با ما همراه باشید

نام فیلم، خائن است. چرا این عنوان را انتخاب کردید؟ می‌شود کمی درباره‌ی عنوان فیلم توضیح دهید؟

مارکو بلوکیو: عنوان فیلم، یعنی خائن، معنی‌های متفاوتی دارد. خیانت کردن برای کاراکتر اصلی انتخاب دردناکی‌‌ست، اما در عین حال نمی‌خواهد به زندگی مافیایی که با آن متولد شده بود ادامه دهد. انتخاب‌هایی که می‌کند منحصر به خودش است. او یک قهرمان نیست، بلکه فقط خیلی پرجرأت است. می‌خواهد خودش و زندگی خانواده‌ا‌ش را نجات دهد. او شباهتی به افراد انقلابی که به گذشته‌شان خیانت کرده‌اند ندارد، یعنی کسانی که به گذشته‌شان خیانت می‌کنند تا دنیا را تغییر دهند. قهرمان‌هایی مثل کاسترو یا چه‌گوارا یا لنین. آن‌ها به‌خاطر توانایی خاص خودشان خیانت کرده‌اند.

نشست خبری فیلم انگل | نگاه زیرکانه به جامعه

سؤالی برای نویسندگان؛ نوشتن برای این فیلم چه‌گونه بود؟ چه‌گونه توانستید یک تراژدی را نشان دهید؟

لودویکا رامپولدی: « برای این فیلم مسیرمان خیلی طولانی بود. دو سال یا بیش‌تر طول کشید تا فیلم‌نامه را بنویسیم. آخرین متن‌مان یازدهمین متن بود. وقتی در مورد اشخاص تاریخی صحبت می‌کنید، مسئولیت بزرگی روی دوش‌تان است. باید همه‌‌چیز صحت داشته باشد. بنابراین اولین کاری که انجام دادیم تحقیق کردن زیاد بود. کتاب‌هایی در مورد محاکمه‌ها خواندیم، با افرادی ملاقات کردیم که بوشتا را دیده بودند، مثلن پلیسی که در حبس نگهش داشته بود یا قاضی‌ها و خبرنگارها. دنباله‌ی همه‌ی اتفاقات زندگی‌اش را گرفتیم و سعی کردیم حالت روایی به آن‌ها ببخشیم و به تراژدی یا حماسه تبدیل‌شان کنیم.

وقتی در مورد اشخاص تاریخی صحبت می‌کنید، مسئولیت بزرگی روی دوش‌تان است. باید همه‌‌چیز صحت داشته باشد.

پیرفرانچسکو فاوینو در مورد نقشش می‌گوید:

من از چیزهای زیادی الهام گرفتم. اولین چیز، خاطرات ما از بوشتا بودند. بوشتا برای خودش کاراکتری متفاوت خلق کرده بود. خاطراتی را که مردم از او داشتند با مصاحبه‌هایش با خبرنگارها شکل داده بود. ما سعی کردیم نکاتی را کشف کنیم که خودش نمی‌خواست مردم بدانند. بنابراین سعی کردم تحقیقات عمیق‌تری انجام دهم، تلاش کردیم با کسانی که او را می‌شناختند صحبت کنیم. مدارک دادگاهش را بررسی کردیم و روی جزئیات متمرکز شدیم، برای مثال انگشت‌ و ناخن‌هایش یا طرز صحبت کردن و نحوه‌ی بیانش. او سعی می‌کند خودش را به سطح کسی که در حال صحبت با اوست و حتا بالاتر بکشاند. بازیگر معرکه‌ای‌ست، اما بازیگری که آموزش زیادی ندیده بود. بنابراین ذره ذره کشمکش درونی‌اش برای ما آشکار می‌شود.

برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنونس

جدیدترین تریلر فیلم گزارش فرانسوی به کارگردانی وس اندرسون

جدیدترین تریلر فیلم گزارش فرانسوی

جدیدترین تریلر فیلم گزارش فرانسوی به کارگردانی وس اندرسون

«گزارش فرانسوی» کمدی درامی به کارگردانی وس اندرسون است. داستان این فیلم حول کارکنان یک مجله‌ی اروپایی در یک شهر تخیلی فرانسوی می‌گذرد که تصمیم می‌گیرند یک نسخه یادمان چاپ کرده و به بزرگداشت سه واقعه مهم یک دهه گذشته‌شان بپردازند.

