با ما همراه باشید

زیرنویس فارسی اختصاصی از آرت‌تاکس: تاد فیلیپس، کارگردان فیلم ژوکر، سکانس ابتدایی فیلم را با بازی واکین فینیکس بررسی می‌کند و به توضیح طراحی صحنه می‌پردازد.

در کنار تماشای مصاحبه واکین فینیکس در برنامه‌ی جیمی کیمل از تریلر فیلم ژوکر دیدن کنید

صعود آرام به سمت جنون

کار اصلی کارگردان، حتا چیزهایی که در موردش صحبت می‌کنم مثل دوربین، عمق میدان، طراحی صحنه و لباس، مسئول خلق لحن فیلمه. چیزی که تو این فیلم خیلی به‌ش افتخار می‌کنم اون لحن هشدارآمیزه، صعود آرام به سمت جنون.

همیشه روی نمای آغازین فیلم‌ها وسواس دارم؛ هم فیلم‌های خودم هم فیلم‌هایی که می‌بینم. فکر می‌کنم صحنه‌ی آغازین فیلم ابزار داستان‌گویی خوبی‌یه. تو این صحنه خبر محلی داره از رادیو پخش می‌شه و آرتور رو تنها تو یه اتاق جلوی آینه پیدا می‌کنیم که داره گریم می‌کنه. این صحنه اوایل دوره‌ی فیلم‌برداری گرفته شد و لوکیشن واقعی‌یه. تو طبقه‌ی دوم یه انبار تو هارلم تو غرب منهتن هستیم. فضای زیبایی‌یه. یه نمای کوچک از پایین بزرگراه غربی داریم. این سازه‌ای که بزرگراه رو نگه داشته همون چیزی‌یه که بیرون پنجره می‌بینیم. فکر کردیم جای خیلی خوبی‌یه. جایی که به دلقک‌ها، شعبده‌بازها و بقیه‌ی کسانی که تو خیابون کار می‌کنن، اجاره می‌ده و جایی‌یه که آرتور کار می‌کنه که اول فیلم این‌جا می‌بینیمش

در نظر داشتیم هر چیزی در فیلم ناراحت‌کننده باشه بنابراین هر دفعه که عمدن دوربین رو این شکلی حرکت می‌دیم. همیشه برای این بود که حال و هوای اذیت‌کننده‌ای بدیم به کسی که تقریبن از بقیه منزوی‌یه حتا تو این‌جایی که شبیه رختکنه. صدای چهار یا پنج نفرو می‌شنوین که دارن کارت بازی و با هم صحبت می‌کنن و آرتور تنهاست و بخشی از گروه‌شون نیست و می‌خواد متوجه بشه چه‌طور می‌تونه همیشه لبخند بزنه. یکی از مضامین فیلم لبخنده و و همون‌طور که مادرش می‌گه ایده‌ی داشتن یه صورت همیشه خندان، به دنیا اومده تا دنیا رو به جایی پر از شادی و خنده کنه و این چیزی‌یه که آرتور در طول فیلم درگیرشه.

جنگ با زندگی

تو این صحنه، می‌بینیم که دهنش رو بالا و پایین می‌بره و تلاش می‌کنه با تراژدی و کمدی زندگی‌ش بجنگه. برای من و فیلم‌بردارمون، لارنس شِر خیلی مهم بود که فیلم احساس دستی بودن داشته باشه. فکر می‌کردیم اجازه‌ی نزدیک شدن رو به شخصیت آرتور و بررسی‌ش می‌ده در نتیجه تو این صحنه می‌بینین، این احساس رو دارین که اپراتور دوربین اون‌جاست. این کلوزآپ‌های خیلی نزدیک از آرتور رو خیلی دوست دارم

این اشکی که این‌جاست، خود به خود تو یه برداشت اتفاق افتاد. واکین پروسه‌ی خیلی جالبی داره. خیلی‌ها فکر می‌کنن واکین یه بازیگر متده ؛البته این کلمه برداشت‌های متفاوتی داره ولی این که در نقشش غرق می‌شه. نکته‌ی زیبا در مورد واکین اینه که موقع فیلم‌برداری نصف مواقعی که پشت‌صحنه بودیم، می‌خندیدیم و خوش می‌گذشت. این‌قدر فوق‌العاده‌ست که وقتی می‌شینه و کار شروع می‌شه دیگه وارد شخصیتش می‌شه.

رقص با موسیقی

یادمه تو این صحنه‌ی بخصوص تو اتاق موسیقی متن رو براش گذاشتم. از سازنده‌ی موسیقی‌مون، هیلدور گودانیتور خواستم قبل از فیلم‌برداری، موسیقی رو بسازه. کاری نیست که عمومن انجام بشه. براساس فیلم‌نامه، موسیفی رو تنظیم کرد. این رو می‌خواستم چون می‌خواستم موسیقی روی کل صحنه اثر بذاره. حتا اپراتورهای دوربین و طراحان لباس و صحنه، همه نسبت به موسیقی احساس داشتن. اگر درست یادم باشه، داشتیم موسیقی‌ش رو سر صحنه پخش می‌کردیم در حالی که واکین با خنده و حالت صورت آرتور درگیر شده و هنوز می‌خواد ببینه زندگی‌ش تراژدی‌یه یا کمدی. یه اشک کوچک می‌ریزه.

