با ما همراه باشید

زیرنویس اختصاصی از آرت‌تاکس: به مناسبت اکران ژوکر ۲۰۱۹ مروری داشته باشیم بر دشمنان اصلی بتمن با بازی میشل فایفر، مارک همیل، جک نیکلسون، هیث لجر و واکین فینیکس و …

دکتر جاناتان کرین

یکی از نقاط ضعف فیلم‌های ابرقهرمانی تا پیش از جهان سینمایی مارول این بود که شخصیت منفی اغلب در آخر فیلم می‌مرد. شخصیت دلپذیر و روانی دکتر جاناتان کرین با ایفای نقش کیلین مورفی ولی استثناست و در هر سه فیلم نولان حضور پیدا کرده و به ما این حس رو می‌ده که مترسک خاری در چشم بتمن بوده و خواهد بود.

هارلی کویین

هر نوع نظری هم درباره‌ی «جوخه‌ی انتحار» داشته باشین ولی باز این نکته روشنه که هارلی کویین با بازی مارگو رابی یک امر استثناست.

با دونستن این که شخصیت هارلی نه در کمیک‌ها که در تلویزیون ریشه داره و اولین حضورش هم در سریال انیمیشنی بتمن ودر قسمت «خواهش ژوکر» بوده ارائه‌ی جدیدی از این شخصیت به قطع سخت‌تر خواهد بود. با این حال رابی موفق می‌شه که هم به هارلی‌ای که ما می‌شناسیم وفادار باشه و هم این شخصیت رو مال خودش بکنه. و حالا که از بند شخصیت ناامید کننده‌ی «آقای ژ» با ایفای نقش لتو توی فیلم «پرندگان شکاری» نجات پیدا کرده امیدواریم وقت بیشتری برای درخشیدن پیدا کنه.

پنگوئن

ذات پاپ‌آرت و کمپی دوران بتمن آدام وست احمقانه و مسخره بود و برای سال‌های متمادی بتمن رو برای مخاطبان خیلی زیادی تعریف می‌کرد. اگر کمیک‌خون‌ها کینه‌ای نسبت به سری فیلم‌ها داشتن خوشبختانه الان مدت‌هاست که رفع شده. و این اکران سینمایی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین نمایش‌های دشمنان بتمن سربلند خواهد بود.

کَت‌وومن لی مری ودرز، ریدلر فرانک گورشین، پنگوئن برجس مردیث و ژوکر سزار رومرو همه برداشت‌های متفاوتی از یه کهن‌الگوی ابردشمن عجیب و غریب یکسانن. و با این حال، هنوز هم عیاشی مسخره‌ی تکنی‌کالرشون چیزیه که وقتی به آدم بدهای کلاسیک بتمن فکر می‌کنیم به ذهنمون می‌آد.

ژوکر با بازی تاد فیلیپس

اضافه کردن ژوکر واکین فینیکس به این لیست یه کم دردسرسازه چون اون اصلن با بتمن روبرو نمی‌شه. ولی خیلی مختصر با بروس وین جوان ملاقات می‌کنه و یه کشمکشی هم با توماس وین داره. با این حال، این داستان ظاهرن ریشه‌ای ژوکر البته اگه این واقعن همون ژوکر باشه چون کسی با قطعیت نمی‌تونه بگه، داستان قوی‌ای توی تالار فیلم‌های دی‌سیه و بازی فینیکس در نقش آرتور فلک رنجور چنان به یاد موندنیه که که حیف می‌شد اگه اون رو به لیست اضافه نمی‌کردیم.

این یکی از ترسناک‌ترین ژوکرهاست که هیچ نیازی به جلوه‌های ویژه یا صحنه‌های اکشن و انفجار نداره. اگه واقعن با شوالیه‌ی سیاه مبارزه می‌کرد رتبه‌اش می‌تونست بالاتر بره. شاید در آینده این کار رو بکنه.

در کنار تماشای ده دشمن برتر بتمن از جک نیکلسون تا هیث لجر و واکین فینیکس ببینید:

تاد فیلیپس از پروسه‌ی ساخت سکانس آغازین فیلم ژوکر۲۰۱۹ می‌گوید

هاروی دنت

گرچه ژوکر هیث لجر شخصیت منفی فیزیکی «شوالیه‌ی سیاه» بود، این هاروی دنت آرون اکهارت بود که نقش شخصیت منفی احساسی رو بازی می‌کرد

این یه هاروی با خواسته‌های جدیده که حتی پیش از این که حادثه‌ی شیمیایی زخمیش کنه هم در تقلا بود که آدم خوبی باشه. این که تصمیم گرفتن حتی پیش از این که تبدیل به یه ابردشمن بشه بهش لقب «دو چهره» رو بدن الهام بخش بوده و اکهارت این شخصیت رو با بی‌حسی‌ای تاریک و تضاد دائمی بازی می‌کنه که در نهایت به پایانی منجر می‌شه که داستان تراژیک هاروی رو کامل می‌کنه.

