با ما همراه باشید

زیرنویس فارسی اختصاصی از آرت‌تاکس: در این کلیپ به معرفی و پیشنهاد فیلم «سرجیو» ساخته‌ی جدید نتفلیکس با بازی آنا د آرماس و واگنر مورا می‌پردازیم و آن را با واقعیت مقایسه خواهیم کرد.

پیشنهاد فیلم: «سرجیو»

فیلم «سرجیو» به کارگردانی گرِگ بارکر اکران در ساندنس، ساختار داستانی حقیقی و گروهی از بازیگران عالی را در چنته دارد که تمام تلاش‌شان را می‌کنند تا داستان خیره‌کننده‌ی دیپلمات سازمان ملل سرجیو ویرا د ملو را به تصویر بکشند. ولی هنوز اطلاعات زیادی از این فیلم نمی‌دانیم. قبل از این که این فیلم نت‌فلیکس را در لیست فیلم‌هایی بذارید که باید ببینید، این توضیح کامل درباره‌ی تمامی آن چه را که درباره‌ی «سرجیو» باید بدانید تماشا کنید.

تضاد ژئوپولتیک شدیدی که در «سرجیو» به تصویر کشیده شده از اتاق نویسندگان بیرون نیامده. این فیلم درباره‌ی رویدادهایی واقعی است که در سال ۲۰۰۳ در میانه‌ی جنگ عراق در بغداد رخ داد. در قلب داستان سرجیو ویرا د ملو قرار دارد. یک دیپلمات سازمان ملل که در طول حرفه‌ی کاری‌اش پیمان‌های صلح زیادی را برای سازمان ملل به ارمغان آورده است. او زندگی کاری‌اش رو صرف آمدن میان مبارزات مسلحانه، مذاکره با جنگ‌سالارها و آگاهی‌بخشی درباره‌ی بحران‌های انسانی در سراسر جهان کرد. البته این به این معنا نیست که علاقه‌ی ویرا د ملو به کشمکش‌ها مخالفی نداشت. نیویورکر در سال ۲۰۰۷ افشا کرد که حتی همکارانش در سازمان ملل اغلب مخالف روش‌های او برای پیمان بستن با برخی از خطرناک‌ترین رهبران منطقه‌ای بودند. ولی جنبه‌ای که مهم‌تر از تمامی نقدهاست، پیام خوش‌بینانه‌ی ویرا د ملو برای بهتر کردن جهان است. حتی این احتمال وجود دارد که این دیدگاه باعث شده باشد تا او آخرین وظیفه‌اش را قبول کند و به بغداد برود. ویرا د ملو زمانی که آن‌جا بود در بمب‌گذاری‌ای در هتل کانال گرفتار شد. در ساعت‌های پس از آن واقعه هم‌زمان با این که این دیپلمات به ناچار منتظر بود تا ناجی‌ها بیایند و او را بیرون بکشند، موقعیت مرگ و زندگی پرتنشی در میانه‌ی ویرانه‌ها رخ داد.

درکنار تماشای معرفی و پیشنهاد فیلم سرجیو ببینید:

تریلر سریال Perry Mason | ماجراهای وکیل «پری میسون» در اچ‌بی‌او

البته فیلمی که درباره‌ی تلاش‌های انسان‌های خارق‌العاده است، به بازیگرانی خارق‌العاده نیاز دارد تا همه چیز با هم مطابقت داشته باشد و «سرجیو» ی محصول ۲۰۲۰ به داشتن لیست بلندبالایی از ستاره‌ها می‌نازد. احتمالن شما بازیگر برزیلی واگنر مورا را که نقش سرجیو را بازی می‌کند به خاطر نقشی که در سریال «نارکوس» نت‌فلیکس داشت بشناسید. او در این سریال نقش پابلو اسکوبار منفور را بازی می‌کرد. این نقش برای زبده‌ترین بازیگرها هم کار سختی است ولی منتقدها تصویر مورا از این سلطان مواد مخدر دیوانه را دوست داشتند و مورا توانست آن انرژی و جنون را برای دو فصل این سریال حفظ کند. تبدیل شدن از یک دیوانه به یک قهرمان قطعاً نقطه‌ی عطف اوست ولی مورا دلایل شخصی خودش را برای پذیرفتن نقش سرجیو داشت. او در توضیح دلایلش به The Wrap گفت:«من آرزو و رویای ساختن فیلم‌هایی درباره‌ی افراد لاتین دارم که کلیشه‌ها را تکرار نکند. این کتاب تقریباً از روی کتابی درباره‌ی سرجیو ساخته شده و برای من این بهترین روش برای آغاز این رویا بود.»

