با ما همراه باشید
نقد فیلم The Two Popes نقد فیلم The Two Popes

سینمای جهان

نقد فیلم دو پاپ از نگاه منتقد گاردین | نمایشی دیدنی از هاپکینز و پرایس

تورنتو ۲۰۱۹: نقد فیلم The Two Popes / دو پاپ، ساخته‌ی فرناندو میرلس، از نگاه پیتر بردشاو، منتقد گاردین با ترجمه اختصاصی از آرت‌تاکس

زوج آنتونی هاپکینز و جاناتان پرایس در دو پاپ، اثری خنده‌دار، گاه تندرو و احساسی فرناندو میرلس، در اوج توانایی بازیگری‌شان قرار دارند. کافی است سوژه‌ی خنده‌دار هر چند مضحک مانند ملاقات خصوصی میان دو پاپ آن ۱۰ سال پیش داشته باشید؛ یکی پاپ بندیکت شانزدهم، که اسقف اعظم اتریشی، جوزف راتزینگر است و آنتونی هاپکینز در قالب او فرو رفته و دیگری اسقف اعظم آرژانتینی، خورخه برگولیو با بازی جاناتان پرایس است. کسی که پیش از منصوب شدن به مقام پاپ، قصد داشته از کلیسا کناره‌گیری کند.

برگولیو به قصر تابستانی پاپ که خارج از رم قرار دارد سفر می‌کند و امیدوار است درخواستش مبنی بر بازنشستگی را بپذیرد. پاپ بندیکت این موضوع را نمی‌پذیرد و معتقد است چنین اتفاقی در واقع انتقادی است به رهبری او. اما شاید (که این موضوع به ظرافت هر چه تمام‌تر نشان داده می‌شود) می‌خواهد برگولیو در مقامش بماند تا او را آماده‌ به رهبری مسیحیان کند؟ در دنیای واقعی، بندیکت شانزدهم نسبت به انتخاب واتیکان برای جانشینی او نظر مثبتی نداشت. نکته‌ی جالب هر چند شاید تصادفی در فیلم این است که به نظر می‌رسد فرانسیس اول دقیقن همان دیدگاه‌های دنیوی بندیکت را دارد و این دو چندان از هم متفاوت نیستند.

در کنار نقد فیلم The Two Popes از صفحه‌ی اختصاصی آرت‌تاکس برای جشنواره فیلم تورنتو ۲۰۱۹ دیدن کنید

بازی هاپکینز در نقش بندیکت دیدنی‌ است. تحکم او، واکنشش نسبت به سخنان فرانسیس، نگاه نافذ و غرور پیرمردی او که هاپکینز در نمایش‌نامه‌ی شاه لیر آن را نشان داده بود (و از قضا پرایس نقش کوردلیا را داشت) همگی در فیلم دیده می‌شوند. لحظات به یادماندنی فیلم دقیقن دوئل کلمات میان دو شخصیت است. هنگامی که یخ‌شان آب شده با هم به نرمی صحبت می‌کنند و ناگهان می‌بینیم هر دو روی کاناپه لم داده و در حال تماشای فوتبال هستند. بعید می‌دانم راتزینگر دنیای واقعی چنین خصلتی داشته باشد.

فیلم از چندین مسأله بسیار تند عبور می‌کند. برای مثال همان ابتدا اشاره‌ی کوچکی به اتهامات آزار کودکان می‌شود و دیگر در فیلم اثری از آن نمی‌بینیم. فلش‌بک‌های سیاه و سفید طولانی که به زندگی برگولیو زیر سلطه‌ی رژیم یونتا اشاره دارند کمک زیادی به شناخت شخصیت او می‌کنند در صورتی که چنین صحنه‌هایی برای بندیکت نداریم؛ نه از دوران کودکی‌اش در کمپ‌های جوانان هیتلر و نه اشاره کردن به علامت‌های نازی که مردم نشان می‌دهند.

