art-9702201021-1

یک سکانس از «همه می‌دانند» به روایت اصغر فرهادی | آرزو می‌کنیم اندازه‌ی آن‌ها شاد باشیم

هفتادویکمین فستیوال فیلم کن | اصغر فرهادی در این گفت‌وگو یک سکانس از «همه می‌دانند» فیلم تازه‌اش را واکاوی می‌کند

اصغر فرهادی در مصاحبه‌ای که برای نخستین نمایش «همه می‌دانند» داشته از نکات مختلفی صحبت کرده است؛ از جمله یک سکانس از همه می‌دانند که اهمیت خاصی در فیلم دارد.

  • همیشه سعی کرده‌ام دوربین در آثارم دیده نشود تا مخاطب احساس نکند به فیلم و وقایع آن نزدیک نیست. در آثارم دوربین همیشه هم‌تراز با چشم (‌eye level) بوده تا  به یک‌اندازه به شخصیت‌ها احساس نزدیکی کنیم.
  • می‌دانستم در این فیلم قرار است از موسیقی استفاده کنم؛ با این همه دلم نمی‌خواست از یک موسیقی کلیشه‌ی اسپانیایی ـ نظیر موسیقی فلامینگو – استفاده کنم. از خوش‌شانسی‌هایم این بود که با یک فردی آشنا شدم که موسیقی مجالس عروسی را کار  می‌کرد و موسیقی‌ای که در صحنه‌ی عروسی می‌شنوید دقیقن شبیه به چیزی‌ست که اسپانیایی‌ها در عروسی‌شان به آن گوش می‌دهند.
  • یک سکانس از همه می‌دانند | در صحنه‌ی عروسی نکاتی قرار دارد که با تماشای یک‌باره‌ی آن متوجه‌ش نمی‌شوید و در تماشای دوم و سوم است که این نکات خودشان را نشان می‌دهند. در اولین مشاهده یک خانواده‌ی شاد می‌بینید که سرخوشانه کنار یکدیگرند و آرزو می‌کنید کاش جای آن‌ها باشید اما بعد از تماشای دوباره‌ی «همه می‌دانند» متوجه نکاتی می‌شوید.

 

ببینید: 

تیزر فیلم همه می‌دانند اصغر فرهادی با زیرنویس فارسی اختصاصی آرت‌تاکس | لینک تماشا

 

صفحه‌ی اختصاصی کن ۲۰۱۸ را در آرت‌تاکس دنبال کنید.

برای مرور فستیوال کن دوره‌ی گذشته می‌توانید به صفحه‌ی اختصاصی آرت‌تاکس برای کن ۲۰۱۷ سر بزنید. 

لینک کوتاه:

شاید این ها را نیز دوست داشته باشید

دیدگاه شما چیست ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *