با ما همراه باشید

تورنتو ۲۰۱۹: نشست خبری فیلم The Two Popes را با حضور فرناندو میرلس، کارگردان، و جاناتان پرایس، بازیگر، با زیرنویس فارسی اختصاصی و کیفیت دل‌خواه ببینید.

جاناتان پرایس در نشست خبری فیلم دو پاپ:

اتفاقات براساس شانس جلو رفتن. راهی نبود که پیش‌بینی کنیم تونی و من بتونیم با هم همکاری خوبی داشته باشیم. ولی وقتی الآن به‌ش فکر می‌کنم، چیزی که در فیلم‌نامه و در مورد فرانسیس دیدم وقتی می‌ره با پاپ ملاقات کنه، شگفت‌زده است از جایی که حضور داره و به‌ش احترام می‌ذاره. شروع کار تونی با من هم کم و بیش همین شکلی بود. کسی‌یه که تمام عمرم براش احترام قائل بودم. جفت‌مون اهل ولز هستیم به خاطر همین دل‌بستگی خاصی نسبت به‌ش داشتم. ولی یک خورده خسته بودم و و از سوی من نسبت به تونی یک حس شگفت‌زدگی وجود داشت. می‌تونین این موضوع رو تو صحنه‌ها ببینین. بعد دوست‌های خیلی خوبی شدیم و کلی هم‌دیگه رو می‌خندوندیم. نه لزومن داخل صحنه، بین برداشت‌ها و پشت صحنه هم بود.

در کنار تماشای نشست خبری فیلم The Two Popes از صفحه‌ی جشنواره‌ی فیلم تورنتو ۲۰۱۹ دیدن کنید

فرناندو میرلس در نشست خبری فیلم دو پاپ:

فکر کنم شغل من اینه که ساکت بشم و بذارم این دو کارشون رو انجام بدن. تنها چیزی که از همون اول دنبالش بودم اینه که رابطه رو خیلی صمیمی و شخصی کنید. می‌خواستم انسانیت دو نفر رو نشون بدم و نه سازمانی که پاپ رهبری‌ش رو داره. واقعن نیازی نیست چیز خاصی یه این دو تا بگی. عالی‌یه! این احساس منه. نمی‌دونم با حرفی که صبح گفتم موافقی یا نه روش کاری‌شون تو آماده شدن برای نقش‌شون فرق می‌کنه.

تونی کاملن وابسته به کلماته. بنابراین جدی می‌گم که از چهار یا پنج ماه قبل از این که فیلم‌برداری رو شروع کنیم، به‌م ایمیل می‌فرستاد که می‌خوام این کلمه یا خط رو جابه‌جا کنم و تلاش می‌کنه یک ماه قبل شروع کار فیلم‌نامه رو حفظ باشه. مهم‌ترین چیز براش دیالوگ‌ها هستن. ولی احساس می‌کنم جاناتان بیش‌تر می‌خواد به حس شخصیت، زبان بدنی شخصیت و احساساتی که نسبت به دیگران داره نزدیک بشه. آنتونی و جاناتان رویکردهای متفاوتی دارن و البته کیفیت کارشون رو دیدیم.

جاناتان پرایس: حرفت درسته.

فرناندو میرلس: تو بیش‌تر مثل موسیقی جاز تغییرپذیر هستی ولی آنتونی دقیقه.

جاناتان پرایس: حرفت رو دوست داشتم. مرسی.

فرناندو میرلس: نه، کلاسیک هم خوبه!

جاناتان پرایس: البته کارگردانی فرناندو رو فراموش نکنیم. الکی می‌گه نمی‌خواست کار زیادی بکنه. ولی از اون کارگردان‌هایی نیست که بگه این شکلی یا اون شکلی و واقعن نمی‌دونن چی می‌خوان. فرناندو می‌دونه چی می‌خواد و به عنوان یه بازیگر به‌ش اعتماد داری که اشتباهت رو بگه و احساس امنیت شگفت‌آوری داری. وقتی داری باهاش کار می‌کنی، می‌تونی کارتو درست انجام بدی. کم شده این حرف رو بزنم ولی واقعن به کار باهاش افتخار می‌کنم و دست‌آورد فرناندو شگفت‌انگیزه.

فرناندو میرلس: ممنون.

خبر

جان دیوید واشنگتن: نولان در تریلر Tenet اطلاعات زیادی را فاش کرده!

جان دیوید واشنگتن Tenet

ترجمه‌ی فارسی اختصاصی از آرت‌تاکس: جان دیوید واشنگتن در مصاحبه‌ای گفته است که کریستوفر نولان اطلاعات زیادی از فیلم Tenet را در تریلر جدیدش فاش کرده است.

جان دیوید واشنگتن: نولان در تریلر Tenet اطلاعات زیادی را فاش کرده!

جان دیوید واشینگتن بازیگر اصلی فیلم «انگاره» جدیدترین کریستوفر نولان نیز از تماشای تریلر هیجان‌انگیز آن که دیروز منتشر شد شگفت‌زده شده است.

او در مصاحبه‌ای گفت:«تریلر واقعاً جالب است زیرا کلی اطلاعات ریز و درشت در آن وجود دارد و من تعجب کردم که نولان این‌ها را فاش کرد. و من خوش‌حالم که او این کار را انجام داد.»

