با ما همراه باشید

زیرنویس اختصاصی از آرت‌تاکس: کوئنتین تارانتینو در مصاحبه با بی‌بی‌سی از تأثیرش بر دنیای سینما می‌گوید.

کوئنتین، کدوم یک از قطعه‌های موسیقی که معروف‌شون کردی، برات از همه محبوب‌تره؟ چون این توانایی رو داری که تو ذهنت جست‌وجو کنی و بگی، این همون قطعه‌ای‌یه که در نظرم بود. کدوم یکی از قطعه‌هایی که استفاده کردی. برات باعث افتخاره که به خاطرت وارد جریان فرهنگی اصلی شدن؟

واو! سؤال خیلی خوبی‌یه. هنرمند ژاپنی، تومویاسو اوتی تم «نبرد بدون افتخار و انسانیت» رو ساخته که یه جورایی به عنوان آهنگ اصلی اورن در بیل را بکش استفاده می‌کنیم. زمانی که با گروه مریدانش وارد رستوران خانه‌ی نیلوفر آبی می‌شه. این قطعه تو یه فیلم ژاپنی استفاده شده که آدمای کمی خارج از ژاپن دیدنش و تنها دلیلی که دیدمش این بود که بازسازی یه فیلم ژاپنی دیگه به اسم نبرد با جینگی بود که همیشه طرفدارش بودم.

عاشق بازسازی دهه‌ی اش نبودم ولی اون قطعه‌ی موسیقی عالی‌یه. خریدیمش و روی فیلم گذاشتیم و عملن تبدیل شد به آهنگ اصلی بیل را بکش. مردم با تیپ خیلی خفن آروم باهاش راه می‌رن. آنگ تو «تیم آمریکا» وقتی تیم کنار هم جمع می‌شن استفاده می‌شه یا وقتی تو شرک ۳ همه‌ی پرنسس‌های دیزنی دور هم جمع می‌شن و آهنگ رو وقتی دارن با سربلندی راه می‌رن پخش می‌کنه. به خودم می‌گم خدای من! باورم نمی‌شه این آهنگ به شرک و عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی رسیده. اون‌جاست که می‌فهمی موفق شدی.

در کنار مصاحبه با تارانتینو ببینید:

ورکشاپ ۱۱ |‌ نقش داستان، طراحی تولید و سینماتوگرافی در فیلم های تارانتینو

دیدن تأثیراتی که گذاشتی و در آثار جریان اصلی ظاهر می‌شن باید خیلی باحال باشه. یه گروه موسیقی هستن که اسمشون یولاندا بیکوله. جوک اینترنتی تراولتای گیج هست که همه‌جا پیدا می‌شه یا جنایت‌کارهای عاشق کارهای باحال. کلی هست. عجیب‌ترین جایی که دیدی صبر کن ببینم، این که کار منه سر و کله‌م این‌جا چه‌طور پیدا شد؟ مشخصن سیمپسون‌ها رو داریم.

آره، حتا فیلمی مثل «پاندای کونگ‌فو» از هر جهت عملن پارودی بیل را بکشه. منظورم اینه که مشخصه فیلم رو دیدن و تبدیلش کردن به انیمیشن. یه پارودی تمام عیار از بیل را بکشه. حالا فرض کنین تو «پاندای کونگ‌فو» ۵ یا سریال تلویزیونی ظاهر بشه.

و می‌گی سهم من چی‌یه ولی اشکالی نداره.

به‌م لطف کردن. اسم من هنوز رو زبون همه‌ی ملته. ارزش اون خیلی بیش‌تره.

بریم سراغ پالپ فیکشن. می‌خوام بپرسم عجیب و غریب‌ترین پیشنهادایی که مردم گفتن می‌دونم تو کیف سامسونت چی بود، این بود؟

راستش جواب خوبی برای این ندارم. چون متأسفانه نگفتم توی کیف سامسونت چی‌یه تا مردم خودشون بفهمن چی بوده. ولی هیچ‌کس نمی‌خواد همچین کاری بکنه! فقط می‌خوان نظر من رو بدونن و نظرم برای خودم هیچ اهمیتی نداره. می‌خوام ببینم بقیه چی می‌گن. کلی آدم ازم پرسیدن توی کیف سامسونت چی‌یه ولی فکر نکنم حتا پنج نفر بهم گفته باشن توی کیف سامسونت چی‌یه!

