زیرنویس اختصاصی از آرتتاکس: در این ویدیو نگاهی به پروسهی طراحی لباس در فیلم روزی روزگاری در هالیوود خواهیم انداخت و با طراح لباس فیلم، مارگو رابی و لئوناردو دیکاپریو همراه خواهیم شد.
در کنار تماشای طراحی لباس فیلم روزی روزگاری در هالیوود از صفحهی ویژهی این فیلم دیدن کنید
آریان فیلیپس (طراح لباس):
بهترین شیوهای که میتونم کارم، یعنی طراحی لباس رو توصیف کنم، کارآگاهِ کاراکتر بودنه. لباسها، شخصیت افراد و نشونههای بصری هستن و جزئیاتیان که به جلو بردن کاراکتر در داستان کمک میکنن. برد پیت خیلی خوب همکاری میکنه، کار کردن رو باهاش خیلی دوست دارم. برای ظاهرش موقع کار خیلی اهمیت قائل میشه. همیشه میگم، یه لباس فقط یه لباسه تا وقتی که یه بازیگر فوقالعاده اونو میپوشه و بهش زندگی میبخشه. کار کردن با مارگو برای من یه رویا بود و میخواستیم تصویری که از یه انسان نشون میدیم تا حد امکان واقعی باشه.
بازسازی چند تا از لحظات تاریخی شارون خیلی الهامبخش بوده. خوشحالم که میتونیم داستانش رو تعریف کنیم. یه عالمه کاراکتر فوقالعاده داشتیم که برگرفته از تعدادی مرجع بصری بودن که کوئنتین باهام در میون گذاشت. زندگی بخشیدن به اون لباسها خیلی کیف داد. کاراکتر لئوناردو دیکاپریو بازیگره، بنابراین ریک دالتون موقع نقش بازی کردن لباسهای خاصی داره که مربوطن به سریالهای تلویزیونی و برنامههایی که توشون حضور پیدا میکنه و همینطور بعضی فیلمها. بعد خود ریک دالتون رو داریم که به عنوان یه مرد چهطوری لباس میپوشه.
کاراکترش طی فیلم رشد پیدا میکنه، واسهی همین فرصت این رو داشتیم که با ظاهرش توصیفش کنیم. تا آخر فیلم بیستودو دست لباس عوض میکنه و لئوناردو رو طوری میبینیم که قبلن ندیده بودیم. ما خیلی تحقیق کردیم که در اون دوران مردم واقعن چی میپوشیدن و یه جورایی ظاهر مخصوص خودمون رو ساختیم. از استیو مککوئین گرفته تا جورج اسپان، فرصتش رو داریم که این چهرههای شناخته شده رو با زبان فرهنگ عامه توصیف کنیم.
مارگو رابی:
شارون هنوز هم از نظر فشن نمونهست. استایل بینظیری داشت. یکی دو تا صحنه بود که باید لباسهای شارون رو بازسازی میکردیم، مثلن کت پوستماریش. کوئنتین از همون اول بهم گفت: «توی ذهنم اون کتییه که برای اکران بچهی رزماری پوشید.» تلاش برای بازسازی اون استایلها باحال بود.
لئوناردو دیکاپریو:
لباسهای این فیلم من رو حیرتزده کرده بودن. تونستم یه عالمه لباس مسخره بپوشم، جوری که انگار ریک داره تقلا میکنه که خودش رو بین بقیه جا بده.
نیکولاس هاموند:
آریان طراح بینظیرییه. همهش فیلم توی فیلمه… لباسهای مربوط به بخش وسترن هستن و بعدش صحنههای خیابون که مردم عادی در لسآنجلس، سال ۱۹۶۹ چی میپوشن. مثل اینه که برای دو تا فیلم طراحی کنی.
از مجموعه تحلیلگران عصر ارتباطات بیشتر ببینید:
آرتتاکس را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید
کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان
تکتاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران