با ما همراه باشید

اختتامیه سی‌ و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه در تالار وحدت برگزار شد و برندگان بخش‌های مختلف این روی‌داد سینمایی جوایز خود را دریافت کردند.

به گزارش ستاد خبری سی‌و‌ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهرام قاسمی سخن‌گوی وزارت خارجه، محمدمهدی حیدریان رییس سازمان سینمایی، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، سید محمدمهدی طباطبایی‌نژاد مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، علی اکبر صفی‌پور مدیر عامل بنیاد رودکی، الیور استون کارگردان آمریکایی و دیگر فیلمسازان خارجی و داخلی که مهمان جشنواره هستند از جمله حاضران در مراسم بودند.

اختتامیه سی‌ و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر با قرائت آیاتی از قرآن مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی آغاز شد و پس از آن دو کودکی که عکس آن‌ها روی پوستر سی‌وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر چاپ شده بود، روی سن آمدند تا با پخش تیزر سی‌وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، اختتامیه این جشنواره ادامه یابد.

رامبد جوان که اجرای این مراسم را برعهده داشت، در سخنانی گفت: «چیزی در حدود ۷۰ دقیقه در خدمت شما هستیم و خیلی سریع جوایز را اهدا خواهیم کرد.»

جوان افزود: «طی سه سالی که این جشنواره را دنبال می‌کنم به عنوان یک فیلم‌بین کیف کرده‌ام و احساس می‌کنم جشنواره استانداردی داریم.»

این بازیگر و کارگردان سینمای ایران در ادامه بیان کرد: «بخش «دارالفنون» این جشنواره فوق‌العاده است زیرا ۱۱۰ دانشجو از کشورهای مختلف در آن حضور دارند. در طول جشنواره مهمان‌های جشنواره به دانشکده‌های مختلف می‌روند و با دانشجویان کشورمان ارتباط برقرار می‌کنند و این هم از نقاط قوت جشنواره است.»

جوان حضور مهمانان خارجی جشنواره در هتل‌های در مرکز شهر تهران را امر مثبتی ارزیابی کرد و گفت: «دیگر مثل سابق مهمانان را به هتل‌های بالای شهر نمی‌برند و در هتل‌های مرکز شهر تهران اسکان داده می‌شوند تا در جریان زندگی در میانه شهر ما باشند.»

او افزود: «سینماگران ما گردانندگان این جشنواره هستند؛ سینماگرانی چون رضا میرکریمی، فاطمه معتمدآریا، رضا کیانیان و نگار جواهریان.»

رامبد جوان با شوخی به حضور نگار جواهریان همسرش در تیم اجرایی جشنواره اشاره کرد و گفت: «من زنم را با ۶۵ کیلو به جشنواره تحویل دادم و حالا با ۲۵ کیلو تحویل گرفتم! خودم هم در این چند روز آ‌ن‌قدر برای دیدن فیلم ها در کاخ جشنواره این‌ور و آن‌ور رفتم که لاغر شدم، پس این جشنواره فرصت خوبی برای لاغر شدن است.»

رامبد جوان ضمن تشکر از محسن شاه‌ابراهیمی از مدیران سی‌و‌ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر از رضا میرکریمی دبیر جشنواره دعوت کرد تا روی صحنه بیاید.

رضا میرکریمی دبیر سی‌و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر پس از حضور روی سن در سخنان کوتاهی گفت: «من در این سه سال که دبیری جشنواره را برعهده داشتم برای ارائه‌ی گزارش این بالا آمدم و حال باز هم می‌خواهم از این فرصت استفاده کرده و از همکارانم و مدیرانی که به من کمک کردند تشکر کنم.»

میرکریمی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: «جشنواره خوب یا بد آن‌چه اتفاق افتاد حاصل دست‌رنج یک تیم دل‌سوز و خوش‌فکر بود و می‌خواهم از همه مدیران خوبی که به من در این اتفاق کمک کردند، تشکر کنم. هیچ کار بزرگی اتفاق نمی‌افتد مگر با وجود یک تیم خوب و من این تیم را داشتم. از همه اهالی سینما برای همراهی در برگزاری این جشنواره تشکر می‌کنم. از همه‌ی آن‌هایی که چه فیلم‌شان قبول شد چه نشد تشکر می‌کنم .از مهمانان که آن‌ها را برای برگزاری ورک‌شاپ‌ها و کارگاه‌ها آن‌ها را خسته کردیم تشکر می‌کنم.»