فیلمت رو دیدم و به خودم گفت بی‌صبرانه مننتظر بحث کردن در موردشم. جر و بحث‌های خیلی پرسر و صدایی در مورد گرز بیل را بکش داشتم. یه بار گفتم اون قطعن یه توپ بولینگه که روش اسمارتیز ریختن.  می‌گن نه حرفت غلطه می‌گم به‌م اعتماد کنید. می‌رم تو یوتیوب پیداش می‌کنم. ولی می‌خواستم در مورد چند تا یادگاری بپرسم. کیف پول عوضی کجاست؟

تو یه جعبه تو خونه‌مه. یه جعبه برای یه سری از اشیاء فیلم‌ها دارم. کیف پول هم اون‌جاست. تیغ آقای بلوند از سگ‌های انباری هم اون‌جاست. چندتایی جمع کردم.

در کنار مصاحبه با تارانتینو ببینید:

کوئنتین تارانتینو به روایت محمدحسین مهدویان | سینما به خون نیاز دارد

وقتی همچین گروه بازیگری دستت می‌آد ومی‌بینی‌شون به خودت می‌گی خب، این یه فیلم واقعی‌یه. ولی مردم می‌پرسن. با این ذهنیت که اون‌ها بازی می‌کنن فیلم رو نوشتی؟

میگم، احتمالن ولی نمی‌تونستم با اطمینان بگم که قراره برای فیلم بیان. این، گروه بازیگری قرنه.

آره. وقتی با مردم در موردش صحبت می‌کنم، می‌گن واقعن؟ هر سه‌تاشون؟

ولی در مورد برد و لئو که قبلن با هم کار کردیم، خوش‌شناسم که به پیشنهاد جواب مثبت می‌دن. اگر فیلم‌نامه‌ای براشون بفرستم قطعن می‌خوننش مگر این که هیچ‌کدوم‌شون قرارداد برای چند ساله برای چند تا فیلم امضا نکرده باشن. بنابراین اگر در اون لحظه کاری نداشته باشن، احتمال این که بتونی استخدام‌شون کنی قابل تصوره. ولی بیش‌تر خوش‌شانسم که از کارم خوش‌شون می‌آد. بنابراین می‌خوان بخوننش و در موردش صحبت کنیم.

تو مجله‌ی امپایر خوندم که این روزها مشغول دیدن فیلم‌های دنیای سینمایی مارول هستی. واکنشت به دیدن ارجاع به ازکیل روی قبر سنگ نیک فیوری چی بود؟

فکر کنم تو فیلم «کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان».

احتمالن به خودت می‌گی، عه دوباره منم . اصلن فکرش رو نمی‌کردم ولی به اینم رسیدیم.

می‌دونستم این ارجاع وجود داره چون سام جکسون رو تو برنامه‌ی جیمی فالن دیدم. جیمی فالن اشاره کرد که برای طرفداران تارانتینو، یه نکته‌ی جالب هست. خب این نکته که با کمیک‌بوک‌های مارول بزرگ شدم وقتی دنیای مارول سینمایی نبود. فقط کار استن لی، جک کربی و روی توماس بود. احتمالن اولین مقاله‌ای که خوندم از استن لی بود. حالا این واقعیت که خیلی ناگهانی دنیای من تو دنیایی مثل دنیای مارول که عملن فاز خودش رو داره احساس خیلی خوبی داشت.

آره، و ته جنگ بی‌نهایت نیک فیوری می‌گه «مادر به …» و گفتم نزدیک بود.

آره، دقیقن می‌دونم.

در کنار مصاحبه با تارانتینو ببینید:

بررسی صحنه‌ای از روزی روزگاری در هالیوود با تارانتینو و دی‌کاپریو

وقتی طرفداران تو خیابون یا هر جای عمومی باهات روبه‌رو می‌شن معمولن چی می‌گن؟ یه طرفدار تارانتینو وقتی می‌بینتت به‌ت چی می‌گه؟

معمولن به‌م می‌گن که کارم براشون ارزشمند بوده. بیست و هفت ساله دارم فیلم می‌سازم و گفتنش هم عجیبه. پس شاید واقعن از ته دل می‌گن. می‌تونستن تو این راه من رو همراهی کرده باشن. ممکن هم هست که ازم پیرتر باشن و تو راه خودشون من رو پیدا کرده باشن. یا وقتی به دنیا اومدن که من وجود داشتم. شاید موقع ده یا دوازده سالگی اولین فیلمم رو دیده باشن. پس تا جایی که اونا می‌دونن، دنیا همیشه یکی مثل تارانتینو داشته. همیشه قدرش رو می‌دونم خیلی تأثیرگذاره و همیشه تلاش می‌کنم احترام متقابل باشه.

کوئنتین، واقعن یه افتخار بود. اگر می‌شد تا یه ساعت هم می‌تونستیم صحبت کنیم.

