با ما همراه باشید

گزیده‌‌‌ای از نشست خبری فیلم Marriage Story:

نوآ بامباک:

داستان رو به شکلی نوشتم که من رو تو فضایی که شخصیت‌ها بودن قرار بده. ببینیم یک روز از زندگی این آدما چه شکلی‌یه و به نوعی دنیای معمولی رو بررسی کنم چون دنیای معمولی هر کدوم‌مون برامون فوق‌العاده‌ست

اسکارلت جوهانسون:

به قدری انرژی‌مون رو صرف این فیلم کردیم که همه متوجه این باشن. بنابراین موقع صحبت کردن در مورد منبع ارجاع، بحث خیلی شخصی می‌شه. ولی می‌تونم بگم زمانی که با نوآ ملاقات کردم، خودم در پروسه‌ی طلاق بودم

آدام درایور:

موقع کار خیلی احساس تئاتر داشتیم. ما بلوک‌بندی رو مشخص کردیم و در مورد جایی که می‌خواستیم بریم حرف می‌زدیم. چیزی نبود که ازش سرسری بگذریم. فیلم‌نامه‌های نوآ با وجود مختصر بودن، خیلی خوب نوشته شدن و احساس می‌کنم سر صحنه یه چیزایی رو تغییر دادیم که برای من باز هم مثل تئاتر می‌مونه. مرزها متفاوتن و کلمات ممکنه همون‌ها بمونن. ولی نیت ممکن بود حین فیلم‌برداری تغییر کنه

فستیوال ونیز ۲۰۱۹: نقد فیلم Marriage Story / داستان ازدواج از نگاه جان فروش، منتقد هالیوود ریپورتر

داستان طلاق بامباک و جیسون لی

آن‌هایی با بی‌خیالی اثر قبلی بامباک، «داستان‌های میروویتز» خو گرفته بودند، باید خود را آماده‌ی تماشای درامی پرکشش کنند. این فیلم مانند «صحنه‌هایی از یک ازدواج»، ساخته‌ی اینگمار برگمان، (که بی‌شک یکی از منابع الهام بامباک بوده) اثری سرسخت و پر از درد و رنج است که بدون هیچ تعارفی انسان‌های خوب را در بدترین شکل نمایش دهد. بامباک این فیلم را براساس داستان طلاق خودش با جنیفر جیسون لی ساخته و مؤلفان آمریکایی بسیار کمی هستند که بتوانند تاریخچه‌ی شخصی‌شان را این‌قدر عمیق نشان دهند.

اما در لحظات غیرقابل منتظره‌ای خنده‌دار است و به لطف اجرای غنی بازیگران اصلی‌اش، اسکارلت جوهانسون و آدام درایور آن هم در زنده‌ترین و هماهنگ‌ترین اثر کارنامه‌ی حرفه‌ای‌شان، گاه بسیار دل‌گرم کننده می‌شود. «داستان ازدواج» شما را در پروسه‌ای دردناک قرار می‌دهد اما در نهایت از دیدن جاه‌طلبی فیلم‌ساز و بازیگرانش به وجد خواهید آمد.

کنکاش در رابطه‌ای رو به‌ افول

فیلم‌های بامباک معمولن در نقد فضولی و تلاش برای انتقام گرفتن ساخته‌ می‌شوند و این یکی نیز از این قاعده مستثنا نیست. بعد از سکانس ابتدایی و مونتاژی که به نمایش درمی‌آید، به سکانسی پر از تعلیق می‌رسیم؛ رابطه‌ی چارلی و نیکول کجا از مسیرش خارج شد؟ اما «داستان ازدواج» برخلاف آثاری چون «آنی هال» که تلاش می‌کنند رابطه‌ای تمام شده را بررسی کنند، بامباک را در میان زندگی‌ای گیج‌کننده و دور از انتظار می‌یابد و مجموعه رخدادهایی متضاد نشان می‌دهد که یک رابطه حین طلاق چگونه تغییر می‌کند.