صحنه‌های اعتراف او با برگولیو نیز واضح نیستند گویی بیننده نباید از سخنان میان این دو چیزی بشنود هر چند که متوجه شکست او نسبت به مسائل آزار کودکان و سایر فساد زیر سیستم او می‌شویم. فارغ از این‌ها، اجرای پرجزئیات هاپکینز و پرایس همان چیزی است که فیلم را برای ما باورپذیر می‌کند. تغییر زبان بندیکت به هنگام مخالفت با موضوعی برایم بسیار جذاب بود و رویارویی ابتدایی این دو در باغ بسیار خوب کار شده. در پایان فیلم ویدیوهایی از دیدار واقعی میان این دو می‌بینیم و به وضوح حس می‌کنیم راتزینگر واقعی بسیار مخوف‌تر بود. تفاوت در اجرا لذت‌بخش و در عین حال فریبنده است.

 

پیتر بردشاو، منتقد گاردین

مترجم: محمد تقوی

آنونس

تریلر فیلم The Rhythm Section | بلیک لایولی و یک انتقام شخصی!

تریلر فیلم The Rhythm Section

زیرنویس فارسی اختصاصی از آرت‌تاکس: تریلر فیلم The Rhythm Section را به کارگردانی رید مورانو و بازی بلیک لایولی و جود لا با کیفیت دلخواه ببینید

در کنار تماشای تریلر فیلم Ordinary Love از این فیلم بیش‌تر بدانید:

«گروه ریتم» تریلری است جاسوسی از سوی تهیه‌کنندگان جاسوس شماره‌ی یک دنیای سینما یعنی جیمز باند. این فیلم که براساس کتابی با همین نام نوشته شده، داستان زنی را روایت می‌کند که خانواده‌اش را طی یک سانحه‌ی هوایی از دست می‌دهد. او متوجه می‌شود این حادثه عمدی بوده و می‌خواهد از عاملانش انتقام بگیرد و در این راه، ماسک یک قاتل را بر چهره‌اش می‌زند.

در کنار تماشای تریلر فیلم The Rhythm Section ببینید:

این فیلم توسط نویسنده‌ی خود کتاب یعنی مارک برنال نوشته شده و در نتیجه احتمالن با اقتباس بسیار وفادارانه‌ای روبه‌رو هستیم. رید مورانو، کارگردان فیلم نیز ابتدا فعالیتش در دنیای سینما را به عنوان یک فیلم‌بردار آغاز کرد ولی چند سالی است که روی صندلی کارگردانی می‌نشیند و چندین قسمت از سریال‌های تحسین‌شده‌ای را چون داستان ندیمه و میلیاردرها کارگردانی کرده است.

اجرای شخصیت اصلی یعنی استفانی پاتریک برعهده‌ی بلیک لایولی بوده که آخرین حضورش روی پرده‌های سینما به تریلر کمدی پاول فیگ یعنی «یک لطف ساده» برمی‌گردد. در کنار او نیز بازیگرانی مانند جود لا (که این روزها با سریال پاپ جدید نیز در تلویزیون دیده می‌شود) و استرلینگ کی براون (از آثار اخیری چون امواج و یخ‌زده‌ی ۲) نیز در فیلم حاضر هستند. گروه ریتم قرار است سی و یکم ژانویه توسط کمپانی پارامونت در آمریکا و سایر کشورها اکران شود.

 

 

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

ادامه مطلب

رویدادها

با برندگان SAGAwards آشنا شوید | شریک زندگی سابق رفیق خوب امروز

برندگان انجمن بازیگران فیلم ۲۰۲۰

زیرنویس اختصاصی از آرت‌تاکس: شب گذشته برندگان انجمن بازیگران فیلم ۲۰۲۰ ، جایزه‌ی SAGAwards، مشخص شدند و جالبی آن تطابقش با بازیگران برگزیده‌ی گلدن گلوب بود.

در کنار تماشای برندگان انجمن بازیگران فیلم ۲۰۲۰ از صفحه‌ی اختصاصی گلدن گلوب دیدن کنید

برندگان انجمن بازیگران فیلم ۲۰۲۰:

بهترین تیم بازیگری: تیم بازیگری فیلم «Parasite / انگل» به کارگردانی بونگ جون-هو (سونگ کانگ-هو، لی سون-کیون، چو یئو جئونگ، چوی وو-شیک، پارک سو-دام، جانگ زیسو، لی جانگ-ایان و جانگ هیه-جین)

بهترین بازیگر مرد: واکین فینیکس برای بازی در فیلم «Joker / ژوکر»

بهترین بازیگر زن: رنه زلوگر برای بازی در فیلم «Judy / جودی»