برای نقش شریک سرجیو، کارولینا لاریرا، گروه تولید به سراغ آنا د آرماس رفتند. دلیل انتخاب اون‌ها مخصوصاً به خاطر بازی درخشانش در نقش مارتا در «چاقوهای آخته»، فیلم جنایی خنده‌دار رایان جانسون بود. او قبل از آن فیلم هم بازی سطح بالایی در نقش جوی در فیلم «بلیدرانر ۲۰۴۹» محصول سال ۲۰۱۷ داشت. هر نقش جدید تنها به نظر می‌رسد که دامنه‌ی توانایی‌های او را به عنوان یه بازیگر وسیع کرده و حضورش در «سرجیو» اثبات دیگری بر این است که اسم آنا د آرماس باید بر سر زبان‌ها بیفتد.

سرجیو لیست بلندبالایی از چهره‌های آشنا را در میان بازیگرانش دارد. از جمله بردلی ویتفورد که به خاطر نقش‌هایش در «برو بیرون» و «کلبه‌ای در جنگل» معروف است و گرت دیلاهانت، بازیگری با شخصیت منعطف که در همه چیز، از «از مردگان متحرک بترس» گرفته تا «جایی برای پیرمردها نیست»، بازی کرده است.

اگر واقعاً می‌خواهید درباره‌ی داستان سرجیو ویرا د ملو بدانید می‌توانید کتابی درباره‌اش بخوانید یا سری به صفحه‌ی ویکی‌پدیای او بزنید. یا می‌توانید با تماشای «سرجیو»، مستند محصول سال ۲۰۰۹ کارگردان گرگ بارکر، دید عمیق‌تری پیدا کنین. «سرجیو» با استفاده از مصاحبه‌ها و ویدیوهای بایگانی شده به این دیپلمات سازمان ملل نزدیک و با او صمیمی می‌شود. و ره‌نگاشتی از اقداماتش در همه جا، از موزامبیک گرفته تا پرو، رسم می‌کند. «سرجیو» یک مستند آگاهی‌بخش واقعی است. و گرچه از فقدان روایت منسجمی که فیلم «سرجیو» که او در سال ۲۰۲۰ ساخته رنج می‌برد ولی با موقعیت‌های دراماتیک واقعی‌ای که به تصویر می‌کشد جبران می‌کند. علاوه بر این‌ها این مستند اثباتی قوی بر این است که بارکر درک کاملی از موضوع مورد بررسی دارد.

درکنار تماشای معرفی و پیشنهاد فیلم سرجیو ببینید:

فیلم «هرگز، به ندرت، گاهی، همیشه» از نگاه سازنده‌اش: الایزا هیتمن

برای بیش از دو دهه گرگ بارکر مشغول به ثبت جهان از دید یک مستندساز بوده است. او از برنامه‌های تلویزیونی شروع کرد ولی ولی بعد با نوشتن و کارگردانی قسمت‌های «خط مقدم»، سریال مستند طولانی پی‌بی‌اس به شهرت رسید. ولی به قطع این «شکار» محصول ۲۰۱۳، داستانی از درون ماجرای شکار بن لادن بود که به بهترین شکل علاقه‌ی بارکر به بیرون کشیدن احساسی‌ترین بخش جنجالی‌ترین لحظات سیاسی زمانه‌ی ما را نشان داد. این مستند برای او جایزه‌ی امی برای برنامه‌های تلویزیونی سر شب را به ارمغان آورد. و بارکر در سال‌های بعد هم به ساختن مستندهای تفکربرانگیز ادامه داد.

«سرجیو» در ۲۸ فوریه ۲۰۲۰ در فستیوال ساندنس اکران شد. درست بیش از ده سال بعد از این که مستند سال ۲۰۰۹ گرگ بارکر کارگردان درباره‌ی ویرا د ملو درست در همین فستیوال اکران شد. وقتی Deadline با بارکر مصاحبه کرد و از او پرسید که چرا دوباره روی این موضوع کار کرده، بارکر توضیح داد که او همیشه این داستان را به شکل فیلمی سنتی تصور می‌کرده است:«من این تصور را برای این فیلم داشتم که این، داستان کشمکش‌های یک فرد برای درک خودش و این جهان و یافتن راهی در تاریکی است. پیامی حامل امید، همدلی و دیدن افراد متفاوت و دیدن درون خود در قلب این داستان نهفته است.» این قطعاً پیام مناسب زمانه‌ی ماست. اگر می‌خواهید چند ساعتی را با ماجراهایی دراماتیک بگذرانید و چند قطره‌ای هم اشک بریزید، نیازی نیست که به جز «سرجیو» دنبال چیز دیگری بگردید.