ژوکر با صداپیشگی مارک همیل

جنون غیرانسانی مارک همیل خودش رو توی فیلم سینمایی انیمیشن «نقاب شبح» با تمام قوا نشون داد. ژوکر دو وظیفه رو در این فیلم بر عهده می‌گیره: نه تنها دشمن معمول بتمنه بلکه شخصیت منفی اصلی در طول زندگی «شبح» ئه.

همیل همیشه به عنوان شاهزاده‌ی دلقک جنایت خوش درخشیده ولی مزیت اکران سینمایی این بود که گامی رو به جلو برداره و چند نفر رو با خنده به قتل برسونه.

آندریا با صداپیشگی دینا دیلینی

دینا دیلینی پیش از این که نقش خبرنگار ماجراجو لویس لین رو توی سریال انیمیشن سوپرمن به عهده بگیره، صداپیشه‌ی یکی از به یاد موندنی‌ترین و تاثیرگذارترین دشمنان بتمن بود.

با تغییر قیافه دادن به تجسم مرگ برای انتقام گرفتن از مردی که پدرش رو به قتل رسوند، می‌شه منطبق بودن بروس و آندریا رو دید. این زوج حتی قبل از این که آندریا جلوش رو بگیره با هم نامزد کرده بودن.

این تاثیر شخصی و روش‌های کاملن متضاد با بتمن شبح که دیدار مجددشون رو ناممکن می‌کنه چیزیه که این داستان رو غم‌انگیز و این شخصیت منفی رو به یاد موندنی می‌کنه.

در کنار تماشای ده دشمن برتر بتمن از جک نیکلسون تا هیث لجر و واکین فینیکس ببینید:

تریلر فیلم ژوکر ۲۰۱۹ به کارگردانی تاد فیلیپس

کت‌وومن با بازی میشل فایفر

کَت وومن از زمان اولین فیلم بتمن در ۱۹۴۰ جزئی از پیرنگ همیشگی بتمن بوده ولی بازی سلینا کایل توسط میشل فایفر اصلن مشابه چیزی که ما توی فیلم‌های گیشه‌ای دیدیم نبود. لباس لاتکسیش شبیه چیزی نبود که اون می‌بایست بپوشه بلکه بیشتر شبیه این بود که سلینا در تمام زندگیش این رو حتی روی ظاهر معمولیش هم داشته.

با این که عناصر نیمه ماورای طبیعی‌ای که به شخصیت کَت وومن اضافه شد انتخاب عجیبی بود، مقید بودن شدید فایفر به خشونتش این شخصیت رو با وجود عجیب بودنش قابل دیدن می‌کنه. بازیگوشی رفت و برگشتی بتمن و کَت وومن و هم‌چنین بین بروس و سلینا رو هم اضافه کنیم اون وقت یکی از بزرگ‌ترین توصیف‌ها از شخصیت‌های بتمن در سینما رو به دست می‌آریم.

ژوکر با بازی جک نیکلسون

برای نزدیک ۲۰ سال، جک نیکلسون شخصیت منفی قطعی بتمن بود. نسخه‌ی اون از ژوکر به بهترین شکل ممکن کاملن کارتونیه.

اون از مجنون بودن لذت می‌بره و در اون شکوفا می‌شه. وقتی جک ناپیر توی اون ظرف اسید می‌افته، نیکلسون این نقش رو جوری بازی می‌کنه انگار تمام کاری که اسید کرد این بود که پوست مرد رو کند تا دلقک خشنی که همیشه داخل اون زندگی می‌کرده رو آزاد کنه.

درست مثل کاری که تمام فیلم انجام داد، ژوکر نیکلسون به عموم مردم که کمیک نمی‌خوندن نشون داد که شخصیت‌های منفی بتمن تقلید مضحکانه‌ی پاپ‌آرتی از یه آدم بد نیستن و اون‌ها اصل جنسن.

ژوکر با بازی هیث لجر

وقتی ژوکر توی آخر «بتمن آغاز می‌کند» خودش رو نشون داد ما هیچ وقت نمی‌تونستیم تصور کنیم که بازی اون چه شاهکاری خواهد بود. این نقش که باعث برد جایزه‌ی اسکار برای هیث لجر پس از مرگش شد، تصور تازه‌ای از ژوکر به ما ارائه می‌ده. شخصیتی که اغلب تصور می‌شد که نمی‌تونه روی پرده‌ی سینما از حد معمولی فراتر بره.

چیزی که درباره‌ی ایفای نقش ژوکر توسط لجر فوق‌العاده است اینه که تمام تصوراتی رو که بعد از ژوکر نیکلسون به وجود اومده بود در هم می‌شکنه. نیکلسون ابلهه ولی لجر متفکره. ژوکر قبلی به طرز کارتونی‌ای دیوانه و دوست‌داشتنی بود ولی این ژوکر باعث می‌شه فکر کنین که اون خویشتن‌نگرتر از اونه که فکرش رو می‌کردین. درسته که دیوانه است ولی اون لزومن نمی‌خواد که این طور باشه.