بهترین بازیگر نقش مکمل مرد: برد پیت برای بازی در فیلم «Once Upon A Time in Hollywood / روزی روزگاری در هالیوود»

بهترین بازیگر نقش مکمل زن: لورا درن برای بازی دی فیلم «Marriage Story / داستان ازدواج»

بهترین تیم بازیگری سریال‌های درام: تیم بازیگری سریال «The Crown / تاج» ساخته‌ی پیتر مورگان

بهترین تیم بازیگری سریال‌های کمدی: تیم بازیگری سریال «The Marvelous Mrs. Maisel / خانم میزل شگفت‌انگیز»

بهترین بازیگر مرد سریال‌های درام: پیتر دینکلج برای بازی در سریال «Game of Thrones / بازی تاج و تخت»

بهترین بازیگر زن سریال‌های درام: جنیفر آنیستون برای بازی در سریال «The Morning Show / برنامه‌ی صبحگاهی»

بهترین بازیگر مرد سریال‌های کمدی: تونی شلهوب برای بازی در سریال «The Marvelous Mrs. Maisel / خانم میزل شگفت‌انگیز»

بهترین بازیگر زن سریال‌های کمدی: فیبی ولر-بریج برای بازی در سریال «Fleabag / فلی‌بگ»

بهترین بازیگر مرد مینی‌سریال: سم راکول برای بازی در مینی‌سریال «Fosse-Verdon / فوسه-وردون»

بهترین بازیگر زن مینی‌سریال: میشل ویلیامز برای بازی در مینی‌سریال «Fosse-Verdon / فوسه-وردون»

 

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

ادامه مطلب

سینمای جهان

آیا اسکار به اقلیت‌ها به چشم شهروندان درجه دو نگاه می‌کند؟

اسکار

وصال روحانی: چند روز پس از اعلام نامزدهای «اسکار ۲۰۲۰» و فروکش کردن نسبی غوغاهای آن به‌نظر می‌رسد بخت‌های «ژوکر» برای تبدیل شدن به اولین فیلم برگرفته از داستان‌های مصور یا همان کامیک‌بوک‌ها به‌عنوان فاتح اسکار برترین فیلم سال، همان قدر زیاد است که می‌تواند اندک هم باشد. ماجرا، موضوع مقابله بخش مدرن هالیوود با نمادهای ماندگار و سنتی آن است. اگر نت‌فلیکس که با فراهم کردن امکان دانلود فیلم‌های جدید همزمان با اکران عمومی آنها، به هالیوود لطمه تجاری زده (و امسال با جمع‌آوری ۲۴نامزد مجسمه‌های طلایی درعین‌حال یک خدمتگذار صدیق برای کارخانه رویاسازی جلوه کرده) استودیوهای قدیمی نیز امسال بی‌کار ننشسته‌اند و تیرهای تازه و مؤثری را به سمت جوایز نودودومین اسکار پرتاب کرده‌اند.

جوایزی که همچنان مهم‌ترین جایزه سینمایی سال به‌حساب می‌آیند و بر خلاف ۱۵ دوره اخیر اسکار، نه در ماه مارس، بلکه در فوریه و اگر دقیق‌تر بخواهید در ساعات اولیه صبح دوشنبه ۲۱ بهمن به‌وقت تهران در تالار «دالبی تیاتر» شهر لس‌آنجلس و در اجتماع سرشناس‌ترین مردان و زنان هنر سینما توزیع خواهد شد.