 

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنونس

جدیدترین تریلر فیلم گزارش فرانسوی به کارگردانی وس اندرسون

جدیدترین تریلر فیلم گزارش فرانسوی

جدیدترین تریلر فیلم گزارش فرانسوی به کارگردانی وس اندرسون

«گزارش فرانسوی» کمدی درامی به کارگردانی وس اندرسون است. داستان این فیلم حول کارکنان یک مجله‌ی اروپایی در یک شهر تخیلی فرانسوی می‌گذرد که تصمیم می‌گیرند یک نسخه یادمان چاپ کرده و به بزرگداشت سه واقعه مهم یک دهه گذشته‌شان بپردازند.

این سه واقعه عبارت‌ند از حبس ابد یک هنرمند، شورش‌های دانشجویی و یک گروگان‌گیری. وس اندرسون در ساخت این فیلم از زندگی واقعی کارکنان مجله نیویورکر الهام گرفته‌است.

پیش‌تولید عجیب فیلم جدید وس اندرسون از زبان رابرت یئومان


این فیلم پرستاره بازیگران نام‌داری مانند بنیسیو دل‌تورو، آدریان برودی، تیلدا سوینتون، لئا سیدو، فرانسس مک‌دورمند، تیموتی شالامه، بیل مورای، اون ویلسون و ادوارد نورتون را دور هم جمع کرده و قرار است پس از افتتاحیه در جشنواره‌ی فیلم کن، به شکل عمومی در تاریخ ۲۲ اکتبر ۲۰۲۱ اکران شود

 

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

ادامه مطلب

آنونس

تریلر فیلم من زلاتان هستم | درامی بیوگرافیک درباره‌ی زندگی زلاتان ابراهیموویچ

تریلر فیلم من زلاتان هستم

تریلر فیلم من زلاتان هستم منتشر شد

فیلم من زلاتان هستم در ژانر بیوگرافیک اثری‌ست به کارگردانی ینس سیوگرن که براساس کتابی با همین نام به نوشته‌ی دیوید لاگرکرانتز ساخته شده و داستان زلاتان ابراهیموویچ، فوتبالیست مشهور سوئدی را در دو دوره‌ی مختلف بیان می‌کند.

گرانیت روشیتی در نقش زلاتان ۱۷ ساله و دومینیک آندرسون بایراکتاتی نقش زلاتان ۱۱ ساله را دارند و در کنار این دو بازیگرانی نظیر امانوئل آیتا، دیوید اس لیندگرن و هاکان بنگستون نیز در فیلم حاضر هستند.

این اثر دهم سپتامبر اکران خواهد شد.

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

ادامه مطلب

آنونس

تریلر فیلم مرد آزاد / Free Guy | با بازی رایان رینولدز

تریلر فیلم مرد آزاد

تریلر فیلم مرد آزاد منتشر شد

زیرنویس فارسی اختصاصی از آرت‌تاکس: تریلر فیلم مرد آزاد به کارگردانی شان لوی با بازی رایان رینولدز، جو کری و جودی کورمر منتشر شد

«مرد آزاد» فیلمی است ساخته‌ی شان لوی، کارگردان سری معروف «شبی درموزه» و توسط مت لیبرمن و زک پن نوشته شده است. این فیلم در ادامه‌ی روال آثاری مانند «بازیکن یک آماده»، «رالف خراب‌کار» و «گیمر»، داستان دنیایی را در بازی‌های ویدیویی به تصویر می‌کشد که ترکیبی از دو عنوان بسیار پرطرفدار GTA و Fortnite است.

گای، یکی از شخصیت‌های غیرقابل بازی (NPC)های این دنیاست که بعد از کشتن یکی از بازیکنان، با برداشتن عینکش دنیا را از فیلتر HUD (جزئیات مختلفی که در بازی‌ها روی صفحه می‌آیند مانند مقدار سلامتی، استقامت و گلوله) می‌بیند و تصمیم می‌گیرد به مبارزه‌ی جهانی بپیوندد.

در مرکز «مرد آزاد»، رایان رینولدز به عنوان شخصیت اصلی قرار گرفته و بازیگرانی مانند جودی کورمر (کشتن ایو)،جو کری (چیزهای عجیب) و تایکا وایتیتی (جوجو خرگوشه و ثور: راگناروک) نیز حصور دارند.

«مرد آزاد» از جمله پروژه‌هایی بود که زیر نظر کمپانی فاکس قرن بیستم کلید خورد ولی در نهایت قرار است توسط دیزنی منتشر شود (چنین اتفاقی برای فیلم فوردعلیه فراری نیز رخ داد).

 

جدیدترین تریلر فیلم «مرد آزاد» با بازی رایان رینولدز |

Free Guy Official Trailer

 

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

ادامه مطلب

محبوب‌ترین‌ها