با ما همراه باشید

زیرنویس فارسی اختصاصی از آرت‌تاکس: تریلر فیلم «Blackbird / پرنده‌ی سیاه» به کارگردانی راجر میشل و با بازی سوزان ساراندون، کیت وینسلت، سم نیل، میا واشیکوفسکا، رین ویلسون و بکس تایلور کلاوس

نقد هالیوودریپورتر بر روی فیلم «پرنده‌ی سیاه»:

در «پرنده‌ی سیاه»، سوزان ساراندون نقش لیلی را دارد؛ آرشیتکتی رو به موت که می‌خواهد پیش از خودکشی، خانواده‌اش را برای آخرین بار به ویلای کنار دریای دنجش دعوت کند. براساس فیلمی دانمارکی با نام قلب ساکت، در کنار ساراندون ستارگان بسیاری ایفای نقش کرده‌اند از جمله‌ی آن‌ها کیت وینسلت، سم نیل، میا واشیکوفسکا، رین ویلسون و بکس تایلور کلاوس. با نورپردازی طبیعی و گرم، شخصیت‌هایی که وسط حرف هم می‌پرند و موسیقی مناسب، به این ملودراما از هر نظر به آن نگاه کنید، می‌بینید ساخته شده تا در مراسم‌ جوایز به کلیپ‌هایی از فیلم پخش کنند. در تک تک نماها، بازیگران در حال نقش‌آفرینی هستند به خصوص اگر دیالوگی نداشته باشند یا در گوشه‌ای صرفن به حرف‌های دیگران واکنش نشان دهند.

در نتیجه فیلم نهایی گاه به شکل غیر قابل تحملی ازخودراضی است و تلاش می‌کند بیننده‌اش را با گروه بازیگران و نقش‌هایی که ضد تیپ دارند شگفت‌زده کند. از طرفی، ترکیب پیرنگ‌های مختلف گاه سرسری و غیرقابل باورند به خصوص یکی از افشاگری‌هایی که در پرده‌ی آخر رخ می‌دهد و ممکن است روز پایانی این خانواده به کل از هم بپاشد.

ببینید: نشست خبری فیلم Blackbird / پرنده‌ی سیاه | مرگ و فروپاشی یک خانواده

نکته‌ی مثبت فیلم: فیلم‌برداری مایک الی

در میان تمام دردسرهایی که فیلم‌نامه سمت شخصیت‌هایش پرت می‌کند، این پرسش پدید می‌آید که هدف فیلم آگاه ساختن مخاطب از سبک زندگی خطرناکی است یا بررسی عمیقی از درام میان دوستان و آشنایان؟ برخلاف آثار قبلی طعنه‌آمیز راجر میشل در مورد خانواده‌هایی با سطح طبقاتی نیمه مرفه مانند مادر و عشق پاینده، پرنده‌ی سیاه آن خودآگاهی را ندارد. به هر صورت آنچه میشل به شدت به آن وارد است، خلق صحنه‌های شامی است که تمامی بازیگران دور میزی کنار هم می‌نشینند. از برخی وجوه، فیلم عملن یک شام خانوادگی طولانی است که داستانش در خانه‌ای مدرن و منحصر به فرد دنبال می‌شود.

البته فیلم فاقد نکات مثبت نیست. برخی صحنه‌هابه لطف فیلم‌برداری درجه‌ یک مایک الی و برداشت‌های مدرن آثار کلاسیک از باخ و موتزارت دیدنی هستند و به شخصیت‌ها عمق می‌دهند. اما در نهایت، سبک زندگی بی‌نقص و لوکس یک درصدی‌ها بزرگ‌ترین نقص فیلم است. آیا هنوز کسی جز برخی شخصیت‌های درام‌های وودی آلن به این شکل زندگی می‌کند؟ وقتی شخصیت ساراندون از گروه می‌خواهد به کارهای عادی‌ای که در آخر هفته انجام می‌دهند ادامه دهند (خواند روزنامه، بررسی بورس و حتا نوشتن نمایش‌نامه!) برخی تماشاگران به این نکته‌ی عجیب می‌رسند که چرا هیچ کدام از این شخصیت‌ها مشغول گشت و گذار در اینستاگرام یا جواب دادن به ایمیل‌های‌شان نیستند در عین آن که در دنیایی شلوغ و مدرن زندگی می‌کنند. شاید دیدن نور آبی موبایل‌ها بر روی صحنه، نورپردازی گرم و خاکی فیلم را خراب می‌کند.

