با ما همراه باشید

زیرنویس اختصاصی از آرت‌تاکس: جان کرازینسکی ، کارگردان «یک مکان آرام» در استودیو Vanity Fair به بررسی جزءبه‌جزء یکی از سکانس‌های این فیلم پرداخته است

عمومن نام جان کرازینسکی را در کنار یک فیلم از ژانر وحشت مشاهده نمی‌کنیم اما به گفته‌ی خود او، زمانی که فیلم‌نامه‌ی معرکه‌ی فیلم، نوشته‌ی برایان وودز را خوانده‌، اقدام به ساخت این فیلم ترسناک کرده است. داستان فیلم در مورد یک خانواده‌ای‌ست که برای زنده ماندن باید در سکوت مطلق زندگی کنند.

“برای من، این فیلم در مورد خانواده‌س”

کرازینسکی در مورد داستان فیلم می‌گوید: «برای من، این فیلم در مورد خانواده‌س. یعنی برام فیلم ترسناک نیست، البته ترسناک که هست ولی برای من این مهم‌تر بود که روابط خانواده و فداکاری‌هاشون نشون داده بشه. این‌جا اتمسفری وجود داره که قوانین زندگی کردن در سکوت رو به خوبی نشون می‌ده چون در مورد یه خانواده‌س که مجبورن ساکت بمونن.»

در این سکانس مشخص می‌توان به تمهیداتی که کارگردان برای انتقال فضای حاکم بر خانه اندیشیده است، اشاره کرد. به طور مثال در این سکانس بچه‌ها در جال بازی مونوپولی هستند که تمامی قطعات آن برای جلوگیری از تولید صدا، گلوله‌های پشمی هستند. چرا که کاراکتر مادر ددر این داستان دوست دارد کاری کند که بچه‌ها حس کنند یک زندگی عادی را سپری می‌کنند، درحالی‌که به هیچ وجه این‌طور نیست.

او در مورد قوانینی که بر شدت صداهای خطرناک در فیلم گذاشته شده است، توضیح می‌دهد: «می‌دونستیم که قراره در این فیلم صدا مهم‌ترین نقش رو ایفا کنه. این همون چیزی‌یه که به فیلم شکل می‌ده اما با گذر زمان موضوع قوانینی شدن که وجود داشتن. این که کدوم یکی از صداهایی که می‌شنویم خیلی خطرناکن و کدوم‌‌هاشون نیستن. نمی‌شه در سکوت محض زندگی کرد و این رو می‌دونستیم و می‌خواستیم به مخاطب نشون بدیم که دارن سعی می‌کنن تا حد امکان سکوت رو حفظ کنن.»

“در این فیلم صدا مهم‌ترین نقش رو ایفا می‌کنه”

جان در مورد فیلم‌برداری و نورپردازی این کار می‌گوید: «می‌خواستیم فیلم خیلی زیبا و شبیه یه وسترن به نظر برسه. به فیلم‌هایی مثل آثار ترنس مالیک نگاه می‌کردیم. مثل روزهای بهشت و خط باریک سرخ با نگاتیو فیلم‌برداری کردیم. این کارمون دو تا دلیل داشت. این که نورپردازی باهاش خیلی زیبا می‌شه و میتونی تصمیم بگیری که گوشه‌ها چه‌قدر تاریک باشن تا صحنه‌ها رمز‌آلود و استرس‌زا بشه.» او در ادامه در مورد لوکیشن فیلم‌برداری می‌گوید: «همین‌طور می‌خواستیم کاری کنیم که مخاطب‌ها احساس کنن حضور دارن. بنابراین ایده‌ی فیلم‌برداری در مزرعه برای ما خیلی مهم بود. وقتی داشتم بازنویسیش می‌کردم این که لوکیشن مزرعه باشه برام خیلی مهم بود که نتونن راه خروج‌شون رو پیدا کنن. بنابراین مخاطب هم به همون اندازه احساس گیر افتادن می‌کنه.»

برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینمای جهان

گفت‌وگو با لئوناردو دی‌کاپریو و برد پیت | گاهی عاشق گاهی بیزار!

لئوناردو دیکاپریو و برد پیت

برد پیت مصاحبه را این‌گونه شروع می‌کند: اول از همه، سر صحنه کار با تارانتینو واقعن لذت‌بخش است. حتمن مطلع هستید که به شدت به سینما علاقه دارد و عاشق این است که در مورد آن صحبت کند. روی صحنه یک جریان انرژی‌ وجود دارد که شبیه آن هیچ جای دیگری وجود ندارد. کارمان کنار هم دیگر کاملن هماهنگ و اتوماتیک بود. نمی‌توانم به شکل دیگری توصیف کنم، کار با هم دیگر خیلی ساده و مفرح بود. ما در زمان مشابه وارد صنعت شدیم. خیلی از کارگردانانی که با آن‌ها کار کردیم مشترک هستند، آدم‌های مشترک زیادی می‌شناسیم و به شدت برای کارش اهمیت قائل هستیم و این را می‌شود در فیلم دید.

نقد فیلم روزی روزگاری در هالیوود از نگاه منتقدان ورایتی و گاردین

دی‌کاپریو درباره شخصیت‌پردازی‌های تارانتینو می‌گوید: اولین کاری که کوئنتین بعد از خواندن فیلم‌نامه انجام می‌دهد این است که یک بیوگرافی و پیش‌زمینه‌ی داستانی عظیم به‌ ما داد که نه تنها برای هر شخصیت بلکه در مورد رابطه و سابقه‌ی هم‌کاری شخصیت‌هایمان بود.

