دوازدهمین گزارش از چهل و چهارمین جشنواره فیلم تورنتو از علی حجوانی، نمایندهی آرتتاکس در TIFF2019: بررسی فیلم موج ها ، داستان ازدواج، دولمایت اسم من است و خانهی پولشویی
داستان ازدواج
فیلم داستان ازدواج پیش از نمایش در فستیوال پیشبینی میشد که جزو مهمترین فیلمهای سال باشد. اگر به دنبال فیلمهایی هستید که به بررسی رابطه میان دو نفر میپردازد، بهترین گزینه «داستان ازدواج» خواهد بود. آدام درایور و اسکارلت جوهانسون نقش زن و شوهری را در فیلم بازی میکنند که یکدیگر را دوست دارند، اما به دلایلی قصد جدایی دارند. اسکارلت جوهانسون به همراه خانوادهاش در لسآنجلس و آدام درایور که کارگردان تئاتر است، در نیویورک زندگی میکند. به این دلیل شاهد یک تقابل لسآنجلسی-نیویورکی شاهد هستیم.
فکر میکنم کسانی که درگیر ازدواج بوده و تجربهی این موضوع را داشته یا طلاق را تجربه کردهاند، با این فیلم ارتباط برقرار خواهند کرد و راحتتر با شرایطی که این زوج درگیرشان هستند، کنار بیایند. اسکارلت جوهانسون نقش بازیگری را دارد که کارگردانش شوهرش، با بازی آدام درایور، است و این موضوع باعث شده که جوهانسون چند دقیقه بدون توقف دیالوگ بگوید که یکی از نکات بسیار جالب فیلم محسوب میشود. ای فیلم جزو آثار خوب امسال است که آن را در لیست ده نامزد نهایی اسکار باشد و ممکن است برای بازیگران اصلی فیلم جوایزی را به همراه داشته باشد.
در کنار بررسی فیلم موج ها از نگاه علی حجوانی در تورنتو ۲۰۱۹ ببینید:
معرفی فیلم داستان ازدواج با بازی اسکارلت جوهانسون و آدام درایور
دولمایت اسم من است
این فیلم داستانی کمدی دربارهی جامعهی سیاهپوستان دارد که به سراغ شخصیتی واقعی به نام رودی ری مور رفته. کاراکتری که در ابتدا استندآپ کمدین بوده، سپس در زمینهی طنز میخوانده و سر آخر وارد سینما میشود. فیلمهایی که میسازد از لحاظ کیفیت جایگاه پایینی دارند ولی در میان جامعهی سیاهان در آن دوران به دلیل تبعیض نژادی، بسیار مورد توجه قرار میگیرد و به کمدین محبوبی تبدیل میشود. ادی مورفی در این نقش بسیار خوب ظاهر شده و اگر با فضای آن همراه شوید بسیار خواهید خندید. نیمهی اول فیلم با کاراکتر آشنا میشویم و در نیمهی دوم، همزمان با شروع فیلمسازی ری مور، ریتم بسیار خوبی پیدا میکند. موسیقی آن بسیار خوب است و عناصر کمدی و درام آن به اندازه در فیلم وجود دارد. کسانی که به فیلمهای کمدی علاقهمندند، این کار بسیار مناسب و یکدست است.
در کنار بررسی فیلم موج ها از نگاه علی حجوانی در تورنتو ۲۰۱۹ ببینید:
فیلم A Hidden Life از نگاه علی حجوانی نمایندهیآرتتاکس در tiff2019
موجها
یکی دیگر از آثار امسال به جامعهی امروزی سیاهپوستان پرداخته است، «موجها» نام دارد. طبقهی خانوادهی فیلم در جامعه، مرفه محسوب میشود. نیمهی ابتدایی فیلم دربارهی پسر خانواده است که از شرایط خوبی برخوردار است اما به یکباره خانواده را با بحران بسیار بزرگی مواجه میکند و ما از نیمهی دوم فیلم وارد زندگی دختر خانواده میشویم که حالا بعد از این اتفاق چگونه با زندگی و جامعه کنار میآید. در فیلم با وجود شرایط مناسب خانواده با تبعیضهایی که در جامعه روبهرو هستند، آشنا میشویم. «موجها» نمونهی یک فیلم خوب اجتماعیست که اگر به این زمینه علاقه دارید، گزینهی مناسبی محسوب میشود.
در کنار بررسی فیلم موج ها از نگاه علی حجوانی در تورنتو ۲۰۱۹ ببینید:
نقد فیلم خانهی پولشویی
خانهی پولشویی
این فیلم پربازیگر که محصول نتفلیکس است، مریل استریپ نقش زنی را بازی میکند که خانوادهاش ناگهان درگیر پروندهی پاناما میشود. آنتونیو باندراس، گری الدمن و شارون استون نیز در فیلم بازی میکنند. فیلم پر از بازیگر خوب است ولی در توضیح ماجرای پاناما درگیر سادهانگاری شده و این حس به شما دست میدهد که انگار بازیگران از روی ویکیپدیا ماجرا را بازخوانی میکنند. قصهی منسجمی در فیلم نمیبینیم و بعضی اوقات روایت از دست میرود. سودربرگ میتوانست با فیلمنامهای بهتر، از بازیگران و شرایطی که داشت استفادهی خوبی ببرد و اثر بهتری بسازد. اگر به بازیگران فیلم علاقه دارید و میخواهید بازی آنها را ببینید، از فیلم لذت میبرید ولی اگر به دنبال فیلم خیلی خوبی هستید، احتمالن ناامید خواهید شد.