عرصه‌ای تنگ

«ژوکر» با کسب ۱۱ نامزدی پیشتاز است؛ فیلمی ساخته تاد فیلیپس و مدیون بازی روانی و فوق‌العاده واکین فینیکس محصول کمپانی برادران وارنر از قدیمی‌ترین استودیوهای هالیوود. سه فیلم دیگر، هر یک با تصاحب ۱۰ کرسی نامزدی در شاخه‌های مختلف «اسکار ۲۰۲۰» عرصه را بر ژوکر و برادران وارنر تنگ‌ کرده‌اند و امیدهای پیروزی‌شان اصلا اندک نیست. «ایرلندی» که بازگشت درخشان مارتین اسکورسیزی به ژانر دلخواهش (آثار گانگستری) به حساب می‌آید و نهمین همکاری این کارگردان خستگی‌ناپذیر را با رابرت دونیرو موجب شده، یکی از این سه فیلم است. فیلم دیگر، «۱۹۱۷» اپیک جنگی سم‌ مندس بریتانیایی برنده غافلگیرکننده دو گلدن‌گلوب مهم ۲۰۲۰ یعنی بهترین فیلم درام و بهترین کارگردانی است. محصولی از کمپانی یونیورسال که لقب «میهمان ناخوانده فصل جوایز» را به خود اختصاص داده است. سومین فیلم ۱۰ نامزده هم طبعاً «روزی روزگاری در هالیوود» جدیدترین ساخته کوئنتین تارانتینوی غیر متعارف و ضد کلیشه‌های رایج است که سونی پیکچرز آن را تهیه کرده و دیگر فاتح گلدن گلوب با کسب سه جایزه مهم بهترین فیلم کمدی یا موزیکال، بهترین فیلم‌نامه و بهترین بازیگر مکمل مرد بود.

از نامزدهای اسکار ۲۰۲۰ بیش‌تر ببینید: صفحه‌ی اختصاصی مرد ایرلندی در آرت‌تاکس

تارانتینو: به خودم رأی نمی‌دهم

کوئنتین تارانتینو پس از اعلام خبر نامزدی‌اش به لس‌آنجلس تایمز گفت هرچند هیچ‌یک از فیلم‌هایش را با هدف خاص بردن اسکار، گلوب یا هر جایزه دیگری نساخته ‌اما از فتح اسکارهای امسال استقبال می‌کند: «رأی من به‌عنوان یکی از اعضای آکادمی علوم سینمایی و هنرهای تصویری به‌عنوان بهترین فیلم سال، نه به فیلم خودم بلکه به فیلم دیگری است که ترجیح می‌دهم اسمش را نیاورم اما اگر آکادمی، اسکار را به من بدهد، با افتخار آن را خواهم گرفت.»

«روزی روزگاری در هالیوود» مثل «ژوکر» ضدکلیشه‌های هالیوود است و به بهانه ترسیم قتل سبعانه شارون تیت همسر رومن پولانسکی توسط دنباله‌روهای چارلی منسون دیوانه در سال ۱۹۶۹، تصویری واقع‌گرایانه از هالیوود گذشته و امروز مقابل بینندگان خود قرار داده و در لوای طعنه‌های همیشگی تارانتینو به‌جامعه‌ای هنری که او از غیرعادی‌ترین مخلوق‌های آن در یک ربع قرن اخیر تلقی شده، هرچیزی و حتی کل هنر فیلمسازی را به سخره گرفته است.

از نامزدهای اسکار ۲۰۲۰ بیش‌تر ببینید: صفحه‌ی اختصاصی روزی روزگاری در هالیوود در آرت‌تاکس

مندس: امسال اسکار را به من نمی‌دهند

اگر «ژوکر» با کنار زدن هشت رقیبش که «جوجو خرگوشه»، «داستان ازدواج» و «فورد مقابل فراری» هم در جمع‌شان هستند، اسکار برترین فیلم سال را نبرد و لجبازی همیشگی آکادمی اسکار در قبال اسکورسیسی که همیشه یک مرد مستقل نیویورکی به‌حساب آمده و تسلیم محض آرمان‌های هالیوودی نبوده استمرار یابد، بخت تارانتینو برای کسب اولین اسکارش در شاخه بهترین فیلم و برترین کارگردانی باز خواهد شد. این در صورتی است که قبول داشته باشیم «۱۹۱۷» چنان بریتانیایی و دور از سلایق امریکایی است که نهاد بسیار سنتی و ضد خارجی آکادمی اسکار آن را به‌اندازه انجمن روزنامه‌نگاران خارجی هالیوود یا همان اهداکنندگان گلدن‌گلوب تحویل نخواهد گرفت و اکثر نامزدی‌های آن را به هیچ خواهد انگاشت. سم مندس که آشکارا به کسب جوایز متعدد بافتا در کشور زادگاهش امید بیشتری بسته است، دراین‌باره به روزنامه گاردین گفت: «اسکار حد کمال در عرصه‌های هنری و نشانه حداکثر پختگی برای سینماگران است اما آکادمی اسکار چون در سال ۱۹۹۹ این افتخار را به من ارزانی داشت (برای فیلم «زیبایی امریکایی») کاملاً قابل فهم است که از اهدای مجدد آن به من خودداری کند.»