شکوه خیره‌کننده‌ی لجر و توانایی تغییر ناگهانیش باعث می‌شه که این تجسم ژوکر نه تنها بهترین شخصیت منفی سینمایی بتمن باشه بلکه به یکی از بهترین شخصیت‌های منفی تمام فیلم‌ها تبدیل بشه.

 

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنونس

جدیدترین تریلر فیلم گزارش فرانسوی به کارگردانی وس اندرسون

جدیدترین تریلر فیلم گزارش فرانسوی

جدیدترین تریلر فیلم گزارش فرانسوی به کارگردانی وس اندرسون

«گزارش فرانسوی» کمدی درامی به کارگردانی وس اندرسون است. داستان این فیلم حول کارکنان یک مجله‌ی اروپایی در یک شهر تخیلی فرانسوی می‌گذرد که تصمیم می‌گیرند یک نسخه یادمان چاپ کرده و به بزرگداشت سه واقعه مهم یک دهه گذشته‌شان بپردازند.

این سه واقعه عبارت‌ند از حبس ابد یک هنرمند، شورش‌های دانشجویی و یک گروگان‌گیری. وس اندرسون در ساخت این فیلم از زندگی واقعی کارکنان مجله نیویورکر الهام گرفته‌است.

پیش‌تولید عجیب فیلم جدید وس اندرسون از زبان رابرت یئومان


این فیلم پرستاره بازیگران نام‌داری مانند بنیسیو دل‌تورو، آدریان برودی، تیلدا سوینتون، لئا سیدو، فرانسس مک‌دورمند، تیموتی شالامه، بیل مورای، اون ویلسون و ادوارد نورتون را دور هم جمع کرده و قرار است پس از افتتاحیه در جشنواره‌ی فیلم کن، به شکل عمومی در تاریخ ۲۲ اکتبر ۲۰۲۱ اکران شود

 

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

ادامه مطلب

آنونس

تریلر فیلم من زلاتان هستم | درامی بیوگرافیک درباره‌ی زندگی زلاتان ابراهیموویچ

تریلر فیلم من زلاتان هستم

تریلر فیلم من زلاتان هستم منتشر شد

فیلم من زلاتان هستم در ژانر بیوگرافیک اثری‌ست به کارگردانی ینس سیوگرن که براساس کتابی با همین نام به نوشته‌ی دیوید لاگرکرانتز ساخته شده و داستان زلاتان ابراهیموویچ، فوتبالیست مشهور سوئدی را در دو دوره‌ی مختلف بیان می‌کند.

گرانیت روشیتی در نقش زلاتان ۱۷ ساله و دومینیک آندرسون بایراکتاتی نقش زلاتان ۱۱ ساله را دارند و در کنار این دو بازیگرانی نظیر امانوئل آیتا، دیوید اس لیندگرن و هاکان بنگستون نیز در فیلم حاضر هستند.

این اثر دهم سپتامبر اکران خواهد شد.

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

ادامه مطلب

آنونس

تریلر فیلم مرد آزاد / Free Guy | با بازی رایان رینولدز

تریلر فیلم مرد آزاد

تریلر فیلم مرد آزاد منتشر شد

زیرنویس فارسی اختصاصی از آرت‌تاکس: تریلر فیلم مرد آزاد به کارگردانی شان لوی با بازی رایان رینولدز، جو کری و جودی کورمر منتشر شد

«مرد آزاد» فیلمی است ساخته‌ی شان لوی، کارگردان سری معروف «شبی درموزه» و توسط مت لیبرمن و زک پن نوشته شده است. این فیلم در ادامه‌ی روال آثاری مانند «بازیکن یک آماده»، «رالف خراب‌کار» و «گیمر»، داستان دنیایی را در بازی‌های ویدیویی به تصویر می‌کشد که ترکیبی از دو عنوان بسیار پرطرفدار GTA و Fortnite است.

گای، یکی از شخصیت‌های غیرقابل بازی (NPC)های این دنیاست که بعد از کشتن یکی از بازیکنان، با برداشتن عینکش دنیا را از فیلتر HUD (جزئیات مختلفی که در بازی‌ها روی صفحه می‌آیند مانند مقدار سلامتی، استقامت و گلوله) می‌بیند و تصمیم می‌گیرد به مبارزه‌ی جهانی بپیوندد.

در مرکز «مرد آزاد»، رایان رینولدز به عنوان شخصیت اصلی قرار گرفته و بازیگرانی مانند جودی کورمر (کشتن ایو)،جو کری (چیزهای عجیب) و تایکا وایتیتی (جوجو خرگوشه و ثور: راگناروک) نیز حصور دارند.

«مرد آزاد» از جمله پروژه‌هایی بود که زیر نظر کمپانی فاکس قرن بیستم کلید خورد ولی در نهایت قرار است توسط دیزنی منتشر شود (چنین اتفاقی برای فیلم فوردعلیه فراری نیز رخ داد).

 

جدیدترین تریلر فیلم «مرد آزاد» با بازی رایان رینولدز |

Free Guy Official Trailer

 

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

ادامه مطلب

محبوب‌ترین‌ها