با ما همراه باشید

زیرنویس اختصاصی از آرت‌تاکس: پس از مدت‌ها انتظار سرانجام قسمت اول سریال Watchmen پخش شد و در این ویدیو به نکاتی که ممکن است از چشمانتان دور مانده باشد اشاره خواهیم کرد.

رخدادهای سریال واچمن سی سال پس از اتفاقات کمیک‌بوکی با همین نام رخ می‌دهد. بنابراین در قسمت اول ارجاعات بسیاری به منبع داستانی اصلی می‌بینیم. این هم چیزهایی که شاید از این قسمت از دست دادید.

🔴 هشدار فاش شدن داستان قسمت اول سریال Watchmen

دکتر منهتن در خاک مریخ

سریال در میانه‌ی آشوب‌های مسابقه رانندگی تولسا در سال ۱۹۲۱ آغاز می‌شود. اتفاقی واقعی که طی آن سفیدپوستان به مردم و کسب و کار سیاه‌پوستان حمله کردند. این حادثه باعث تخریب بیش از سی و پنج ساختمان شد و طی آن هشتصد نفر مجروح و بیش از یک‌صد نفر کشته شدند. پسر هنگام بیدار شدن، بر روی پیشانی‌اش ردی از خون دارد که به رد خون معروف روی جلد کمیک‌های اصلی اشاره دارد. اوکلاهما در سالن تئاتر دریملند در حال برگزاری‌ست. این همان سالنی است که در سکانس مربوط به سال ۱۹۲۱ می‌بینیم.

در کنار تماشای تحلیل قسمت اول سریال Watchmen از تریلر آن دیدن کنید

سپس نگاهی کوتاه داریم به تلویزیونی که دکتر منهتن را روی مریخ نشان می‌دهد که محل سکونت او پس از داستان اصلی سری است.این‌جا دکتر منهتن را روبه‌روی بنایی ساخته شده از خاک می‌بینیم که به قصر وید شباهت دارد که در ادامه‌ی قسمت اول هم آن را خواهیم دید.

آنجلا اشاره می‌کند که محل تولدش ویتنام است. این ارجاعی است به این موضوع که در دنیای واچمن، آمریکا به کمک دکتر منهتن توانست در جنگ ویتنام پیروز شود و این کشور به پنجاه و یکمین ایالت تبدیل شد. این نکته را در پرچم ۵۱ ستاره‌ای هم می‌بینیم. آنجلا و پسرش توفر صدای آژیری می‌شنوند و پس از آن، هشت‌پاهای کوچکی از آسمان می‌بارند.

گویا هیولای هشت‌پای احضار شده توسط اوزیماندیاس در انتهای کمیک‌بوک به شکلی باعث شده از آسمان هشت‌‌پاهای کوچکی به زمین ریخته شود. یک پوستر که آناتومی این هشت‌پاها را نشان داده، در کلاس درس توفر نیز دیده می‌شود. و رفتگر خیابان با خودرویی می‌آید که پشتش، تصویری از هشت‌پا می‌بینیم. آنجلا برای ارائه در کلاس، در حال پختن کیک ماه است و زرده‌ها به شکل صورتکی خندان در کاسه پخش می‌شوند؛ باز هم مشابه همان تصویر از کمیک‌بوک.

چه کسی مراقب نگهبانان خواهد بود؟

در کلاس، پوستری از رؤسای جمهوری آمریکا می‌بینیم و بنابر آن، رابرت ردفورد رئیس‌جمهور فعلی آمریکاست. در کمیک‌بوک پس از فاجعه‌ی پایانی، تیتری از روزنامه نشان می‌دهد رابرت ردفورد به جای نیکسون از جمله کاندیدهای اصلی ریاست جمهوری است. در این قسمت نگاهی به هواپیماها داریم. در کمیک‌بوک، به کمک دکتر منهتن، هواپیماهایی طبیعت‌دوست ساخته شدند.

