با ما همراه باشید

نمایش تنهایی پرهیاهو به نویسندگی حسین پاکدل و کارگردانی امیرکاوه آهنین‌جان آبان و آذر ۹۶ ساعت ۲۰:۳۰ در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌رود.

با دوربین آرت‌تاکس به تماشای نمایش تنهایی پرهیاهو نشستیم و گفت‌وگوهایی با امیرکاوه آهنین‌جان (کارگردان) و روزبه اختری، السا فیروزآذر، آناهیتا همتی، ابولفضل حاجی‌علیخانی و بانیپال شومون از بازیگران نمایش تنهایی پرهیاهو داشتیم.

نمایش تنهایی پرهیاهو اقتباسی از رمان تنهایی پرهیاهو اثر بهومیل هرابال ترجمه پرویز دوایی است. در خلاصه‌ی داستان نمایش تنهایی پرهیاهو  آمده است که آنجا که کتاب می‌سوزانند، کارش به سوزاندن انسان‌ها هم خواهد رسید.

نکته جالب در تبلیغات این نمایش توصیه عوامل نمایش تنهایی پرهیاهو به مخاطبان مبنی بر عدم حضور بیماران قلبی، تنفسی و افراد زیر ۱۸ سال است. رفتاری تبلیغاتی که مغایر با روح رمانی است که بیشتر از وحشت‌آفرینی، نگاهی روانشناختی نسبت به دوره‌ای خاص از فضای ممنوعه سیاسی دارد. داستان مردی که بیش از سی‌و‌پنج سال است که در کار کاغذ باطله است و می‌گوید این قصه ی عاشقانه‌ی من است. سی‌و‌پنج سال است که دارم کتاب و کاغذ باطله خمیر می‌کنم و خود را چنان با کلمات عجین کرده‌ام که دیگر به هیئت دانشنامه‌هایی درآمده‌ام که طی این سال‌ها سه تُنی از آن‌ها را خمیر کرده‌ام. سبویی هستم پُر از آب زندگانی و مُردگانی، که کافی است کمی به سویی خم شوم تا از من سیل افکار زیبا جاری شود. آموزشم چنان ناخودآگاه صورت یافته است که نمی دانم کدام فکری از خودم است و کدام از کتاب‌هایم ناشی شده‌است. اما فقط به این صورت است که توانسته‌ام هماهنگی‌ام را با خودم و جهان اطرافم در این سی‌و‌پنج سال گذشته حفظ کنم. چون وقتی من چیزی می‌خوانم، در واقع نمی‌خوانم. جمله‌ای زیبا را به دهان می‌اندازم و مثل آبنبات می‌مکم، یا مثل لیکوری می‌نوشم، تا آنکه اندیشه، مثل الکل، در وجود من حل شود تا در دلم نفوذ کند و در رگ‌هایم جاری شود و به ریشه‌ی هر گلبول خونی برسد. فضایی که نشان‌دهنده دوران سرکوبی فرهنگی توسط حکومت کمونیستی چکسلواکی سابق است اما عوامل نمایش جهت بازی با قوه تعلیق مخاطب، ادعای ارائه نمایشی وحشت‌زا می‌کنند.

امیرکاوه آهنین جان بازیگر تئاتر، سینما، تلوبزیون، مدرس بازیگری، سرپرست و موسس گروه هنری سولو است. فارغ التحصیل رشته ی فیلم‌سازی،  عضو انجمن سینمای جوانان کرج در سال ۱۳۷۳، دانش آموخته بازیگری از آکادمی مرحوم استاد حمید سمندریان، دانش آموخته بازیگری از آکادمی مرحوم بانو مهین اسکویی در سال ۱۳۷۵ می‌باشد. وی تحصیلات ناتمام در رشته های حقوق، نمایش و روانشناسی دارد.

از فعالیت‌های هنری امیرکاوه آهنین‌جان می‌توان به نمایش‌هایی چون: «بر بال فرشتگان»، «دایره گچی قفقازی»، «جنایت و مکافات»، «ریچارد سوم»، «آژدهاک»، «هشتمین سفر سندباد» و  فیلم‌های سینمایی چون: «عشق فیلم»، «ارتفاع پست»، «پابرهنه در بهشت»، «وقتی همه خوابیم» اشاره کرد.

بانیپال شومون، آناهیتا همتی، السا فیروزآذر، روزبه اختری، ابوالفضل حاجی‌علیخانی، بابک قادری، شهاب ملک‌پور، بهداد قادری، میلاد تاجیک، بابک بینش، عسل هژبرپور، زکیه سیف، کاوه دوستی، نیما مظاهری، یوسف محوی، علی کیان، آرزو تاج نیا، مهسا اصغری، علی صحراگرد، نسترن ابراهیم زاده، نگین فیروزمنش و روژینا کلاه‌زری در نمایش تنهایی پر هیاهو ایفای نقش می‌کنند.

نادیا حسام (مشاور کارگردان و طراح صحنه)، محمدمهدی سجادی (دستیار و برنامه ریز)، دانیال چاووشی، معین سعیدی (گروه کارگردانی)، سوده شرحی (طراح لباس)، نادیا حسام (طراح گریم)، سپیده نقدی، سینا دشتی، آزاده مالمیر، معصومه جاوید (مجریان گریم)، علی کوزه‌گر (طراح نور)، سینا شیبانی، رضا صبوری، محمد عزیزی، محمد هاشمیان (مدیران صحنه)، شهناز ممدی (دستیار لباس)، مریم رضوی (دستیار صحنه)، مهدی حسنی‌ (آهنگساز)، سینا افشار (طراح گرافیک)، پریچهر ژیان، شهریار اکبریه، وحید شریفیان (عکاس)، منصوره بسمل (مشاور رسانه ای)، علی ژیان (مدیر تبلیغات و روابط عمومی)، گروه جارچی (تبلیغات مجازی)، گروه هنری سولو (تهیه کننده و مجری طرح) دیگر عوامل نمایش تنهایی پرهیاهو هستند.

برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تئاتر

ویدیویی برای سال‌روز میلاد استاد حمید سمندریان (۱۳۱۰ – ∞)

حمید سمندریان

ویدیویی برای سال‌روز میلاد حمید سمندریان (۱۳۱۰ – ∞)
شاگردان و هم‌راهان استاد تئاتر ایران از او می‌گویند

 

با حضور و گفتارِ

امین تارخ
تورج ثمینی‌پور
شهاب‌الدین حسین‌پور
گوهر خیراندیش
ریما رامین‌فر
احمد ساعتچیان
مهدی سلطانی
کوروش سلیمانی
الیکا عبدالرزاقی
آشا محرابی
کیومرث مرادی
محمد یعقوبی

تصاویر آرشیو از مستند حمیدِ هما (اثر محمدعلی سجادی)

موسیقی: پیمان یزدانیان
قطعه‌ی روزها و روزها از آلبوم «همراه با باد»

به کوشش علی رفتاری

تدوین: رضا مهرپور و نریمان معروفی

تهیه‌شده در آرت‌تاکس
محصول موسسه‌ی تحلیل‌گران عصر اطلاعات

 

 

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

ادامه مطلب

تئاتر

معرفی نمایش کریم لوژی به تهیه‌کنندگی نوید محمدزاده + آنونس

نمایش کریم لوژی

اختصاصی از آرت‌تاکس: معرفی نمایش کریم لوژی را به کارگردانی رضا بهرامی، بازی مجید رحمتی و تهیه‌کنندگی نوید محمدزاده با کیفیت دل‌خواه ببینید

از نمایش کریم لوژی بیش‌تر بدانید:

کریم لوژی با طراحی و کارگردانی رضا بهرامی در دور تازه اجرای خود این بار در مجموعه تئاتر هامون به روی صحنه رفت. این نمایش که پیش از این در شهریور و مهر ۹۸ در سالن قشقایی روی صحنه رفته بود با همان ترکیب بازیگر در تئاتر هامون اجرای خود را در زمستان ۹۸ از سر گرفت. «کریم لوژی» با متنی از مهران رنج‌بر و تهیه‌کنندگی نوید محمدزاده به روی صحنه می‌رود.

در کنار معرفی تئاتر کریم لوژی بیش‌تر ببینید:

معرفی نمایش از میان مردگان به کارگردانی سمیه مطلبی

نوید محمدزاده بازیگر مطرح سینمای ایران این بار در مقام تهیه‌کننده از این اثر نمایشی حمایت کرده است.

«کریم لوژی» تنها یک بازیگر در نقش کریم شیره‌ای را روی صحنه دارد که مجید رحمتی آن را بازی می‌کند. مدت زمان این نمایش ۵۵ دقیقه است.

«کریم لوژی» داستان کریم شیره ای تلخک دربار ناصرالدین شاه است. او برای ناصرالدین شاه آنقدر عزیز بود که بعد از فوتش کرد ناصرالدین شاه سه روز عزای عمومی اعلام کرد. در حال حاضر هیچ نشانی از قبر کریم شیره ای نیست و کسی نمی‌داند قبر او کجاست. حال کریم شیره ای بعد از سالها به دنبال قبر خود و سوالهای بی‌جوابش می‌گردد

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

ادامه مطلب

تئاتر

معرفی نمایش خانم آوازخوان کله طاس به کارگردانی حمیدرضا مرادی

نمایش خانم آوازخوان کله طاس

اختصاصی از آرت‌تاکس: معرفی نمایش خانم آوازخوان کله طاس را به قلم اوژن یونسکو، کارگردانی حمیدرضا مرادی و بازی گلناز گرجی پور، پگاه نوربخش، عباس نور محمدی، حمیدرضا مرادی، آتوسا زرین پور و اریک قاراسمیان با کیفیت دل‌خواه ببینید.

از نمایش خانم آوازخوان کله طاس بیش‌تر بدانید:

نمایش خانم آوازخوان کله‌طاس شاهکار اوژن یونسکو با ترجمه‌ای از علی باشبه به روی صحنه رفت.

در کنار معرفی تئاتر خانم آوازخوان کله طاس بیش‌تر ببینید:

معرفی نمایش از میان مردگان به کارگردانی سمیه مطلبی

این نمایش به کارگردانی حمیدرضا مرادی و تهیه کنندگی علی شیرمحمدی از ۸ دی در پردیس تماشاخانه سپند به روی صحنه رفته است.
به گفته ژاک لومارشان این نمایشنامه عجیب‎‌ترین و بداهه‌ترین تئاتری است که جامعه بعد از جنگ جهانی به خود دیده است.

در این نمایش هیچ اتفاقی نمی‎‌افتد، چیزی گفته نمی‌شود، آدم ها در اینجا فقط حرف می‌زنند که چیزی نگویند.

گلناز گرجی پور ، پگاه نوربخش، عباس نور محمدی ، حمیدرضا مرادی، آتوسا زرین پور و اریک قاراسمیان بازیگران این نمایش هستند.

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

ادامه مطلب

محبوب‌ترین‌ها