با ما همراه باشید

سینمای ایران

معرفی فیلم «لتیان» به کارگردانی علی تیموری | Introduction to Latian; directed by Ali Teymouri

معرفی فیلم لتیان

آرت‌تاکس – گروه سینمای ایران: معرفی فیلم «لتیان» به کارگردانی علی تیموری و با بازی پریناز ایزدیار، امیر جدیدی، علیرضا ثانی‌فر، ستاره پسیانی و حسن معجونی

معرفی فیلم «لتیان» به کارگردانی علی تیموری

«لتیان» اولین ساخته علی تیموری در شرایطی اکران خود را در «سینمای آنلاین» پلتفرم های وی‌او‌دی آغاز کرد که پیش بینی می شد با توجه به ترکیب بازیگران و مضمونش با استقبال قابل توجهی رو به رو شود. خاصه این که «سرخ‌پوست» فیلم پیشین تهیه‌کننده‌اش مجید مطلبی نیز از پرفروشترین و موفق‌ترین فیلم‌های سال گذشته‌ی سینمای ایران بود‌.

در لتیان سه بازیگر برنده‌ی سیمرغ جشنواره فجر بازی می‌کنند. پریناز ایزدیار، حدود بیست فیلم سینمایی در کارنامــه دارد و ســیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن را برای «ابد و یک روز» به دست آورده است.

امیر جدیدی هم جزو بازیگران جوان مطرح این روزهای سینماست. او سال نود و شش سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد را برای دو فیلم «عرق سرد» و «تنگه ابوقریب» گرفت.

سارا بهرامی نیز سال ۹۶ برای فیلم «دارکوب» موفق به دریافت سیمرغ شد و در ماه‌های گذشته سریال پربیننده‌ی کرگدن را در حال پخش داشت.

جز این سه علیرضا ثانی‌فر، ستاره پسیانی و حسن معجونی بازیگران دیگر لتیان هستند که هرکدام وزنه‌هایی در بازیگری سینمای متفاوت این سال‌های سینمای ایران محسوب می‌شوند.

در خلاصه داســتان «لتیان» آمده است:

«لتیان یک ســد است. سدی بر روابط انســانی. رودخانه های روابط پشــت سدی ایستاده اند و راه، بن بست است. یک نفر میخواهد این سد را بشکند اما خوب میداند که شکستن سد به این سادگی نیست. شهر خراب خواهد شــد. تکلیف چیســت؟»

سد لتیان و شکستن این سد، استعاره ای اســت از وضعیت میان شخصیتها و روابط اجتماعی و عاطفی آنها. جایی که شــاهد تردیدها و ترس های یک شخصیت در مواجهه با قوانین یا عرفی اشتباه هستیم که از سوی جامعه یا خانواده پذیرفته شده است.

«لتیان» یکی دیگر از فیلم‌هایی اســت که در شرایط نابســامان فعلی اکران سینماها تصمیم بــه اکران آنلاین گرفته اســت. فیلمی داستانگو و اجتماعی که روی مشکلات و شرایط روز جامعه دست گذاشته است.

بخوانید: نقد فیلم «لتیان»: پتانسیلِ نشدن

Introduction to Latian; directed by Ali Teymouri

Latian, the first feature from Ali Teymouri has been released on VoD and thanks to its cast, success isn’t out of reach
It includes Parinaz Izadyar, Amir Jadidi, Sara Bahrami and Setareh Pesiani.

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

ادامه مطلب

سینمای ایران

معرفی فیلم «پسرکشی» به کارگردانی محمدهادی کریمی | Introduction To “Filicide” Directed by Mohammad Hadi Karimi

فیلم پسرکشی

آرت‌تاکس – گروه سینمای ایران: معرفی فیلم «پسرکشی» به کارگردانی محمدهادی کریمی، تهیه‌کنندگی صادق یاری و با بازی ژاله صامتی، آرمان درویش، بهاره کیان افشار، فرخ نعمتی، گلوریا هاردی و نسیم ادبی.

معرفی فیلم «پسرکشی» به کارگردانی محمدهادی کریمی

فیلم «پسر کشی» به کارگردانی محمدهادی کریمی و تهیه‌کنندگی صادق یاری، آخرین فیلمی بود که در روز دهم و آخرین روز سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر برای اهالی رسانه و هنرمندان در پردیس سینما گالری ملت بر روی پرده رفت.

