با ما همراه باشید

زیرنویس اختصاصی از آرت‌تاکس: آخرین تریلر Star Wars: The Rise of Skywalker منتشر شد و این ویدیو به بررسی نکاتی می‌پردازد که از چشم شما دور مانده است

تحلیل جزءبه‌جزء تریلر star wars: the rise of skywalker:

به یاد کری فیشر

تریلر نهایی برای قسمت نهم جنگ ستارگان «ظهور اسکای‌واکر» در مسابقه‌ی فوتبال دوشنبه شب از ای‌اس‌پی‌ان پخش شد. این فیلم آخرین فصل از افسانه‌ی اسکای‌واکر خواهد بود. برای طرفداران جنگ ستارگان که این مجموعه رو دنبال می‌کردن، تریلر سرنخ‌ها و ارجاعات مخفی زیادی برای بررسی داشت. بیایین یه نگاهی بندازیم.

تحلیل جزءبه‌جزء تریلر Star Wars: The Rise of Skywalker:

گفت‌وگو با دیزی ریدلی | از طرف‌داری آرسنال تا جنگ ستارگان

اول از همه بگم که روز انتشار تریلر خیلی ویژه است. بیست و یکم اکتبر ۲۰۱۹ مصادف با شصت و سومین سالگرد تولد کری فیشر فقید بود که تا زمان مرگش در دسامبر ۲۰۱۶ نقش پرنسس لیا رو در مجموعه بازی می‌کرد. به گفته‌ی کارگردان جی. جی. آبرامز، فیلم‌های منتشر نشده‌ای از فیشر در نقش پرنسس لیا در «ظهور اسکای‌واکر» وجود خواهد داشت. این کلیپ در واقع در تیزر تریلر نهایی نمایش داده شد.

یک نبرد سینمایی تمام‌عیار

در تریلر کشتی‌ای شبیه «روح» دیده می‌شود که برای طرفداران سریال انیمیشنی «جنگ ستارگان: شورشیان» آشنا خواهد بود. «روح» دو بار هم در «اولین شورشی: یک داستان جنگ ستارگان» حضور پیدا کرد.

پشت صحنه جدیدترین قسمت جنگ ستارگان

ناخدای این کشتی هرا سیندولا بود که جهان محل زندگیش رو ترک کرد تا جنبش مقاومت خودش رو راه بندازه. اگه این کشتی واقعن «روح» باشه، به این معنیه که ما احتمالن می‌تونیم اون و خدمه‌اش رو توی «ظهور اسکای‌واکر» ببینیم.

به هر حال «روح» یکی از کشتی‌هاییه که در این جا دیده می‌شه و میزبان اعضای شورشیان متحده. با این فرار تاثیرگذاری که دارن احتمالش هست که شورشیان متحد می‌خوان یه حمله‌ی تمام عیار به اولین شورا داشته باشن و اگه این درست باشه احتمالن یکی از حماسی‌ترین نبردهای فضایی سینما قراره رقم بخوره.

آیا کایلو عضو «مقاومت» است؟

در این صحنه کایلو از دیوار آب برمی‌خیزه تا با ری روبه‌رو بشه. به نظر می‌رسه که این دو روی این سیاره‌ی آبی با هم می‌جنگن یا شاید هم برای اتفاقی بزرگ‌تر دارن تمرین می‌کنن؟ آیا الان کایلو عضو مقاومته؟ این سوال آخر خیلی محتمل به نظر می‌آد. نویسنده کریس تریو در مصاحبه‌ای با امپایر گفت که احتمالش هست که بخوان بیشتر به رابطه‌ی کایلو و ری توی «ظهور اسکای‌واکر» بپردازن و معلوم نیست که خوب یا بد باشه.