برد پیت در این مورد اشاره می‌کند‌: به شدت دقیق و پرجزئیات بود.

نشست خبری روزی روزگاری در هالیوود با حضور مارگو رابی و کوئنتین تارانتینو در جشنواره کن ۲۰۱۹

دی‌کاپریو ادامه می‌دهد: به عنوان دو نفر که با صنعت سینمایی بیگانه شدند و هر روز تلاش می‌کنند موفق باشند بنابراین بزرگ شدن در این شهر و داشتن مراجع بسیار و این که توانستم با برد کار کنم. فکر می‌کنم اولین روز به شکل خودکار درک کردیم که این دو نفر چه‌جور آدم‌هایی هستند و چه‌طور به هم دیگر تکیه می‌کردند تا در این صنعت باقی بمانند و به راه‌شان ادامه بدهند.

فوتوکال فیلم روزی روزگاری در هالیوود با حضور مارگو رابی و کوئنتین تارانتینو

برد پیت درباره دوره فعالیت هنری‌اش می‌گوید: نامه‌ی عاشقانه‌ای‌ست به این جامعه که گاهی عاشقش بودیم و گاهی ازش متنفر و لس‌آنجلس که دوستش داریم و سینما و تلویزیون و آدم‌هایی که درباره این دو موضوع کار کردند و حتا آن آدم‌های ناشناخته‌ای که پیش از ما آمدند، مثل ریک دالتون.

فرش قرمز فیلم روزی روزگاری در هالیوود با حضور مارگو رابی و کوئنتین تارانتینو

دی‌کاپریو درباره فیلم روزی روزگاری در هالیوود می‌گوید: چیزی که این فیلم را منحصر به فرد می‌کند تکه‌ای از زندگی یک انسان است که روزی در زندگی همه‌ی این آدم‌ها شخصیت‌هایی که داخل و بیرون هالیوود هستند و البته داستان در لایه‌های زیرین که در مورد دخترهای خانواده‌ی منسون است و این که چه‌طور برای همیشه این موضوع باعث تغییر آمریکا و فرهنگ شد. سال ۱۹۶۹ فقط در مورد تغییر تاریخ سینما نیست بلکه تغییر جهان هم هست. جنبش‌ها و شورش‌های رادیکال زیادی آن زمان شکل گرفته بودند. کوئنتین در کنار این که ما را به آن زمان برمی‌گرداند آن عنصر تارانتینویی که مختص کارهای خودش است را هم به داستان اضافه می‌کند. نگاهی نوستالژیک به گذشته با تمرکز بر روی اتفاقاتی که می‌توانستند رخ بدهند. از دید آدم‌هایی که روز به روز جلو می‌روند که بتوانند به زندگی‌شان سر و سامان بدهند. شخصیت‌های داستان ما سر همه چیز به یکدیگر تکیه می‌کنند.

ادامه مطلب

سینمای جهان

اعلام اسامی بازیگران و سازندگان فیلم جدید کریستوفر نولان

فیلم جدید کریستوفر نولان

نام فیلم جدید نولان Tenet خواهد بود و در آن بازیگرانی چون آرون تیلور جانسون، مایکل کین، کنت برانا و جان دیوید واشینگتن به ایفای نقش خواهند پرداخت.

«هویته وُن هویتما»، فیلم‌بردار «دانکرک» و «میان‌ستاره‌ای»، در فیلم جدید کریستوفر نولان نیز حضور خواهد داشت.

منتقدان درباره دانکرک کریستوفر نولان چه می‌گویند؟ | یک شاهکار امپرسیونیستی

بر خلاف انتظارات «لودویگ گورانسون» وظیفه تهیه موسیقی متن این فیلم را بر عهده خواهد داشت و خبری از «هانس زیمر» نخواهد بود. «لودویگ گورانسون» برای موسیقی فیلم«پلنگ سیاه» موفق به کسب جایزه اسکار شده است.

ویژگی موسیقی متن فیلم Interstellar | در جست‌وجوی زمان از دست رفته

ژانر این فیلم جاسوسی اعلام شده و فیلمبرداری این فیلم در ۷ کشور صورت خواهد گرفت.

تاریخ اکران این فیلم ۱۷ جولای ۲۰۲۰ اعلام شده است.

ادامه مطلب

سینمای جهان

فوتوکال سیلوستر استالونه | انتقال تجربه‌ی پنجاه سال بازیگری

فوتوکال سیلوستر استالونه

فوتوکال سیلوستر استالونه پیش از مسترکلاس سیلوستر استالونه، بازیگر کهنه‌کار سینمای هالیوود، در جشنواره فیلم کن برگزار شد

فوتوکال آلن دلون | نخل طلا برای یک عمر دستاورد هنری

امسال قرار است پنجمین قسمت از مجموعه فیلم‌های «رَمبو»، با بازی سیلوستر استالونه، اکران شود. او برای بازیگری و فیلم‌نامه‌نویسی «راکی»، دو بار موفق به دریافت اسکار شده است. او در جشنواره‌ی کن حاضر شده تا تجربه‌ی پنجاه سال بازیگری را در قالب مسترکلاس منتقل کند.

ادامه مطلب

محبوب‌ترین‌ها