با ما همراه باشید
تحلیل گلدن گلوب ۲۰۲۱ تحلیل گلدن گلوب ۲۰۲۱

سینمای جهان

در گلدن گلوب ۲۰۲۱ چه خواهد گذشت؟

تحلیل گلدن گلوب ۲۰۲۱

سال سینمایی ۲۰۲۰ به پایان خود نزدیک شده و طبق سنت هر ساله شروع فصل جوایز با نام گلدن‌گلوب عجین شده اما امسال به لطف محدودیت‌های کرونا شکل و شمایل خاصی به خود گرفته است. خبری از فرش قرمز نیست، حاضران مراسم در هتل بورلی تنها شامل معرفی‌کنندگان هر بخش‌ند و دو مجری این برنامه، ایمی پولر و تینا فی به ترتیب از لس‌آنجلس و نیویورک، مراسم را به شکل مجازی و از دور اجرا می‌کنند. اما جوایز به همان سبک و سیاق سابق اهدا می‌شود و می‌توان پیش‌بینی‌هایی در رابطه با برندگان این مراسم تعیین کرد. پیش‌بینی‌های زیر توسط نیت جونز، نویسنده‌ی وب‌سایت والچر انتخاب شده‌اند.

بهترین فیلم درام

با توجه به فیلم‌هایی که در این رشته نامزد هستند، بهترین فیلم درام شاید جذاب‌ترین بخش این مراسم خواهد بود. هر چند نباید شانس «منک» را از یاد برد، به خصوص با توجه به این که بیش‌ترین میزان نامزدی را دریافت کرده، احتمالن این جایزه به یکی از دو فیلم «سرزمین کوچ‌نشینان» و «دادگاه هفت شیکاگویی» متعلق خواهد بود و با توجه به علاقه‌ی هیأت داوران به آرون سورکین، احتمال برد فیلم او بر «سرزمین کوچ‌نشینان» می‌چربد.


بهترین فیلم موزیکال یا کمدی

با توجه به این که عموم فیلم‌های اسکاری در بخش درام گلدن گلوب رقابت می‌کنند، تنها فیلمی که در این بخش شانس درخشش در اسکار را دارد «بورات۲» است. هرچند که در کنار آن رقیبی دوست‌داشتنی به نام «پالم اسپرینگز» وجود داشته باشد.

بهترین کارگردانی

با توجه به این که «منک» در زمینه‌ی تعداد نامزدی‌ها پیش‌تاز است، بسیاری معتقدند دیوید فینچر جایزه‌ی امسال را از کلوئی ژائو خواهد ربود اما به نظر من و با توجه به حضور فیلم ژائو (سرزمین کوچ‌نشینان) در رشته‌ی بهترین فیلم‌نامه، فکر می‌کنم این کارگردان به موفقیتش ادامه خواهد داد.

بهترین فیلم‌نامه

می‌خواهید بدانید هیأت داوران گلدن گلوب چه‌قدر آرون سورکین را دوست دارند؟ به یاد آورید او در حالی جایزه‌ی بهترین فیلم‌نامه را برای «استیو جابز» گرفت که خود آن فیلم نامزد بهترین فیلم درام سال نبود. برنده شدن سورکین برای «دادگاه هفت شیکاگویی» از همین حالا مثل روز روشن است.

 

کلوئه ژائو با «سرزمین خانه‌به‌دوشان» چه‌گونه تاریخ‌ساز شد؟

 

بهترین بازیگر مرد در بخش درام

در این رشته، برنده‌ی نهایی این جایزه طی سه سال اخیر موفق به کسب جایزه‌ی بهترین بازیگر مرد سال در مراسم‌های دیگر شده و شاید برخی از رأی‌دهندگان خواستار اهدای اولین گلدن گلوب به آنتونی هاپکینز برای نقشش در فیلم «پدر» باشند، حدس می‌زنم موقعیت چدویک بوزمن فقید از سایر رقبایش بهتر است.

بهترین بازیگر زن در بخش درام

این شاخه به نظر مسابقه‌ای سه‌جانبه میان ویولا دیویس برای فیلم «ریشه سیاه مارینی»، فرنسیس مک‌دورمند برای« سرزمین کوچ‌نشینان» و کری مولیگان برای «زن جوان نویددهنده» است و با توجه به سلیقه‌ی هیأت داوران مبنی بر اهدای جایزه به بازیگری که هیچ‌گاه برنده نشده، مالیگن در مقابل دو برنده‌ی سابق این جایزه شانس بیشتری دارد و این موفقیت احتمالن در مراسم اسکار نیز تکرار خواهد شد.

بهترین بازیگر مرد در بخش موزیکال یا کمدی

این یکی از رشته‌های آسان‌تر مراسم امسال از حیث پیش‌بینی است و ساشا بارون کوهن که برای بازی در فیلم اول بورات جایزه دریافت کرد بود، به احتمال زیاد این موفقیت را در فیلم دوم نیز تکرار خواهد کرد.

بهترین بازیگر زن در بخش موزیکال یا کمدی

با عدم حضور مریل استریپ بابت ایفای نقش در فیلم«جشن رقص پایان سال»، کار پیش‌بینی ما آسان‌تر شد. هیأت داوران ارزش کار ماریا باکالوا (برای بازی در فلم« بورات » را به حدی دانستند که او را در بخش نقش اصلی قرار دادند و حضور این بازیگر بلغاری تازه‌وارد به عنوان یکی از برندگان، از جمله نکات قابل‌پیش‌بینی این مراسم محسوب می‌شود.