پالپتین زنده می‌شود

تا این لحظه، صدای پالپاتین با کلماتی شوم می‌آد که احتمالن مخاطبش کایلو و ری‌یه. آیا همه چیز داره طبق نقشه‌ی پالپاتین پیش می‌ره؟ آیا ارباب سیث می‌خواد که رقیبانش رو به هم نزدیک کنه تا بتونه در یک حرکت همه رو از بین ببره؟ صبر کنین. سوال بزرگ‌تری هم هست. چطوریه که هنوز پالپاتین زنده است؟ اون توی «بازگشت جِدای» مرده بود. توی این صحنه که اولین رویارویی ری با پالپاتین رو نشون می‌ده به نظر می‌رسه که یه دستگاهی به اون اجازه‌ی حرکت می‌ده. آیا ممکنه که یه جور ادوات سایبرنتیک مثل اون پاهای روباتی عنکبوتی که مال داشت باشه؟ هر چی که هست الان باید خیلی ترسناک باشه چون ری همیشه نترس از اون داره و فاصله می‌گیره و وحشت‌زده به نظر می‌رسه. حقیقت ممکنه در داستان زندگی دارث پلیگیس، استاد دارث سیدیوس، نهفته باشه. شایعه شده بود که دارث پلیگیس بر مرگ مسلط شده تا این که توسط شاگرد خودش پالپاتین کشته شد. پالپاتین ادعا می‌کرد که استادش هر چیزی که می‌دونسته رو بهش یاد داده. اگه این درست باشه اون وقت آیا این به این معنیه که پالپاتین بر مرگ چیره شده؟ باید دید.

آماده برای فداکاری

این کشتی به نظر می‌آد که داره از ویرانه‌های«ستاره‌ی مرگ» بیرون می‌آد. ولی این همون کشتی‌ای نیست که با دومین «ستاره‌ی مرگ» در «بازگشت جدای» برخورد کرد. اون یه ناوشکن ابرستاره‌ای بود که یه مدل کشتی دیگه است. به نظر می‌آد C3PO روبات مورد علاقه‌ی طرفدارها با کمک این موجود کوچیک داره دوباره برنامه‌ریزی می‌شه. یه سازنده‌ی روبات به نام بابو فریک که شخصیت جدیدی توی قسمت نهم خواهد بود. بابو فریک توانایی اصلاح یا برنامه‌ریزی مجدد تقریبن هر روباتی رو داره. ولی چرا C3PO داره دوباره برنامه‌ریزی می‌شه؟ و چرا اون این دیالوگ نگران کننده رو می‌گه؟ یه نظریه‌ی بزرگ اینه که این روبات طلایی که شخصیتی نمادینه و تقریبن از شروع مجموعه حضور داشته باید خودش رو برای ماموریتی بزرگ قربانی کنه. ولی این احتمال هم هست که اون فقط داره تحت یه تغییر خطرناک قرار می‌گیره.

امیدی جدید

در صحنه‌ای از تریلر زوری بلیس نشون داده می‌شه که شخصیتی جدیده و کری راسل نقشش رو بازی می‌کنه. این‌جا کلاهخودی به سر داره و کنار پو ایستاده. شما می‌تونین زوری رو توی این پوستر فیلم هم پیدا کنین. در این‌جا ما ری رو در حال در آغوش کشیدن پرنسس لیا می‌بینیم. تصویری که احتمالن با فیلم‌هایی از کری فیشر که آرشیو شدن ساخته شده. لازم به ذکره که نظریه‌ای بین طرفدارها وجود داره که می‌گه مادر واقعی ری در واقع لیاست. این‌جا کایلو و ری رو توی دومین «ستاره‌ی مرگ» می‌بینیم. محل اون‌ها رو از روی پنجره‌ی اتاق فرماندهی می‌شه حدس زد. چون جایی‌یه که لوک و دارث ویدر توی «بازگشت جدای» با پالپاتین روبه‌رو شدن. این‌جا جایی‌یه که امپراتور نطق معروفش رو ایراد کرد که توش لوک رو مسخره کرد تا متقاعدش کنه که به جبهه‌ی تاریکی ملحق بشه. تریلر با گفتن این کلمات به ری با صدای لوک و لیا به پایان می‌رسه. این ارجاعی به آخرین حرف‌های اوبی-وان به لوک در پایان قسمت چهارم: «امیدی جدید» ئه.

 

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

 

برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنونس

جدیدترین تریلر فیلم گزارش فرانسوی به کارگردانی وس اندرسون

جدیدترین تریلر فیلم گزارش فرانسوی

جدیدترین تریلر فیلم گزارش فرانسوی به کارگردانی وس اندرسون

«گزارش فرانسوی» کمدی درامی به کارگردانی وس اندرسون است. داستان این فیلم حول کارکنان یک مجله‌ی اروپایی در یک شهر تخیلی فرانسوی می‌گذرد که تصمیم می‌گیرند یک نسخه یادمان چاپ کرده و به بزرگداشت سه واقعه مهم یک دهه گذشته‌شان بپردازند.