شاید همه‌ی این‌ها باعث شود تصور کنید فیلم بسیار تاریک و غم‌انگیز است ولی بامباک به عنوان یک کمدین خلاف جریان اصلی، لحظات خنده‌داری را گنجانده. شاید هم مانند برخی فکر کنید «داستان ازدواج» بیش‌تر از یک سمت رابطه طرفداری می‌کند تا دیگری. ولی بامباک در عین سخت‌گیری نسبت به شخصیت‌هایش، بسیار بخشنده است و تماشاگران را مجاب می‌کنند که با این دو هم‌درد شوند. در انتهای داستان، با وجود تمام بلاهایی که چارلی و نیکول سر هم آوردند، عاشق آن‌ها می‌شویم.

جان فروش، هالیوود ریپورتر

مترجم: محمد تقوی

1,948 بازدید کلی, 8 بازدید امروز

برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر

اهدای جایزه افتخاری به آنتونی هاپکینز در تیف ۲۰۲۰ | Anthony Hopkins and Others Win TIFF 2020 Tribute Awards

جایزه افتخاری آنتونی هاپکینز

تقدیر از هانیبال لکتر در تیف ۲۰۲۰ | اهدای جایزه افتخاری به آنتونی هاپکینز

آرت‌تاکس – گروه سینمای جهان: فستیوال فیلم تورنتو اعلام کرد که جایزه های افتخاری خود را امسال به آنتونی هاپکینز ، کلویی ژائو و میرا نیر اهدا خواهد کرد. 

این سه نفر به همراه کیت وینسلت برندگان جایزه‌ی افتخاری امسال‌اند که در ۱۵ سپتامبر برگزار خواهد شد. مراسم گالای فصل جوایز فستیوال فیلم تورنتو نیز به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا به صورت دیجیتال برگزار شده و برندگان به صورت آنلاین و از خانه‌هایشان سخنرانی خواهند کرد.

ببینید: ‌اسامی فیلم‌های حاضر در فستیوال فیلم تورنتو اعلام شد 

Anthony Hopkins and Others Win TIFF 2020 Tribute Awards

The Toronto Film Festival has tapped Oscar winner Anthony Hopkins and directors Chloe Zhao and Mira Nair for tributes at its upcoming 20th edition. The trio, whose latest movies will screen as part of the virtual Sept. 10 to 19 edition, join Kate Winslet as part of this year’s honorees for the 2020 TIFF Tribute Awards on Sept. 15. And after the coronavirus pandemic ended plans for a physical mass gathering, TIFF’s award season gala will instead go digital this year with at-home acceptance speeches and career retrospectives for the trophy winners.

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

1,252 بازدید کلی, 1,106 بازدید امروز

ادامه مطلب

خبر

لودویگ گورانسون از تجربه ساخت موسیقی «انگاره» می‌گوید | Ludwig Goransson Talks about Tenet Music Composing

موسیقی فیلم Tenet

آرت‌تاکس – گروه سینمای جهان: لودویگ گورانسون در مصاحبه‌ای از تجربه‌ی ساخت موسیقی متن فیلم «Tenet / انگاره» به کارگردانی کریستوفر نولان می‌گوید.

لودویگ گورانسون از تجربه ساخت موسیقی فیلم Tenet می‌گوید

با وجود تاخیرهای چند باره در اکران «انگاره»، جدیدترین اثر کریستوفر نولان، اما انگار آن‌ها دست از تبلیغ برنمی‌دارند.

لودویگ گورانسون، آهنگساز این فیلم، در مصاحبه‌ای با Deadline گفته است که این فیلم را باید حتماً در سینما دید. او گفت: «البته که جالب است که ببینی همه‌ی این‌ها، مخصوصاً همه‌ی کارهایی که انجام داده‌ام، چه نتیجه‌ای خواهند داشت ولی تماشای این فیلم را حتماً باید در سینما تجربه کنید. به نظر می‌رسد که دارند سینماها در سطح بین‌الملل باز می‌شوند و فکر می‌کنم مردم اکنون به چنین چیزی نیاز دارند. آن‌ها نیاز دارند چیزی ببیند و تجربه کنند. آن‌ها باید بتوانند برای مدتی هم که شده از این جهان بیرون بیایند. این فیلم سطح‌هایی مختلف و چیزهای زیادی برای هضم و درک کردن دارد. برای تماشای واکنش مردم به آن آرام و قرار ندارم.»