تیتری از یک روزنامه نشان می‌دهد مرگ آدریان وید رسمی‌ست. وید، نام واقعی اوزیماندیاس در کمیک‌بوک است. اما شخصیت وید با بازی جرمی آیرونز در ادامه‌ی اپیزود حضور دارد و مشخصن نمرده. در پس‌زمینه‌ی سالن ناهارخوری، کلاه‌خودی متعلق به دوران روم باستان دیده می‌شود. در کمیک‌بوک، کلاه‌خودی به همان شکل نیز از جمله اشیای تزئینی وید است. رئیس پلیس نیز با این گفته سخنرانی‌اش را تمام می‌کند: «چه کسی مراقب نگهبانان خواهد بود؟» جمله‌ی معروف کمیک‌بوک که به شکل گرافیتی روی دیوار آن را می‌بینیم.

رمز عبور آنجلا به اتاق مخفی‌اش، ۱۹۸۵ است؛ سالی که داستان اصلی رخ می‌دهد. بر روی میز رئیس پلیس، کتابی با نام زیر نقاب می‌بینیم. این، اتوبیوگرافی هولیس میسون اولین جغد شب در داستان اصلی است. صفحاتی از این کتاب در انتهای پنج جلد اول کمیک‌بوک دیده می‌شوند. حین بازجویی، لوکینگ گلس از مظنون می‌پرسد «آیا باور داری حملات میان‌بُعدی، ترفندی است از سوی دولت آمریکا؟» این باز هم ارجاعی به حمله‌ی هیولا در کمیک‌بوک است. در صحنه‌ی بازجویی، چهره‌ی نیکسون را بر روی کوه راشمور می‌بینیم. در این دنیا، او هیچ‌گاه استیضاح نشد و احتمالن با توجه به این که توانست هیولا را نابود و از جنگ اتمی جلوگیری کند، یک قهرمان محسوب می‌شود. به هنگام بازجویی چند طرح رورشاک و یک هشت‌پای دیگر روی نمایشگر می‌بینیم.

در کنار تماشای تحلیل قسمت اول سریال Watchmen ببینید:

نقد سریال بت‌وومن از نگاه منتقد ورایتی | پرده‌برداری از اسرار بروس وین

تصویب قانون کین

کشتی هوایی که رئیس پلیس آن را می‌راند به کشتی هوایی جغد شب از کمیک‌بوک شباهت دارد. در واقع، تصاویر جغدمانند در سرتاسر این قسمت دیده می‌شوند. آنجلا در حال نوشیدن از لیوانی با طرح جغد است و به هنگام تبلیغ برای برنامه‌ی «داستان قهرمان آمریکایی»، جغدی پرواز می‌کند. در پیش‌نمایش این برنامه، تمام اعضای اصلی مینت‌من گروهی ابرقهرمانی از سال ۱۹۳۹، را می‌بینیم. این پوستر در مقر تمرین پیاده‌نظام هفتم، دلار بیل را نشان می‌دهد که اسم واقعی او، ویلیام بریدی است؛ قهرمانی اسپانسرشده از سوی بانک و یکی از اعضای اصلی مینت‌من. او در سال ۱۹۴۷ مرد.

در این قسمت، چندین بار شخصیتی با شنل قرمز می‌بینیم. این، ضدقهرمانی با نام عدالت شنل‌پوش است که براساس سخنان اولین جغد شب، اولین ابرقهرمان این جهان بوده. در رادیو، از سناتور جو کین می‌شنویم. او ممکن است از وابستگان سناتور جان کین باشد که قانون منفور کین را تصویب کرد. قانونی اجرا شده در سال ۱۹۷۷ که از حضور ماجراجویان لباس‌پوش جلوگیری می‌کرد.

صورتکی خندان با رد خون

در انتهای این اپیزود، پیرمردی را می‌بینیم که کنار رئیس پلیس به دار آویخته شده، نشسته. این پیرمرد، همان پسربچه‌ای است که در ابتدای اپیزود در وقایع سال دیدیم. او زائده‌ی پوستی مشابهی روی گونه‌هایش دارد و یادداشتی در دست دارد که پدرش برای او نوشته بود. او قبل‌تر از آنجلا می‌پرسد که آیا به نظرش، می‌تواند جسمی نود کیلوگرمی از زمین بردارد که ارجاعی است به قتل رئیس پلیس. آهنگ «جاد بدبخط مورده» از موزیکال اوکلاهما در سکانس انتهایی پخش می‌شود.