این فیلم پس از آنکه تصمیم گرفت در اکران نوروزی سال ۹۹ روانه پرده سینما شود به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا و با تصمیم صاحبان اثر روانه اکران آنلاین بر بسترهای VOD شد.

دکتر محمد هادی کریمی کارگردان، نویسنده و شاعر جدیدترین فیلمش را با نام پسرکشی ساخته است، فیلمی اجتماعی با روایتی معماگونه که دکتر کریمی در آن به سراغ سوژه ای نو و خاص رفته و بازیگرانی چون ژاله صامتی، آرمان درویش، بهاره کیان افشار، فرخ نعمتی، گلوریا هاردی و نسیم ادبی در آن به ایفای نقش پرداخته اند.

داستان فیلم در سال های ۴٠ و ٧٠ خورشیدی می گذرد و اشاره به اعتقادات نادرست و خرافی آدم های آن زمان دارد، همانطور که از اسم فیلم پیداست، پسرکشی روایتگر زندگی یک خانواده قدیمی است که تمام فرزندانش دختر هستند و هیچ پسری در این خانواده متولد نمی شود و لذا قرار است مرد خانواده برای پسردار شدن مجدد ازدواج کند.

ببینید: محمدهادی کریمی در استودیو آرت‌تاکس

Introduction To “Filicide” Directed by Mohammad Hadi Karimi

Filicide is a family drama directed by Mohammad Hadi Karimi. It stars Jaleh Sameti, Arman Darvish, Bahareh Kianafshar, Farokh Nemati, Filicide tells its story in two different time periods, the 60s and 90s of Iran. It involves subjects such as heritage and superstition of old school Iranian families.
The film premiered on February 10, 2020 as the closing movie of Fajr Film Festival and is set to be released on VoD platforms in coming days. It received negative reviews from critics.

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

ادامه مطلب

سینمای ایران

معرفی فیلم «یادم تو را فراموش»؛ آخرین بازی زنده‌یاد ماه‌چهره خلیلی | Introduction To “Wishbone” Directed by Ali Atshani

فیلم یادم تو را فراموش

آرت‌تاکس – گروه سینمای ایران: معرفی فیلم «یادم تو را فراموش» به کارگردانی علی عطشانی و با بازی حسین یاری، آزاده مهدیزاده، میترا حجار، زنده‌یاد ماه چهره خلیلی، مازیار فلاحی، خشایار راد و بیتا عطشانی.

معرفی فیلم «یادم تو را فراموش» به کارگردانی علی عطشانی

پیش از شیوع ویروس کرونا در اسفند سال ۹۸ فیلم سینمایی یادم تو را فراموش ساخته علی عطشانی به روی پرده رفت.

این فیلم سینمایی که سال ۹۴ تولید شد چهار سال منتظر ماند تا بتواند روی پرده برود.

علی عطشانی داستان این فیلم را از ماجرای یک پرونده مطرح جنایی برداشت کرده است و پیمان عباسی فیلمنامه آن را نوشته است.

داستان زندگی ناصر محمدخانی و قتل لاله سحرخیزان به دست شهلا جاهد یکی از داستان های واقعی و ملتهب دهه هفتاد است که پیمان عباسی بر اساس آن فیلم‌نامه یادم تو را فراموش را نوشته است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: دامون مربی بر کنار شده یکی از باشگاه‌های پرطرفدار با دختری که سال‌ها پیش با او ارتباط داشته روبه‌رو می‌شود.

دراین فیلم بازیگرانی چون حسین یاری، آزاده مهدیزاده، میترا حجار، زنده‌یاد ماه چهره خلیلی، مازیار فلاحی، خشایار راد و بیتا عطشانی حضور دارند.

ببینید: جشن پایان فیلم‌برداری آخرین فیلم علی عطشانی: بخشی از پشت‌صحنه‌ی «کوسه» را تماشا کنید

Introduction To “Wishbone” Directed by Ali Atshani

Ali Atshani’s “Wishbone” was finally up on the screens four years after production, when the pandemic happened. For this film, Atshani was inspired by the real life story of Naser Mohammadkhani and Shahla Jahed concerning Laleh Saharkhizan’s murder. The script for this film was written by Peiman Abbasi.

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

ادامه مطلب

محبوب‌ترین‌ها