این سه واقعه عبارت‌ند از حبس ابد یک هنرمند، شورش‌های دانشجویی و یک گروگان‌گیری. وس اندرسون در ساخت این فیلم از زندگی واقعی کارکنان مجله نیویورکر الهام گرفته‌است.

پیش‌تولید عجیب فیلم جدید وس اندرسون از زبان رابرت یئومان


این فیلم پرستاره بازیگران نام‌داری مانند بنیسیو دل‌تورو، آدریان برودی، تیلدا سوینتون، لئا سیدو، فرانسس مک‌دورمند، تیموتی شالامه، بیل مورای، اون ویلسون و ادوارد نورتون را دور هم جمع کرده و قرار است پس از افتتاحیه در جشنواره‌ی فیلم کن، به شکل عمومی در تاریخ ۲۲ اکتبر ۲۰۲۱ اکران شود

 

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

ادامه مطلب

آنونس

تریلر فیلم من زلاتان هستم | درامی بیوگرافیک درباره‌ی زندگی زلاتان ابراهیموویچ

تریلر فیلم من زلاتان هستم

تریلر فیلم من زلاتان هستم منتشر شد

فیلم من زلاتان هستم در ژانر بیوگرافیک اثری‌ست به کارگردانی ینس سیوگرن که براساس کتابی با همین نام به نوشته‌ی دیوید لاگرکرانتز ساخته شده و داستان زلاتان ابراهیموویچ، فوتبالیست مشهور سوئدی را در دو دوره‌ی مختلف بیان می‌کند.

گرانیت روشیتی در نقش زلاتان ۱۷ ساله و دومینیک آندرسون بایراکتاتی نقش زلاتان ۱۱ ساله را دارند و در کنار این دو بازیگرانی نظیر امانوئل آیتا، دیوید اس لیندگرن و هاکان بنگستون نیز در فیلم حاضر هستند.

این اثر دهم سپتامبر اکران خواهد شد.

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

ادامه مطلب

آنونس

تریلر فیلم مرد آزاد / Free Guy | با بازی رایان رینولدز

تریلر فیلم مرد آزاد

تریلر فیلم مرد آزاد منتشر شد

زیرنویس فارسی اختصاصی از آرت‌تاکس: تریلر فیلم مرد آزاد به کارگردانی شان لوی با بازی رایان رینولدز، جو کری و جودی کورمر منتشر شد

«مرد آزاد» فیلمی است ساخته‌ی شان لوی، کارگردان سری معروف «شبی درموزه» و توسط مت لیبرمن و زک پن نوشته شده است. این فیلم در ادامه‌ی روال آثاری مانند «بازیکن یک آماده»، «رالف خراب‌کار» و «گیمر»، داستان دنیایی را در بازی‌های ویدیویی به تصویر می‌کشد که ترکیبی از دو عنوان بسیار پرطرفدار GTA و Fortnite است.

گای، یکی از شخصیت‌های غیرقابل بازی (NPC)های این دنیاست که بعد از کشتن یکی از بازیکنان، با برداشتن عینکش دنیا را از فیلتر HUD (جزئیات مختلفی که در بازی‌ها روی صفحه می‌آیند مانند مقدار سلامتی، استقامت و گلوله) می‌بیند و تصمیم می‌گیرد به مبارزه‌ی جهانی بپیوندد.

در مرکز «مرد آزاد»، رایان رینولدز به عنوان شخصیت اصلی قرار گرفته و بازیگرانی مانند جودی کورمر (کشتن ایو)،جو کری (چیزهای عجیب) و تایکا وایتیتی (جوجو خرگوشه و ثور: راگناروک) نیز حصور دارند.

«مرد آزاد» از جمله پروژه‌هایی بود که زیر نظر کمپانی فاکس قرن بیستم کلید خورد ولی در نهایت قرار است توسط دیزنی منتشر شود (چنین اتفاقی برای فیلم فوردعلیه فراری نیز رخ داد).

 

جدیدترین تریلر فیلم «مرد آزاد» با بازی رایان رینولدز |

Free Guy Official Trailer

 

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

ادامه مطلب

محبوب‌ترین‌ها