این سه واقعه عبارت‌ند از حبس ابد یک هنرمند، شورش‌های دانشجویی و یک گروگان‌گیری. وس اندرسون در ساخت این فیلم از زندگی واقعی کارکنان مجله نیویورکر الهام گرفته‌است.

پیش‌تولید عجیب فیلم جدید وس اندرسون از زبان رابرت یئومان


این فیلم پرستاره بازیگران نام‌داری مانند بنیسیو دل‌تورو، آدریان برودی، تیلدا سوینتون، لئا سیدو، فرانسس مک‌دورمند، تیموتی شالامه، بیل مورای، اون ویلسون و ادوارد نورتون را دور هم جمع کرده و قرار است پس از افتتاحیه در جشنواره‌ی فیلم کن، به شکل عمومی در تاریخ ۲۲ اکتبر ۲۰۲۱ اکران شود

 

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

ادامه مطلب

آنونس

تریلر فیلم من زلاتان هستم | درامی بیوگرافیک درباره‌ی زندگی زلاتان ابراهیموویچ

تریلر فیلم من زلاتان هستم

تریلر فیلم من زلاتان هستم منتشر شد

فیلم من زلاتان هستم در ژانر بیوگرافیک اثری‌ست به کارگردانی ینس سیوگرن که براساس کتابی با همین نام به نوشته‌ی دیوید لاگرکرانتز ساخته شده و داستان زلاتان ابراهیموویچ، فوتبالیست مشهور سوئدی را در دو دوره‌ی مختلف بیان می‌کند.

گرانیت روشیتی در نقش زلاتان ۱۷ ساله و دومینیک آندرسون بایراکتاتی نقش زلاتان ۱۱ ساله را دارند و در کنار این دو بازیگرانی نظیر امانوئل آیتا، دیوید اس لیندگرن و هاکان بنگستون نیز در فیلم حاضر هستند.

این اثر دهم سپتامبر اکران خواهد شد.

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

ادامه مطلب

آنونس

تریلر فیلم مرد آزاد / Free Guy | با بازی رایان رینولدز

تریلر فیلم مرد آزاد

تریلر فیلم مرد آزاد منتشر شد

زیرنویس فارسی اختصاصی از آرت‌تاکس: تریلر فیلم مرد آزاد به کارگردانی شان لوی با بازی رایان رینولدز، جو کری و جودی کورمر منتشر شد

«مرد آزاد» فیلمی است ساخته‌ی شان لوی، کارگردان سری معروف «شبی درموزه» و توسط مت لیبرمن و زک پن نوشته شده است. این فیلم در ادامه‌ی روال آثاری مانند «بازیکن یک آماده»، «رالف خراب‌کار» و «گیمر»، داستان دنیایی را در بازی‌های ویدیویی به تصویر می‌کشد که ترکیبی از دو عنوان بسیار پرطرفدار GTA و Fortnite است.

گای، یکی از شخصیت‌های غیرقابل بازی (NPC)های این دنیاست که بعد از کشتن یکی از بازیکنان، با برداشتن عینکش دنیا را از فیلتر HUD (جزئیات مختلفی که در بازی‌ها روی صفحه می‌آیند مانند مقدار سلامتی، استقامت و گلوله) می‌بیند و تصمیم می‌گیرد به مبارزه‌ی جهانی بپیوندد.

در مرکز «مرد آزاد»، رایان رینولدز به عنوان شخصیت اصلی قرار گرفته و بازیگرانی مانند جودی کورمر (کشتن ایو)،جو کری (چیزهای عجیب) و تایکا وایتیتی (جوجو خرگوشه و ثور: راگناروک) نیز حصور دارند.

«مرد آزاد» از جمله پروژه‌هایی بود که زیر نظر کمپانی فاکس قرن بیستم کلید خورد ولی در نهایت قرار است توسط دیزنی منتشر شود (چنین اتفاقی برای فیلم فوردعلیه فراری نیز رخ داد).

 

جدیدترین تریلر فیلم «مرد آزاد» با بازی رایان رینولدز |

Free Guy Official Trailer

 

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

ادامه مطلب

محبوب‌ترین‌ها