دبیر سی‌وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر خطاب به رسانه‌ها گفت: «از اهالی رسانه و رسانه ملی تشکر می‌کنم که ما را همراهی کردند. حتا از کسانی که تلاش کردند حاشیه منفی ایجاد کنند تشکر می ‌کنم؛ همین که جشنواره برای‌شان مهم بوده از آن‌ها سپاس‌گزارم.»

او افزود: «پیشاپیش به تمامی برندگان تبریک می‌گویم و امیدوارم سال‌های بعد هم فیلم‌هاشان را برای ما بفرستند.»

میرکریمی در پایان صحبت‌هایش از حضار خواست فیلم‌ساز بزرگ اولیور استون را که در سالن حضور دارد تشویق کنند.

پس از سخنان میرکریمی نوبت به اهدای جوایز رسید.

با برندگان اختتامیه سی‌ و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر آشنا شوید:

جایزه نت‌پک (ترویج سینمای آسیا):

فیلم «هندی و هرمز» ساخته‌ی عباس امینی
جایزه بهترین فیلم‌ اول:

فیلم «درساژ» ساخته‌ی پویا بادکوبه
  جایزه بین الادیان:

فیلم «گندم» ساخته‌ی سمیح کاپلان اوغلو

جایزه صلح:

ریتی پان برای یک عمر دستاورد هنری
دیپلم افتخار برای فیلم «معدنچی» ساخته‌ی هانا اسلاک

بخش فیلم‌های آسیایی (جلوه‌گاه شرق):

جایزه بهترین فیلم‌ بلند آسیایی: فیلم «پدر و پسر» ساخته‌ی دونگ دینگ لونگ
جایزه بهترین کارگردان فیلم آسیایی: مریم بحرالعلومی برای فیلم پاسیو
جایزه بهترین فیلم کوتاه آسیایی: فیلم «بچه‌خور» ساخته‌ی محمد کارت
جایزه محمد امین (اخلاق): فیلم «آن سوی ابرها» ساخته‌ی مجید مجیدی

بخش مسابقه بین‌الملل (سینمای سعادت):

لوح تقدیر برای انیمیشن «آقای گوزن» به کارگردانی مجتبی موسوی
جایزه سیمرغ سیمین بهترین فیلم کوتاه: فیلم «وفاداری» ساخته‌ی تاتیانا فدوروسکایا
جایزه ویژه هیئت داوران برای بهترین دستاورد هنری: ریچارد کندریک فیلمبردار فیلم «ترانه‌ی گرانیت»
سیمرغ سیمین بهترین بازیگر زن: ماهور الوند برای فیلم «هت‌ریک»
سیمرغ سیمین بهترین بازیگر مرد: لئون لچف برای فیلم «معدنچی»
سیمرغ سیمین بهترین فیلمنامه: فیلم «هت‌تریک» به نگارش رامتین لوافی
سیمرغ سیمین بهترین کارگردانی: الکسی گرمن جونیور برای فیلم دولتوف
سیمرغ سیمین بهترین فیلم: فیلم «آگا» میلکو لازاروف

 

بیش‌تر ببینید:

گفت‌وگوی اختصاصی آرت‌تاکس با دبورا یانگ | لینک تماشا

گفت‌وگوی اختصاصی آ‌رت‌تاکس با الیویه مگاتون | لینک تماشا

گفت‌وگوی اختصاصی آرت‌تاکس با فرانکو نرو | لینک تماشا

 

برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب سردبیر

اندازه‌های خودم را می‌دانم | گفت‌وگوی خسرو نقیبی با سیروان خسروی درباره‌ی بازیگری

سیروان خسروی

در این گفت‌وگوی مفصل چهل‌دقیقه‌ای، سیروان خسروی که با ایفای نقش نخست سریال #حرفه_ای (بیرون از فضای موسیقی که در آن ستاره است) در کانون توجه سینمایی‌ها نیز قرار گرفته، رودرروی خسرو نقیبی سردبیر آرت‌تاکس نشسته و برای اولین‌بار در یک گفت‌وگوی سینمایی، به تمام سؤال‌ها، ابهامات و انتقادات درباره‌ی این سمت کارنامه‌ی حرفه‌ای‌اش پاسخ داده است.