لزلی فلپرین، منتقد هالیوود ریپورتر | مترجم: محمد تقوی

 

Blackbird official trailer

Blackbird is a film about a terminally ill matriarch, Susan Sarandon, who calls her loved ones home for a goodbye in Roger Michell’s graceful remake of a 2014 Danish drama. The promise of Susan Sarandon, Kate Winslet, Mia Wasikowska and Sam Neill is enticing, especially given steerage by Roger Michell, a solid director whose credits include Notting Hill, Le Week-End and 2017’s underrated adaptation of My Cousin Rachel.

 

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

آنونس

تریلر فیلم قهرمان | از تازه‌ترین فیلم اصغر فرهادی بیش‌تر ببینید

تریلر فیلم قهرمان

نسخه‌ی ایرانی تریلر فیلم قهرمان ساخته‌ی مسعود رفیع‌زاده که در آن جزئیات بیش‌تری از داستان و تصاویر تازه‌تری از فیلم را می‌توانید تماشا کنید

تریلر فیلم قهرمان به کارگردانی اصغر فرهادی
اکران در سینماهای سراسر ایران

ساخت آنونس: مسعود رفیع‌زاده

#قهرمان

ادامه مطلب

آنونس

انتشار اولین تیزر از پشت‌صحنه‌ی«خائن‌کشی» همزمان با زادروز هشتاد سالگی مسعود کیمیایی

پشت‌صحنه‌ی خائن‌کشی

انتشار اولین تیزر از پشت‌صحنه‌ی«خائن‌کشی» همزمان با زادروز هشتاد سالگی مسعود کیمیایی

اولین تیزر از پشت‌صحنه‌ی سی‌امین فیلم مسعود کیمیایی«خائن‌کشی» به تهیه‌کنندگی علی اوجی همزمان با زادروز هشتاد سالگی مسعود کیمیایی

«خائن‌کشی» سی‌امین فیلم مسعود کیمیایی به تهیه‌کنندگی علی اوجی همزمان با زادروز این هنرمند منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی فیلم، داستان آخرین فیلم مسعود کیمیایی رفاقت و گذری به ماجرای ملی شدن صنعت نفت دارد که سکانس‌های مربوط به این رخداد تاریخی در روز ۲۹ اسفندماه همزمان با روز ملی شدن صنعت نفت فیلمبرداری و به پایان رسید

امیر آقایی، پولاد کیمیایی، پانته‌آ بهرام، سارا بهرامی، اندیشه فولادوند، حمیدرضا آذرنگ، سام درخشانی، نرگس محمدی، رضا یزدانی، الهام حمیدی، نسیم ادبی، فریبا نادری، شکیب شجره، پردیس پورعابدینی با حضور فرهاد آئیش، سعید پیردوست، امیررضا دلاوری، ایوب آقاخانی، سام نوری، امیرکاوه آهنین‌جان ، ایلیا کیوان، امیرحسین نوروزبیگی و کیانوش گرامی و هنرمندی مهران مدیری بازیگرانی هستند که در آخرین ساخته مسعود کیمیایی نقش‌آفرینی کرده‌اند.

 

نخستین تصویر از مهران مدیری در فیلمِ مسعود کیمیایی

ساخت تیزر شهیار کبیری

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

ادامه مطلب

آنونس

جدیدترین تریلر فیلم گزارش فرانسوی به کارگردانی وس اندرسون

جدیدترین تریلر فیلم گزارش فرانسوی

جدیدترین تریلر فیلم گزارش فرانسوی به کارگردانی وس اندرسون

«گزارش فرانسوی» کمدی درامی به کارگردانی وس اندرسون است. داستان این فیلم حول کارکنان یک مجله‌ی اروپایی در یک شهر تخیلی فرانسوی می‌گذرد که تصمیم می‌گیرند یک نسخه یادمان چاپ کرده و به بزرگداشت سه واقعه مهم یک دهه گذشته‌شان بپردازند.

این سه واقعه عبارت‌ند از حبس ابد یک هنرمند، شورش‌های دانشجویی و یک گروگان‌گیری. وس اندرسون در ساخت این فیلم از زندگی واقعی کارکنان مجله نیویورکر الهام گرفته‌است.

پیش‌تولید عجیب فیلم جدید وس اندرسون از زبان رابرت یئومان


این فیلم پرستاره بازیگران نام‌داری مانند بنیسیو دل‌تورو، آدریان برودی، تیلدا سوینتون، لئا سیدو، فرانسس مک‌دورمند، تیموتی شالامه، بیل مورای، اون ویلسون و ادوارد نورتون را دور هم جمع کرده و قرار است پس از افتتاحیه در جشنواره‌ی فیلم کن، به شکل عمومی در تاریخ ۲۲ اکتبر ۲۰۲۱ اکران شود

 

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

ادامه مطلب

محبوب‌ترین‌ها