اسم این صحنه رو گذاشتیم میدون گاتهام. این برداشت خودمون از میدان تایمزه. در واقع بازار شلوغ گاتهام در سال ۱۹۸۱ %DLS

آنونس

جدیدترین تریلر فیلم گزارش فرانسوی به کارگردانی وس اندرسون

جدیدترین تریلر فیلم گزارش فرانسوی

جدیدترین تریلر فیلم گزارش فرانسوی به کارگردانی وس اندرسون

«گزارش فرانسوی» کمدی درامی به کارگردانی وس اندرسون است. داستان این فیلم حول کارکنان یک مجله‌ی اروپایی در یک شهر تخیلی فرانسوی می‌گذرد که تصمیم می‌گیرند یک نسخه یادمان چاپ کرده و به بزرگداشت سه واقعه مهم یک دهه گذشته‌شان بپردازند.

این سه واقعه عبارت‌ند از حبس ابد یک هنرمند، شورش‌های دانشجویی و یک گروگان‌گیری. وس اندرسون در ساخت این فیلم از زندگی واقعی کارکنان مجله نیویورکر الهام گرفته‌است.

پیش‌تولید عجیب فیلم جدید وس اندرسون از زبان رابرت یئومان


این فیلم پرستاره بازیگران نام‌داری مانند بنیسیو دل‌تورو، آدریان برودی، تیلدا سوینتون، لئا سیدو، فرانسس مک‌دورمند، تیموتی شالامه، بیل مورای، اون ویلسون و ادوارد نورتون را دور هم جمع کرده و قرار است پس از افتتاحیه در جشنواره‌ی فیلم کن، به شکل عمومی در تاریخ ۲۲ اکتبر ۲۰۲۱ اکران شود

 

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

ادامه مطلب

آنونس

تریلر فیلم من زلاتان هستم | درامی بیوگرافیک درباره‌ی زندگی زلاتان ابراهیموویچ

تریلر فیلم من زلاتان هستم

تریلر فیلم من زلاتان هستم منتشر شد

فیلم من زلاتان هستم در ژانر بیوگرافیک اثری‌ست به کارگردانی ینس سیوگرن که براساس کتابی با همین نام به نوشته‌ی دیوید لاگرکرانتز ساخته شده و داستان زلاتان ابراهیموویچ، فوتبالیست مشهور سوئدی را در دو دوره‌ی مختلف بیان می‌کند.

گرانیت روشیتی در نقش زلاتان ۱۷ ساله و دومینیک آندرسون بایراکتاتی نقش زلاتان ۱۱ ساله را دارند و در کنار این دو بازیگرانی نظیر امانوئل آیتا، دیوید اس لیندگرن و هاکان بنگستون نیز در فیلم حاضر هستند.

این اثر دهم سپتامبر اکران خواهد شد.

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

ادامه مطلب

آنونس

تریلر فیلم مرد آزاد / Free Guy | با بازی رایان رینولدز

تریلر فیلم مرد آزاد

تریلر فیلم مرد آزاد منتشر شد

زیرنویس فارسی اختصاصی از آرت‌تاکس: تریلر فیلم مرد آزاد به کارگردانی شان لوی با بازی رایان رینولدز، جو کری و جودی کورمر منتشر شد

«مرد آزاد» فیلمی است ساخته‌ی شان لوی، کارگردان سری معروف «شبی درموزه» و توسط مت لیبرمن و زک پن نوشته شده است. این فیلم در ادامه‌ی روال آثاری مانند «بازیکن یک آماده»، «رالف خراب‌کار» و «گیمر»، داستان دنیایی را در بازی‌های ویدیویی به تصویر می‌کشد که ترکیبی از دو عنوان بسیار پرطرفدار GTA و Fortnite است.

گای، یکی از شخصیت‌های غیرقابل بازی (NPC)های این دنیاست که بعد از کشتن یکی از بازیکنان، با برداشتن عینکش دنیا را از فیلتر HUD (جزئیات مختلفی که در بازی‌ها روی صفحه می‌آیند مانند مقدار سلامتی، استقامت و گلوله) می‌بیند و تصمیم می‌گیرد به مبارزه‌ی جهانی بپیوندد.

در مرکز «مرد آزاد»، رایان رینولدز به عنوان شخصیت اصلی قرار گرفته و بازیگرانی مانند جودی کورمر (کشتن ایو)،جو کری (چیزهای عجیب) و تایکا وایتیتی (جوجو خرگوشه و ثور: راگناروک) نیز حصور دارند.

«مرد آزاد» از جمله پروژه‌هایی بود که زیر نظر کمپانی فاکس قرن بیستم کلید خورد ولی در نهایت قرار است توسط دیزنی منتشر شود (چنین اتفاقی برای فیلم فوردعلیه فراری نیز رخ داد).

 

جدیدترین تریلر فیلم «مرد آزاد» با بازی رایان رینولدز |

Free Guy Official Trailer

 

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

ادامه مطلب

محبوب‌ترین‌ها