گزک‌های کافی در دست منتقدان

آکادمی با حذف مجدد زنان از میان کارگردانان کاندیدای اسکار امسال، یک بار دیگر گزک‌های کافی به‌دست مخالفانش داده تا در این سه روز آکادمی را از هر سو بکوبند و به تبعیض جنسی و نژادی متهمش کنند اما گرتا گارویگ کارگردان زن ۳۷ ساله امریکایی که می‌توانست برای ساختن ورسیون جدید داستان کلاسیک «زنان کوچک» نامزد اسکار برترین کارگردانی شود (و نشد) پس از اعلام اسامی نامزدها به نیویورک‌تایمز گفت: «من گله‌ای ندارم و لابد باید سطح کارم را بالاتر ببرم. اما برایم جای تعجب و سؤال دارد که اگر کارم را به‌عنوان کارگردان تمام و کمال نکرده‌ام، چرا فیلمی که ساخته‌ام، یکی از ۹ نامزد جایزه بهترین فیلم سال است.»

آکادمی اسکار دعواهای دیگری را نیز علیه خویش استمرار بخشیده؛ زیرا به‌جز «سینتیا اریوو»ی نیجریه‌ای‌تبار، هیچ هنرپیشه رنگین‌پوستی را در میان بازیگران کاندیدای اسکارهای امسال قرار نداده؛ حال آن‌که مجموعه نامزدهای این چهار رشته (بهترین هنرپیشه‌های مرد و زن نقش اول و همچنین بازیگران مکمل) به عدد ۲۰ می‌رسد.

فینیکس: یک برنده قطعی

تنها کسی که در میان بازیگران از حالا اسکار را در مشت‌های خود می‌بیند، واکین فینیکس است که قلب و روح و همه‌چیز «ژوکر» به حساب می‌آید اما فراموش نکنیم که بازی آنتونیو باندراس اسپانیایی در «درد و افتخار» و نمایش جاناتان پرایس در «دو پاپ» چیزی در حد شاهکار و محصول پخته‌تر شدن تدریجی آنها در گذر زمان است.

باندراس که ۲۵ سال پیش با نسخه امریکایی فیلم مکزیکی «دسپرادو» در هالیوود مشهور شد، در «درد و افتخار» ساخته هموطنش پدرو آلمودووار همه آن چیزی است که هرگز در «دسپرادو» نمی‌توانست باشد و آن، انسانی است که مفهوم واقعی زندگی را که بخشندگی است، کشف و لمس کرده و دیگر نمی‌خواهد به نکات ظاهری و کم ارزش اکتفا کند. با این همه اگر به شانس دومی میان بازیگران مرد برای رقابت با فینیکس قائل باشیم او کسی نیست جز آدام درایور در «داستان ازدواج» با نمایشی مسحورکننده و پرفورمنسی یادآور بازی داستین هافمن در «کرامر علیه کرامر».

آلمودووار: کاندیدایی سقف توفیق ما است

آلمودووار پس از اعلام کاندیداهای اسکار ۲۰۲۰ و در حالی که نام خودش بین نامزدهای اسکار کارگردانی نیست و «درد و افتخار» هم از جمع نامزدهای اسکار برترین فیلم بیرون مانده، به خبرنگاران در شهر مادرید گفت: «هالیوود در ۲۰ سال اخیر بسیار کوشیده است این نکته را القا کند که دیگر نمی‌خواهد فقط عاملی برای پاسداشت هنر سینما در امریکا باشد و با نامزد کردن خارجی‌ها این معنا را جلوه‌گر ساخته اما حس ما در اروپا هنوز همان است که بود و آن تلقی‌کردن خود به‌عنوان شهروندهای درجه دوم هنر هفتم است. مردان و زنانی که سقف توفیق‌شان در اسکار فقط تا مرز کاندیدا شدن پیش می‌رود و به فتح این جوایز منتهی نمی‌شود.»