یکی از جملات این ترانه این است: «تابستونه و یخ‌ها دارن تموم می‌شن» که اسم این قسمت نیز هست. نکته‌ی جالب این که اسم رئیس پلیس مرده، جاد بود. سکانس پایانی چرخه‌ی داستانی را تکمیل می‌کند و تداعی‌گر سکانس ابتدایی است؛ فیلمی سیاه و سفید که در آن کلانتری فاسد به دار آویخته شده بود. و در نهایت، اخرین پلان این قسمت هم یک ارجاع است این بار روی نشان رئیس پلیس که به صورتک خندانی که ردی از خون بر چهره دارد.

 

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنونس

دست پر اپل تی‌وی در تابستان امسال | با آثار اپل tv در ۲۰۲۱ آشنا شوید

آثار اپل tv در ۲۰۲۱

با آثار اپل tv در ۲۰۲۱ آشنا شوید

شبکه‌ی  اپل‌تی‌وی تیزری را در رابطه با آثاری که قرار است در طول تابستان امسال منتشر کند، پخش کرد.

آثار اپل tv در ۲۰۲۱:

■فصل دوم The Morning Show بابازی جنیفر آنیستون ،استیو کارل و ویترسپون
■فصل دوم Ted Lasso بابازی جیسون سودیکیس
■فصل دوم See بابازی جیسون موموآ
■ فصل دوم Truth Be Told
■سریال Invasion
■سریال Invasion بابای سم نیل و گلشیفته فراهانی
■سریال Mr. Corman
■سریال The Shrink Next Door بابابی ول فریل و پل راد
■مینی سریال Physical بابازی رز بیرن
■فیلم Stillwater بابازی مت دیمن
■فیلم Coda برترین فیلم به انتخاب جشنواره‌ی ساندنس امسال

 

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

ادامه مطلب

آنونس

تریلر سریال هیولاها سر کار | انیمیشنی در ادامه‌ی «کارخانه‌ی هیولاها»

تریلر سریال هیولاها سر کار

تریلر سریال هیولاها سر کار منتشرشد

زیرنویس فارسی اختصاصی از آرت‌تاکس: تریلر سریال هیولاها سر کار | انیمیشنی در ادامه‌ی «کارخانه‌ی هیولاها» که توسط کمپانی پیکسار ساخته شده است منتشر شد

«هیولاها سر کار» سریالی انیمیشنی‌ست که توسط کمپانی پیکسار برای شبکه‌ی استریمینگ دیزنی پلاس ساخته شده و ادامه‌ی مستقیمی بر فیلم «کارخانه‌ی هیولاها» که در سال ۲۰۰۱ عرضه شد، محسوب می‌شود.

در این سریال جان گودمن در نقش سالی، بیلی کریستال در نقش مایک وازوسکی و باب پیترسون در نقش راز همگی در سریال حضور دارند و بازیگرانی مانند مندی کالینگ، جنیفر تیلی، جان رتزنبرگر، هنری وینکلر و آیشا تایلر نیز شخصیت‌های جدید را صداپیشگی کرده‌اند.

 این سریال که توسط کارگردان فیلم کارخانه‌ی هیولاها یعنی پیت داکتر خلق شده قرار است از دوم جولای سال جاری میلادی پخش شود.
‌.

 

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

ادامه مطلب

آنونس

تریلر فصل چهارم سریال چیزهای عجیب

تریلر فصل چهارم سریال چیزهای عجیب

تریلر فصل چهارم سریال چیزهای عجیب درامی در ژانر علمی تخیلی به کارگردانی برادران دافر منتشر شد

سریال چیزهای عجیب از جدی‌ترین و پرطرفدارترین محصولات نت‌فلیکس در ژانر علمی تخیلی ترسناک است که توسط برادران دافر ساخته شده.

 

خلاصه‌ی سریال چیزهای عجیب از زبان بازیگرانش

 

فین ولفهارد، میلی بابی براون، نوآ اشنپ، گیتن ماتارازو ،کلب مک لاگلین، وینونا رایدر، دیوید هاربر، ناتالیا دایر، ,چارلی هیتون از جمله بازیگران اصلی سریال هستند.

‌‌
فصل چهارم این سریال با عنوان رسمی چیزهای عجیب ۴ توسط کمپانی نت‌فلیکس در سال ۲۰۲۱ میلادی منتشر خواهد شد.

 

نقد سریال چیزهای عجیب | بزرگ‌تر؛ نه عمیق‌تر

 

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

ادامه مطلب

محبوب‌ترین‌ها