شرکت برادران وارنر اعلام کرده که Tenet در هفدهم جولای اکران خواهد شد.

در کنار مطالعه‌ی صحبت‌های جان دیوید واشنگتن از جدیدترین تریلر فیلم Tenet دیدن کنید

 

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

ادامه مطلب

خبر

استودیوی New Regency به دنبال ساخت «ارباب مگس‌های واقعی»

ارباب مگس های واقعی

ترجمه‌ی فارسی اختصاصی از آرت‌تاکس: استودیوی New Regency که تهیه‌ی فیلم‌هایی چون «۱۲ سال بردگی» و «بازگشته» را دارد به دنبال ساخت فیلمی بر اساس داستان «ارباب مگس های واقعی» است.

داستان «ارباب مگس‌های واقعی» در دستان استودیوی سازنده‌ی فیلم «بازگشته»

استودیوی هالیوودی سازنده‌ی فیلم «۱۲ سال بردگی» و «بازگشته» توانست حق ساخت فیلم داستان شش نوجوان تونگایی را به دست آورد که در میانه‌ی دهه‌ی ۱۹۶۰، ماه‌ها در جزیره‌ای خالی از سکنه گیر افتاده بودند و «ارباب مگس‌های واقعی» نام دارد.

روتگر برگمن، تاریخ‌دانی که مقاله‌ی محبوب او در ۹ مه در گاردین منتشر شده بود، تایید کرد که استودیوی New Regency پس از موافقت جمعی او، چهار نفر از نجات‌یافتگان که هنوز زنده هستند و ملوان استرالیایی پیتر وارنر حق ساخت فیلم را به دست آورده است.

در کنار مطالعه‌ی این خبر بخوانید:

ایسای مورالس به جای نیکولاس هولت در «ماموریت غیرممکن ۷»

 

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

ادامه مطلب

سینمای جهان

فورد کاپولا از دوروتی آرزنر می‌گوید |‌ مهم‌ترین کارگردان زن عصر طلایی هالیوود

دوروتی آرزنر

زیرنویس فارسی اختصاصی از آرت‌تاکس: فرانسیس فورد کاپولا در مصاحبه‌ای از خاطرات تحصیل در دانشگاه و دوروتی آرزنر (مهم‌ترین کارگردان زن عصر طلایی هالیوود) می‌گوید.

فرانسیس فورد کاپولا از دوروتی آرزنر می‌گوید

فرانسیس فورد کاپولا: من دانشجوی لیسانس تئاتر و غرق ساختن نمایش‌های تئاتر بودم و کالج‌مون هم خیلی از نیویورک دور نبود، برای همین تمام زندگیم با تئاتر و هر چیزی سپری می‌شد که به تئاتر مربوط بود. وقتی به دانشگاه کالیفرنیا، لس‌آنجلس رفتم و دانشجوی رشته‌ی فیلم‌سازی شدم، متوجه شدم که در یه دنیای کاملن متفاوتم. اون موقع فقط سه یا چهار تا دانشگاه فیلم وجود داشت که دانشگاه کالیفرنیا یکی از اون‌ها بود. برام مثل شوک فرهنگی بود؛ یه دانشجوی تئاتر که وارد این دنیای جدید شده بود…

در کنار تماشای صحبت‌های فورد کاپولا درباره‌ی دوروتی آرزنر بخوانید:

هم‌کاری دوباره‌ی سوفیا کاپولا با بیل مورای در «روی تخته سنگ‌ها»

خیلی از استادها از بزرگان هالیوود بودن و بعضی‌هاشون هم از بزرگان بین‌المللی بودن که اون موقع تصمیم گرفته بودن در دانشگاه کالیفرنیا، لس‌آنجلس تدریس کنن. یکی از اون اشخاص، دوروتی آرزنر بود که اون موقع نمی‌شناختمش، اما بعدها بیشتر در موردش فهمیدم. اون یکی از معدود زنان مهمی بود که کار در این صنعت رو به عنوان تدوینگر شروع کرده بود. در دوران فیلم‌های صامت کارش رو شروع کرد؛ مثل بسیاری از زنان دیگه که کار تدوین و نوشتن انجام می‌دادن.

مهم‌ترین کارگردان زن عصر طلایی هالیوود

فرانسیس فورد کاپولا: اون موقع کارگردان زن در هالیوود نداشتیم، اما شغل تدوین و نویسندگی براشون خیلی جا افتاده بود. فکر می‌کنم خانم آرزنر هم کارش رو با تیتر نوشتن شروع کرد و بالاخره تدوینگر شد. فیلم «واگن سرپوشیده» رو تدوین کرد و بعد رفت سراغ کارهای دیگه. خود صنعت فیلم هم در حال پیشرفت بود و اون تبدیل به یک کارگردان موفق هالیوودی شد. فکر می‌کنم در اون دوران، تنها کارگردان زن بود که فیلم‌های درجه‌یک استودیویی می‌ساخت. برای ساختن فیلم با کاترین هپبورن مشهور بود. فیلمی به اسم «کریستوفر استرانگ» ساخت که به دفعات بهش اشاره کرده. خانم آرزنر درباره‌ی بازیگران زن مهم حرف زده، مثل جوآن کرافورد و خیلی از ستاره‌های زن مهم دیگه و از هر جهت کارش درست و حرفه‌ای بود.

 

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

ادامه مطلب

محبوب‌ترین‌ها