ببینید: ‌جدیدترین تیزر فیلم Tenet به بهانه‌ی اکران در چین

Ludwig Goransson Talks about Tenet Music Composing

Christopher Nolan‘s “Tenet” remains one of the most anticipated films of the year. Nevermind the delays. Forget the uncertainty. Nolan’s film looks to be a doozy, and if its composer’s latest comments are to be believed, this is a movie that demands to be viewed from a multiplex seat. Speaking with Deadline, composer Ludwig Goransson also opened up about “Tenet,” saying: “It’s definitely been interesting to see how it all develops, and out of everything I’ve worked on, this is definitely an experience that you need to have in the theater. It seems like they’re opening up the theaters internationally first, and I think people need something like this right now. They need to watch something and experience something, to also be able to kind of get away for a little bit. There’s so many levels to it, and so much to take in. I can’t wait to see how people react to it.”

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

2,359 بازدید کلی, 1,050 بازدید امروز

ادامه مطلب

خبر

ایمی سایمتز از «او فردا می‌میرد» می‌گوید: این فیلم ثمره‌ی خندیدن به ترس‌های خودم است! | Amy Seimetz talks about She Dies Tomorrow

ایمی سایمتز او فردا می میرد

آرت‌تاکس – گروه سینمای جهان: ایمی سایمتز در گفت‌وگویی از نحوه‌ی شکل‌گیری دومین ساخته‌اش فیلم «او فردا می میرد» می‌گوید

ایمی سایمتز از «او فردا می میرد» می‌گوید: این فیلم ثمره‌ی خندیدن به ترس‌های خودم است!

ایمی سایمتز پس از هشت سال دومین فیلم بلند خود را با عنوان «او فردا می‌میرد» ساخته است. این فیلم هم مانند فیلم پیشین او شما را به منظره‌ای رویایی و فریبنده می‌برند که در آن شخصیت‌هایی غیر قابل اعتماد وجود دارند که هر کاری از دستشان برمی‌آید.

او درباره‌ی این فیلم می‌گوید: «من عمداً با المان‌ها و ابزارهای ژانر وحشت، مخصوصاً طراحی و ساختمان صدا و بالا بردن تنش، بازی کردم. این یک فیلم هیولایی است بدون این که هیولایی را ببینید و هم‌زمان با کمدی نیز ترکیب شده است. شاید بیش‌تر به این خاطر است که این یک فیلم شخصی است و اضطراب‌های خودم را کندوکاو می‌کند. من همیشه اولین کسی هستم که به ترس وجودی‌ام می‌خندم اما زمانی که این احساسات را درون خودم حس می‌کنم می‌بینم به شدت واقعی و وحشت‌ناک‌اند. برای همین به ناچار از جلد خودم بیرون می‌آیم و می‌گویم: «اگر تو این اضطراب را نداشتی، این فیلم خنده‌داری برای دیدن بود.»»

ببینید: تریلر فیلم «او فردا می‌میرد» ساخته‌ی ایمی سایمتز

Amy Seimetz talks about She Dies Tomorrow

Amy Seimetz has made “She Dies Tomorrow”, her second feature film after eight years. Like her previous film, this one pulls you into an off kilter, menacing dreamscape where unreliable characters are capable of doing just about anything. This is the first COVID-19 era thriller ever made. “I was intentionally playing around with horror elements and tools,” she said. “Specifically in sound design and structure, and ratcheting up tension. It’s a monster movie without ever seeing the monster, and blending that with comedy. Mostly because the film itself is personal; it explores my own anxiety. I’m always the first person to laugh at my own existential fear, when I feel those emotions, they are very real and horrifying. Inevitably, I sort of pop out of myself, saying, ‘If you weren’t going through this anxiety, it would be funny to look at.’”

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

3,532 بازدید کلی, 1,103 بازدید امروز

ادامه مطلب

محبوب‌ترین‌ها