بونگ جون-هو: آکادمی اسکار مجبور است ما را ببیند

با وجود این به‌نظر می‌رسد فیلم تحسین‌شده «انگل» محصول کره‌جنوبی با کارگردانی مدرن بونگ جون-هو جایزه اسکار برترین فیلم خارجی (غیر انگلیسی‌زبان) سال را تصاحب کند و این در حالی است که این فیلم در جمع ۹ نامزد برترین فیلم هم جای دارد و خود بونگ جون-هو نیز کاندیدای اسکار برترین کارگردان سال شده است. این فیلم‌ساز که نخل طلای کن را هم برای همین فیلم گرفته، به خبرگزاری یوناپ کره گفت: «صرف‌نظر از اینکه اسکارها را به من و انگل می‌دهند یا نه، این مسأله بسیار اهمیت دارد که هالیوود مجبور شده است سایر نقاط جهان را هم ببیند و این همه خودمحور نباشد. این مسأله به‌اندازه فتح یک اسکار ارزش دارد.»

در ادامه نامزدهای اسکار ۲۰۲۰ را به تفصیل بخوانید:

بازیگر نقش مکمل زن

کتی بیتس در «ریچارد جول»

لورا درن در «داستان ازدواج»

اسکارلت جوهانسون در «جوجو خرگوشه»

فلورنیس پیو در «زنان کوچک»

مارگو رابی در «خبر داغ»

بهترین گریم

خبر داغ

ژوکر

جودی

مالفیسنت

۱۹۱۷

بهترین طراحی لباس

مرد ایرلندی

جوجو خرگوشه

ژوکر

زنان کوچک

روزی روزگاری در هالیوود

 

بهترین فیلم‌برداری

مرد ایرلندی

ژوکر

فانوس دریایی

۱۹۱۷

روزی روزگاری در هالیوود

 

بهترین تدوین صدا

فورد علیه فراری

ژوکر

۱۹۱۷

روزی روزگاری در هالیوود

جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر

 

بهترین میکس صدا

به سوی ستارگان

فورد علیه فراری

ژوکر

۱۹۱۷

روزی روزگاری در هالیوود

 

بهترین بازیگر نقش مکمل مرد

تام هنکس روزی زیبا در محله

آنتونی هاپکینز در دو پاپ

جو پشی در مرد ایرلندی

آل پاچینو در مرد ایرلندی

برد پیت در روزی روزگاری در هالیوود

 

بهترین انیمیشن

تربیت اژدها دنیای پنهان

بدنم را از دست دادم

کلاوس

لینک گم شده

داستان اسباب‌بازی ۴

 

بهترین انیمیشن کوتاه

دختر

عشق مویی

کیتبول

به یادماندنی

خواهر

بهترین جلوه‌های ویژه

انتقام‌جویان: پایان بازی

مرد ایرلندی

شیر شاه

۱۹۱۷

جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر

 

بهترین فیلم‌نامه‌ی اوریجینال

چاقوکشی

داستان ازدواج

۱۹۱۷

روزی روزگاری در هالیوود
انگل

 

بهترین فیلم‌نامه‌ی اقتباسی

مرد ایرلندی

جوجو خرگوشه

ژوکر

زنان کوچک

دو پاپ

 

بهترین موسیقی متن

ژوکر

زنان کوچک

داستان ازدواج

۱۹۱۷

جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر

بهترین آهنگ اوریجینال

داستان اسباب‌بازی ۴

راکت‌من

به سوی ناشناخته‌ها

هریت

 

بهترین بازیگر نقش اصلی مرد

آنتونیو باندراس رنج و افتخار

لئو دی‌کاپریو در روزی روزگاری در هالیوود

آدام درایور در داستان ازدواج

واکین فینیکس در ژوکر

جاناتان پرایس در دو پاپ

بهترین بازیگر نقش اصلی زن

سینتیا آریوو در هریت

اسکارلت جوهانسون در داستان ازدواج

سیرشا رونان در زنان کوچک

شارلیز ترون در خبر داغ

رنه زلوگر در جودی

 

بهترین کارگردان

مارتین اسکورسیزی برای مرد ایرلندی

تاد فیلیپس برای ژوکر

سم مندس برای ۱۹۱۷

کوئنتین تارانتینو برای روزی روزگاری در هالیوود

بونگ جون هو برای انگل

 

بهترین فیلم

فورد علیه فراری

مرد ایرلندی

جوجو خرگوشه

ژوکر

زنان کوچک

داستان ازدواج

۱۹۱۷

روزی روزگاری در هالیوود

انگل

 

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

 

ادامه مطلب

محبوب‌ترین‌ها