سیروان در این گفت‌وگو می‌گوید خودش را در ورود به سینما نابازیگر می‌دانسته، جای کسی را تنگ نکرده و قرار هم نیست به صورت تمام‌وقت بازیگری را ادامه دهد؛ چرا که هنوز در عرصه‌ی موسیقی بلندپروازی‌هایی دارد و مهم‌ترین دغدغه‌اش آن‌جاست. در این گفت‌وگو می‌توانید سمت دیگر چهره‌ی این آرتیست را ببینید؛ سطح دانسته‌هاش از سینمای ایران و جهان، تلاشی که برای رسیدن به یک نقش کرده و البته پیشینه و آینده‌اش با سینما و نسبت به آن.

این گفت‌وگو محصول اختصاصی آرت‌تاکس است و بازگشت ما به تولیدات تصویری پس از دو سال رخوت حاصل از همه‌گیری کرونا.

 

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

ادامه مطلب

آنونس

تریلر فیلم قهرمان | از تازه‌ترین فیلم اصغر فرهادی بیش‌تر ببینید

تریلر فیلم قهرمان

نسخه‌ی ایرانی تریلر فیلم قهرمان ساخته‌ی مسعود رفیع‌زاده که در آن جزئیات بیش‌تری از داستان و تصاویر تازه‌تری از فیلم را می‌توانید تماشا کنید

تریلر فیلم قهرمان به کارگردانی اصغر فرهادی
اکران در سینماهای سراسر ایران

ساخت آنونس: مسعود رفیع‌زاده

#قهرمان

ادامه مطلب

آنونس

انتشار اولین تیزر از پشت‌صحنه‌ی«خائن‌کشی» همزمان با زادروز هشتاد سالگی مسعود کیمیایی

پشت‌صحنه‌ی خائن‌کشی

انتشار اولین تیزر از پشت‌صحنه‌ی«خائن‌کشی» همزمان با زادروز هشتاد سالگی مسعود کیمیایی

اولین تیزر از پشت‌صحنه‌ی سی‌امین فیلم مسعود کیمیایی«خائن‌کشی» به تهیه‌کنندگی علی اوجی همزمان با زادروز هشتاد سالگی مسعود کیمیایی

«خائن‌کشی» سی‌امین فیلم مسعود کیمیایی به تهیه‌کنندگی علی اوجی همزمان با زادروز این هنرمند منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی فیلم، داستان آخرین فیلم مسعود کیمیایی رفاقت و گذری به ماجرای ملی شدن صنعت نفت دارد که سکانس‌های مربوط به این رخداد تاریخی در روز ۲۹ اسفندماه همزمان با روز ملی شدن صنعت نفت فیلمبرداری و به پایان رسید

امیر آقایی، پولاد کیمیایی، پانته‌آ بهرام، سارا بهرامی، اندیشه فولادوند، حمیدرضا آذرنگ، سام درخشانی، نرگس محمدی، رضا یزدانی، الهام حمیدی، نسیم ادبی، فریبا نادری، شکیب شجره، پردیس پورعابدینی با حضور فرهاد آئیش، سعید پیردوست، امیررضا دلاوری، ایوب آقاخانی، سام نوری، امیرکاوه آهنین‌جان ، ایلیا کیوان، امیرحسین نوروزبیگی و کیانوش گرامی و هنرمندی مهران مدیری بازیگرانی هستند که در آخرین ساخته مسعود کیمیایی نقش‌آفرینی کرده‌اند.

 

نخستین تصویر از مهران مدیری در فیلمِ مسعود کیمیایی

ساخت تیزر شهیار کبیری

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

ادامه مطلب

محبوب‌ترین‌ها