بهترین بازیگر مکمل مرد

آیا ساشا بارون کوهن برای بازی در فیلم «دادگاه هفت شیکاگویی» می‌تواند به پنجمین بازیگری تبدیل شود که در یک شب، دو گلدن گلوب دریافت می‌کند؟ احتمال این موضوع کم نیست اما انتخاب جرد لتو برای بازی در فیلم «چیزهای کوچک» به نظر ملغمه‌ی بی‌نقصی از کمپین‌های تبلیغاتی و دیوانه‌بازی‌های مختص گلدن گلوب می‌آید و انتخاب او از هر نظر مطابق با سلیقه‌ی اعضای گلدن گلوب است.

بهترین بازیگر مکمل زن

هر چند گلن کلوز با وجود بردن گلدن گلوب، رقابت اسکاری‌اش (بابت بازی در فیلم همسر) را به اولیویا کلمن باخت، این بار به نظر تکرار موفقیت در هر دو مراسم برای این بازیگر کهنه‌کار، آسان‌تر از گذشته است.

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

آنونس

جدیدترین تریلر فیلم گزارش فرانسوی به کارگردانی وس اندرسون

جدیدترین تریلر فیلم گزارش فرانسوی

جدیدترین تریلر فیلم گزارش فرانسوی به کارگردانی وس اندرسون

«گزارش فرانسوی» کمدی درامی به کارگردانی وس اندرسون است. داستان این فیلم حول کارکنان یک مجله‌ی اروپایی در یک شهر تخیلی فرانسوی می‌گذرد که تصمیم می‌گیرند یک نسخه یادمان چاپ کرده و به بزرگداشت سه واقعه مهم یک دهه گذشته‌شان بپردازند.

این سه واقعه عبارت‌ند از حبس ابد یک هنرمند، شورش‌های دانشجویی و یک گروگان‌گیری. وس اندرسون در ساخت این فیلم از زندگی واقعی کارکنان مجله نیویورکر الهام گرفته‌است.

پیش‌تولید عجیب فیلم جدید وس اندرسون از زبان رابرت یئومان


این فیلم پرستاره بازیگران نام‌داری مانند بنیسیو دل‌تورو، آدریان برودی، تیلدا سوینتون، لئا سیدو، فرانسس مک‌دورمند، تیموتی شالامه، بیل مورای، اون ویلسون و ادوارد نورتون را دور هم جمع کرده و قرار است پس از افتتاحیه در جشنواره‌ی فیلم کن، به شکل عمومی در تاریخ ۲۲ اکتبر ۲۰۲۱ اکران شود

 

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

ادامه مطلب

آنونس

تریلر فیلم من زلاتان هستم | درامی بیوگرافیک درباره‌ی زندگی زلاتان ابراهیموویچ

تریلر فیلم من زلاتان هستم

تریلر فیلم من زلاتان هستم منتشر شد

فیلم من زلاتان هستم در ژانر بیوگرافیک اثری‌ست به کارگردانی ینس سیوگرن که براساس کتابی با همین نام به نوشته‌ی دیوید لاگرکرانتز ساخته شده و داستان زلاتان ابراهیموویچ، فوتبالیست مشهور سوئدی را در دو دوره‌ی مختلف بیان می‌کند.

گرانیت روشیتی در نقش زلاتان ۱۷ ساله و دومینیک آندرسون بایراکتاتی نقش زلاتان ۱۱ ساله را دارند و در کنار این دو بازیگرانی نظیر امانوئل آیتا، دیوید اس لیندگرن و هاکان بنگستون نیز در فیلم حاضر هستند.

این اثر دهم سپتامبر اکران خواهد شد.

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

ادامه مطلب

آنونس

تریلر فیلم مرد آزاد / Free Guy | با بازی رایان رینولدز

تریلر فیلم مرد آزاد

تریلر فیلم مرد آزاد منتشر شد

زیرنویس فارسی اختصاصی از آرت‌تاکس: تریلر فیلم مرد آزاد به کارگردانی شان لوی با بازی رایان رینولدز، جو کری و جودی کورمر منتشر شد

«مرد آزاد» فیلمی است ساخته‌ی شان لوی، کارگردان سری معروف «شبی درموزه» و توسط مت لیبرمن و زک پن نوشته شده است. این فیلم در ادامه‌ی روال آثاری مانند «بازیکن یک آماده»، «رالف خراب‌کار» و «گیمر»، داستان دنیایی را در بازی‌های ویدیویی به تصویر می‌کشد که ترکیبی از دو عنوان بسیار پرطرفدار GTA و Fortnite است.

گای، یکی از شخصیت‌های غیرقابل بازی (NPC)های این دنیاست که بعد از کشتن یکی از بازیکنان، با برداشتن عینکش دنیا را از فیلتر HUD (جزئیات مختلفی که در بازی‌ها روی صفحه می‌آیند مانند مقدار سلامتی، استقامت و گلوله) می‌بیند و تصمیم می‌گیرد به مبارزه‌ی جهانی بپیوندد.

در مرکز «مرد آزاد»، رایان رینولدز به عنوان شخصیت اصلی قرار گرفته و بازیگرانی مانند جودی کورمر (کشتن ایو)،جو کری (چیزهای عجیب) و تایکا وایتیتی (جوجو خرگوشه و ثور: راگناروک) نیز حصور دارند.

«مرد آزاد» از جمله پروژه‌هایی بود که زیر نظر کمپانی فاکس قرن بیستم کلید خورد ولی در نهایت قرار است توسط دیزنی منتشر شود (چنین اتفاقی برای فیلم فوردعلیه فراری نیز رخ داد).

 

جدیدترین تریلر فیلم «مرد آزاد» با بازی رایان رینولدز |

Free Guy Official Trailer

 

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

ادامه مطلب

محبوب‌ترین‌ها