در جشنوارهی ۳۸ فیلم فجر | بهروز شعیبی در نشست خبری روز بلوا: بازگشت عدالت، بلوای درونی میطلبد
نشست فیلم «روزبلوا» به کارگردانی بهروز شعیبی با حضور کارگردان فیلم، مهران کاشانی(نویسنده)، لیلا زارع، داریوش ارجمند، محمد علی محمدی(بازیگران) امین جعفری(مدیرفیلمبرداری)، کارن همایونفر(موسیقی)، سیدعلیرضا علویان(صداگذار)، سارا سمیعی(طراح لباس)، کامیاب عشایری(طراح صحنه)و سحرعصرآزاد (منتقد) با اجرای منصور ضابطیان چهارشنبه شانزدهم بهمن ماه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.
صفحهی اختصاصی جشنواره فیلم فجر سیهشتم را در آرتتاکس اینجا ببینید
کارگردان فیلم در خصوص ایده این فیلم گفت: ایده اولیه براساس مشکلات اقتصادی که این چند سال در کشور ما به وجود آمده من را برای ساخت این فیلم درگیر کرد اما در ابتدا قصد نداشتیم در مورد روحانی فیلمی را بسازیم.
شعیبی در مورد موسیقی «روز بلوا» نیز گفت: کارن همایونفر بهترین موسیقی ممکن را برای این فیلم ساخت.
شعیبی تصریح کرد: بر این باورم که روحانیت بخش تاثیرگذار جامعه است و در این فیلم قرار بوده که درامی را بر همین اساس شکل دهیم.
نویسنده فیلم تصریح کرد: من آدم سیاسی نیستم و انتخاب شخصیت روحانی به این دلیل بود که در ساختار جامعه اثر گذاری بیشتری دارد. من در این فیلم به درام فکرکردم و به دنبال تعریف شخصیت فرد روحانی او را مردی تصور کردم که دچار لغزش میشود و تلاش میکند آن را اصلاح کند.
کارگردان «روز بلوا» در ارتباط با نقشهای فیلم گفت: فکر میکنم در مورد نقشها هر استنباطی کنید درست است. مخاطب میتواند هرگونه که دوست دارد فکر کند. شخصیت روحانی در این فیلم ساده لوح نیست. او هنگامی که در دایره خانواده قرار میگیرد و متوجه میشود که از اعتمادش سواستفاده شده است و بعد از آن دست به اقداماتی میزند. شخصیتها در این فیلم نسبت به یکدیگر طراحی شدهاند.
لیلا زارع بازیگر نقش «راحله» در «روز بلوا» تصریح کرد: کاراکتر زن در فیلمنامه روحانی اینگونه تعریف شده بود که بیشتر از اینکه حرفهای همسرش برایش اهمیت داشته باشد به حرفهای پدرش اهمیت میداد.
همچنین کارگردان واژه عدالت را کلید واژه این داستان عنوان کرد و گفت: باید بلوای درونی در همه ما شکل گیرد تا عدالت را به خودمان بازگردانیم. ممکن است کدهای مختلفی در فیلم وجود داشته باشد که مارا یاد بسیاری از آدمهایی که میشناسیم بیندازد.
کارن همایونفر آهنگساز این فیلم نیز بیان کرد: از همه عوامل این فیلم تشکر میکنم. موسیقی این فیلم زمان زیادی دارد و در فیلم حل میشود. این موسیقی از عمد به این سمت طراحی شد.
شعیبی در ارتباط با داستان فیلم بیان کرد: در این فیلم با درام طرف هستیم و اگر بیشتر وارد بیان پروندهها میشدیم مخاطب از داستان فیلم که بیان روابط بین کاراکترها بود دور میشد. ما نمیخواستیم پرونده سیاسی را در این فیلم باز کنیم و به آن بپردازیم.
منبع: جی پلاس
از مجموعه تحلیلگران عصر ارتباطات بیشتر ببینید:
آرتتاکس را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید
کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان
تکتاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران