره»، به جز این که او همسر شخصیت منفی فیلم، یک الیگارش روسی با بازی کنث برانا، است و او را ترک کرده نمی‌دانیم اما چیزی که از اطلاع داریم این است که نولان نزدیک بود از انتخاب دبیکی برای این نقش صرف نظر کند!

این فیلم‌ساز در مصاحبه‌ای با ورایتی گفته که دبیکی در «بیوه‌ها»، فیلم استیو مک‌کویین، آن قدر خود را آمریکایی نشان داده بود که باعث شد او نام دبیکی را از لیست بازیگران احتمالی «انگاره» خط بزند.

الیزابت دبیکی، رابرت پتینسون و جان دیوید واشنگتن از کار با نولان می‌گویند

نولان درباره‌ی این شخصیت «انگاره» و این که چرا بازی دبیکی در «بیوه‌ها» او را فریب داد و باعث شد فکر کند که او مناسب پروژه‌ی جدیدش نیست گفته: «من به دنبال شخصیتی خیلی خیلی بریتانیایی می‌گشتم. شخصیتی که یک انگلیسی جذاب است.» او تا زمانی که اما توماس، همکار تهیه‌کننده و همسر او، پیشنهاد نداده بود که دبیکی را برای این نقش انتخاب کنند و او را از این نکته آگاه کرد که این بازیگر اهل ایالات متحده نیست نظر خود را عوض نکرد.

نولان گفت: «الیزابت از آن دست بازیگران بزرگی است که وقتی به آن‌ها توجه می‌کنید می‌فهمید که آن‌ها را در آثار زیادی دیده‌اید اما نمی‌توانید باور کنید که همه‌ی آن‌ها یک نفرند.» او هم‌چنین اضافه کرد که پس از تماشای بازی‌های دبیکی در «بیوه‌ها»، «گتسبی بزرگ» و مینی سریال «مدیر شب» مسحور توانایی‌های او شده است.»

نولان در ادامه گفت: «این که کسی به شگفت‌انگیزی و جذابی او توانایی تغییر شخصیتی آفتاب‌پرست‌گونه دارد به شدت به حجم توانایی‌های او می‌افزاید.»

تماشای کارهای دبیکی باعث شد که نولان این نقش را به او پیشنهاد کند اما او اصرار داشت که برای این نقش آزمون بدهد. نولان گفت: «من قطعاً از او نمی‌خواستم که آزمون بدهد. سطحی از بازیگری هست که شما پس از دیدن آن به عنوان یک کارگردان، دیگر از بازیگری که این توانایی را دارد نمی‌خواهید که آزمون بدهد ولی او می‌خواست که این اتفاق بیفتد. فکر کنم این که بدانیم او می‌تواند آن چه را که به دنبالش بودیم انجام دهد برایش مهم بود. و این گونه بود که او آمد و همه را به شگفتی واداشت. به نظر من او تنها آن چه را که از او در سر داشتم تایید کرد. بازی او حتی فراتر از تصورات و آرزوی من بود.»

همه‌ی آن‌چه باید از «انگاره / Tenet» بزرگ‌ترین فیلم کریستوفر نولان بدانید

نولان شخصیت دبیکی را این گونه توصیف کرد که «اجرای درست این نقش سخت است چون او باید آسیب‌پذیر باشد و از خوبی او سوءاستفاده شود اما قدرت و عمقی هم دارد که به کارش خواهد آمد.»

او اضافه کرد: «فکر می‌کنم که اجرای این شخصیت توسط یک بازیگر بدون توسل به کارهایی غیرعادی یا تکیه به نسخه‌ای ساده از قوس شخصیتی آن بسیار دشوار باشد. دبیکی راهی پیدا کرده است که آسیب‌پذیری و قدرت را هم‌زمان نشان دهد و این بسیار انسانی و واقعی است.»

مترجم: پویا مشهدی‌محمدرضا

 

 

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

6,513 بازدید کلی, 593 بازدید امروز

ادامه مطلب

محبوب‌ترین‌ها