آنونس

جدیدترین تریلر فیلم گزارش فرانسوی به کارگردانی وس اندرسون

جدیدترین تریلر فیلم گزارش فرانسوی

جدیدترین تریلر فیلم گزارش فرانسوی به کارگردانی وس اندرسون

«گزارش فرانسوی» کمدی درامی به کارگردانی وس اندرسون است. داستان این فیلم حول کارکنان یک مجله‌ی اروپایی در یک شهر تخیلی فرانسوی می‌گذرد که تصمیم می‌گیرند یک نسخه یادمان چاپ کرده و به بزرگداشت سه واقعه مهم یک دهه گذشته‌شان بپردازند.

این سه واقعه عبارت‌ند از حبس ابد یک هنرمند، شورش‌های دانشجویی و یک گروگان‌گیری. وس اندرسون در ساخت این فیلم از زندگی واقعی کارکنان مجله نیویورکر الهام گرفته‌است.

پیش‌تولید عجیب فیلم جدید وس اندرسون از زبان رابرت یئومان


این فیلم پرستاره بازیگران نام‌داری مانند بنیسیو دل‌تورو، آدریان برودی، تیلدا سوینتون، لئا سیدو، فرانسس مک‌دورمند، تیموتی شالامه، بیل مورای، اون ویلسون و ادوارد نورتون را دور هم جمع کرده و قرار است پس از افتتاحیه در جشنواره‌ی فیلم کن، به شکل عمومی در تاریخ ۲۲ اکتبر ۲۰۲۱ اکران شود

 

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

ادامه مطلب

آنونس

تریلر فیلم من زلاتان هستم | درامی بیوگرافیک درباره‌ی زندگی زلاتان ابراهیموویچ

تریلر فیلم من زلاتان هستم

تریلر فیلم من زلاتان هستم منتشر شد

فیلم من زلاتان هستم در ژانر بیوگرافیک اثری‌ست به کارگردانی ینس سیوگرن که براساس کتابی با همین نام به نوشته‌ی دیوید لاگرکرانتز ساخته شده و داستان زلاتان ابراهیموویچ، فوتبالیست مشهور سوئدی را در دو دوره‌ی مختلف بیان می‌کند.

گرانیت روشیتی در نقش زلاتان ۱۷ ساله و دومینیک آندرسون بایراکتاتی نقش زلاتان ۱۱ ساله را دارند و در کنار این دو بازیگرانی نظیر امانوئل آیتا، دیوید اس لیندگرن و هاکان بنگستون نیز در فیلم حاضر هستند.

این اثر دهم سپتامبر اکران خواهد شد.

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

ادامه مطلب

آنونس

تریلر فیلم مرد آزاد / Free Guy | با بازی رایان رینولدز

تریلر فیلم مرد آزاد

تریلر فیلم مرد آزاد منتشر شد

زیرنویس فارسی اختصاصی از آرت‌تاکس: تریلر فیلم مرد آزاد به کارگردانی شان لوی با بازی رایان رینولدز، جو کری و جودی کورمر منتشر شد

«مرد آزاد» فیلمی است ساخته‌ی شان لوی، کارگردان سری معروف «شبی درموزه» و توسط مت لیبرمن و زک پن نوشته شده است. این فیلم در ادامه‌ی روال آثاری مانند «بازیکن یک آماده»، «رالف خراب‌کار» و «گیمر»، داستان دنیایی را در بازی‌های ویدیویی به تصویر می‌کشد که ترکیبی از دو عنوان بسیار پرطرفدار GTA و Fortnite است.

گای، یکی از شخصیت‌های غیرقابل بازی (NPC)های این دنیاست که بعد از کشتن یکی از بازیکنان، با برداشتن عینکش دنیا را از فیلتر HUD (جزئیات مختلفی که در بازی‌ها روی صفحه می‌آیند مانند مقدار سلامتی، استقامت و گلوله) می‌بیند و تصمیم می‌گیرد به مبارزه‌ی جهانی بپیوندد.

در مرکز «مرد آزاد»، رایان رینولدز به عنوان شخصیت اصلی قرار گرفته و بازیگرانی مانند جودی کورمر (کشتن ایو)،جو کری (چیزهای عجیب) و تایکا وایتیتی (جوجو خرگوشه و ثور: راگناروک) نیز حصور دارند.

«مرد آزاد» از جمله پروژه‌هایی بود که زیر نظر کمپانی فاکس قرن بیستم کلید خورد ولی در نهایت قرار است توسط دیزنی منتشر شود (چنین اتفاقی برای فیلم فوردعلیه فراری نیز رخ داد).

 

جدیدترین تریلر فیلم «مرد آزاد» با بازی رایان رینولدز |

Free Guy Official Trailer

 

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

ادامه مطلب

محبوب‌ترین‌ها